Gå til innhold

Har aldri vært fan av FrP, men nå går det over alle støvleskaft


sonush

Anbefalte innlegg

Først som sist, ja jeg er en innvandrer (like greit å si det med en gang), så blir det ikke mer diskusjon rundt det i hvert fall.

Jeg flyttet til Norge som barn og hørte ofte Frp liker ikke innvandrere, og da like JEG ikke frp heller, innvandrer som jeg var. Etter hvert som jeg vokste opp og fikk med meg noen av de tingene som de sto for, så tenkte jeg det er JO innvandringspolitikken de ikke er enig i eller liker. Det er jo ikke det samme som at de ikke liker innvandrere. Mye av dette kunne jeg som ung voksen i Norge være enig i, og jeg likte de fortsatt ikke, men i hvert fall mislikte dem mindre og mindre. Carl i Hagen fikk jeg etter hvert sansen for og respekt for. Krav til innvandrere, norsk opplæring og arbeid. Skulle bare mangle........men så mistet jeg litt respekt for han da han kommenterte - spanjolene som skal jobbe for nordmenn I SPANIA, må lære seg/kunne norsk. Ok, tenkte jeg så da er det IKKE behov for integrering og lære seg språket i det landet man bor i? Nei vel....

Etter hvert kom Siv Jensen........som fulgte i noe i samme fotspor som Hagen, men mindre intenst. Mulig det var bare meg som var mindre politisk enagasjert i den perioden (før hun ble med i regjeringen), at jeg ikke fulgte med i politikken generelt. 

Rett skal være rett, jeg har lenge FØLT at innvandrerfiendtligheten i Norge har økt, jevnt og trutt, de siste 15-20 årene, nesten usynlig, men nok til at vi innvandrere begynte å merke det. Noe jeg absolutt kan skylde på innvandringspolitikken til arbeiderpartiet. Jeg er FULLSTENDIG FOR å ta hensyn til folk, også oss innvandrere, men det er likevel en viss forskjell mellom hensyn og overhensyn, noe som jeg syns ødela litt for innvandrere, uten at de direkte var skyld i det. 

Så kom FrP i regjeringen, med Høyre. Det gikk for så vidt greit i starten, helt til Listhaug kom som innvandrings og intergreringsminister. Den kurven som fulgte jevnt og trutt, nesten usynlig, gikk fra "0 til 100 på 3 sek". 

Uansett hva enkelte mener, så har Listhaug bidratt til å ødelegge for innvandrere i mye større grad, ila veldig kort tid. Jeg er fullstendig for at man stiller krav til ALLE som bor i Norge, inkl innvandrere. Jeg er fullstendig for strengere innvandringspolitikken, vi kan jo ikke ta inn rubbel og bit. Hun har med sin retorikk ødelagt for seg selv, og for samholdet mellom etnisk norske og ikke-etnisk norske. Hun kunne med sin strenghet gjort mye positivt for å gagne alle grupper. 

Hun var for f. intergreringsminister også, men ødela for de intergrerte også. Hun hev bensin på bålet som enkelte allerede følte, slik at "send hjem ALLE sammen" ble nye mantraen. Folk i min egen familie (med over 30 års botid her, og flere av de født her) fikk beskjed om dette. Det samme har jeg hørt fra andre. Du er ikke norsk, og kan aldri bli det. Vi vil ikke ha dere her. Dra dit du kommer fra. 

Hvem er de som faller for hennes retorikk? De som har opplevd han utlendingen som bor i gata bortenfor, og aldri jobber, og reiser alltid på ferie, og har unger lekende ute til langt etter leggetid. De som har søkt jobber på jobber, og ikke får noen, fordi utlendingene får ALLE jobbene? De som må leve sparsomt, og med lite møbler, fordi det er utlendingene som får både penger og møbler kastet etter dem. Jeg bare lurer? 

FrP, med henne i spissen, snur og vender på alt mulig, til å passe sine meninger bedre.

Eks 1. Ingen særettigheter for innvandrere - Det er vel ikke helt sant at INNVANDRERE har særrettigheter! Vi må som alle andre jobbe og betale skatt, og betale for HVER BIDIG TING, vi eier. Fra liten leppepomade til stor bolig, alt kjøpt og betalt for pengene som vi har måttet tjene selv, i likhet med de aller fleste andre. Ja, det stemmer at det er en liten gruppe i den store innvandrergruppen som har særregler, flyktninger, som har enkelte særregler. Ja, vi kan godt diskutere hvorvidt det er riktig at de skal ha denne særreglen, eller om de bør ble fratatt. Problemet er jo i første omgang selve kommentaren. Det påvirker de som allerede har noe imot innvandrere som en gruppe, til å tro at en hvilken som helst innvandrer kan bare valse inn i NAV og få hivd penger og rettigheter etter seg. At dette høres feil og urettferdig ut er helt normalt, da hadde JEG og reagert..............bare at selve kommentaren er FEIL, fordi vinklingen gjøres feil.

