Piglet Skrevet 26. april 2007 #1841 Del Skrevet 26. april 2007 Været er rett og slett fantastisk! Global oppvarming er ikke det værste man har... <- burde være hvit. Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 26. april 2007 Forfatter #1842 Del Skrevet 26. april 2007 Ja det har vært helt fantastisk i dag Piglet. Helt vindstille og skikkelig sommer i lufta. Jeg var ute og feiet terassen tidligere og fikk skikkelig sommerfølelse. Det gjelder å nyte det så lenge det varer. Det er helg for undertegnede. Jubiiiiii.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lano Skrevet 26. april 2007 #1843 Del Skrevet 26. april 2007 Helg for denne jenta også, jeg avspaserer i morgen. Hadde helt glemt det, helt til mine venninner som var på besøk påpekte at jeg kunne slappe av i morgen. Det er nesten det beste som finnes - å glemme at man ikke skal på jobb! Håper du får en fin fredag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 27. april 2007 Forfatter #1844 Del Skrevet 27. april 2007 Takk for det Lano. :-D Jeg tror forøvrig det aldrig det har skjedd formeg, at jeg har glemt at jeg ikke skal på jobb altså. Har sovet til kl. 10. Hadde på vekkerklokke for å sikre at jeg kom meg opp sånn at jeg rakk og spise frokost, dusje, ordne meg og slappe av litt før jeg skal være hos frisøren klokka 12. Har allerede vært ute på terassen i nattkjole. Skulle nesten ønske jeg ikke skulle til frisøren sånn at jeg bare kunne sette meg der ute istedet, men det blir veldig deilig å få bort det slitte håret også. Etter frisørbesøket skal jeg møte sambo oppe i byen og spise lunch. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 30. april 2007 Forfatter #1845 Del Skrevet 30. april 2007 Å si at jeg har vært kjempemotivert til å skrive her de siste dagene ville vel være en overdrivelse. Har blitt tatt av utendørslivet, i tillegg til Facebook. Jeg har ikke fri i morgen. Her i Danmark er det i hovedsak de tradisjonelle "arbeideryrkene" i tillegg til kommunalt ansatte som har fri i morgen. Jeg arbeider tydeligvis ikke siden jeg ikke har fri på arbeidernes frihetsdag. :ta-til-etterretning-smiley: Heldigvis er det Store Bededag på fredag så det blir kort uke uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mie Skrevet 1. mai 2007 #1846 Del Skrevet 1. mai 2007 Så du har fri på fredag? *vurderer å bli dansk i en ukes tid* Skal vel ikke sutre siden jeg fremdeles befinner meg i slaraffenstilling med kaffekopp i hånden, men det hadde unektelig vært godt med fri på fredag også. Jobb mandag, fri tirsdag, jobb onsdag & torsdag, fri fredag, lørdag & søndag - hadde ikke det vært en uke til å leve med? I hvertfall når fridagene i ukene er med lønn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 1. mai 2007 Forfatter #1847 Del Skrevet 1. mai 2007 Jeg kunne godt leve med den arbeidsuken der ja Mie. :-D Jeg jobber hjemme i dag, så jeg i det minste ikke behøvde å stå opp tidlig når samboeren har fri. Han arbeider nemlig, tydeligvis i motsetning til visse andre her i huset... Har planer, konkrete planer om å komme i gang med joggeprogrammet igjen i dag. Forkjølelsen er i ferd med å slippe taket og jeg er endelig ikke like tett i nesa lenger. Har ikke brukt nesespray siden lørdag kveld. Nå kjennes det endelig ut som om jeg er i stand til å jogge igjen uten å gå tom for luft, selv om det sikkert blir hardt siden det er et par uker siden sist pga av Wienturen og den etterfølgende forkjølelsen. Gleder meg til å komme i gang igjen, det gjør underverker for velværet. Forøvrig er det "kun" 10 uker og 3 dager igjen til vi drar til sommerferie i dag og det er hele 1 uke og 4 dager mindre enn da jeg startet