Gå til innhold

Stryke på lastebillappen når man har billappen.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har billappen, men skal nå ta liten lastebil lappen. Hvis jeg stryker på liten lastebillappen, mister jeg billappen da ? F.eks hvis jeg blir stressa og hadde brutt vikeplikten da, hadde jeg mistet billappen da? 

Anonymkode: b3076...b7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det skal nok mye til, og jeg tviler på at biltilsynet har hjemmel til å ta fra en billappen om man stryker på oppkjøring for annet kjøretøy enn klasse B. Det er jo ferdighetene med kjøretøy i klassen man kjører opp som skal testes, ikke ferdigheter som "vanlig" bilist i klasse B.

Når det er sagt, så er det nok ikke utenkelig at en sensor vil rapportere en kandidat som overhodet ikke utviser noen forståelse for det generelle trafikkbildet (altså det som er felles for alle som ferdes i trafikken uavhengig av hva man kjører og klassen man tar førerprøve i, som trafikkregler, trafikkforståelse osv.) og som fremstår som en veldig farlig sjåfør generelt.

Anonymkode: 558ba...24e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei du mister IKKE klasse B hvis du stryker i klasse C. Du må bare vente 4 uker før du kan prøve igjen. Hilsen en som jobber med det.

Anonymkode: b63e0...c82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...