Gå til innhold

Jobber for introvert?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Programmerer og andre konsentrasjonsjobber der det fortsatt er mulig å ha eget kontor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.6.2018 den 22.07, Tibbie skrev:

Å bevise at man er flink er noe man alltid gjør i søknadsprosessen :) Man selger seg selv inn.

Og det er mange relevante kurs man kan ta gratis eller billig for å gjøre seg mer attraktiv på kontormarkedet, som foreksempel i dataprogrammer. I jobben jeg har nå skrev jeg en bra søknad, gjorde research og tok to kurs relevant til stillingen før søknadsfristen. Har aldri jobbet med dette før, ingen fullført utdanning og jeg vet at det var veldig mange søkere til stillingen.

Alt dreier om å markedsføre seg selv. 

Kan jeg spørre om hvilke kurs og hvor du tok? Jeg har en treårig utdannelse innen helse. Men vil bytte beite og vil inn på ett kontor. Gjerne bare med ett par kurs...

Anonymkode: c230b...6c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.6.2018 den 21.40, Anonymus Notarius skrev:

Man må ha høyere utdanning for de fleste kontorjobber også, med mindre man har mye erfaring fra den typen jobb fra tidligere (gjelder i hovedsak eldre arbeidstakere).

Kontorjobber er nå veldig lite spesifikt. Det kan jo være alt mulig. Det stemmer at de fleste kontorjobber krever utdannelse, men det finnes også en del som ikke krever det. 

Anonymkode: 58e1c...928

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg spørre om hvilke kurs og hvor du tok? Jeg har en treårig utdannelse innen helse. Men vil bytte beite og vil inn på ett kontor. Gjerne bare med ett par kurs...

Anonymkode: c230b...6c7

Jeg har kjøpt abonnoement på Utdannet.no. Så langt har jeg tatt kursene i AdWords, Analytics, digital markedsføring, InDesign og presentasjonsteknikk. Jeg har også tatt noen relevante frivilligverv på siden, som er relevant for karriereveien min. Kun for å bli litt mer attraktiv i søknadspunken hos arbeidsgiverene.

Vet ikke hva du vil jobbe med på kontor, men for alle bransjer, sitter det noen på kontoret. Så spesialiser deg i noe du liker (det er viktig!) :)

Om du bor i en storby er det mange flotte seminarer og kurs som er gratis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...