Gå til innhold

Påvirker fjellturer rumpen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Om jeg går på fjellet ca 4 dager i uken. Vil rumpen da forandre seg etterhvert? Eller må det tung styrketrening til for å få sprettrumpe? 

Anonymkode: 9c440...0cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får mye finere rumpe av å gå i fjellet ja. Eller gå oppover og i ulendt terreng da. 

Anonymkode: 1f128...cc1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du får mye finere rumpe av å gå i fjellet ja. Eller gå oppover og i ulendt terreng da. 

Anonymkode: 1f128...cc1

Så bra. Jeg har valgt å bytte en del av styrketreningen ut med fjellturer minimum 4 dager i uken. Var litt redd for at det ikke skulle fungere på å forme rumpen . 

Anonymkode: 9c440...0cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil funke. 

Jeg går ikke i fjellet men går med full motstand på tredemølle samt går flere ganger i uken på trappemaskin. Det har, på gå uker, løftet og formet Rumpa mi veldig. 

Lykke til 😊

Anonymkode: 96653...bb9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger til at det er god trening for hele kroppen, spesielt rumpe og ben. Du får bedre balanse og frisk luft og naturopplevelser i tillegg. 😊

Anonymkode: 1f128...cc1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer du å involvere rumpemusklene når du går på fjellet, vil det hjelpe. Er du av de som bruker mest lår, så får du ingen god effekt. Som med all annen muskelutvikling, avhenger det av at du stresser ønsket muskel.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Pinkee skrev:

Klarer du å involvere rumpemusklene når du går på fjellet, vil det hjelpe. Er du av de som bruker mest lår, så får du ingen god effekt. Som med all annen muskelutvikling, avhenger det av at du stresser ønsket muskel.

Riktig. 

TS, du må kjenne at rumpemusklene aktiveres, og fokusere på at det er de du skal bruke mest i stegene oppover. 

Anonymkode: 7fa49...b37

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

TS, du må kjenne at rumpemusklene aktiveres, og fokusere på at det er de du skal bruke mest i stegene oppover.

Hehe, det får meg til å tenke på denne stripen :) 

111_10372_web_1000.jpg

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.6.2018 den 10.14, matrobot skrev:

Hehe, det får meg til å tenke på denne stripen :) 

111_10372_web_1000.jpg

Det der er faktisk en veldig god ide. Nå trener jeg styrke for å få finere rumpe da, men jeg har fått mye bedre resultater etter at jeg begynte å ta meg selv litt på rumpen når jeg trener for å se om jeg har kontakt 😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobba noen år i fjellet og gikk så klart mye i fjellet. Nå er jeg en godt voksen dame men rumpa er det fortsatt god sprett i ;) 

Anonymkode: ddfda...2e3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet dere om noen steder i eller i nærheten av Oslo man kan gå? Ikke i fjellet, da, men kanskje det er noen fine høyder/topper man kan dra til? Holmenkollen, kanskje?

Anonymkode: 09e51...288

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste er det naturlige. Du får stram sprettrumpe av å gå hardt i bratt terreng. Både opp og ned.

Anonymkode: 5cf82...10c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet dere om noen steder i eller i nærheten av Oslo man kan gå? Ikke i fjellet, da, men kanskje det er noen fine høyder/topper man kan dra til? Holmenkollen, kanskje?

Anonymkode: 09e51...288

Eller bare alltid ta trappen fremfor heis og rulletrapp😊

Anonymkode: b450f...6e2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet dere om noen steder i eller i nærheten av Oslo man kan gå? Ikke i fjellet, da, men kanskje det er noen fine høyder/topper man kan dra til? Holmenkollen, kanskje?

Anonymkode: 09e51...288

Holmenkollen så klart. Trappene der er geniale for trening. Beste er tribunene på siden av unnarennet. Men opp fra bunnen og helt opp til hoppkanten, er også finfin trening. 

Jeg går noen ganger der med sekk fylt av vann for en ekstra utfordring. 

Anonymkode: ddfda...2e3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet dere om noen steder i eller i nærheten av Oslo man kan gå? Ikke i fjellet, da, men kanskje det er noen fine høyder/topper man kan dra til? Holmenkollen, kanskje?

Anonymkode: 09e51...288

Men du har også fått en hel drøss med trappetrinn opp fra Akerselva og opp til Badebakken. Ovenfor Nydalen der. Om du følger Akerselva opp forbi Nydalen og badedammen og så går den opp til venstre etter dette. 

Anonymkode: ddfda...2e3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 21.6.2018 den 23.31, Bella. skrev:

Skulle ønske jeg hadde tid og mulighet til fjelltur 4 dager i uka🤩

Er så heldig å ha flere fjell rett utenfor døren og innen fem min kjøretur. Så det tar ikke så mye tid å løpe en tur på fjellet . Har blitt 5 turer denne uken 💪🏼👍🏼

Anonymkode: 9c440...0cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet dere om noen steder i eller i nærheten av Oslo man kan gå? Ikke i fjellet, da, men kanskje det er noen fine høyder/topper man kan dra til? Holmenkollen, kanskje?

Anonymkode: 09e51...288

Det finnes mange steder,men de fineste er i Oslomarka. Gå inn på ut.no eller DNT.no og søk der.

I byen finnes det flere stigninger her og der.

Opp Ekebergskrenten,Grefsenkollen,Holmenkollen osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/19/2018 at 8:31 AM, AnonymBruker said:

Riktig. 

TS, du må kjenne at rumpemusklene aktiveres, og fokusere på at det er de du skal bruke mest i stegene oppover. 

Anonymkode: 7fa49...b37

Hvordan aktiverer man rumpa når man går? 

Anonymkode: d6542...4a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.6.2018 den 0.38, AnonymBruker skrev:

Om jeg går på fjellet ca 4 dager i uken. Vil rumpen da forandre seg etterhvert? Eller må det tung styrketrening til for å få sprettrumpe? 

Anonymkode: 9c440...0cd

Motbakketrening gjør rompen fastere og strammere. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...