Gå til innhold

Har aldri vært fan av FrP, men nå går det over alle støvleskaft


sonush

Anbefalte innlegg

6 timer siden, Drizzt skrev:

@sonush

 

Jeg svarer deg her.

 

Før man finner løsninger må man snakke klart og tydelig om problemene. Når andre politikere ikke snakker om problemene, kan de heller ikke finne løsninger. Så det at Listhaug har fokus på problemene er bare positivt. For problemene må det snakkes om, defineres, fåes på overflaten og ut i lyset. Jeg har så vidt jeg vet ikke sagt at problemene ikke skal snakkes om, det jeg har sagt er at Listhaug KUN har fokusert på det negative. Ved å gjøre dette så blir innvandrere stilt i dårlig lys, uten positive sider. Kun problemer, ingen positive sider. Før du sier, ja men det har ikke Listhaug sagt, nei, hun har ikke SAGT det, men hennes retorikk viser kun til det negative, så vil det påvirke flere og flere.

Du gir Listhaug skylden for at enkelte mener ''send alle hjem'', men det er ikke noe i nærheten av det Listhaug har sagt. Så det er veldig feil av din side å gi henne skylda for det. Jeg vil heller tro at det er folks egen erfaring og all oppmerksomhet i media som fører til at enkelte mener at ''alle'' bør sendes hjem. De aller fleste, Listhaug inkludert, skiller godt mellom integrerte innvandrere som ikke skaper problemer og uønskede innvandrere som skaper problemer. Viktig å være saklig og redelig i kritikken, så pass på å ikke klistre skyld på uskyldige. I så fall må du komme med konkrete sitater av Listhaug om å ''sende alle hjem''. Kan du gi meg eksempel eller link på situasjon eller saker hvor hun skiller mellom intergrerte og uønskede innvandrere. Jeg kan gi deg et eksempel...........hun dro til Rinkeby i Sverige, for å "lære" om problemene deres, hva som skjer der, og finne løsninger slik at det ikke skjer her, blant innvandrere. Det høres veldig fint ut, selvsagt er det viktig å sikre at vi er i forkant så at sånne situasjoner ikke oppstår her. Hvor mye lurere hadde det ikke vært om hun hadde tatt seg en tur rundt i sitt eget land istendenfor, eller kanskje i tillegg, for å besøke områder der intergrering er vellykket, der det fungerer, og heller finne ut bakgrunn for hvorfor det har fungert, og hvordan vi kan sikre samme løsningene andre deler av landet vårt. Det er det jeg snakker om, vi innvandrere inkl deg er ikke kjeltringer alle sammen. Når Listhaug er så flink til å påpeke problemene, så er det kun de som står framme, ikke løsningene.

Listhaug har ikke ødelagt for nye og gamle innvandrere med sin ''retorikk''. Jeg som gammel innvandrer synes det er bare positivt at hun er åpen og konkret i sin kritikk mot kritikkverdige forhold, knyttet til noen grupper innvandrere. Så du tar feil igjen og lar deg lure av venstrevridd propaganda. Nå vet jeg ikke hva slags innvandrer du er, altså hvor du kommer fra, men jeg syns det nesten er litt skummelt at du er sååååå positivt til henne. Ja, hun har noen gode poeng, noen av de er jeg enig om selv, noe jeg har også skrevet i tidligere innlegg og hun kunne fått til mange gode tiltak for landet vårt. Hvorfor sier jeg likevel at jeg syns det er skummelt at DU er så positiv? Jo, det skal fortelle deg. DU er heldig som aldri har opplevd noe som helst negativt i de siste par årene. Det hadde ikke jeg heller. Hadde det fantastisk i 30 år. Ikke noe som helst i nærheten av rasisme, men det har endret seg de siste par årene. Jeg som et godt intergrert person, med veloppdragne barn, bidrar positivt til nærmiljøet, jobber og betaler skatt, vært klassekontakt på skolen til barna mine, bidrar i dugnad i nærområde der jeg bor. Rett og slett godt intergrert. Da er det trassig, slik som tingene er blitt nå. Men har du overhodet ikke fått med deg den "vinden" som blåser akkurat nå, som du så fint både godtar og godkjenner, at du ikke vil være i stand til å føle den når den blåser til full storm. Avhengig av hvordan du ser ut, skandinavisk innvandrer el. afrikansk innvandrer el. asiatisk innvandrer osv, tror DU at du er immun mot stormen, når den tid kommer, hvis vi godtar vinden NÅ. Skal være ærlig, selv om ting har endret seg, så er det ikke så ille ENDA, jeg har gode fine helnorske naboer, venner, kolleger. Både du og jeg er nok både døde og begravet når den tid kommer, men hva med barna våre? Når jeg sier våre barn, så mener jeg ikke KUN innvandrer barn, dette gjelder begge grupper, for en slik storm som vil dele befolkningen i dem og oss, er farlig for alle parter. Hvilke miljø etterlater vi for dem?

