Gå til innhold

Er alle Norges antifeminister samlet på KG?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På ‎18‎.‎06‎.‎2018 den 20.30, stan skrev:

Feminisme er jo et stort sekkebegrep. Alt fra de som er for likestilling mellom kjønnene til de som ønsker å fremme kvinner på bekostning av menn. Akkurat dette siste virker det som de fleste antifeministene har fokus på.

 

 

Mitt inntrykk er at radikale langt ute til venstre har "kuppet" navnet og løpt avgårde med det. Deretter har de fyllt opp begrepet med sine ideer. Mannen, kapitalismen, næringsliv osv. Alle er kvinneundertrykkere og fiender?!?

Som mann med mor, kone mm har jeg ingen problemer med at like rettigheter, like muligheter... Men alikevel sitter det langt inne å offentlig proklamere meg som feminist. Det sitter litt fast i halsen. Føler at jeg blir tvunget til å danne rekker med en gjeng kvinner jeg ser på som mannehatere, kvinnegruppa ottar og andre mer eller mindre rabiate langt ute på venstresiden....

Tror ikke jeg er den eneste siden kun 11% av nordmenn kaller seg feminister, i Sverige (selvsagt) er tallet 50% men mulig de legger andre ting i ordet.

Ref:

I norsk sammenheng regner Kvinnefronten og Kvinnegruppa Ottar seg som radikalfeministiske; Kvinnefronten ble etablert i 1971 og i sitt program hevdet organisasjonen at «vi har en felles fiende: imperialismen» og at stat, næringsliv og kapital undertrykte kvinner. Kvinnefronten ble i Lund-kommisjonens rapport beskrevet som en frontorganisasjon for Arbeidernes kommunistparti (marxist-leninistene) (AKP (m-l)) som var «dirigert/kontrollert av ml-bevegelsen».[5] Kvinnegruppa Ottar oppstod som en utbrytergruppe fra Kvinnefronten i 1991, etter interne stridigheter.

Må jeg gå i tog med denne gjengen på 8 mai for at jeg skal kunne kalle meg feminist?? Da blir jeg sittende i sofan gitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

At kvinnen gikk vekk fra rollen som Husmor, hjemmeværende. Tenk så fint dere haddet det! Som en enkel deltidsjobb, tror mange kvinner angrer på dette....skulle ønske det var som FØR. Mannen vil alltid være nr.1 i samfunnet, hjernen til kvinnen er ikke utviklet til avanserte ting som mannen kan(se på en kvinne lukeparkere..). Til og med matlaging er mannen fremst på i verden, vi slår dere på alle områder utenom en ting: dere kan få barn. 

Tenk så lett det var, vaske og tørke litt støv hjemme, vaske tøy, lage litt mat, rydde litt....lese ukeblader, etterhvert kom tv/radio som dere kunne slappe av med.

Mens mannen måtte gjøre jobben å slite seg ut får å skaffe penger til familien. Kvinnen vil aldri komme på nivå med en Mann.

Anonymkode: ba261...010

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Commander skrev:

Mitt inntrykk er at radikale langt ute til venstre har "kuppet" navnet og løpt avgårde med det. 

De har da på ingen måte kuppet det. Det har vært en maxistisk venstreekstrem bevegelse helt fra starten av. Og om noe så var de enda mer ekstreme på 70 tallet.

Anonymkode: f8fa8...a74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

At kvinnen gikk vekk fra rollen som Husmor, hjemmeværende. Tenk så fint dere haddet det! Som en enkel deltidsjobb, tror mange kvinner angrer på dette....skulle ønske det var som FØR. Mannen vil alltid være nr.1 i samfunnet, hjernen til kvinnen er ikke utviklet til avanserte ting som mannen kan(se på en kvinne lukeparkere..). Til og med matlaging er mannen fremst på i verden, vi slår dere på alle områder utenom en ting: dere kan få barn. 

Tenk så lett det var, vaske og tørke litt støv hjemme, vaske tøy, lage litt mat, rydde litt....lese ukeblader, etterhvert kom tv/radio som dere kunne slappe av med.