Eks 2. Ap er FOR terroristenes rettigheter - dette fordi de ville ikke godkjenne at folk ble fratatt norsk statborgerskap utenfor domstol. De godkjente at folk ble fratatt passet som en akutt avgjørelse, men ikke statborgerskap. De ble vinklet til terroristenes rettigheter. Jeg kan virkelig ikke se i hvilken situasjon det ville vært behov for en akutt avgjørelse for å frata noen statborgerskap. Hennes retorikk kostet henne ministerposten.

Eks 3. Eldre blir kastet ut av sykehjem for å gi utenlandske tiggere et bosted!!! Dette er vel ikke helt sant. For det første så var det Listhaug selv som satte i sin tid krav om et minimum standard på sykehjem, som resulterte i at denne avgjørelsen ble tatt på dette tidspunktet. Når da Kirkens Bymisjon SÅ velger å bruke bygningsmassen (som de eier) på noe annet, og valget faller på hospits til tiggere, så vinkles det til at de eldre ble kastet ut KUN for å gi tiggere et sted å være. 

Sorry mac, men jeg faller mer og mer mot min barndomslære, Frp liker ikke innvandrere. Frp og Listhaug har laget en kløft mellom vi og dem, som blir større og større, det vil ikke gagne noen. OSS er blitt til VI og DEM.

PUNKTUM.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Media og politikereliten har ropt ulv om FrP i så mange tiår at folk bryr seg ikke lenger, uansett om de noen ganger har rett. De fleste vet nå at innvandringen av asylsøkere koster oss en formue, og at FrP er de eneste som er sterkt for å redusere den. Så lenge FrP er de eneste som sier det vil resten bli ignorert. AP var på rett vei med Stoltenberg, men så tok Støre over og kjørte dem rett i grøfta.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra en utlending til en annen må jeg si meg enig med @GiftMann38

Der er ytringsfrihet i Norge, ja noen kan bli krenka men ytringsfrihet er en fantastisk ting.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politikere som maler fiendebilder blandt sin egen befolkning for å sanke stemmer er livsfarlige, noe en ikke trenger grunnfag i historie for skjønne. Fake-News dronninga Listhaug skremmer vannet av meg, spesiellt etter løgnen om bruken av eldrehjemmet denne uka som var reinspikka, kalkulert bedrag. Noe som er helt uten presedens i norsk historie, og en må skue til Putin eller Trump for å finne lignende.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Listhaug har helt rett angående innvandring. Og det er jo god nok grunn til å ikke like den.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, sonush skrev:

Først som sist, ja jeg er en innvandrer (like greit å si det med en gang), så blir det ikke mer diskusjon rundt det i hvert fall.

Jeg også, bare så det er sagt (hvis det har noe relevans for saken).

Uansett hva enkelte mener, så har Listhaug bidratt til å ødelegge for innvandrere i mye større grad, ila veldig kort tid. Jeg er fullstendig for at man stiller krav til ALLE som bor i Norge, inkl innvandrere. Jeg er fullstendig for strengere innvandringspolitikken, vi kan jo ikke ta inn rubbel og bit. Hun har med sin retorikk ødelagt for seg selv, og for samholdet mellom etnisk norske og ikke-etnisk norske. Hun kunne med sin strenghet gjort mye positivt for å gagne alle grupper. 

Akkurat hvordan har hun bidratt? I mine utenlandske øyne har mange innvandrere ødelagt for seg selv på egen hånd. Listhaug er den eneste norske politikeren som kaller spaden for en spade, så hennes skyld i å ''ødelegge for samholdet mellom etnisk norske og ikke-etnisk norske'' er at hun snakker åpent og direkte om problemene der hvor alle andre feier dem under teppet. Politikere som lukker øynene for problemene er de som ødelegger for samholdet, ikke Listhaug. Jeg har ikke lest en eneste uttalelse fra henne om innvandring som er usann. Men hun provoserer fordi det hun sier skal helst ties av pk grunner. Not my cup of tea akkurat.

Hun var for f. intergreringsminister også, men ødela for de intergrerte også. Hun hev bensin på bålet som enkelte allerede følte, slik at "send hjem ALLE sammen" ble nye mantraen. Folk i min egen familie (med over 30 års botid her, og flere av de født her) fikk beskjed om dette. Det samme har jeg hørt fra andre. Du er ikke norsk, og kan aldri bli det. Vi vil ikke ha dere her. Dra dit du kommer fra. 

