Gå til innhold

Når kommer mensen etter p-pille slutt?


Gjest LiMaSK

Anbefalte innlegg

Gjest LiMaSK

Nå er det en måned siden jeg sluttet på p-pillene, sluttet på mandagen og fikk blødning på fredagen som varte i 4 dager. Sånn var det alltid i den pillefrie uken, blødning torsdag eller fredag og i 4 dager.

Mannen kom hjem den tirsdagen etter, og vi har hatt regelmessig sex siden. Nesten vær dag. I følge appen flo er jeg på syklusdag 25, 11 dpo. Har tatt noen tester men de har vært negative, den siste for 2 dager siden. Regner med jeg får snart mensen.

Så det jeg lurer på er, kommer mensen i dag, mandag siden jeg tok den siste pillen på en mandag eller på torsdag/fredag da jeg vanligvis fikk blødninger?

Er det fortsatt sjanse for at jeg er gravid? Har hatt utrolig vondt i puppene de siste dagene, men det kan jo også være at mensen kommer. Har gått på pillene i 10 år så husker ikke hvordan jeg var da jeg hadde mensen. 

Ble litt komplisert dette, håper noen forstår og kan svare meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er alltid sjanse for graviditet når mensen uteblir. Og du har sluttet på pille .

når den kommer det vet man ikke før den kommer. 

Kroppen er ett mysterium 😳😪😪 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mensen på ppillene regnes ikke som mensen. Du må vente til du blør en gang til før du kan regne syklusen din. 

Anonymkode: 831e5...7c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LiMaSK
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mensen på ppillene regnes ikke som mensen. Du må vente til du blør en gang til før du kan regne syklusen din. 

Anonymkode: 831e5...7c1

Ja, jeg venter på den. Men har hørt om folk som har blitt gravid 2 uker etter den siste bortfallsblødninger. Husker ikke hvordan det var å ha vanlig mensen, 10 år siden sist, for blødningene i den pillefrie uka er jo bortfallsblødninger. Siste pille før den pillefrie uka er mandag, men fikk ikke noen blødninger før torsdag/fredag. Nå lurer jeg bare på om mensen kommer mandag eller torsdag.. den har ennå ikke dukket opp, den kan plutselig dukke opp. Veldig ubeleilig om den kommer på jobb, jobber på sykehjem og har hvite bukser... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, LiMaSK skrev:

Ja, jeg venter på den. Men har hørt om folk som har blitt gravid 2 uker etter den siste bortfallsblødninger. Husker ikke hvordan det var å ha vanlig mensen, 10 år siden sist, for blødningene i den pillefrie uka er jo bortfallsblødninger. Siste pille før den pillefrie uka er mandag, men fikk ikke noen blødninger før torsdag/fredag. Nå lurer jeg bare på om mensen kommer mandag eller torsdag.. den har ennå ikke dukket opp, den kan plutselig dukke opp. Veldig ubeleilig om den kommer på jobb, jobber på sykehjem og har hvite bukser... 

Det vet man ikke etter ppilleslutt. Om man forsøker å bli gravid anbefales det derfor å vente til man får første ordentlige  mens og syklus på plass før man starter for å kunne vite hvor langt man er på vei. 

Anonymkode: 831e5...7c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så du får bare ta med bind/tamponger der du ferdes

Anonymkode: 831e5...7c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LiMaSK
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så du får bare ta med bind/tamponger der du ferdes

Anonymkode: 831e5...7c1

Har alltid med meg det hele tiden hvor jeg går, og har alltid på meg truseinnlegg på jobben uansett selv da jeg gikk på p-pillen, vet jo aldri hva som kommer. 

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den første mnd uten p-piller kan være ustabil, det er nok ikke før 2 mnd etter du kan regne med å få "normale blødninger" som er uten hormonpreparat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LiMaSK
22 timer siden, Rosatoast skrev:

Den første mnd uten p-piller kan være ustabil, det er nok ikke før 2 mnd etter du kan regne med å få "normale blødninger" som er uten hormonpreparat. 

Åja, ja kan tenke meg at kroppen trenger litt tid til å stabilisere seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...