Gå til innhold

Hva er overvekt for deg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt BMI på 31 pga sykdom, og trakk menn som bare det. Neppe noe fetish-jegere der. Det skal sies at jeg var rimelig velproposjonert da jeg var tjukk. Jeg gikk i bikini på stranda uten skam. 

Merkelig nok har jeg ikke så mye mer draget nå som jeg har BMI på 25. Skulle nesten tro at personlighet hadde noe med saka å gjøre. Og pupper. Jeg har alltid hatt fine pupper. 

Anonymkode: 6f76c...612

Pupper har mye å si. Mine er stramme og det er viktig tror jeg. Man ser yngre ut og. En god kløft tar oppmerksomheten fra fettet på mage eller lår.

Endret av A_nanas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenker at de aller fleste ser alt for god og mett ut med BMI over 25 og begynner å bli tung i rumpa og treg selv litt under det. 

 

Anonymkode: 8f130...294

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Dævendøtte skrev:

Vet om mange menn i min omgangskrets som liker frodige/fyldige/overvektige damer. 20 kg ekstra spiller ingen rolle for de fleste.

Har også blitt dissa fordi jeg ikke har noe ekstra på kroppen, gutter liker å ha litt å ta i, som de sier. Heldigvis liker mannen min kroppen min, men om jeg hadde veid 20 kg mer, tror jeg ikke han hadde sagt noe på det heller. 

Det finnes kropper for alles smaker, noen liker ditt og andre datt. Hva akkurat kvinner (eller menn) på KG liker, bør ikke være en pekepinn på noe som helst. 

Stor forskjell på fyldige og stor overvekt. 

Snakker man feks 50 kilo over idealet, hvor mange menn i din omgangskrets går for det?

Anonymkode: 65e61...7eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette lurer jeg også på. Jeg har opplevd i hvert fall et par ganger at menn har syns jeg har vært for "formfull", selv om jeg ligger midt mellom undervekt og overvekt på BMI (dvs 9 kg ned til undervekt og 9 kg opp til overvekt.) Jeg er middels trent. Tenker da at en del misforstår hva overvekt er, og tror alle som ikke har en kropp som ser ut som om den kommer fra Hollywood er lubne. 

Anonymkode: 2a9fb...f0c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Stor forskjell på fyldige og stor overvekt. 

Snakker man feks 50 kilo over idealet, hvor mange menn i din omgangskrets går for det?

Anonymkode: 65e61...7eb

Finnes de som liker det også, det ser i hvert fall sånn ut på et par av gutta i gjengen vår. De går utelukkende for svært overvektige damer og har kun hatt forhold med "sånne".

Mulig det bare er tilfeldig, men disse damene er superkule, alltid blide og enkle mennesker, de lager aldri drama og er svært livlige og artige å snakke med. Kanskje det er derfor de drar mannfolk, ingen av dem sitter i en krok og er stille og rolige i hvert fall. 

Nå tilhører jeg en mer voksen gruppe enn snittet her på KG kanskje, vi er fra 35 år og oppover til 60 i kretsen vår. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Dævendøtte skrev:

Finnes de som liker det også, det ser i hvert fall sånn ut på et par av gutta i gjengen vår. De går utelukkende for svært overvektige damer og har kun hatt forhold med "sånne".

Da er det nok snakk om BBW-fetish.

Anonymkode: 65e61...7eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner ikke poenget med en subjektiv vurdering av hva som er overvekt eller ikke. Overvekt er over 25 i BMI. Man kan være frisk og flott med en BMI litt over det, men man er likevel overvektig. Blir du målt av legen, så vil legen kalle deg overvektig. 

Selv er jeg en av dem som ser lubben ut (med sideflesk og dobbelthake) selv med en vekt innenfor normalen. Sikkert fordi jeg er lav, og bmi-formelen favoriserer lave kvinner. Er nok mange som ville vurdert meg som 5-10 kg overvektig ved å bare se på meg, selv om jeg ikke er det per medisinsk definisjon. 