Jeg er ikke norsk og kan aldri bli det, norsk statsborgerskap eller ei. Jeg kan være godt integrert, men norsk? Jeg har opprinnelse fra et annet land og ser ingen grunn å gi avkall på det for å adoptere kun det norske. ''Send hjem alle sammen'' har jeg aldri lest eller hørt fra henne, har du kilde? Send hjem de som ikke er integrerte, de kriminelle, de snylterne, de som er her på uriktig grunnlag - det forstår jeg. Men alle sammen?

Hvem er de som faller for hennes retorikk? De som har opplevd han utlendingen som bor i gata bortenfor, og aldri jobber, og reiser alltid på ferie, og har unger lekende ute til langt etter leggetid. De som har søkt jobber på jobber, og ikke får noen, fordi utlendingene får ALLE jobbene? De som må leve sparsomt, og med lite møbler, fordi det er utlendingene som får både penger og møbler kastet etter dem. Jeg bare lurer? 

''Faller for hennes retorikk'' ... Jeg er en som ''faller'' for folk som sier ting rett ut. Er det hennes ''retorikk''?

Eks 1. Ingen særettigheter for innvandrere 

Jo, innvandrere har særrettigheter som nordmenn ikke har. Det er til og med ikke alle innvandrere som får disse rettighetene, men kun noen grupper. Så mange innvandrere er også provosert. 

Eks 2. Ap er FOR terroristenes rettigheter

Dette var vel ganske satt på spissen. Listhaug lott seg inspirere av britene som har en tilsvarende lov. I noen ytterste tilfeller, av hensyn til rikets sikkerhet, må man handle raskt. Men vedtaket kan klages i domstolen, så jeg ser ikke problemet. Terroristenes rettigheter er godt bevart.

Eks 3. Eldre blir kastet ut av sykehjem for å gi utenlandske tiggere et bosted!!!

Det er jo nettopp det som skjedde. Byrådet innvilget 4.2 mil til formålet, de eldre ble kastet ut med tvang, mot sin vilje, bygningen skulle brukes til overnatting for utenlandske tiggere. Kirkenes bymisjon innrømmet at det var byrådets ønske å styrke tilbudet. Samtidig ble ingen kastet ut av de kommunale sykehjemmene med samme dårlig standard uten eget bad tilhørende hvert rom. Så Listhaug igjen sa ting rett ut. Og blir hetset for det.

 

Det er ikke sant at Frp ikke liker innvandrere. Men det er sant at Frp stiller krav til innvandrerne og ikke liker noen grupper innvandrere, de som skaper problemer, driver med kriminalitet, lyver og jukser, danner ghettoer og parallelle samfunn. De lovlydige, integrerte innvandrerne er på ingen måte truet av Frp. Ifølge en undersøkelse fra 2009 var Frp da landets nest mest populære innvandrerparti. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/dxO7X/innvandrere-stemmer-frp-som-folk-flest

 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er norsk så det holder etter, men jeg er tildels enig med deg. Jeg er veldig glad vi har ytringsfriheten vi har. Men jeg synes det er skremmende hvordan frp med Listhaug i spissen holder på, og nesten applauderes. Det er så fullt av forrakt for andre mennesker. Null empati og til tider vill fantasi. De vrenger og vrir på sannheten så den skal passe til det de selv mener og vil ha fram. Og det er skremmende mange nordmenn som heier fram retorikken.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonymbruker3 skrev:

Media og politikereliten har ropt ulv om FrP i så mange tiår at folk bryr seg ikke lenger, uansett om de noen ganger har rett. De fleste vet nå at innvandringen av asylsøkere koster oss en formue, og at FrP er de eneste som er sterkt for å redusere den. Så lenge FrP er de eneste som sier det vil resten bli ignorert. AP var på rett vei med Stoltenberg, men så tok Støre over og kjørte dem rett i grøfta.

Det jeg snakker om er om Listhaugs retorikk. Det er mye som Listhaug kunne bidratt positivt til. Jeg har aldri vært imot streng innvandringspolitikk. Med snart 34 år i Norge, så ønsker jeg kun det beste for landet vårt. Listhaug er innvandringskritisk, noe enkelte tar som positivt, greit nok det. De ser det bare ikke hvor skadelig det er for Norge. Det er lov å ha regler for hvordan man ønsker innvandring til Norge, men hennes uttalelser går langt utover det å være innvandringskritisk. Hun er innvandrerkritisk. Omtrent hvert eneste ord som kommer ut av hennes munn er negativt når det kommer til innvandrere. Jeg har ennå til gode å se henne si, mene, gjøre noe som helst positivt for en gruppe hun var minister for

3 timer siden, GiftMann38 skrev:

Hvis du ikke liker demokrati og ytringsfrihet så kan du vel bare reise hjem igjen?

