Gå til innhold

Skitneste/ekleste hjemmet du vet om?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mitt eget. Jeg er under 18 da og bor i et hus med en syk/ufør foreldrer som ikke har mulighet til å gjøre så mye  og en frisk som jobber osv. Jeg er den som rydder og støvsuger osv og vi har hundehår overalt og GLEDER meg til å flytte ut og rydde/vaske etter bare meg selv. Er så slitsomt å rydde og sånt hver dag her...

Anonymkode: 597ba...4d0

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Flink du er som har tatt ansvar ❤️ Håper du får det fint dit du flytter! 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Æsj ass, jeg passer flere kjæledyr for noen folk borti gata (både fugler, kaniner og noen andre dyr) og det ser ikke ut i måneskinn der. Noe av det verste jeg har sett! Lukter skittent og ekkelt, og av alle dyrene. De har også satt dritekassa til katten i garderobeskapet sitt, så dere kan jo tenke dere lukta 🤢 Gulvene er klissete og det er en haug med oppvask som burde blitt tatt. 

Det svir i øynene når jeg er der, virkelig ille er det. Problemet er at de har spurt om jeg kan passe alle disse dyrene igjen om et par uker, men jeg har virkelig ikke lyst. En venninne mente jeg skulle si det rett ut, at det er så skittent der at jeg blir dårlig. Men det er kanskje litt frekt eller? 

FATTER ikke at skitne folk får seg samboere. Virkelig ikke. 

Anonymkode: 1b47d...4bb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmål: hvordan får jeg denne tråden opp hver eneste søndag? Plutselig kravlet det i huden og før jeg ante ordet av det så løpte jeg rundt og vasket hver eneste lille flate jeg fant i hele leiligheten 😂
Forøvrig: jeg vasker leilighet hver eneste helg med støvsuging, så klut. Sengetøyet ryker annenhver uke :)

Endret av Onkel barnløs
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

På 26.6.2018 den 21.13, AnonymBruker skrev:

En jeg møtte på internett - han hadde overtatt 70-talls huset etter en slektning. Sengetøyet han la på for meg, tok han opp fra gulvet. Det var møkkete. Han hadde bodd i huset i over et år, men aldri fått fiksa dusjen, så han dro til mamma for å dusje der. Han hadde ikke dobørste. Vasken på badet var dekka av støv, hår og andre ting jeg ikke vil vite hva var. Det var i det store og det hele nedslitt og møkkete. Men han lot som om jeg ikke var der under hele oppholdet - fordi jeg var sær og lukta vondt?

Anonymkode: 1c7df...65d

Oh, opplevde noe av det samme. En jeg traff på Tinder. Jeg dro hjem én dag før jeg skulle fordi jeg syns det var så ekkelt. Badet hans er det jævligste jeg har sett uten tvil. Huset ellers så faktisk greit ut, flere av rommene var nyoppusset. Men badet, herregud... Så ut som det var fra 60-tallet med sprekker i gulvet, stor sprekk i vasken, fettbelegg osv. Han unnskyldte seg med at det så stygt ut der uansett hva han gjorde så han hadde gitt opp å vaske. Det var jo fair enough men dritt flekker i do og fettbelegg og hår i dusjen, det greier man vel å fjerne?? Brukte dusjen to ganger under oppholdet og husker jeg var livredd for å komme borti veggene i dusjen. Tannkremsøl og skjeggstubbrester i vasken og brukt undertøy nedtråkket på gulvet. Lukter skikkelig mugg der inne også. Som sagt jeg måtte bare pakke sammen og dra en dag før jeg skulle. Må da være mulig å i det minste gå over fort med sprayflaske og fille når du vet du får damebesøk 😂

Anonymkode: fd550...ef7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.6.2018 den 14.46, stan skrev:

 

Egentlig mitt eget. Der vet jeg hvor lite innsats det legges i husarbeid og renhold. 

Hos andre bryr jeg meg ikke. 

er du deppa? eller liker du å bare ha det sånn? :)

Anonymkode: 9a57d...46c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært i par hjem der beboeren ikke har boevne på et vis. Men har aldri blitt syk av å være der. 