nedtellingen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 1. mai 2007 #1848 Del Skrevet 1. mai 2007 Ja, jeg skrev et innlegg her, men så bare forsvant det Nuvel, om det er noen trøst så har jo jeg og vært på jobb idag. Iallefall i noen timer, for jeg kom meg jo avgårde til slutt. Nedtelling til sommerferien ja.....du er smart du Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 1. mai 2007 Forfatter #1849 Del Skrevet 1. mai 2007 Man må jo ha noe å se frem til monja. Jeg startet nedtellingen samme dag som vi bestilte leiligheten. Har vært ute på 6,5 km jogge-/gåtur. *#@! så slitsomt det var. Fikk tilløp til blodsmak i munnen. Utrolig hva tre ukers pause, i tillegg til fortsatt litt tette luftveier kan gjøre. Skal avsted igjen en gang til i løpet av uka. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 2. mai 2007 Forfatter #1850 Del Skrevet 2. mai 2007 (endret) Både jeg og sambo hadde fredagsfølelse når vi kom hjem fra jobb i dag. Desverre litt tidlig, selv om det jo er "fredag" i morgen. Jeg gleder meg skikkelig til (enda en) lang helg. Det er meldt kjempefint vær også. Satser på masse uteliv. For en deilig årstid dette er!! Endret 2. mai 2007 av Malou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 3. mai 2007 Forfatter #1851 Del Skrevet 3. mai 2007 Så er det helg! :-D Har møtt den nye sjefen i dag. Han er forøvrig norsk, men virker ok nok for det. Er faktisk ikke like bekymret over å skulle ha en sjef som sitter i et annet land lenger, selv om det nok kan bli utfordrene på noen områder. Men som sagt, det er helg og jeg skal tenke på alt annet enn jobb i tre deilige lange dager! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 3. mai 2007 #1852 Del Skrevet 3. mai 2007 (endret) Ha en god bededagsferie! Spiser dere "hveder"? Jeg skal tenkte på deg i NY! Klem P Endret 3. mai 2007 av Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dråpe Skrevet 4. mai 2007 #1853 Del Skrevet 4. mai 2007 OJ - Store Bededag - faller den på samme dag hvert år? Husker du at jeg spurte deg for leeenge siden om en "fridag" i mai i Danmark som jeg ikke klarte å finne ut av? Var på shopping i København en gang, andre uka i mai - og da var alle butikkene stengt. Festlig. Ikke at det spiller noen rolle, men det irriterer meg faktisk litt enda at jeg ikke vet hvorfor! GOD HELG! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 7. mai 2007 Forfatter #1854 Del Skrevet 7. mai 2007 Ja vi spiser hveder Piglet. Litt dansk har man vel blitt, selv om vi ikke nødvendigvis følger tradisjonen til punkt og prikke. Vi spiste nemlig hveder på fredag og lørdag. Forøvrig vedrørende bededag, til Dråpe's informasjon så fant jeg følgende på Wikipedia: Store bededag er en dansk helligdag, som falder på fjerde fredag efter påske og dermed tre uger før pinse. Sånn at shoppingfadesen forhåpentligvis kan unngås en annen gang. Har hatt en super langhelg med strålende vær fra start til slutt. På lørdag var i på motorsykkeltur sammen med en hel gjeng, i går var jeg ute på 6,5 km gå-/løpetur. Resten av tiden har sånn stort sett blitt tilbragt i haven og på terassen. I morges (og langt utover formiddagen faktisk) var jeg alt annet enn klar for en ny arbeidsuke. Det er jo ikke en eneste fridag denne uken!! I det minste har jeg planlagt to hjemmearbeidsdager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 10. mai 2007 Forfatter #1855 Del Skrevet 10. mai 2007 Ukens andre hjemmearbeidsdag. Skal i banken i ettermiddag for å høre om vilkårene for å låne noen flere penger sånn at vi kan pusse opp badet, blende den ene ytterdøra og lage ny entree ved den andre, skifte dører i hele huset og sette inn nytt garderobeskap på soverommet. I