Mens mannen måtte gjøre jobben å slite seg ut får å skaffe penger til familien. Kvinnen vil aldri komme på nivå med en Mann.

Anonymkode: ba261...010

:blink:   :hoho:

Anonymkode: 913ec...f5a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Gjestinnom said:

Har du eksempler på slike tråder, og vet du at alle legger samme betydning til hva de mener en feminist eller feminisme er?

Det er en spesiel bruker som har postet en endeløs rekke av slike tråder gjennom flere år.

Her er to eksempler:

 

 

Anonymkode: 913ec...f5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjestinnom
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er en spesiel bruker som har postet en endeløs rekke av slike tråder gjennom flere år.

Her er to eksempler:

 

 

Anonymkode: 913ec...f5a

Ok, ser den.

Samtidig ser jeg ikke at denne brukeren angriper likestilling: altså i teorien like muligheter. 

Slik jeg tolker det er han mer bekymret for balanser mellom kjønnene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er imot feminisme fordi det er en destruktiv ideologi. Den handler kun om kvinner og deres rettigheter sett opp mot menn.

Egalitarisme derimot ønsker jeg velkommen med begge armer. Egalitarisme er ekte likestilling. Den ser forbi kjønn, og fokuserer på individ. Feminisme handler kun om kjønn.

For å sitere Oxford dictionaries:

Egalitarian:

"Believing in or based on the principle that all people are equal and deserve equal rights and opportunities"

Feminism:

"The advocacy of women's rights on the ground of the equality of the sexes."

Dessuten er det færre og færre som identifiserer seg som feminister, men den har fortsatt enorm innflytelse og makt i vesten. Personlig ville jeg aldri i verden datet en feminist, for da hadde hun momentant bevist at hun ikke aner hva hun driver med. 

På samme måte som at jeg var kritisk til metoo og andre trender de skaper, for de er høyst destruktive ovenfor kvinner på sikt. Feminister har blitt de som ødelegger for kvinner flest, og det triste er at få kvinner innser det. 

Anonymkode: 9f4e7...b82

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, denne tråden (og forumet generelt) tyder på at de få kvinnehaterne som finns samles her.

Og de mener at det ikke finns feminister? Eller at det er farlig ting, en uting? Vel, da trengs det. Personlig ville jeg aldri datet en som ikke er feminist. Hvem er i 2018 ikke for likestilling? Og nei, feminister hater ikke menn. Samme som at menn generelt ikke hater kvinner. Noen bitterfitter finns det, og noen kvinnehatere finns. Generelt har jeg dog inntrykk av at folk flest er for likestilling, noe som er veldig bra. 

Ikke @ meg

Anonymkode: 5ab85...a84

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, denne tråden (og forumet generelt) tyder på at de få kvinnehaterne som finns samles her.

Og de mener at det ikke finns feminister? Eller at det er farlig ting, en uting? Vel, da trengs det. Personlig ville jeg aldri datet en som ikke er feminist. Hvem er i 2018 ikke for likestilling? Og nei, feminister hater ikke menn. Samme som at menn generelt ikke hater kvinner. Noen bitterfitter finns det, og noen kvinnehatere finns. Generelt har jeg dog inntrykk av at folk flest er for likestilling, noe som er veldig bra. 

Ikke @ meg

Anonymkode: 5ab85...a84

4 % av Norges menn er feminister, så da får du jobbe bra med screeningen av de du dater. 

Likevel er Norge et av verdens beste land for kvinner. Skitne, slemme norske menn altså..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker said:

Vel, denne tråden (og forumet generelt) tyder på at de få kvinnehaterne som finns samles her.

Og de mener at det ikke finns feminister? Eller at det er farlig ting, en uting? Vel, da trengs det. Personlig ville jeg aldri datet en som ikke er feminist. Hvem er i 2018 ikke for likestilling? Og nei, feminister hater ikke menn. Samme som at menn generelt ikke hater kvinner. Noen bitterfitter finns det, og noen kvinnehatere finns. Generelt har jeg dog inntrykk av at folk flest er for likestilling, noe som er veldig bra. 