Fint at du oppsummerte så fint innlegget mitt!!! Etter å ha lest hele innlegget mitt, så var det det du skjønte, at jeg er imot ytringsfrihet. 

Hvorfor skal jeg hjem igjen. Dette er faktisk hjemme mitt. Landet jeg opprinnelig kommer fra er verdens største demokrati og et av verdens mest sekulært land. 

3 timer siden, Fru Uperfekt skrev:

Fra en utlending til en annen må jeg si meg enig med @GiftMann38

Der er ytringsfrihet i Norge, ja noen kan bli krenka men ytringsfrihet er en fantastisk ting.

Ingen diskuterer hvorvidt ytringsfrihet er bra eller ikke. Ja,, jeg kan gjerne kalle naboen eller ordføreren eller t.o.m statsminister for en idiot og komme unna med, fordi det er ytringsfrihet i Norge.  Politikerne bør være mer påspasselig med hva de sier. Det de sier kan bygge opp ting, og det de sier kan ødelegge det. 

3 timer siden, Husholdning1 skrev:

Listhaug har helt rett angående innvandring. Og det er jo god nok grunn til å ikke like den.

Utfra innlegget mitt, hva syns du hun har rett om? Jeg bare lurer.

Endret av sonush
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, sonush skrev:

Det jeg snakker om er om Listhaugs retorikk. Det er mye som Listhaug kunne bidratt positivt til. Jeg har aldri vært imot streng innvandringspolitikk. Med snart 34 år i Norge, så ønsker jeg kun det beste for landet vårt. Listhaug er innvandringskritisk, noe enkelte tar som positivt, greit nok det. De ser det bare ikke hvor skadelig det er for Norge. Det er lov å ha regler for hvordan man ønsker innvandring til Norge, men hennes uttalelser går langt utover det å være innvandringskritisk. Hun er innvandrerkritisk. Omtrent hvert eneste ord som kommer ut av hennes munn er negativt når det kommer til innvandrere. Jeg har ennå til gode å se henne si, mene, gjøre noe som helst positivt for en gruppe hun var minister for

Fint at du oppsummerte så fint innlegget mitt!!! Etter å ha lest hele innlegget mitt, så var det det du skjønte, at jeg er imot ytringsfrihet. 

Hvorfor skal jeg hjem igjen. Dette er faktisk hjemme mitt. Landet jeg opprinnelig kommer fra er verdens største demokrati og verdens mest sekulært land. 

Ingen diskuterer hvorvidt ytringsfrihet er bra eller ikke. Ja,, jeg kan gjerne kalle naboen eller ordføreren eller t.o.m statsminister for en idiot og komme unna med, fordi det er ytringsfrihet i Norge.  Politikerne bør være mer påspasselig med hva de sier. Det de sier kan bygge opp ting, og det de sier kan ødelegge det. 

Utfra innlegget mitt, hva syns du hun har rett om? Jeg bare lurer.

Hvorfor ønsker du å innskrenke politikernes ytringsfrihet?

Hvilken andre yrkesgrupper ønsker du å frata hele eller deler av ytringsfriheten fra?

Forstår du hva som kan bli konsekvensene for menigmann om noe slikt innføres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Drizzt skrev:

Først som sist, ja jeg er en innvandrer (like greit å si det med en gang), så blir det ikke mer diskusjon rundt det i hvert fall.

Jeg også, bare så det er sagt (hvis det har noe relevans for saken). Godt å vite

Uansett hva enkelte mener, så har Listhaug bidratt til å ødelegge for innvandrere i mye større grad, ila veldig kort tid. Jeg er fullstendig for at man stiller krav til ALLE som bor i Norge, inkl innvandrere. Jeg er fullstendig for strengere innvandringspolitikken, vi kan jo ikke ta inn rubbel og bit. Hun har med sin retorikk ødelagt for seg selv, og for samholdet mellom etnisk norske og ikke-etnisk norske. Hun kunne med sin strenghet gjort mye positivt for å gagne alle grupper. 

Akkurat hvordan har hun bidratt? I mine utenlandske øyne har mange innvandrere ødelagt for seg selv på egen hånd. Man finner idioter blant alle grupper, også innvandrere. De gjør det de vil, uten hensyn til de rundt seg, noe som også gjelder innvandrere. Listhaug er den eneste norske politikeren som kaller spaden for en spade, så hennes skyld i å ''ødelegge for samholdet mellom etnisk norske og ikke-etnisk norske'' er at hun snakker åpent og direkte om problemene der hvor alle andre feier dem under teppet. Det er fint at vi har en politiker som er åpen om problemene, men er det riktig at en politiker kun fokuserer på problemene, ikke løsningene. Jeg kan Google opp en haug med hennes kommentarer hvor hun fokuserer på det negative, det som ikke fungerte, det som er problematisk, men har DU en eneste av hennes uttalelser hvor hun har lagt vekt på det positive, "se her, her har de fått det til, det er sånne innvandrere vi trenger. De som bidrar........." Politikere som lukker øynene for problemene er de som ødelegger for samholdet, ikke Listhaug. Jeg har ikke lest en eneste uttalelse fra henne om innvandring som er usann. Men hun provoserer fordi det hun sier skal helst ties av pk grunner. Not my cup of tea akkurat.