Når det gjelder å frata enkelte det norske statsborgerskapet med hastevedtak (som kan klages i retten), er det PST selv som har etterspurt sånne virkemidler og både Listhaug og PST har presisert at det er snakk om noen få tilfeller (ut fra det jeg har lest - radikale islamister som har reist til Syria for å bli en del av IS og føre krig der). De utgjør en trussel for sikkerheten av hele riket og bør stoppes, ved behov på grensen. Husk at norsk statsborgerskap gis nettopp med et administrativt vedtak fra UDI og ikke er en rettighet, men et privilegie. Da kan de som gir det også ta det tilbake. Som alle administrative vedtak kan man klage dem til domstolen. Så det var ingen grunn å lage så mye drama slik Ap og andre partier gjorde. Listhaug hadde rett igjen. En av grunnene til at jeg er imot administrativt behandling for å frata noen statborgerskap, er at jeg er redd for hvor dette vil stoppe. Kan DU garantere at om det åpnes for administrativt behandling, så vil det KUN gjelde terrorister? Kan du garantere at når man først åpner opp for dette, så vil det i fremtiden IKKE KOMME andre situasjoner hvor de finner det for godt å bruke denne regelen, noe som overhodet ikke er terrorist relatert.

Når det gjelder de eldre som ble tvangsflyttet, har jeg aldri lest Listhaug påstå at de ble tvangsflyttet så at utenlandske tiggere flytter inn. Men det er sant at de eldres hjem ble omgjort til overnatting for utenlandske tiggere. Kommunale sykehjem som er helt like det nedlagte sykehjemmet får leve videre, men det private som de eldre likte så godt og var deres hjem måtte legges ned. Slik har det vært i alle år, dessverre. Når endringene av forskjellige grunner rammer de eldre. Enten mangel på sykehjem, eller flytting fra det sykehjemmet de elsker, som tross alt er blitt hjemmet deres. Det er fælt, uavhengig av situasjon. Det er det mange reagerer på, forskjellsbehandlingen hvor de kommunale som ikke har eget bad på hvert rom får stå. Men det er også sant at byrådet ønsket å styrke tilbudet og innvilget 4.2 mil til Kirkenes bymisjon nettopp til dette formålet, så det hele virker rimelig planlagt - kast ut de eldre for å få utenlandske tiggere inn. Det er ikke forskjellsbehandling når kommune velger å ikke fornye kontraktene til KB, siden den utløp. Slik jeg har forstått det, så har kontaktene til de kommunale ikke utløpt enda. Meget mulig at de heller ikke da velger å fornye kontraktene, fordi da er det ansvaret til kommunen å komme på banen og bygge noe nytt, og det koster. Skjønner ikke hva du mener med rimelig planlagt. Oslo kommunen bevilget penger til KB, fordi KB søkte om midler, når de fant ut hva de skulle gjøre med bygningsmassen. Bygningsmassen var ikke farlig å bo i, den oppfylte bare ikke krav om hvordan det var ønsket av de eldre skulle bo. Samme krav om standard var det ikke for å ha en enkel hospits for andre, i dette tilfelle tiggere. Både du og jeg kan søke om midler til dette formål (hjelpe tiggere) om vi har en bestemt plan for vårt nærmiljø. Om vi hadde fått det er en annen sak, sannsynligvis ikke. Det kan ikke leses fra Listhaugs uttalelser, det er bare noe veldig mange tror ut fra all informasjon som er ute. Så Listhaug hadde rett igjen. Les gjerne faktisk.no som har faktasjekket saken, eller faktasjekk saken selv.

Det blir veldig fint med en ny undersøkelse når det gjelder hvilke partier innvandrere stemmer for, men jeg fant ikke noe nyere. Jeg har ingen grunn til å tro at innvandrere stemmer mindre for Frp i dag enn det de gjorde i undersøkelsen fra 2009.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

36 minutter siden, Gjeste mann said:

Alt står forklart her (ja, du har sikker lest det før). Du får heller gå Faktisk.no i sømmene og dokumentere hvilke feil de har:

https://www.faktisk.no/faktasjekker/DXx/byradet-i-oslo-kastet-ut-sykehjemsbeboere-for-a-sikre-utenlandske-tiggere-et-godt-sted-a-bo

Og hva sier det om media at de har gitt deg inntrykk av at det var Listhaugs utsagn de sjekket?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FRP fronter den politikken folk flest støtter. Som du sier i vage ord har du blitt opplært til å hate FRP. Det er synd at nordmenn, inkuldert dere nye nordmenn, ikke tenker selv men heller velge å følge det dere får beskjed om å følge. Bruk hodet og husk at an kan skifte mening flere ganger i livet.