Ikke @ meg

Anonymkode: 5ab85...a84

Smarte menn vet hvordan de burde jatte med og si at de støtter feminisme (selv om de ikke gjør det), bare for å bevare husfreden og den psykiske helsen til kvinnfolk i livene sine.

Men de som er smartest sveiper til venstre på slike kvinner til å begynne med. Det er ikke kvinnehat å være kritisk til en gruppe med kvinner som mangler logiske evner.

Anonymkode: 9f4e7...b82

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Gjestinnom skrev:

Har du eksempler på slike tråder, og vet du at alle legger samme betydning til hva de mener en feminist eller feminisme er?

Det er ikke bare menn som ikke liker feminisme og feminister. En del kvinner forstår ikke helt poenget med disse begrepene de heller.

Nei så langt derifra. De aller fleste kvinner er tross alt ikke feminister:

Sitat

 

Feministene utgjør elleve prosent av befolkningen: fire prosent for menn, og 19 prosent for kvinner. 

https://www.dagbladet.no/kultur/feminismens-overdrevne-kroppsfokus/60211752

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vel, denne tråden (og forumet generelt) tyder på at de få kvinnehaterne som finns samles her.

Og de mener at det ikke finns feminister? Eller at det er farlig ting, en uting? Vel, da trengs det. Personlig ville jeg aldri datet en som ikke er feminist. Hvem er i 2018 ikke for likestilling? Og nei, feminister hater ikke menn. Samme som at menn generelt ikke hater kvinner. Noen bitterfitter finns det, og noen kvinnehatere finns. Generelt har jeg dog inntrykk av at folk flest er for likestilling, noe som er veldig bra. 

Ikke @ meg

Anonymkode: 5ab85...a84

Du kunne aldri datet 96 % av norske menn med andre ord? :bond:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.6.2018 den 5.20, Gent82 skrev:

Ikke kødd med feministene. De har virkelig jobbet hardt

image.jpeg

Hun har heller ikke jobbet hardt, for på engelsk bruker man ikke apostrof og s ('s) for å indikere flertall av substantiv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Example skrev:

4 % av Norges menn er feminister, så da får du jobbe bra med screeningen av de du dater. 

Likevel er Norge et av verdens beste land for kvinner. Skitne, slemme norske menn altså..

Norske menn støtter feminisme! Det er min erfaring av alle menn jeg kjenner både i familien og via jobb etc. Og jeg er snart 50 år. Det er nok fordi menn også har døtre. Akkurat som vi kvinner har sønner. Vi i hele Skandinavia/ Norden har politikk som er fullt i tråd med feminismens ideologi. Selv FrP rokker ikke ved tiltak som er innført for kjønnsbalanse og maktfordeling mellom kjønnene! Og de er til og med i regjering!! Veldig bra! Og Høyre har svært mange flinke feminister i sitt parti. Høyre også vil absolutt ikke fjerne noe av det feminister har fått på plass opp gjennom årene - svangerskap permisjoner, fedrepermisjoner,  omsorgslønn, etc etc. De har også sørget for at menn lettere kommer inn på høyskoler innen omsorg etc! Kjempeflott! Selv om arbeiderpartiet og venstresiden nok er de som har kjempet tingene frem så har høyresiden helt klart tatt opp stafettpinnen og bringer feminismen videre. Det er vår kultur og den er jeg fantastisk stolt av, det finnes ingen lik i verden!

Så er det selvsagt flere grupper som også blir diskriminert og som feminismen favner om. Nå f.eks kan du få fortrinn i viktige posisjoner/stillinger hvis du har en funksjonshemming. Det er veldig bra tiltak og et viktig aspekt! Det viktigste i et sivilisert og demokratisk samfunn er at alles stemmer skal være likeverdige og alle skal ha innflytelse. 

Anonymkode: 7fc2b...614

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Commander skrev:

Mitt inntrykk er at radikale langt ute til venstre har "kuppet" navnet og løpt avgårde med det. Deretter har de fyllt opp begrepet med sine ideer. Mannen, kapitalismen, næringsliv osv. Alle er kvinneundertrykkere og fiender?!?