Hun var for f. intergreringsminister også, men ødela for de intergrerte også. Hun hev bensin på bålet som enkelte allerede følte, slik at "send hjem ALLE sammen" ble nye mantraen. Folk i min egen familie (med over 30 års botid her, og flere av de født her) fikk beskjed om dette. Det samme har jeg hørt fra andre. Du er ikke norsk, og kan aldri bli det. Vi vil ikke ha dere her. Dra dit du kommer fra. 

Jeg er ikke norsk og kan aldri bli det, norsk statsborgerskap eller ei. Jeg kan være godt integrert, men norsk? Jeg har opprinnelse fra et annet land og ser ingen grunn å gi avkall på det for å adoptere kun det norske. Da er du ganske lik meg. Godt intergrert, ganske norsk i væremåte, med norsk statborgerskap, men ingen behov for å være norsk. Jeg er stolt over meg selv og min etnisitet, og ser heller ingen grunn til å gi avkall på dette. Tar det beste fra begge kulturene, og gi avkall på det som ikke er bra.

''Send hjem alle sammen'' har jeg aldri lest eller hørt fra henne, har du kilde? Send hjem de som ikke er integrerte, de kriminelle, de snylterne, de som er her på uriktig grunnlag - det forstår jeg. Men alle sammen? Hvor skrev jeg at dette er noe Listhaug selv har skrevet? Det er det jeg har opplevd selv, og mine bekjente. En ung jente i familien (født og oppvokst i Norge) var på restaurant med sine venninner, som en juleavslutning. Hun har mange norske venner, men akkurat denne dagen var de 5-6 utenlandske jenter fra forskjellige land. De satt der og spiste og koste seg. Da fant noen eldre menn fra nabobordet ut at de har lyst til å ytre sin mening, om noen unge jenter de ikke kjente. De snakket seg i mellom, høylydt om at "alle utlendinger bør reise hjem, hvor mye de hatet disse, de skulle ikke vært lov å være her" osv osv. Deres kommentarer ble så ille at før disse jentene rakk å si noe, så ble disse mennene hivd ut fra restauranten, dette uten at de rakk å klage. Mulig at andre fra nabobordene klagde på deres oppførsel. Slike uttallelser har jeg hørt fra andre også. En fra jobben, en norsk dame, sa at hun hadde hørt om historier fra den utenlandske kameraten til hennes norske sønn, om hans opplevelser, som gjorde henne som norsk dame flau. Listhaug har med sin retorikk ikke gjort noe av dette selv, men hun HAR ødelagt for både nye og "gamle" innvandrere med sine utallelser, noe som absolutt ikke vil gagne Norge. 

Hvem er de som faller for hennes retorikk? De som har opplevd han utlendingen som bor i gata bortenfor, og aldri jobber, og reiser alltid på ferie, og har unger lekende ute til langt etter leggetid. De som har søkt jobber på jobber, og ikke får noen, fordi utlendingene får ALLE jobbene? De som må leve sparsomt, og med lite møbler, fordi det er utlendingene som får både penger og møbler kastet etter dem. Jeg bare lurer? 

''Faller for hennes retorikk'' ... Jeg er en som ''faller'' for folk som sier ting rett ut. Er det hennes ''retorikk''?

Eks 1. Ingen særettigheter for innvandrere 

Jo, innvandrere har særrettigheter som nordmenn ikke har. Det er til og med ikke alle innvandrere som får disse rettighetene, men kun noen grupper. Så mange innvandrere er også provosert. Kan du skrive litt mer om disse rettighetene, utennom de jeg har allerede skrevet om. Du poengterer noe som jeg allerede har skrevet. Enkelte grupper, eks flyktninger, har særrettigheter. Vi kan godt mene at de ikke bør ha de, og diskurere rundt dette. MEN hovedpoenget mitt står fortsatt. Innvandrere har IKKE særrettigheter, de som en gruppe kan ikke bare få penger og utstyr slengt etter seg, men slik det legges opp til fra frp, så er det det mange tror. Hadde de enda sagt: Ingen særregler fra flyktninger, så hadde jeg ikke sagt noe...

