Gå til innhold

Fallende HcG uke 14


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei dere

Jeg vil bare fortelle om en fæl opplevelse jeg hadde i dag. Er gravid i uke 15. For to uker siden spottet jeg litt brunt. Ble litt bekymret og dro på legevakten. Legen ber meg ta en blodprøve. Tar ny blodprøve uken etter. Legen skriver en mail og sier jeg mest sannsynlig har abortert. Får panikk, tar med samboer og drar på ultralyd. Alt er fint. Vi googlet det og finner ut at hcg skal synke fra og med uke 8. Er det ikke veldig rart at en lege ikke vet dette?

Anonymkode: dc080...bbb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei dere

Jeg vil bare fortelle om en fæl opplevelse jeg hadde i dag. Er gravid i uke 15. For to uker siden spottet jeg litt brunt. Ble litt bekymret og dro på legevakten. Legen ber meg ta en blodprøve. Tar ny blodprøve uken etter. Legen skriver en mail og sier jeg mest sannsynlig har abortert. Får panikk, tar med samboer og drar på ultralyd. Alt er fint. Vi googlet det og finner ut at hcg skal synke fra og med uke 8. Er det ikke veldig rart at en lege ikke vet dette?

Anonymkode: dc080...bbb

For en merkelig lege 😳

Anonymkode: 1e298...0c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grusomt! "Alle" vet jo at hCG skal synke igjen fra rundt uke 10 ihvertfall, og blir lavere senere i svangerskapet. Ta med dokumentasjon tilbake til legen, og si at slike beskjeder kan man virkelig ikke gi basert på manglende kunnskap. 

Anonymkode: 8505f...9cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme skjedde med en venninne av meg. Hun ble sendt til sykehuset for utskraping. Der tar de rutinemessig ultralyd først, og der så de friskt foster. Har blitt et flott barn nå. 

 

Beklager at dere også måtte gjennom en slik påkjenning helt unødig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også en liten blødning i uke 13 og dro til legen. Der ville de ta blodprøver av meg, noe jeg reagerte litt på siden jeg hadde lest dette med at det etterhvert ville synke. Derfor tok jeg heller aldri blodprøve nr to men bestilte privat ul dagen etter. Alt var fint og har nå en liten klump på 7 mnd😊

Synes likevel at det er skremmende at legen ikke var klar over dette. Man skal ikke måtte lese seg opp selv på Google! Dersom de ikke har nok kompetanse på feltet så må de jo henvise videre.

Anonymkode: 8c01a...b52

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg synes det er veldig rart at en lege kan gjøre en så alvorlig feil. .

Heldigvis gikk det fint, men det er virkelig en opplevelse jeg ville vært foruten. Grusomt det som skjedde med venninna di, tenk at det kan gå så langt . . 

Anonymkode: dc080...bbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 timer siden, alabaster skrev:

Det samme skjedde med en venninne av meg. Hun ble sendt til sykehuset for utskraping. Der tar de rutinemessig ultralyd først, og der så de friskt foster. Har blitt et flott barn nå. 

 

Beklager at dere også måtte gjennom en slik påkjenning helt unødig. 

Huff! Så forferdelig. . 

Anonymkode: dc080...bbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde også en liten blødning i uke 13 og dro til legen. Der ville de ta blodprøver av meg, noe jeg reagerte litt på siden jeg hadde lest dette med at det etterhvert ville synke. Derfor tok jeg heller aldri blodprøve nr to men bestilte privat ul dagen etter. Alt var fint og har nå en liten klump på 7 mnd😊

Synes likevel at det er skremmende at legen ikke var klar over dette. Man skal ikke måtte lese seg opp selv på Google! Dersom de ikke har nok kompetanse på feltet så må de jo henvise videre.

Anonymkode: 8c01a...b52

Skremmende at det tydeligvis er flere leger som ikke vet dette.

Anonymkode: dc080...bbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...