 

Anonymkode: 26f7e...7cb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldiig godt trent, sånn at muskler og blodårer synes. 

Og jeg dater menn, og finner ut at de ikke tenner på damer som meg. Jeg er sylslank, har silikonpupper, veltrent rumpe og lår. Men nei, menn føler seg usikre på meg. Noen har også sagt at de ønsker seg damer som er litt mykere. De synes jeg blir for mandig når jeg har for mye muskler, og lite fett på kroppen.

Så jeg tror det er bare noen menn som tenner på meg sånn som jeg er nå, og det er de som er i miljøet mitt fra før. 

Anonymkode: 99042...19d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da er det nok snakk om BBW-fetish.

Anonymkode: 65e61...7eb

Eller at de liker mennesket som befinner seg inne i kroppen. Man trenger ikke ha en fetisj for å være sammen med overvektige. Mange av damene i kretsen vår har også lagt på seg mange kilo de siste årene, de er fortsatt godt gifte og har mye sex i ekteskapet. Det virker til og med som de er lykkelige. Kanskje livet består av helt andre ting enn hvordan man ser ut? 

Eller så har jeg også en fetisj, siden jeg ikke tenner på tynne eller slanke gutter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette virker å være en gjenganger på kg. At kvinner gjerne ser for seg en større mann, men opplever ikke at menn tenner på overvektige.

Er det ikke litt sånn?

Anonymkode: 65e61...7eb

Jo det er kanskje litt sånn...jeg er liten og slank selv, men tenner ikke på slanke eller veltrente menn. Liker menn som er litt kraftige i kroppen eller som er litt overvektige, litt sånn "bamse-kropp" i mangel på en bedre beskrivelse 😜 Ikke muskelbunter altså, men de som har litt kjøtt på beina. Og heller litt for mye enn for lite 😋

Anonymkode: 1bb5c...914

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HerrBæsjerumpehull

Når flere kurver blir til én sammenhengende kurve tenker jeg det blir for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, overvekt er BMI over 25 og midjemål over 80 eller 100 for menn eller hva det er. Jeg har også lagt merke til at flere her inne kan si 5-10 kg er for mye. For mye for hva da? For ditt idealmål eller over 25 i BMI? Man kan være 5-10 kg for mye og fortsatt være normalvektig, for noen.

Selv har jeg en BMI på 21 og ønsker meg ned i 19.5. Jeg tenner ikke på slanke menn. Jeg liker at de er en blanding mellom muskulær og bamsete kropp. Så for meg er drømmemannen overvektig. Kommer man over 35 i BMI vil jeg si det er for mye for min smak.

Anonymkode: 91cf6...761

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en BMI på rett under, men kan noen ganger bikke aaaaakkurat 25, og jeg er da per definisjon overvektig i korte perioder. Som regel er jeg normalvektig - phew :) Jeg bruker størrelse 38 eller medium i klær, og har midjemål under 80. Jeg trener og har kanskje noen muskler som drar opp vekta.. Magen min er relativ flat og jeg kan se flere av musklene mine, men har også vært heldig og fått noen litt vel store fordeler (og bakdeler). Jeg ville blitt litt overasket om folk flest sa jeg var overvektig. Poenget mitt er at BMI er en dårlig indikator på individnivå, i hvert fall om man skal være veldig rigid. (jeg kan jo også se at det er forskjell på en BMI på 20 og en på 35)

For min del tenker jeg overvekt er store valker eller en kroppsform som tyder på mye overskuddsfett. Særlig de som har mye kroppsfett rundt magen. Når det er sagt, så er det sjeldent jeg tenker "å, han er overvektig, hun er normalvektig, etc" når jeg ser eller møter folk - det er så mye annet spennende å legge merke til ved folk.

Anonymkode: 8f1a4...227

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt BMI på 31 pga sykdom, og trakk menn som bare det. Neppe noe fetish-jegere der. Det skal sies at jeg var rimelig velproposjonert da jeg var tjukk. Jeg gikk i bikini på stranda uten skam. 