 

Dette gjelder selvsagt uansett hvilket politisk standpunkt man har.

Endret av Macro
La til
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Macro skrev:

FRP fronter den politikken folk flest støtter. Som du sier i vage ord har du blitt opplært til å hate FRP. Det er synd at nordmenn, inkuldert dere nye nordmenn, ikke tenker selv men heller velge å følge det dere får beskjed om å følge. Bruk hodet og husk at an kan skifte mening flere ganger i livet.

 

Dette gjelder selvsagt uansett hvilket politisk standpunkt man har.

Hat er et veldig sterkt ord og noe jeg aldri gjør mot andre. Jeg kan mislike andre av forskjellige grunner, enten det er folk eller grupper/partier, men ALDRI hate. Så det vil jeg ha meg frabedt.

Har du lest hovedinnlegget mitt? Da vil du sett at jeg faktisk har brukt hodet, mitt eget hodet, og skiftet mening i livet. Har ikke mer å si om den saken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@sonush

 

Dette blir for barnslig at jeg bruker tid på å finne sitater når du ikke gidder en gang sjekke om meningene dine har grunnlag i virkeligheten. 

Men for all del her er noen eksempler:

Fra hennes fb side:

Håper dette kommer på plass så fort som overhodet mulig! Dagens regime er en hån mot alle de som kommer til Norge, gjør en innsats, integrerer seg og blir en del av det norske samfunnet. Stopp stønadsfesten nå! Lik og del!

Kulturer som undertrykker kvinner, tvinger dem inn i niqab og nekter folk religionsfrihet og ytringsfrihet er ikke like bra som kulturer som bygger på frihetsverdier. Noen verdier er bedre enn andre. Derfor må vi verne om dem. Hva mener du?

Tøft av Cemal Knudsen og eks-muslimene å stå frem og støtte FrP åpent. De er en liten gruppe, men de er tydelige: De flyktet til Norge for frihet og trygghet. Ikke for å møte de samme holdningene og kulturen som ikke lot dem tro og leve som de ville i hjemlandet.

Og mange flere som jeg har lest gjennom i diverse artikler. Hun ofte gjentar seg at utlendinger skal innrette seg etter norske lover, regler og skikk og samtidig skryter hun av godt integrerte utlendinger. Som for eksempel her https://www.nrk.no/mr/listhaug-motte-flyktninger-pa-besok-i-alesund-1.12823135 Det har vært flere saker hvor hun har vært på besøk og vist de integrerte utlendingene. 

Resten av innlegget ditt svarer jeg på senere fordi jeg er opptatt nå :)

 

Når det gjelder Rinkeby er det helt fantastisk at hun dro dit. Svenskenes feil må vi absolutt unngå, men dessverre er det få som lærer av deres feil. Det er ganske nært svenske tilstander i Oslo øst med politiet som har mistet kontrollen, parallellsamfunn og problemer som er skapt av innvandrere. Men jeg ser samme motvilje om å snakke om problemet her som jeg ser hos svenske politikere. Resultatet? Ja, svenske tilstander og SD som er landets største parti i siste meningsmåling. Tenk litt på det og hvordan man kom dit. Det var ikke med ''retorikk'', men med avfeiing av problemene under teppet. 

Hvorfor er det skummelt at innvandrere er positive til Listhaug (og Frps innvandringspolitikk)? Mazyar Keshvari er også flyktning, men du vet hva slags stilling han har nå? Er du sjokkert også av det? Noen innvandrere opplever negative holdninger fra nordmenn, ja. Som oftest er det ikke så rart at de kritiseres. Enten fordi de ikke vil integrere seg, de nav-er, de stopper sine egne barns integrering, de driver med kriminalitet, de jukser seg til opphold, de danner parallelle samfunn, de hater det norske og stiller krav etter krav, osv osv. De ødelegger også for andre innvandrere på denne måten. Nei, jeg har aldri opplevd rasisme eller fiendtlighet, men jeg har stått på fra dag 1 å få til integrering, lært meg språket, fått jobb, lever et liv som ikke sjenerer eller plager andre, oppdrar barna mine i verdier som ikke er i strid med de som gjelder her. Klart finnes det rasister og de som hater innvandrere uansett, men de er få og deres syn er så vridd at de ikke bryr seg om argumenter som integrering. Listhaug er ikke deres representant, på ingen måte. Jeg er også bekymret for fremtiden til mine barn (og alle barn) og vil ikke at de vokser opp i et utrygt samfunn a la Sverige. Per i dag er det kun Frp av de seriøse partiene som jobber mot denne utviklingen. 