Eks 2. Ap er FOR terroristenes rettigheter

Dette var vel ganske satt på spissen. Listhaug lott seg inspirere av britene som har en tilsvarende lov. I noen ytterste tilfeller, av hensyn til rikets sikkerhet, må man handle raskt. Men vedtaket kan klages i domstolen, så jeg ser ikke problemet. Terroristenes rettigheter er godt bevart. Folkets rett er godt bevart i Norge og gudskjelov for det. Fordi folkets rett er så godt bevart, så faller dessverre terrorister under denne kategorien, selv om vi misliker dem så sterkt. En av de beste tingene med Norge er at friheten og rettferdigheten og ikke rettighetene. Dette er noe alle har rett på, og som ikke blir fratatt bare fordi man ikke liker de. Det er en av grunnene til at man ikke blir kvitt Mulla Krekar (som jeg absolutt ikke liker), dette er en av grunnene til at ABB har rett til å saksøke fordi hans rettigheter ikke er i varetatt, når vi helst skulle kastet han ned i en mørk kjeller og helst mistet nøkkelen. Når det gjelder Listhaug og hennes utallelser i denne sammenehengen så har jeg ennå til gode å se i hvilke sammenheng de skulle vært nødvendig å frata dem norsk statborgerskap, som en akutt administrativt avgjørelse. For all del, jeg mener ikke at dømte terrorister ikke bør miste statborgerskap, for all del, for en gang skyld er jeg enig, send dem dit de kommer fra, vi trenger ikke sånne mennesker her, men de bør ikke være en administrativt avgjørelse. Å frata noen (hvem som helst) statborgerskap er et stort inngripen i deres liv, de bør ligge i hendene på rettferdige domstoler, som veier bevis og for og imot, og SÅ tar en avgjørelse. Det bør ALDRI ligge i hendene på en overarbeidet, underbetalt saksbehandler. 

Eks 3. Eldre blir kastet ut av sykehjem for å gi utenlandske tiggere et bosted!!!

Det er jo nettopp det som skjedde. Byrådet innvilget 4.2 mil til formålet, de eldre ble kastet ut med tvang, mot sin vilje, bygningen skulle brukes til overnatting for utenlandske tiggere. Kirkenes bymisjon innrømmet at det var byrådets ønske å styrke tilbudet. Samtidig ble ingen kastet ut av de kommunale sykehjemmene med samme dårlig standard uten eget bad tilhørende hvert rom. Så Listhaug igjen sa ting rett ut. Og blir hetset for det. Slik jeg forsto dette så ble borgerne tvangsflyttet fordi bygningen ikke kunne huse sykehjem lengre bla gr. krav som Listhaug selv satte i sin tid. Dette ble gjort i 2017, viste et raskt Google søk meg. Bymisjon har nå regulert bygningsmassen til noe helt annet, noe som ikke setter de samme kravene, men likevel er ihht kirkens leveregler, ivaretakelse av våre neste, være den gode samaritanere osv osv, altså gi tiggere husly for natten, så blir det til at de eldre ble hivd ut KUN for å gi plass til tiggere. Unnskyld altså, men jeg blir helt matt. 

 

Det er ikke sant at Frp ikke liker innvandrere. Men det er sant at Frp stiller krav til innvandrerne og ikke liker noen grupper innvandrere, de som skaper problemer, driver med kriminalitet, lyver og jukser, danner ghettoer og parallelle samfunn.   Ingen liker disse grupeper, ingen andre partier eller andre mennesker, jeg liker heller ikke disse folkene, så er det sagt. De lovlydige, integrerte innvandrerne er på ingen måte truet av Frp. Jo det er det de er, det er jo hele bakenforliggende årsak til mitt hovedinnlegg. De er kanskje på ingen måte truet av FrP, men de er absolutt truet av Listhaug.

Ifølge en undersøkelse fra 2009 var Frp da landets nest mest populære innvandrerparti. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/dxO7X/innvandrere-stemmer-frp-som-folk-flest   

Har du noe nytt? 2009 var for 9 år siden, og lenge før FrP og Listhaug i regjeringen.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

1 time siden, Fru Uperfekt skrev:

Hvorfor ønsker du å innskrenke politikernes ytringsfrihet?

Hvilken andre yrkesgrupper ønsker du å frata hele eller deler av ytringsfriheten fra?

Forstår du hva som kan bli konsekvensene for menigmann om noe slikt innføres?

Jeg er overhodet ikke FOR å frata noen ytringsfriheten, verken private eller yrkesgrupper, men mener likevel at enkelte grupper bør være forsiktige med hvordan de sier ting, spesielt når de står i en slik maktposisjon hvor de har stor påvirkningskraft. De bør kjenne til konsekvensene av sine ord........med makt så følger det også et ansvar.

