Gå til innhold

Malou's

Malou

Anbefalte innlegg

Hei Malou!

Long time no see! Jeg har vært altfor opptatt med jobben min til og være noe særlig her inne, men har faktisk savnet det litt.

Og nå som jeg skal gifte meg, måtte jeg jo snike meg tilbake til alle Bridezillaene... Spørsmålet er om jeg blir sånn jeg også - jeg ser allerede skremmende likhetstegn. :overrasket:

Klem Piglet

Endret av Piglet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjempekoslig å "se" deg her igjen Piglet. Jeg har allerede stukket hodet inn i bridezilla-verdenen for å besøke dagboken din. Ikke et forum jeg vanligvis forviller meg inn i... ;)

Lieberhavene og Desperate Housewives? Å nei du!! Istedet fotball, Danmark - Tyskland og jeg er IKKE interessert! :fornærmet-på-TV2-smiley:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig planlegning medførte at jeg plutselig fikk det mer travelt enn planlagt på jobb i dag, så derfor holder jeg på ennå. :forvirret: Takk og lov for at jeg kan jobbe hjemmefra, og slipper å tilbringe kvelden på kontoret.

Snart helg! Ser ut til at vi får ennå en helg med knallvær. :-D

Endret av Malou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det helg, Malou! :)

Håper du får en strålende helg med masse solskinn og skikkelig påskefølelse! Har dere store planer for påsken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Lano! :-D

Super deilig med fredag og helg. Travel dag på jobb i dag også, men nå er også det verste overstått for denne gang. Har litt igjen til neste uke også, men ikke noe i nærheten av de siste par dagene.

Hos oss er grillsesongen allerede i full gang. Tror vi har grillet tre kvelder denne uka. Nå griller vi forsåvidt hele året da. I dag grillet vi tun og laks. Kjempegodt! Har catchet opp på Lost med 3 episoder, så nå mangler vi bare ukas episode for å være helt up to date.

Vi har forøvrig ingen store planer for påsken. Har invitert et vennepar på påskelunch en av dagene, også blir det vel kanskje til en tur inn til svigers, men ellers tar vi det litt som det kommer. Forhåpentligvis skal vi kose oss ute i hagen, ta en tur ut til kysten en dag. Blir nok ikke noe problem å få dagene til å gå.

Skal legg meg snart, er trøtt. Ser frem til en deilig lang natts søvn og ingen vekkerklokke som ringer i morgen tidlig.

Endret av Malou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for det meja! :-D

Jeg burde egentlig vært ute i det fine været nå, men så kom jeg til å sove til klokka kvart over 11 i tillegg til at jeg ble fanget på YouTube mens jeg spiste frokost og nå sitter jeg her...

Litt fra YouTube. Den første har jeg sett på Oprah en gang. :hjerte:

Free Hugs

Også denne da... :ler:

Endret av Malou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag burde man hatt påskeferie og nytt livet. *konkluderer* Heldigvis er det kun 3 arbeidsdager denne uka, og den første er jo godt over halvveis overstått.

Man kan vel ikke unngå at det blir litt nedtur å skulle sitte inne på kontoret etter å ha nytt helgens knallvær ute i hagen. Tilbragte flere timer i solveggen og med litt hagearbeid både lørdag og søndag. Fikk også gjort unna ukas andre gå-/joggetur lørdag ettermiddag. Har nå gått over på uke to programmet, 1 minutt jogging - 1 minutt pause x 10. Merkbart mer slitsomt enn uke en programmet, men jeg klinte til med ekstra lang gårunde etterpå allikevel. :sporty-smiley: Regner med å bli på dette stadiet de neste par ukene, avbrutt av 6 dagers tur til Wien uka etter påske. Men jeg SKAL holde stand i påsken i allefall. *lover*

Endret av Malou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sporty du er da *tilber*

Håper arbeidsdagene går fort unna og at påskefri snart inntar Malou heimen. Jobber du full dag på onsdag og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å bli sporty i allefall... ;)

Hvis alt går etter planen jobber jeg hjemmefra i morgen monja, men onsdagen er en vanlig arbeidsdag ja, selv om nok en del kanskje går litt tidligere enn normalt.

Litt lettere å sitte inne på kontoret i dag enn i går. Litt mer skyer enn det har vært de siste ukene, i tillegg til at det ikke er mandag lenger og at det er "fredag" i morgen. Flere sånne uker takk!

Jeg vurderer forøvrig en svømmetur over Atlanteren i påsken... :Hehe:

Endret av Malou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har du vel fått påskeferie? Håper du nyter den masse! Skal du noe gøy? Jeg skal til Norge og håper jeg kan få gått litt på ski. Og ellers bare slappe av, spise sjokolade og være sammen med famile.

Ellers så har jeg vært på ambasaden i dag, for å få nytt pass - til den nette sum av 900 kr. Men det var en nødvendighet, da jeg skal til USA og Canada i mai. Først Toronto, så NY og så New Orelans. Gleder meg spesielt til NY, som jeg har vært i en gang før (i 92) og har planer om å shoppe masse. Har du noen anbefalinger av butikker? Og andre ting man bør få med?

