Gå til innhold

Malou's

Malou

Anbefalte innlegg

Det ble både nytt grått skjørt og nytt hjertesmykke i sølv i dag. I tillegg til lilla topp, sort tynnstrikket cardigan, sorte strømpebukser og sorte støvletter. Skjørtet er litt kortere enn de jeg pleier å bruke, men ikke lenger opp på låret at jeg ikke synes at det passer til å bruke på jobb. Alltid gøy med noe nytt! :materialistisk-smiley:

Dagen har gått ganske fint, men det skal bli veldig godt å komme hjem allikevel. Har lastet ned et par nye podcasts til kjøreturen hjem.

Endret av Malou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skulle lagt meg for en halv time siden. Er kjempetrøtt, men blir sittende å surfe rundt allikevel. Idiotisk, og jeg betaler for det i morgen. Unnskyldning: 5 dager uten tilgang til internett. Ingen tvil om at internett gjør noe med deg, eller i allefall meg...

*poff*

Endret av Malou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iskald vind i morges. Ikke så veldig våraktig akkurat, men jeg stoler på værmeldingen og satser på vår og sol i helgen. Noen små tilbakeskritt skal ikke stoppe gleden over våren. Har tross alt massevis av blomstrende påskeliljer langs forsiden av huset.

Litt inspirert av Lano skriver jeg ned dagens antrekk i dag også. Føler noen ganger at jeg bruker de samme klærne hele tiden. I dag har jeg på meg lyseblått jeansskjørt med volang nederst, sort tynn høyhalset topp, sorte strømpebukser, brune støvletter, langt gullsmykke med små "charms" og små gulløredobber med diamanter. I tillegg hadde jeg en brun strikkejakke over som jeg tok av etter lunch da kontoret har det med å bli varmere utover dagen.

I tillegg har jeg smykkene jeg bruker hver dag, en stor sølvfarget Calvin Klein klokke (som jeg fikk i gave av sambo når vi var i New York), alliansering i hvitt gull med tre diamanter (fikk satt i to nye etter jul), en ring i gult- og hvitt gull med diamant og gullarmbåndet jeg fikk i gave når jeg ble 30. Pleide å bruke litt forskjellige armbånd før, men etter at jeg fikk dette har det blitt litt for lite av det. Begynner nok å bruke litt mer forskjellig til sommeren når de synes litt mer enn det de gjør på vinteren når jeg stort sett alltid har på meg noe med lange ermer.

Vet ikke om dette er særlig interessant for noen andre enn meg selv, men nå er det jo tross alt også min dagbok. ;)

Endret av Malou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har shoppet Madonna for H&M i dag. Ikke at det tok helt av akkurat, men jeg kjøpte et par sorte solbriller og en sort kjole med rynker under brystet og puffermer. Får se om jeg beholder noe av det eller om jeg ender med å sende det tilbake. Eventuelt kan jeg jo prøve å selge det på Ebay. Litt gøy å prøve da, siden jeg aldri har giddet å bli sittende oppe til midnatt for å handle fra de tidligere designerkolleksjonene.

Når jeg var i gang puttet jeg også noen andre ting i handlekurven; et olaskjørt (kan nesten ikke få mange nok), en grå topp med korte ermer og trykk på brystet og en blå og hvit topp. I tillegg har jeg noe i restordre fra en bestilling jeg la inn i februar.

Jeg har foressten planer om å begynne på joggeprogrammet i dag. Det blir vel minst like mye gåing i starten da, men planen er jo at man skal øke uke for uke. Nå har jeg skrevet om det her, så da har jeg lagt litt mer press på meg selv om å gjennomføre. Jeg vil klare det, selv om jeg må innrømme at jeg blir litt skremt av tanken. Jeg har likssom aldri vært noen jogger.

Jeg jobber hjemme i dag, så jeg tror vi hopper over dagens antrekk i dag. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Velkommen hjem!

Eller det blir kanskje litt feil, for hjemme er jo Norge (for meg), men for deg så er det vel både borte og hjemme? *forvirret*

Da blir det vel: Velkommen hjem til KG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge er faktisk både borte og hjemme for meg Lea. Blir litt forvirret av det selv noen ganger også. :ler: Takk skal du ha uansett.

Det ble jogge-/gåtur på meg, selv om man vel nok kan si at vårværet sviktet. Istedet fikk jeg vind og småregn, men det var ganske deilig å komme seg ut allikevel. Gjennomførte 10 x 30 sekunders joggeseanser for deretter å fortsette runden i rask gange. Kunne kanskje startet på programmet for uke 2 eller 3, men jeg tror egentlig det er lurt å følge programmet og ikke starte for hardt heller. Jeg mener med min joggehistorie...