Kan gi et eksempel. Jeg er sykepleier, det gir meg en type "maktposisjon" ovenfor mine pasienter og pårørende. Med makt så mener jeg at det jeg sier får stor betydning for de. Siden jeg er en fagperson, og de stiller meg spørsmål, så vet jeg at de lytter. De hører på meg og gjør noe på bakgrunn av det jeg har sagt. Mine ord får dermed konsekvenser DVS jeg bør være forsiktig med hva jeg sier, og vite hva jeg snakker om, fordi mine ord kan få konsekvenser for folk. 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, sonush skrev:

 

Jeg er overhodet ikke FOR å frata noen ytringsfriheten, verken private eller yrkesgrupper, men mener likevel at enkelte grupper bør være forsiktige med hvordan de sier ting, spesielt når de står i en slik maktposisjon hvor de har stor påvirkningskraft. De bør kjenne til konsekvensene av sine ord........med makt så følger det også et ansvar.

Kan gi et eksempel. Jeg er sykepleier, det gir meg en type "maktposisjon" ovenfor mine pasienter og pårørende. Med makt så mener jeg at det jeg sier får stor betydning for de. Siden jeg er en fagperson, og de stiller meg spørsmål, så vet jeg at de lytter. De hører på meg og gjør noe på bakgrunn av det jeg har sagt. Mine ord får dermed konsekvenser DVS jeg bør være forsiktig med hva jeg sier, og vite hva jeg snakker om, fordi mine ord kan få konsekvenser for folk. 

 

Innskrenking er det samme som å frata i min bok

Å sammenligne en arbeider med en politiker blir feil

Du er på jobb for å nettopp utføre ditt yrke, ikke for å påvirke mennesker i noen som helst politisk retning i motsetning til en Politiker

Du klarer vel å se forskjellene på de forskjellige yrkesgruppene?

 

Endret av Fru Uperfekt
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Norge har et oljefond/pensjonsfond som tilsvarer drøyt 1,5 millioner kroner pr nordmann, del ut pengene og legg ned velferdsstaten. Reduser skatt til noe som kun dekker sykehus, aldershjem, skoler, samferdsel, lov og orden. 

Da kan alle som ønsker det komme til oss og skape en Noahs Ark for menneskeheten. Da vil kun mennesker som søker trygghet i en avsides krok av verden komme. Det er velferdsstaten som er bygd opp av generasjoner av nordmenn som er det store problemet, som tiltrekker mennesker med feil holdninger og gjør fornuftige mennesker om til kravstore og dårlige mennesker.

Politikerne må ha tillit til at folk stort sett vet selv hva som er best for dem selv. Pr i dag er venstresiden og AP lengst unna, og Frp nærmest.

Sier ikke at noen av disse to er idealet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, sonush said:

Eks 3. Eldre blir kastet ut av sykehjem for å gi utenlandske tiggere et bosted!!! Dette er vel ikke helt sant. For det første så var det Listhaug selv som satte i sin tid krav om et minimum standard på sykehjem, som resulterte i at denne avgjørelsen ble tatt på dette tidspunktet. Når da Kirkens Bymisjon SÅ velger å bruke bygningsmassen (som de eier) på noe annet, og valget faller på hospits til tiggere, så vinkles det til at de eldre ble kastet ut KUN for å gi tiggere et sted å være.

Det ser ut til at det med at det skal ha vært på grunn av regler FrP var med og laget er nok en misvisende framstilling fra media. I følge Listhaug er det 550 rom i kommunale sykehjem som heller ikke har bad, så det var nok bare et påskudd fra venstre-byrådet for å kunne kvitte seg med et privat tilbud. Siden media alltid er mot Listhaug, uansett hva hun sier, slukte de det rått.

Man kan dessverre aldri stole på det som sies om Listhaug i norske medier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Media må nok ta en del av skylden for din tolkning av Frp.  Veldig ofte tar de setninger ut av sammenhengen, har en bevisst negativ omtale om saker som kommer derfra.

Det at man har et parti som advarer mot fri innvandring trenger vi i Norge.  Vi trenger faktisk de fleste partier da de holder hverandre innenfor gode normer.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 timer siden, Fru Uperfekt skrev:

Innskrenking er det samme som å frata i min bok

Å sammenligne en arbeider med en politiker blir feil

Du er på jobb for å nettopp utføre ditt yrke, ikke for å påvirke mennesker i noen som helst politisk retning i motsetning til en Politiker

Du klarer vel å se forskjellene på de forskjellige yrkesgruppene?

 

For meg er det å være sykepleier mitt yrke, det samme er det å være politiker, yrket til politikere. 