Hos meg ser det alltid bomba ut, alt er ikke like strøkent til enhver tid. Har tenkt å leie vaskehjelp, vinduer, kjøkkenskap osv. Men skal se hvor langt jeg selv klarer og har lyst til å vaske. Jeg er avhengig av å leie hjelp en til to ganger i året på grunn av en usynlig sykdom jeg har. 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

er du deppa? eller liker du å bare ha det sånn? :)

Anonymkode: 9a57d...46c

Tror aldri jeg har vært deprimert, men litt lat derimot. Særlig når det gjelder husarbeid. Heldigvis har jeg en partner som er minst like lat, og siden ingen av oss har støv på hjernen blir det som det blir. Å si at jeg liker det stemmer ikke, heller at jeg aksepterer situasjonen. 

Vi prioriterer å bruke tid på andre ting, men så blir det noen skippertak når det er for ille. 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.4.2019 den 8.31, Balto skrev:

Sitter og ser på katta. Hu er godt plassert i sofaen og det bokstavelig drysser pels av henne 😂

Må passe på så jeg ikke blir den gærne kattemannen med det hårete hjemmet. Om jeg ikke allerede er det 😱

Gæern kattemann :ninuskapus:

Bare elsker gæerne kattemenn. Er også så heldig at jeg er gift med en av dem ❤️ 

Anonymkode: 1069a...356

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
På 17.6.2018 den 21.54, AnonymBruker skrev:

Unnskyld, men.... hvor ofte vasker du gulvet? 😳 jeg støvsuger ukentlig, men vasking i tillegg gjøres kun ved behov, det vil si maks fire ganger i året eller noe. Og klart vom må oppbevares i kjøleskap eller fryser, skal man ha et eget kjøleskap til hund? Kan hende det er verre enn du beskriver her, men det der er virkelig ikke ille. 

Anonymkode: 6efac...623

Normalt å vaske gulv i «helgevasken» eller ukesvasken jo??

Anonymkode: 7712e...c9f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 7.4.2019 den 8.55, AnonymBruker skrev:

Lett, huset til min onkel og tante. Det er ting, søppel og rot OVERALT. Ingen gidder å lukke skapdører eller skuffer etter at de har hentet noe der, ting og unødventig søppel og "smånips" tyter ut av kurver og galvåpne bokser, det ligger igjen leker og tegnesaker som ungene aldri rydder opp etter seg på bordet, det samme bordet som middagen fra tre dager siden fortsatt står i gryter, langpanner og tallerkner fordi det ikke har blitt ryddet bort og det ikke har vært behov for å bruke spisebordet - fordi det har blitt servert noe som kan spises i sofakroken eller foran tven i kjellerstua i stedet.

Kjøkkenet. Jeg vet ikke engang hvor jeg skal begynne for å beskrive kjøkkenet.. 

Jakker og andre klær klamrer seg for harde livet til de stakkars tre krokene som henger på veggen i gangen så det nesten ikke er mulig å passere, i tillegg til minefeltet av sko som ligger strødd utover. Da gjelder det å bare følge stiene som er ryddet (ting er skyfflet til side) så man har et nogenlunde snublefritt område fra inngangen av et rom til de vitale delene så som kjøleskap, sofa, trapp til etasjene og soverom. 

Det verste er at det er et relativt nytt hus fra midten av 2000-tallet og de flyttet fordi de hadde "for mye ting" i deres gamle bolig - som fortsatt er like proppfullt av ting som de ikke har ryddet ut av. 

Anonymkode: 5d03a...06f

Huff, minner meg om et program jeg så om sånne "samlere" (hoarders) i USA, de hadde ett hus de bodde i og ett hus til alle tinga sine... Som selvsagt bare var en masse ræl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et vennepar av meg har flere små vikkjer av ulike slag, noen av de er på utstilling med jevne mellomrom, mens de også har en som «bare» er en soffahund. Hundene får ALDRI turer, de slippes bare ut i en «inngjerding» av kompostbinger. Hele huset STINKER hundepiss og hest da alt av stallklær (som aldri blir vasket mistenker jeg) henger i gangen med resten av yttertøyet. Har blitt invitert på både middag og kaffe, men jeg takler ikke å sette min fot i det huset. 

Anonymkode: 45217...9dc

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Et vennepar av meg har flere små bikkjer av ulike slag, noen av de er på utstilling med jevne mellomrom, mens de også har en som «bare» er en soffahund. Hundene får ALDRI turer, de slippes bare ut i en «inngjerding» av kompostbinger. Hele huset STINKER hundepiss og hest da alt av stallklær (som aldri blir vasket mistenker jeg) henger i gangen med resten av yttertøyet. Har blitt invitert på både middag og kaffe, men jeg takler ikke å sette min fot i det huset. 