Som mann med mor, kone mm har jeg ingen problemer med at like rettigheter, like muligheter... Men alikevel sitter det langt inne å offentlig proklamere meg som feminist. Det sitter litt fast i halsen. Føler at jeg blir tvunget til å danne rekker med en gjeng kvinner jeg ser på som mannehatere, kvinnegruppa ottar og andre mer eller mindre rabiate langt ute på venstresiden....

Tror ikke jeg er den eneste siden kun 11% av nordmenn kaller seg feminister, i Sverige (selvsagt) er tallet 50% men mulig de legger andre ting i ordet.

Ref:

I norsk sammenheng regner Kvinnefronten og Kvinnegruppa Ottar seg som radikalfeministiske; Kvinnefronten ble etablert i 1971 og i sitt program hevdet organisasjonen at «vi har en felles fiende: imperialismen» og at stat, næringsliv og kapital undertrykte kvinner. Kvinnefronten ble i Lund-kommisjonens rapport beskrevet som en frontorganisasjon for Arbeidernes kommunistparti (marxist-leninistene) (AKP (m-l)) som var «dirigert/kontrollert av ml-bevegelsen».[5] Kvinnegruppa Ottar oppstod som en utbrytergruppe fra Kvinnefronten i 1991, etter interne stridigheter.

Må jeg gå i tog med denne gjengen på 8 mai for at jeg skal kunne kalle meg feminist?? Da blir jeg sittende i sofan gitt...

Kvinnegruppa Ottarsen siste venstreekstremsak:

Flere døgn på sykehus for kvinner som har født! 

Kvinner som har født sendes stadig tidligere hjem. Mange kvinner føler det tungt og vanskelig med ammingen. 

Klart du skal slippe å gå i tog med denne gærne, rabiate mannehatende gjengen som kjemper for så patetiske ting som dette... Hvilken nytte har du som mann av at kona skal late seg på sykehuset i dagesvis etter fødsel, nei vettu makan. 

Anonymkode: 7fc2b...614

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kvinnegruppa Ottarsen siste venstreekstremsak:

Flere døgn på sykehus for kvinner som har født! 

Kvinner som har født sendes stadig tidligere hjem. Mange kvinner føler det tungt og vanskelig med ammingen. 

Klart du skal slippe å gå i tog med denne gærne, rabiate mannehatende gjengen som kjemper for så patetiske ting som dette... Hvilken nytte har du som mann av at kona skal late seg på sykehuset i dagesvis etter fødsel, nei vettu makan. 

Anonymkode: 7fc2b...614

Kommunistene i Oslo vil ha billigere buss. Det betyr ikke at jeg vil stemme kommunistisk alikevel.

Sverige Demokratene vil ha lavere pensjoner for pensjonister. Er det en grunn til å bli medlem.

Det er helheten!!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Norske menn støtter feminisme! Det er min erfaring av alle menn jeg kjenner både i familien og via jobb etc. Og jeg er snart 50 år. Det er nok fordi menn også har døtre. Akkurat som vi kvinner har sønner. Vi i hele Skandinavia/ Norden har politikk som er fullt i tråd med feminismens ideologi. Selv FrP rokker ikke ved tiltak som er innført for kjønnsbalanse og maktfordeling mellom kjønnene! Og de er til og med i regjering!! Veldig bra! Og Høyre har svært mange flinke feminister i sitt parti. Høyre også vil absolutt ikke fjerne noe av det feminister har fått på plass opp gjennom årene - svangerskap permisjoner, fedrepermisjoner,  omsorgslønn, etc etc. De har også sørget for at menn lettere kommer inn på høyskoler innen omsorg etc! Kjempeflott! Selv om arbeiderpartiet og venstresiden nok er de som har kjempet tingene frem så har høyresiden helt klart tatt opp stafettpinnen og bringer feminismen videre. Det er vår kultur og den er jeg fantastisk stolt av, det finnes ingen lik i verden!

Så er det selvsagt flere grupper som også blir diskriminert og som feminismen favner om. Nå f.eks kan du få fortrinn i viktige posisjoner/stillinger hvis du har en funksjonshemming. Det er veldig bra tiltak og et viktig aspekt! Det viktigste i et sivilisert og demokratisk samfunn er at alles stemmer skal være likeverdige og alle skal ha innflytelse. 