Hvem som helst kan "leke" leger og komme med sine egne veloverveide eller lite veloverveide råd, som folk generelt bør ta med en klype salt, så skal vi helsepersonell være forsiktige. Våre råd skal være basert på kunnskap og ikke hva vi personlig mener om ting og tang. Jeg har ytringsfrihet, men ikke på arbeidsplassen, når det kommer til slike ting. 

Samme mener jeg bør gjelde for politikere. De er på jobb, de kan ytre sin mening, men bør være forsiktige ift hva de sier og ikke minst hvordan de sier det. Jeg kan "leke" politiker, og kan komme med all verdens løsninger på verdens problemer, uten at folk nødvendigvis hører på meg. Men de hører på politikere, spesielt de som snakker "samme språk". Med slik "makt" følger et ansvar. 

Problemet er ikke at Listhaug kaller en spade for en spade, problemet oppstår først når hun kaller en spiker for en spade, fordi folk hører. 

Dette er faktisk skummelt på lang sikt. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonymbruker3 skrev:

Det ser ut til at det med at det skal ha vært på grunn av regler FrP var med og laget er nok en misvisende framstilling fra media. I følge Listhaug er det 550 rom i kommunale sykehjem som heller ikke har bad, så det var nok bare et påskudd fra venstre-byrådet for å kunne kvitte seg med et privat tilbud. Siden media alltid er mot Listhaug, uansett hva hun sier, slukte de det rått.

Man kan dessverre aldri stole på det som sies om Listhaug i norske medier.

Dessverre så kan man visst ikke stole på Listhaug heller. Alt dreier seg om vinkling av saker til å passe sin egen agenda. 

Ja, beboere ble tvangsflyttet og ja, KB valgte å bruke bygningen til å huse tiggere som en akutt hospits. Da ble vinklingen selvsagt at de ble tvangsflyttet FOR å gi plass til tiggere. Sannheten er at de ble tvangsflyttet flere måneder før KB valgte å ta den avgjørelsen til å huse tiggere. 

Du bør lese linken. 

https://www.tv2.no/nyheter/9922349/

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, sonush said:

Ja, beboere ble tvangsflyttet og ja, KB valgte å bruke bygningen til å huse tiggere som en akutt hospits. Da ble vinklingen selvsagt at de ble tvangsflyttet FOR å gi plass til tiggere. Sannheten er at de ble tvangsflyttet flere måneder før KB valgte å ta den avgjørelsen til å huse tiggere. 

Du bør lese linken. 

https://www.tv2.no/nyheter/9922349/

Det var medias vinkling, men det er en stråmann. Hun sa ikke det. Det hun faktisk sa var "Ap og byrådet i Oslo kastet ut de eldre på St. Halvardshjemmet. Beboere og pårørende gråt. Nå bruker de sykehjemmet til overnattingstilbud til romfolk. Eier dere ingen skam!?"

Når det gjelder Listhaug har media minst like unøyaktige og tendensiøse fremstillinger som hun har selv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, sonush skrev:

For meg er det å være sykepleier mitt yrke, det samme er det å være politiker, yrket til politikere. 

Hvem som helst kan "leke" leger og komme med sine egne veloverveide eller lite veloverveide råd, som folk generelt bør ta med en klype salt, så skal vi helsepersonell være forsiktige. Våre råd skal være basert på kunnskap og ikke hva vi personlig mener om ting og tang. Jeg har ytringsfrihet, men ikke på arbeidsplassen, når det kommer til slike ting. 

Samme mener jeg bør gjelde for politikere. De er på jobb, de kan ytre sin mening, men bør være forsiktige ift hva de sier og ikke minst hvordan de sier det. Jeg kan "leke" politiker, og kan komme med all verdens løsninger på verdens problemer, uten at folk nødvendigvis hører på meg. Men de hører på politikere, spesielt de som snakker "samme språk". Med slik "makt" følger et ansvar. 

Problemet er ikke at Listhaug kaller en spade for en spade, problemet oppstår først når hun kaller en spiker for en spade, fordi folk hører. 

Dette er faktisk skummelt på lang sikt. 

Nå handler jo politikk om meninger, og kan ikke sammenlignes med andre yrker. Politikerne og politiske partier blir valgt etter at et stort nok utvalg av befolkningen vil ha de valgt. Frp er en stemme for mange i Norge, og de er også et parti som mange er enige med når det kommer til innvandring, til tross for at man stemmer noe annet. 

Jeg mener det er viktig å anerkjenne Frp for å være et moderat alternativ til andre slike partier i andre europeiske land. Frp får mye kjeft, det har de alltid fått. Verdt å merke seg at de har vært tidlig ute i mange saker, som den var kontroversielle, som nå er mer konsensus. For eksempel det vi ikke skal ha høy ikke vestlig innvandring til Norge. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...