Påske-klem Piglet

Endret av Piglet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du har hatt en fin påske.

Bare en ting jeg lurer på....hvordan feires St.Hans/midtsommer i pannekakelandet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forsømt dagbok... Takk for hilsninger Piglet, meja og monja som har vært innom siden sist, dvs for en uke siden. Noen ganger har man bare ikke inspirasjon til å skrive her, andre ganger har man masse.

Oppsummerer herved påsken: Koslig påskelunch med venner etterfulgt av sløv dag på sofaen, The Good Year på kino, to jogge-/gåturer og avslapning. Kort og effektiv oppsumering, om enn ikke særlig presist...

I går bestilte vi leilighet i sydfrankrike to uker i juli, så nå er beslutningen endelig tatt og jeg kan begynne å glede meg. :sjarmor:

I morgen reiser jeg til Wien. Først to dager med kurs også kommer sambo ned på torsdagskvelden. Kommer hjem igjen mandag kveld.

I dag har jeg stort sett vært i møter hele dagen, og har ikke fått gjort særlig mye. Neste ordinære arbeidsdag er om en uke... Ikke helt kontroll på tingene akkurat nå.

Endret av Malou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig, St. Hans feires vel omtrent som i Norge monja. Bålbrenning og sånt, noen arrangmenter rundt omkring tror jeg. Pleier ikke feire noe særlig selv så jeg har egentlig ikke helt styr på det.

Eventuelle New York-tips må jeg komme tilbake til etterhvert tror jeg Piglet. Kan ikke komme på noe nå i farten nå i allefall.

Skal straks ut av døren og hjem og pakke.

Endret av Malou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er tilbake etter en praktfull langweekend i Wien. Mer har jeg ikke tid til akkurat nå, men jeg kommer sterkere tilbake med litt mer om turen etterhvert.

Må komme ordentlig i gang med dagbokskrivingen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble visst ikke til noen ytterligere oppdateringer i går. Var innom og hentet kaninen hos svigers på veien hjem, i tilegg til at jeg var ganske sliten ettersom vi først var hjemme kl. 21.30 på mandag. Det var ganske hardt å komme seg opp og avsted på jobb i går. Heldigvis jobber jeg hjemmefra i dag og har sovet lenger.

Vi hadde en kjempefin langhelg i Wien. Byen var faktisk kosligere enn jeg hadde forventet. Likte meg faktisk bedre der enn i Barcelona, noe jeg aldri hadde trodd på forhånd. Hadde sol og knallblå himmel fra jeg kom onsdag formiddag til vi dro hjem mandag ettermiddag. Vi har kost oss i sola og nytt livet, spist is og kaker (Wien = kakemekka) og drukket vin, gått en hel masse (de stakkars beina mine!!), besøkt Hundertwasserhaus og Kunsthaus Wien, vært på kunstutstilling på Belvedere, vært på sightseeing i vinområdene i utkanten av byen hvor vi spiste middag og drakk vin i de mest idylliske bakhaver.

Litt shopping ble det også tid til, men jeg hadde bestemt meg på forhånd for å ikke bruke så innmari mye penger da jeg heller vil spare litt ekstra til sommerferien i sydfrankrike. Allikevel fikk jeg da kjøpt meg både nye sorte ballerinas, tre par øredobber, en sort tynn langarmet genser, en brun hettejakke med korte armer, et hårbånd med "puccimønster", to stk tynne sorte hårbånd til treningsbruk og et leopardmønstret futteral til å ha mobiltelefonen i. Lurer litt på hvor mye sistnevnte kommer til å bli brukt, men det kostet ikke særlig mye heller da. :ler:

Kurset, som jo var den opprinnelige grunnen til at jeg skulle til Wien var forøvrig også ganske bra. Noe var mer interessant og lærerikt enn annet, men sånn er det jo som oftest. Føler jeg i allefall at jeg fikk litt inspirasjon. Nå gjelder det bare å få den brukt før den forsvinner igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om du har hatt noen fine dager i Wien. Jeg har også hørt at kaken skulle være helt fantastiske og bare av den grunnen har jeg veldig lyst til og dra dit... :kaffe: Men inn til videre får jeg "nøye" meg med en tur til NY, hvor de ihvertfall har Starbucks og dermed fantastisk ostekake. Har du forøvrig sett at Stabucks snart åpner i København?

Ha en fortsatt strålende uke!

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nøye deg med NY (!!!) Pøh!! ;)

Var innom å kjøpte te på Starbucks to ganger i Wien, men ingen ostekake. *angre* Var ikke klar over at det skulle åpne Starbucks i København, men de er vel også snart i alle andre storbyer i Europa. Men det blir aldri helt det samme som i NY. *sukke*

Har blitt litt småforkjølet, enten pga væromslaget eller at jeg småfrøs litt for mye en av kveldene i Wien. Det ble i hvertfall ikke noen joggetur på meg i dag. Håper på å få gjort det i morgen istedet.

Har nyvasket hår og rent sengtøy. :-D

Endret av Malou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...