Gå til innhold

Jobber for introvert?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor finner jeg en jobb med ikke alt for mye menneske kontakt? Jeg liker mennesker men mer på tomannshånd og ikke for mye å konsentrere seg om gangen. Blir veldig sliten av det i lengden. Er så lei for nå for har jeg prøvd så mye forskjellig at jeg gir opp snart. Har forøvrig ingen formell utdannelse enda så det gjør det enda vanskligere for meg. 

Anonymkode: 0437c...0c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21 minutter siden, Anonymus Notarius skrev:

Sjåfør for langtransport o.l? Lager? 

Har ikke lappen, lager krever fysisk styrke vil jeg tro 

Anonymkode: 0437c...0c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er introvert og jobber med psykisk utviklingshemmede som nattevakt i boliger. Minimalt kontakt med kollegaer, en del kontakt med brukere, men av en eller annen grunn går det veldig greit å være sosial med de. 

Anonymkode: 80fe1...15f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke lappen, lager krever fysisk styrke vil jeg tro 

Anonymkode: 0437c...0c9

Det kreves ikke mer enn normal helse for å jobbe på lager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er introvert og jobber med psykisk utviklingshemmede som nattevakt i boliger. Minimalt kontakt med kollegaer, en del kontakt med brukere, men av en eller annen grunn går det veldig greit å være sosial med de. 

Anonymkode: 80fe1...15f

Jeg jobber ikke nattevakter, men jobber også i bolig for psykisk utviklingshemmede - for meg som introvert er det en jobb som passer kjempebra! I boligen der jeg jobber har jeg bare ansvar for en bruker når jeg er på jobb, og kan stort sett når som helst lukke døra til leiligheten og være alene med bruker, eller ta med meg brukeren og gå en lang tur alene. Det er en liten bolig, så har uansett bare 3-4 andre kolleger å forholde meg til. :)

Jobben passer jo ikke for alle, men jeg koser meg veldig på jobb! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke lappen, lager krever fysisk styrke vil jeg tro 

Anonymkode: 0437c...0c9

De bruker som regel truck. Ta trucklappen, trenger ikke billappen for det. Du kan få tatt lappen for tungtransport via et firma, men du bør jo ha lappen for bil først, da. 

Det er veldig begrenset utvalg når man ikke har noen utdanning, ettersom de fleste yrker for lavt utdannede er typiske service- og omsorgsyrker der man må forholde seg mye til mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor finner jeg en jobb med ikke alt for mye menneske kontakt? Jeg liker mennesker men mer på tomannshånd og ikke for mye å konsentrere seg om gangen. Blir veldig sliten av det i lengden. Er så lei for nå for har jeg prøvd så mye forskjellig at jeg gir opp snart. Har forøvrig ingen formell utdannelse enda så det gjør det enda vanskligere for meg. 

Anonymkode: 0437c...0c9

Hva med psykolog?

Anonymkode: 3e89b...57e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle kontorjobber. Kanskje ikke de som har mye kundekontakt om du er litt sjenert, men det er jo ikke alle der du har noe med kunder å gjøre. Ellers så er det jo kjøkken, med mindre du har noe imot kollegaer. I kantine er man kanskje ikke så mange på jobb samtidig, da. Og skribent! Og renholder.
 

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med psykolog?

Anonymkode: 3e89b...57e

Da må man nok ha utdanning :)

Endret av Tibbie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Tibbie skrev:

Alle kontorjobber. Kanskje ikke de som har mye kundekontakt om du er litt sjenert, men det er jo ikke alle der du har noe med kunder å gjøre. Ellers så er det jo kjøkken, med mindre du har noe imot kollegaer. I kantine er man kanskje ikke så mange på jobb samtidig, da. Og skribent! Og renholder.
 

Da må man nok ha utdanning :)

Man må ha høyere utdanning for de fleste kontorjobber også, med mindre man har mye erfaring fra den typen jobb fra tidligere (gjelder i hovedsak eldre arbeidstakere).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonymus Notarius skrev:

Man må ha høyere utdanning for de fleste kontorjobber også, med mindre man har mye erfaring fra den typen jobb fra tidligere (gjelder i hovedsak eldre arbeidstakere).