Anonymkode: 45217...9dc

Rettet!! 

Anonymkode: 45217...9dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hjemme hos meg selv. Har lite å sammenlikne med, da jeg har få jeg besøker. Svigerfamilien min har det strigla til enhver tid. Vi har det ikke spesielt rotete, støv tørkes alt for sjelden. Støvsuger brukes jevnlig. Gulv vaskes ved behov. Badet altfor sjeldent. Det er s mange utfordringer rundt meg at jeg har hverken overskudd, lyst eller ork til å gjøre husarbeid. Tvang meg selv til å sette på ei maskin klær i dag. 

Anonymkode: e1ebe...c4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så en boligannonse på Finn nylig, og huset fikk tommel ned da jeg ikke ville gå på visning en gang etter å ha sett bilde av sofaen der i huset 🤮 Den var så møkkete at jeg har aldri sett maken (vår sofa har også flekker siden vi har små barn og ikke gidder å rense sofaen støtt, men det her var snakk om gjengrodd skitt som gjorde at hele ryggen på sofaen så muggen ut) Orker ikke tanken på det gjengrodde skitet de som kjøper den boligen kommer til å finne etter hvert...

Anonymkode: 6ca84...ae5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos svigermor først og fremst. Hun flytter aldri på noe når hun skal støvsuge, så gulvet er helt grått av støv mellom alle møbler og i kroker. Var så ille at nån sønnen min begynte å krabbe så måtte jeg be henne støvsuge ekstra hvis ikke var han dekket av dritt. Hun har en gammel leilighet og eier alt for mye. 

Ellers er det ganske bedritent hos foreldrene mine også fra tid til annen. De har et stort kjøkken, men det er alltid fylt med ting på benkeplaten, som radio, oljer, kokebøker, duppeditter, verktøykasse, kjeler, oppvask osv. I tillegg har de hund som røyter en del. Men mamma vet hvertfall å vaske gulvet og dra fram ting når hun støvsuger.

Selv ble vi gode på å holde det rent når vi fikk barn. For da må man bare!

Anonymkode: 9667f...36e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
On 2/12/2020 at 4:44 PM, AnonymBruker said:

Hos svigermor først og fremst. Hun flytter aldri på noe når hun skal støvsuge, så gulvet er helt grått av støv mellom alle møbler og i kroker. Var så ille at nån sønnen min begynte å krabbe så måtte jeg be henne støvsuge ekstra hvis ikke var han dekket av dritt. Hun har en gammel leilighet og eier alt for mye. 

Ellers er det ganske bedritent hos foreldrene mine også fra tid til annen. De har et stort kjøkken, men det er alltid fylt med ting på benkeplaten, som radio, oljer, kokebøker, duppeditter, verktøykasse, kjeler, oppvask osv. I tillegg har de hund som røyter en del. Men mamma vet hvertfall å vaske gulvet og dra fram ting når hun støvsuger.

Selv ble vi gode på å holde det rent når vi fikk barn. For da må man bare!

Anonymkode: 9667f...36e

Samme med foreldrene mine. Så vanvittig mye dritt som ligger fremme i kategorien NIPS. Ting og pynt som står fremme på kjøkkenet har et seigt fettlag på seg, og pynt ellers i huset er dekket av støv. Jeg har vasket alt det én gang, men aldri mer. Det tok for lang tid og ikke ville de kaste noe heller. Alt er egentlig bare søppel. Jeg forstår ikke at folk orker å ha det sånn. Jeg vil heller ha en strøken ryddig kjøkkenbenk med kanskje en vase med friske blomster på, enn en kjøkkenbenk som er så mettet med pynte figurer, krydderbøsser, kokebøker osv at det blir dårlig plass til å lage mat der. 

Hjemme hos meg selv har jeg noen fine krukker med kremer stående fremme på baderomsvasken, og de vasker jeg skinnende rene en gang i uken for jeg elsker den skinnende effekten hvor det ser rent og sterilt ut til enhver tid. Når det er snakk om en 3-4 kremer så har man jo faktisk ork til det. 

Anonymkode: 0fa56...9fb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...