Når det gjelder administrativt vedtak og norsk statsborgerskap, så er det ingenting som er avhengig av meg personlig. Så jeg kan ikke garantere deg noe som helst i framtiden. Men skal det være vanskelig å ta det tilbake, skal det også være vanskelig å få det. Er det kun domstol som kan ta tilbake det norske statsborgerskapet, så må det være kun domstol som gir det. Nå gis norsk statsborgerskap lett så lenge man oppfyller noen få krav, det er et privilegie og ikke en rettighet. Da må det også være mulig å ta det tilbake med et administrativt vedtak. Domstolene fatter ikke administrative vedtak, de behandler klager om saksbehandlingen. Det er viktig å ikke blande rollene her. Hvis Norge bestemmer seg å ta tilbake det norske statsborgerskapet fra alle utlendinger og ikke gi til nye utlendinger, da er det helt i orden. Da fjernes det et privilegie og Norge er i sin fulle rett til å gjøre det.

Oslo kommune driver med forskjellsbehandling - private sykehjem stenges, de kommunale med lik standard får drive videre. Dette er forskjellsbehandling som sikter på de private, som regel de best fungerende sykehjemmene. Jeg håper virkelig dette byrådet ikke fortsetter, for jeg mistenker de private barnehagene står for tur.

Endret av Drizzt
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, Zienna said:

Så er det på høy tid at vi ikke aksepterer at sannheten vris på!  Det er løgn, og ikke mer akseptabelt om du er politiker eller rørlegger.  Tvert i mot - jeg forventer at en representant for folket/velgerne går ekstra inn for å være sannferdig. 

Blir man tatt i løgn, som Listhaug nå er, så burde hun be om unnskyldning og love at det aldri skal skje igjen.  

 


 

Jeg er gammel nok til at da jeg stemte for første gang, så sto Gro Harlem Brundtland med tårer i øynene i Hammefest og snakket om hvor "hjerterått" det var at det var korridorpasienter der.

Arbeiderpartiet gjorde sitt beste valg i nyere tid. Men sykehuskøene ble ikke mindre. https://www.allkunne.no/framside/biografiar/b/gro-harlem-brundtland/85/3718/

Gryta som kaller kjelen kullsvart. ALLE politikere peker på enkeltsaker som fremmer deres sak. ALLE politikere har ALLTID gjort det. Tror virkelig du og andre som turer videre med "Sylvis retorikk er så fæl, buhu" at det er bare henne?

Hun lyver ikke. Alt hun skriver er sant. Alt hun skriver er ordrette fakta. At du leser mellom linjene, står for din regning. Det betyr ikke at det Sylvi skriver ikke er vinklet og skrevet slik at folk skal bli sinte. Det er politikk. Når et hvert parti uttaler seg, så er det for at de skal få en fordel av det. Du kan enten falle for knepet og gå rett ut med kanonene og fortsette å demonisere Listhaug, eller du kan trekke på skuldrene og si du ikke faller for knepet.

Andre utsagn av politikere: "ta bort den klamme prestehanda di" og "han er den største drittsekken jeg har møtt".

Med Listhaug så vinker media slik at du og andre som leser nyhetene skal tro at det er første gang med Listhaug. Og det er denne hysteriske overdrivelsen og opphaussingen av hvor fæl hun er, som får meg til å himle med øynene.

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 timer siden, Zienna skrev:

 

Det var JEG som stilte spørsmålet, ikke du.  Hva er forskjellen på å tøye sannheten og å lyve? 

For meg er det nøyaktig det det samme.  Da lyver man med viten og vilje.  Dikter og forvrenger. 

Som før svart så vet du det om du faktisk har klart å gjennomføre sykepleien.

For meg er det ikke det samme, men så er jeg ikke perfekt. Jeg kan fint ta en kvit løgn bl.a

Kan være jeg har oversett det, så link gjerne, men fant ikke at du hadde svart @Drizzt

Endret av Fru Uperfekt
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sylvi har ikke løyet!

Visste du forresten at FRP har innført dyrepoliti enkelte steder? Det varmer hjertet mitt at et parti enkelte mener så mye om faktisk gjør noe så fantastisk. Et tips til deg er å gå litt imot det media vil du skal mene og tenke selv! :) 

Endret av Potetjinta
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sylvi Listhaug er omtrent den eneste som ønsker godt for innvandrere. Det er trist at ikke flere ser det. Sylvi tørr å ta tak i problemene før det blir svenske tilstander i Norge. Dette er jo noe alle innvandrere bør være kjempe glad for. Det hjelper lite å skyve problematikken under teppet. 

Men man forstår ikke hva Sylvi Listhaug prøver å si uten visdom. For det er som Drizzt sier i signaturen sin: " Truth Sounds Like Hate To Those Who Hate Truth. "

Det finnes alt for mange som tillegger Listhaug ting hun ikke har sagt, og som velger å misforstå henne.

Endret av Martin13
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brukerdebatt og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...