Jeg hadde to kontorjobber før jeg startet med utdannelsen, og jeg har én nå. Jeg har to år igjen før jeg er ferdig med studiet, så man trenger ikke utdanning så lenge man er flink :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Tibbie skrev:

Jeg hadde to kontorjobber før jeg startet med utdannelsen, og jeg har én nå. Jeg har to år igjen før jeg er ferdig med studiet, så man trenger ikke utdanning så lenge man er flink :) 

Man trenger ikke, men som regel må man ha det, for hvordan skal man ellers få bevist at man er flink? For å få en sånn type jobb må man enten har utdanning eller erfaring, eller helst begge deler. Så hvis ikke TS har det er det usannsynlig for ham/henne å få en slik jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, Anonymus Notarius skrev:

Man trenger ikke, men som regel må man ha det, for hvordan skal man ellers få bevist at man er flink? For å få en sånn type jobb må man enten har utdanning eller erfaring, eller helst begge deler. Så hvis ikke TS har det er det usannsynlig for ham/henne å få en slik jobb.

Å bevise at man er flink er noe man alltid gjør i søknadsprosessen :) Man selger seg selv inn.

Og det er mange relevante kurs man kan ta gratis eller billig for å gjøre seg mer attraktiv på kontormarkedet, som foreksempel i dataprogrammer. I jobben jeg har nå skrev jeg en bra søknad, gjorde research og tok to kurs relevant til stillingen før søknadsfristen. Har aldri jobbet med dette før, ingen fullført utdanning og jeg vet at det var veldig mange søkere til stillingen.

Alt dreier om å markedsføre seg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Tibbie skrev:

Å bevise at man er flink er noe man alltid gjør i søknadsprosessen :) Man selger seg selv inn.

Og det er mange relevante kurs man kan ta gratis eller billig for å gjøre seg mer attraktiv på kontormarkedet, som foreksempel i dataprogrammer. I jobben jeg har nå skrev jeg en bra søknad, gjorde research og tok to kurs relevant til stillingen før søknadsfristen. Har aldri jobbet med dette før, ingen fullført utdanning og jeg vet at det var veldig mange søkere til stillingen.

Alt dreier om å markedsføre seg selv. 

Ja, men de aller fleste jobbutlysninger innenfor kontor krever minst tre års høyere utdannelse eller tilsvarende realkompetanse. Det er ikke veldig mye vits i å søke hvis man ikke har noen av delene. Når de får 50 søknader fra folk med både utdanning og erfaring ansetter de neppe en uten noen av delene, uansett hvor god søknad han/hun skriver.

Mulig jeg er negativ, men jeg tror du er altfor positiv. Bedre å anbefale TS noe som faktisk er oppnåelig. Og kontorjobb er lite oppnåelig med mindre han/hun tar en utdannelse.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

23 timer siden, Anonymus Notarius skrev:

Ja, men de aller fleste jobbutlysninger innenfor kontor krever minst tre års høyere utdannelse eller tilsvarende realkompetanse. Det er ikke veldig mye vits i å søke hvis man ikke har noen av delene. Når de får 50 søknader fra folk med både utdanning og erfaring ansetter de neppe en uten noen av delene, uansett hvor god søknad han/hun skriver.

Mulig jeg er negativ, men jeg tror du er altfor positiv. Bedre å anbefale TS noe som faktisk er oppnåelig. Og kontorjobb er lite oppnåelig med mindre han/hun tar en utdannelse.

Det er sjeldent et krav, men mer et ønske. Jeg søker alltid på jobber selv om jeg ikke har alle kvalifikasjonene. Om man har riktig profil, så kan det godt hende at du blir prioritert over noen som har gått tre år på skole. Papirer er ikke alt i en rekrutteringsprosess.

Skal man ha alt som står listet, så kommer man ikke langt om man ønsker å klatre : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Tibbie skrev:

Det er sjeldent et krav, men mer et ønske. Jeg søker alltid på jobber selv om jeg ikke har alle kvalifikasjonene. Om man har riktig profil, så kan det godt hende at du blir prioritert over noen som har gått tre år på skole. Papirer er ikke alt i en rekrutteringsprosess.

Skal man ha alt som står listet, så kommer man ikke langt om man ønsker å klatre : )

Selvsagt kan man søke selv om man ikke har ALLE kvalifikasjonene, det har jo knapt noen. Men dersom man ikke har noen av kvalifikasjonene det søkes etter, er det jo ikke noe vits i å søke. Bortkastet tid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker arkivjobben min. Jeg er introvert, men har ikke sykelig sosial angst. Jeg kan derfor fint forholde meg til kollegaer, besvare forespørsler og henvendelser over telefon, mail eller ved frammøte og gå på et møte i ny og ne. Det meste av jobben er selvstendig eller i kommunikasjon på tomannshånd.

Anonymkode: 8efd4...d0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reingjeter, bonde, skogsarbeider, gravemaskinfører, viltforvalter, 

Anonymkode: 0b793...3aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...