Merkelig nok har jeg ikke så mye mer draget nå som jeg har BMI på 25. Skulle nesten tro at personlighet hadde noe med saka å gjøre. Og pupper. Jeg har alltid hatt fine pupper. 

Anonymkode: 6f76c...612

Ja rart med det...

Anonymkode: 3092f...632

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt er en relativ sak. Du kan være nesten anorektisk tynn og ekstremt godt trent, f.eks hvis du trener mye langløp og har genetisk disposisjon for lav fettprosent. På det andre siden er det enklere for noen å legge på seg. I noen familier er de store. Det har både med vaner og genetikk å gjøre. 

Når du er overvektig i mine øyne har du normalvekt etter samfunnets nåværende standard. Hadde vi levd på steppene og måtte bygge våre hus med hendene og jakte bytter til fots hadde vi alle hatt lav fettprosent og rak rygg. Det er det kroppen vil ha, det er det livet vi er evolusjonært utviklet til å takle. Kroppen er bokstavelig talt bygget på slit. Den trives med det. Sofaen og et skrivebord er det nøyaktig motsatte av hva du bør sette den til. Derfor blir vi også sykere. Dramatisk mer trening (350 timer pluss i året) senker blant annet sannsynligheten for ulike typer kreft betydelig. Vi blir syke fordi vi er inaktive. Fakta faen. 

Når du ser ut som en gris, med grisemage, grisedobbelthake, grisekinn, grisearmer, griselår... Da er du så overvektig at jeg ikke orker å se på deg lengre. Da er du faktisk syk. Mentalt syk. Litt mage? Litt grevinnearmer? Idag er det normalt. Overvektig, ja etter min definisjon, men ikke over grensen. Det er mange kroppsformer som er helt akseptable, selv om de ikke nødvendigvis er helt der naturen vil ha oss. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel når man har en bmi på over 25? Da er man overvektig. Men spiller det egentlig noen rolle, så lenge man ikke blir syk av det? Jeg er selv veldig tynn, og må ærlig innrømme at jeg ikke får noe mer oppmerksomhet enn de som er fyldige. Noen kg ekstra spiller ingen rolle for mange, og sånn bør det være! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er 174 cm og veier 90 kilo, likevel er jeg meget interessant for menn. Får ikke gå i fred ute og mange som ber meg på date og er veldig interessert . Jeg har flat mage og timeglass, kan hende det er derfor, men overvektig.. ja det er jeg! For å være normalvektig må jeg være 76 kilo og under. Likevel opplever jeg stor interesse fra menn.

Anonymkode: 78a7e...cd8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, A_nanas skrev:

En god kløft tar oppmerksomheten fra fettet på mage eller lår.

Da har du dem i bh sant? 

Hva tar forresten mest oppmerksomhet - kløft eller synlige brystvorter (ikke bh)? 

Anonymkode: 6df43...3fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da har du dem i bh sant? 

Hva tar forresten mest oppmerksomhet - kløft eller synlige brystvorter (ikke bh)? 

Anonymkode: 6df43...3fa

Ja i bh. Kløft. Men har du ikke bh får du heller ikke kløft og da er det niplene som får oppmerksomhet mens puppene gir etter for tyngdekraften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 174 cm og veier 90 kilo, likevel er jeg meget interessant for menn. Får ikke gå i fred ute og mange som ber meg på date og er veldig interessert . Jeg har flat mage og timeglass, kan hende det er derfor, men overvektig.. ja det er jeg! For å være normalvektig må jeg være 76 kilo og under. Likevel opplever jeg stor interesse fra menn.

Anonymkode: 78a7e...cd8

Menn liker formfulle damer, ikke fettberg. Du har fettet fordelt fordelsmessig. De damene i sør-Amerika er vel ikke sylfider de heller men tits’n ass har de og er ettertraktet for det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...