Nå ligger jeg på gulvet sammen med kaninen. Tror jeg skal flytte meg opp i sofaen med dyna etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke bare nesten fredag nå lenger Mie, men faktisk nesten helg! Lysten til å ta helgen har slitt i meg i mange timer allerede. Tror ikke jeg blir på kontoret til kl. 4 i dag for å si det sånn... Utenfor vinduet er himmelen blå og solen skinner. Jeg har lyst til å kjøpe med noen små potter med violer og noen påskeliljer på veien hjem. Jeg har jo allerede påskeliljer på forsiden av huset, men man kunne jo alltids ha noen i innkjørselen eller på terassen også.

Antrekket er av naturlige årsaker litt finere i dag enn i går. Kjører fortsatt sorte strømpebukser og (brune) støvletter, i tillegg til sort og hvitt tweedskjørt, sort topp og tynn sort strikkegenser med 3/4 lange armer, øredobber i "gull" som henger med små brune perler i ørene.

I kveld venter avslapning i sofaen og en fersk episode Grey's! Ah...

Endret av Malou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Lea! :-D

Helgefreden har senket seg. Vi har spist pastasalat med skinke, reker, krutonger og diverse grønt til middag med sjokoladeis til dessert og sett to episoder Lost. Har planer om å se Grey's episoden snart. Blir skikkelig seriekveld det her. Passer perfekt på en etterlengtet fredagskveld.

Endret av Malou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker masse skjørt og kjoler for tiden, og her en dag var det en som kommenterte det. Da tenkte jeg "Malou gjør også det". :ler:

Ha en fin lørdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Mie! :-D Kroppen min passer ikke så godt i kjoler, men jeg er en gudinne i skjørt da... :Hehe:

Har hatt en fin lørdag. Knallfint vær, men desverre alt for mye vind til at det har vært særlig behagelig å sitte ute. Vanskelig å finne le i lengre tid av gangen når det blåser fra alle kanter... Men jeg har vært ute allikevel da. Har klippet ned lavendel på forsiden av huset, skal ta de på baksiden i morgen. I tillegg har jeg plantet om rosmarinen i en større potte. Håper den trives og vokser seg større nå som den både får ny næring og større vokseplass. Den har i hvertfall klart seg fint i skuret der den har bodd i de kaldeste vintermånedene. Blomstrer med små violette blomster og greier. Har også gjødslet rosen og satt de fire violene jeg kjøpte i går i små zinkpotter på havebordet. Har ryddet bort konglene ved inngangsdøren og satt en potte med perlehyacinter der i stedet. Det er så deilig med vår, kjenne sola varme i ansiktet. :sukke-henført-smiley:

Nå slapper jeg av i sofaen. Skal prøve å ikke være så sent oppe i kveld siden vi går over til sommertid i natt. Vil gjerne få ca 9 timers søvn, og skal jeg klare det uten å sove bort halve morgendagen sier det seg jo selv at jeg snart må legge meg. Så gjenstår det jo å se når om jeg får det til... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte faktisk å komme meg i seng i 12-tiden og sovnet ganske fort. Må ha vært utslått av all den friske luften. Våknet klokken 10 i dag (etter sommertid) til en ny dag med knallblå himmel og sol. Heldigvis mindre vind i dag, så jeg har sittet ute i flere timer med blad og musikk fra min elskede MP3-spiller på øret. Fikk også klippet ned de siste lavendlene. Har ikke gjort særlig mye annet nyttig i dag, men noen ganger må man jo slappe av også, spesielt når været er så fint som det har vært i dag. Utsatte til og med treningen til i morgen, med begrunnelse at i dag kunne jeg jo være ute uansett, i morgen skal jeg jo være inne hele dagen... Vel, det viktigste er vel å få det gjort, ikke hvilken dag det blir gjort. :sjenert:

Spiste grillet roastbiff med hjemmelaget potetsalat til middag. Kjempegodt, fikk skikkelig sommerfølelse. Det hjalp også på at det ikke ble mørkt før klokka 8. Selv om dagen har vært en time kortere enn normalt blir det veldig godt med lysere kvelder. Kan begynne å leve litt igjen etter man kommer hjem fra jobb også.

Endret av Malou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi prøver å bestemme oss for hvorhen vi skal på sommerferie. Vi er rimelig sikre på Frankrike, men inntil videre kikker vi både på Languedoc-Roussillon- og Bourgogneområdet. For at ikke det skulle være nok har vi også litt lyst på Provence igjen, som vi absolutt ikke ble ferdige med når vi var der for to år siden. Jeg pleier normalt ikke å dra til steder jeg har vært før, men kunne tenkt meg å prøve det snart. Ikke fordi jeg har noen ønsker om å gå i mine egne fotspor, men fordi det kunne vært kjekt å vite litt mer om det området man skal til for en gangs skyld. Vet det er mange steder vi ikke opplevde når vi var der første gangen.

