Gå til innhold

Liker en jente på jobben, hva gjør jeg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jobber på en McDonald's restaurant og det er ei kollega av meg som jeg er betatt av som jeg synes er utrolig hyggelig og forøvrig veldig pen. Nå har jeg lyst til å prøve å flørte med henne men er litt i ukjent territorium her, da jeg ikke har noen erfaring med flørting eller dating. Jeg er nettopp ferdig på videregående, hun er ett år yngre (Bare til referanse). Jeg har også nettopp begynt der, så vi har ikke fått snakket så mye. Vi har ikke hatt så mange felles vakter heller, men ser at vi har flere vakter sammen iløpet av de neste ukene. 

Har en anelse om hva jeg vil gjøre, men tenkte det kunne vært greit å få flere synspunkter på saken. Hvordan ville dere gått frem? Hva er vanlig temaer å snakke om? Hva og når. osv. osv.

 

Hilsen uerfaren gutt, 19

Anonymkode: 790c5...0d9

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Bli en mann

Og du kan vokse opp.

Anonymkode: d2d51...39a

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er uprofesjonelt å sjekke opp kolleger i en jobbsammenheng, så ta flørtingen på fritiden.

Anonymkode: 78ada...2a2

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Heisann!

Jobber på en McDonald's restaurant og det er ei kollega av meg som jeg er betatt av som jeg synes er utrolig hyggelig og forøvrig veldig pen. Nå har jeg lyst til å prøve å flørte med henne men er litt i ukjent territorium her, da jeg ikke har noen erfaring med flørting eller dating. Jeg er nettopp ferdig på videregående, hun er ett år yngre (Bare til referanse). Jeg har også nettopp begynt der, så vi har ikke fått snakket så mye. Vi har ikke hatt så mange felles vakter heller, men ser at vi har flere vakter sammen iløpet av de neste ukene. 

Har en anelse om hva jeg vil gjøre, men tenkte det kunne vært greit å få flere synspunkter på saken. Hvordan ville dere gått frem? Hva er vanlig temaer å snakke om? Hva og når. osv. osv.

 

Hilsen uerfaren gutt, 19

Anonymkode: 790c5...0d9

Jeg hadde ikke gjort noen ting, men lykke til!

Anonymkode: 8cc69...0bd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker det kan være greit å bli kjent på jobb, men ta flørtingen ved siden av. Eventuelt planlegge noe i pausen eller på vei hjem. Om dere bare prater på jobb kan det jo fortsatt hende hun vil bli keen på deg.

Det jeg ville gjort er å bare gjøre jobben min, smile til henne når du ser henne, eventuelt slå av en liten prat om det er rolig på jobb. Du kan jo så klart prøve å få inn en morsom kommentar eller småflørte litt i pausen om du har pauser. Prøv heller å finn på noe med jenta ved siden av jobb, som en tur i en park eller å ta en kaffe. Jeg hadde definitivt ikke gitt opp i hvert fall :) Lykker til, kjør på!

Anonymkode: f950e...5ed

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du bør spørre deg selv aller førts hvordan du tror det blir på jobb dersom hun avviser deg. 

Det hadde blitt kjipt å måtte be om adskilte vakter eller at du måtte slutte i jobben dersom hun avviser deg, eller det blir et evt brudd. 

Så spørs det og på hvilke krav arbeidsplassen har. Mange tillater ikke at kollegaer dater nettopp pga dette.

Anonymkode: ef45d...c1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst må du roe deg helt ned og slappe av. Ikke bli stressa og desperat - det merker jenter på mils avstand. Vær avslappet og ta det sakte. Bli kjent med henne gradvis på jobb, men ikke bli for ivrig. Det er SÅ kleint og slitsomt å ha en som sikler på deg når du prøver å jobbe.

Den største tabben folk gjør når de er betatt er å bli utålmodig (gjort det selv). Du må tenke på at den andre personen kanskje ikke er betatt tilbake, og trenger tid til å bli husvarm rundt deg, bli kjent og forhåpentligvis få øynene opp etterhvert.

Når dere er bedre kjent kan du lodde stemningen. Tøyser hun tilbake, søker hun kontakt? Først da er det naturlig å spør om å finne på noe utenom jobb. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...