Anonymkode: 7fc2b...614

Jeg synes det er fascinerende hvordan en del her er fullstendig blinde for dokumentasjonen som legges frem og heller lener seg på anekdoter, følelser og "noen jeg kjenner". Det er dokumentert at omtrent 4% av norske menn er feminister. Dette virker du å overse glatt og heller påstå at "norske menn støtter feminisme!" fordi du "kjenner noen" og snart er 50 år? :P

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Norske menn støtter feminisme! Det er min erfaring av alle menn jeg kjenner både i familien og via jobb etc. Og jeg er snart 50 år. Det er nok fordi menn også har døtre. Akkurat som vi kvinner har sønner. Vi i hele Skandinavia/ Norden har politikk som er fullt i tråd med feminismens ideologi. Selv FrP rokker ikke ved tiltak som er innført for kjønnsbalanse og maktfordeling mellom kjønnene! Og de er til og med i regjering!! Veldig bra! Og Høyre har svært mange flinke feminister i sitt parti. Høyre også vil absolutt ikke fjerne noe av det feminister har fått på plass opp gjennom årene - svangerskap permisjoner, fedrepermisjoner,  omsorgslønn, etc etc. De har også sørget for at menn lettere kommer inn på høyskoler innen omsorg etc! Kjempeflott! Selv om arbeiderpartiet og venstresiden nok er de som har kjempet tingene frem så har høyresiden helt klart tatt opp stafettpinnen og bringer feminismen videre. Det er vår kultur og den er jeg fantastisk stolt av, det finnes ingen lik i verden!

Så er det selvsagt flere grupper som også blir diskriminert og som feminismen favner om. Nå f.eks kan du få fortrinn i viktige posisjoner/stillinger hvis du har en funksjonshemming. Det er veldig bra tiltak og et viktig aspekt! Det viktigste i et sivilisert og demokratisk samfunn er at alles stemmer skal være likeverdige og alle skal ha innflytelse. 

Anonymkode: 7fc2b...614

Norske menn støtter jevnt over likestilling. Det er noe annet. De fleste av oss liker de fleste av tiltakene du ramser opp. Det betyr ikke at vi er feminister av den grunn. Dagens feminister kjemper andre kamper, som kun handler om særrettigheter for kvinner på bekostning av menn, og andre venstreradikale forslag som de maskerer som feminisme og likestillingskamp.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

:blink:   :hoho:

Anonymkode: 913ec...f5a

Får en sånn trist følelse at han ikke er ironisk. Og kanskje ikke særlig relevant for tråden, men på vegne av landets husmødre gjennom tidene må det sies hvor hard og utakknemlig husmorrollen er. Spesielt på det elskede femtitallet vi hører så mye om fra antifeministene på KG og utenfor. Uten 90 prosent av alle hvitevarene og annet husholdningsutstyr var det ikke annet enn blodslit fra morgen til kveld. Jeg har husholdningsbøkene til oldemor. De har kapitler om alt fra husøkonomi og ulike skatter til hvordan man forbereder hus med kolera og tuberkulose (bøkene er fra 1912, før de fleste vaksiner) til hvordan man tar seg av de døde før en begravelse. Husmor er et innviklet konsept og så utrolig mye mer enn bare kjøttkaker og klesvask. Jeg skulle likt å se den mannen som kan ta seg av nyfødte og små barn, holde huset rent og ryddig, holde orden på økonomien og holde et budsjett for en hel familie, drive matauk og deltidsarbeid, forberede høytider, ta seg av syke, stelle gårdsplassen og dyrene - og prioritere ektefellen først og fremst! Dette er bare en brøkdel av dagsplanen til en 'tradisjonell' husmor. Å tjene til livets opphold er en ting, men å ta seg av en hel familie? Da er man på skift hele døgnet, uten mulighet for forfremmelse eller lønnsforhøyelse. Tatt for gitt blir man også og blir fortalt at man 'bare går hjemme'. Det finnes sikkert fremdeles noen kvinner som synes dette virker givende. Jeg for min del er takknemlig overfor mine likesinnede søstre av i går for at jeg kan følge mine egne drømmer uten å bli uglesett. Takk for hjelpen, jenter 💐

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, AnonymBruker said:

Norske menn støtter feminisme! Det er min erfaring av alle menn jeg kjenner både i familien og via jobb etc. Og jeg er snart 50 år. Det er nok fordi menn også har døtre. Akkurat som vi kvinner har sønner. Vi i hele Skandinavia/ Norden har politikk som er fullt i tråd med feminismens ideologi. Selv FrP rokker ikke ved tiltak som er innført for kjønnsbalanse og maktfordeling mellom kjønnene! Og de er til og med i regjering!! Veldig bra! Og Høyre har svært mange flinke feminister i sitt parti. Høyre også vil absolutt ikke fjerne noe av det feminister har fått på plass opp gjennom årene - svangerskap permisjoner, fedrepermisjoner,  omsorgslønn, etc etc. De har også sørget for at menn lettere kommer inn på høyskoler innen omsorg etc! Kjempeflott! Selv om arbeiderpartiet og venstresiden nok er de som har kjempet tingene frem så har høyresiden helt klart tatt opp stafettpinnen og bringer feminismen videre. Det er vår kultur og den er jeg fantastisk stolt av, det finnes ingen lik i verden!

Så er det selvsagt flere grupper som også blir diskriminert og som feminismen favner om. Nå f.eks kan du få fortrinn i viktige posisjoner/stillinger hvis du har en funksjonshemming. Det er veldig bra tiltak og et viktig aspekt! Det viktigste i et sivilisert og demokratisk samfunn er at alles stemmer skal være likeverdige og alle skal ha innflytelse. 

Anonymkode: 7fc2b...614

Nei, norske menn og menn generelt støtter ikke feminisme. Det sier vel heller mer om vennekretsen din når normalt 1 av 20 menn er feminister, mens alle du kjenner er det for da henger du med en meget spesiell gjeng. Norske menn støtter derimot egalitarianisme, som er noe helt annet. Det er synd at såpass mange politikere dessverre er indoktrinert i den kulten feminisme er, men gi det litt tid så endrer nok også det seg til det bedre når de ser hvor få som faktisk støtter feministene.

 

29 minutter siden, AmandaVI said:

Får en sånn trist følelse at han ikke er ironisk. Og kanskje ikke særlig relevant for tråden, men på vegne av landets husmødre gjennom tidene må det sies hvor hard og utakknemlig husmorrollen er. Spesielt på det elskede femtitallet vi hører så mye om fra antifeministene på KG og utenfor. Uten 90 prosent av alle hvitevarene og annet husholdningsutstyr var det ikke annet enn blodslit fra morgen til kveld. Jeg har husholdningsbøkene til oldemor. De har kapitler om alt fra husøkonomi og ulike skatter til hvordan man forbereder hus med kolera og tuberkulose (bøkene er fra 1912, før de fleste vaksiner) til hvordan man tar seg av de døde før en begravelse. Husmor er et innviklet konsept og så utrolig mye mer enn bare kjøttkaker og klesvask. Jeg skulle likt å se den mannen som kan ta seg av nyfødte og små barn, holde huset rent og ryddig, holde orden på økonomien og holde et budsjett for en hel familie, drive matauk og deltidsarbeid, forberede høytider, ta seg av syke, stelle gårdsplassen og dyrene - og prioritere ektefellen først og fremst! Dette er bare en brøkdel av dagsplanen til en 'tradisjonell' husmor. Å tjene til livets opphold er en ting, men å ta seg av en hel familie? Da er man på skift hele døgnet, uten mulighet for forfremmelse eller lønnsforhøyelse. Tatt for gitt blir man også og blir fortalt at man 'bare går hjemme'. Det finnes sikkert fremdeles noen kvinner som synes dette virker givende. Jeg for min del er takknemlig overfor mine likesinnede søstre av i går for at jeg kan følge mine egne drømmer uten å bli uglesett. Takk for hjelpen, jenter 💐

Ja det er enkelt å demonisere og beseire "fienden" når man setter opp litt stråmenn ;) Det er vel ingen som har sagt at å være husmor verken var eller er en enkel jobb.

Anonymkode: 2060f...c65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...