For meg tror jeg Languedoc-Roussillon leder bittelitt for øyeblikket, men det kan endre seg fort igjen.

Tror jeg avslutter helgen med en episode SATC. Skal jobbe hjemme i morgen, så da kan jeg trekke helgen litt til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så har jeg fått en liten dose Carrie & jentene og byen over alle byer. Nå er jeg klar for drømmeland. Hvis man kunne programmere drømmene sine ville jeg reist til NYC i natt. *lete etter viritual reality brillene* ;)

*poff*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nydelig det høres ut i den hagen din, jeg har også lyst til å kjøpe inn blomster og sette i krukker. Lavendel hadde jeg i hagen i australia, og det kunne jeg godt tenke meg å ha her også. Visste ikke at den taklet det kalde klimaet så godt.

Høres ut som om du har hatt en fin helg. Og kos dere med ferieplanlegging, Frankrike høres nydelig ut!

Håper du får en fin start på uken!

:klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for koslig hilsen Amity. :-D

Det er kun en type lavendel som er 100& vinterhårfør (her i Danmark i allefall) og det er den typen som heter Lavendula Augustifolia (også kalt ekte lavendel.) Jeg går forøvrig ikke rundt å husker latinske plantenavn hvis noen skulle lure på det. ;) Han som eide huset her før oss hadde et helt bedd med lavendel, så vi har egentlig bare overtatt og flyttet litt på dem. Jeg drømmer om å skape min egen lille sydfranske oase i hagen, og i det bildet passer jo lavendlene perfekt inn sammen med rosmarinen og andre krydderurter, oliventreet, terakottakrukkene etc. Gleder meg til det blir tid til å plante sommerblomster.

---------------------

Mandag... Fikk ikke sove i går kveld. Mistenker at det var overgangen til sommertid som gjorde det. Min indre klokke trenger tid til å justere seg, så det kan nok bli en hard uke. Været ser ut til å være minst like fint i dag så jeg satser på lunch på terassen. Dessuten skal jeg jo ut å gå/jogge i ettermiddag.

Men først må det vel jobbes litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh.... Spist lunch ute på terassen i hjørnet mellom terassen og carporten. Det perfekte hjørnet å sitte i på våren når man gjerne vil ha le for vinden. Midt på sommeren blir det nesten for varmt der, men i dag var det perfekt. Ble sittene å nyte solen en halv time etterpå også. La oss kalle det et frynsegode. ;) Burde vært obligatorisk etter en lang høst og vinter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ballerinaskoene kjøpt i New York er ødelagt!! :grine: De kan jo ikke sånn uten videre erstattes, men i det minste blir jeg da nødt til å anskaffe meg et par nye sorte ballerinas ASAP. Men det er likssom noe spesielt med ting man har kjøpt på reise da, i tillegg til at jeg vel ikke behøver å nevne mitt forhold til New York... ;)

New York ballerinaene gikk forsåvidt i stykker når vi var i Barcelona i november, men fikset sambo dem, trodde vi i allefall. Desverre holdt det ikke mange timene.

Resten av dagens antrekk består av sort tynn strikkegenser med 3/4 lange armer, sort ermeløs topp, jeansskjørt (uten volanger) og sorte strømpebukser. Ganske store kobberfarvede øreringer i ørene og beige tynt heklet sjal rundt halsen (tidligere i dag).

Det var dagens fashion update! :sexy:

Jogget/gikk runden min i strålende vårvær i går ettermiddag. Så deilig å få det gjort. Jeg merker godt at jeg blir mer sliten når jeg jeg jogger noe av ruten, så forhåpentligvis merkes det også på formen og kroppen etterhvert. Skal bare fortsette å være flink å ta meg selv i nakken og få det gjort.

Endret av Malou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dårlig form i går kveld. That time of the month... Jeg får altid en dag/kveld i den forbindelse da jeg føler meg helt utslitt. Heldigvis går det ganske fort over.

I gang med det kvartalsmessige statusmøtene i dag. Det første gikk fort og greit som vanlig. Starter alltid med det for å få en "flying start." Har to i morgen, og det ene kan man vel ikke akkurat si at jeg gleder meg til, selv om det har skjedd en endring i ledelsen i avdelingen. Spørsmålet er om det hjelper så mye...

Dagens antrekk består av lilla tynn strikkegenser med 3/4 lange ermer, sort ermeløs topp, sort cordskjørt, sorte strømebukser og sorte støvletter. Stort sølvhjerte med langt kjede og armbånd i sølv (!!).

Kveldens program står på avslapning sammen med sambo, Lieberhavene og Desperate Housewives på TV.

Endret av Malou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...