tillegg har sambo bursdag i dag så vi har planlagt å gå ut å spise etterpå. Var ute på ukas første gå-/joggetur i går kveld. Kan faktisk godt merke fremgang nå, så jeg vurderer å videre til neste steg snart, 90 sekunder jogging/90 sekunder gange x 7. I går jogget jeg nemlig lenger enn det nåværende programmet tilsier og jeg kan godt merke at jeg kan klare mer. Deilig følelse! :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dråpe Skrevet 10. mai 2007 #1856 Del Skrevet 10. mai 2007 Hm...skjønner fortsatt ikke helt det med den helligdagen, siden jeg er så godt som bestemt på at det var torsdag butikkene var stengt. Men, men. Jeg får vel legge det bak meg nå, det er jo 10 år siden. Vanskelig å glemme shopping man har gått glipp av... Så deilig å merke forbedring på formen - det kommer ganske fort når man først har satt i gang. Her jeg bor har vi en innmari bratt bakke rett ved huset, og de første gangene jeg trilla opp den med barnevogna så holdt jeg på å omkomme. Men nå går det faktisk ganske så greit - og det er skikkelig godt å kjenne at formen er bedre! Ha en koselig feiring i kveld da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 10. mai 2007 #1857 Del Skrevet 10. mai 2007 Lykke til i banken! Og med oppussingsprosjekt. Og gratulerer med dagen til samboeren din Håper dere får en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 12. mai 2007 Forfatter #1858 Del Skrevet 12. mai 2007 Takk for hilsninger Dråpe og monja! :-D Det går visst ikke så veldig godt med oppdateringene for tiden... Vedrørende trening og form så har jeg jo gått mye de siste årene, så litt grunnlag har jeg jo. Men jeg har måtte innse at selv om det sikkert er bra med powerwalking så er det altså ikke helt det samme som jogging allikevel. Er hjemme alene i kveld og bruker tiden på noe så hjernedødt som å ha på Grand Prix i bakgrunnen mens jeg sitter på nettet. Må få med meg hvem som vinner i allefall, selv om tålmodigheten virkelig blir satt på prøve. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 14. mai 2007 Forfatter #1859 Del Skrevet 14. mai 2007 Første av kun tre arbeidsdager denne uken er snart overstått. Deilig med kort uke! Gikk videre til trinn 3 på joggeprogrammet i går, 1,5 minutter jogging/ 1,5 minutter gange x 7. I tillegg jogget jeg i nesten 5 minutter den siste delen av turen. Deilig å merke at jeg kan mer enn programmet tilsier. Noen ville kanskje mene at jeg da bør gå videre på neste trinn igjen, men jeg trives veldig godt med å kjenne at jeg orker mer enn jeg må. Gjør godt for psyken. Dessuten er de 1,5 minuttsintervallene slitsomme nok, i hvertfall de 2-3 siste. Hadde selskap av sambo på sykkel i går. Håper han får orden på ryggen snart så vi kan jogge litt sammen etterhvert. Da er jeg selvfølgelig også i bedre form også! Har planer om å stikke fra jobben snart. Har lyst til å stikke innom et senter og se om jeg finner en stoffveske og kanskje et par øredobber eller et kjede hvis jeg finner noe spennende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 14. mai 2007 Forfatter #1860 Del Skrevet 14. mai 2007 Ahh...litt shopping gjør underverker for sjelen, i hvertfall den materialistiske delene av den. Fant en liten grønn veske i canvasstoff med brune skinndetaljer, et langt gullfarget kjede med smykke med rosa stener og perler fra Hult Qvist og tre armbånd i gull med forskjellig dyremønster fra Accessorize. I kveld var det faktisk fortsatt lyst når klokka var halv ti. Utrolig deilig med lyse kvelder, selv om det er litt forvirrende også. Nå skal jeg ta meg en dusj før jeg etterhvert skal legge meg i helt rent sengetøy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg