Malou Skrevet 26. februar 2007 Forfatter #1741 Del Skrevet 26. februar 2007 Takk Miranda og Væren! :-D Det skal sies at det inntil videre har vært en travel mandag. Det passer meg egentlig ikke særlig godt da jeg har sovet skikkelig dårlig i natt. Fikk hverken sove når jeg la meg i går kveld og har heller ikke sovet særlig godt siden kvart over fem i morges. Kunne nesten like så godt blitt oppe og sett på Oscarshowet... På den positive siden har jo dagen gått forholdsvis fort. *Malou - hva gjør du med treningens baksider...? Eller er jeg den eneste som får en glupsk appetitt efterfølgende? For å forbrenne alle kaloriene jeg allerede har puttet i meg, hadde det nesten trengt en treningsøkt til (Selv om jeg ikke trener for å gå ned i vekt, har jeg heller ikke lyst til å trene for å gå opp i vekt heller )← Det med økt apetitt er et dilemma. Jeg tenker sånn at man vel godt kan spise litt mer hvis man trener, men samtidig er det vel ikke så bra å venne magesekken til (enda) mer mat. Prøver å demme opp med sunne ting istedet for å spise enda mer middag for eksempel. Skal ikke si at det alltid lykkes da. Du forsvarer danskene ser jeg Så er du nok allerede mer dansk enn meg Jeg må innrømme at jeg er litt ute av trening i å kjøre på vinterføre selv jeg, men i forhold til mange dansker er jeg jo ikke så verst da. Nå er jo vinteren på vei vekk igjen da, så da går vel ting tilbake til normalen her. Det har jo nærmest vært unntakstilstand de siste dagene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 28. februar 2007 #1742 Del Skrevet 28. februar 2007 Prøver å demme opp med sunne ting istedet for å spise enda mer middag for eksempel. Skal ikke si at det alltid lykkes da. Jeg får prøve noe av det samme - øke mengden av fiberholdige grønnsaker. Kanskje er det bare en vanesak... Jeg må innrømme at jeg er litt ute av trening i å kjøre på vinterføre selv jeg, men i forhold til mange dansker er jeg jo ikke så verst da. Nå er jo vinteren på vei vekk igjen da, så da går vel ting tilbake til normalen her. Det har jo nærmest vært unntakstilstand de siste dagene. Jeg er ikke så stødig i glattkjøring lenger, selv jeg Malou. Man venner seg hurtig til ryddede veier. Faktisk har jeg alltid vært imponert over danskenes hurtighet til å få snø og is vekk fra veien. Da jeg var i Oslo i fjor vinter, var jeg i allefall overrasket over at snøen bare fikk lov å ligge i kjørebanene, og syntes vi hadde det myyye bedre. Kanskje er det litt danske i meg også Uansett er det mars i morgen, og det er jo vårmåned her. Det er vel snart på tide å forspire i vinduskarmen?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 28. februar 2007 Forfatter #1743 Del Skrevet 28. februar 2007 Kanskje er det litt danske i meg også ← Litt fordansket har vi nok blitt, om vi vil vil innrømme det eller ikke. Uansett er det mars i morgen, og det er jo vårmåned her. Det er vel snart på tide å forspire i vinduskarmen?? ← Vår...tra-la-la vår...tra-la-la-la vår... Det blir så deilig!! Det er faktisk 8 grader as we speak. Det er vår i luften!! Jeg har bestilt en pose med erteblomstfrø fra Isabella Smith. De skal kanskje forspires? Er egentlig ikke så gira på forspiring. Mye styr. Kanskje jeg kan så dem rett i en stor potte utenfor litt senere på våren? Har jobbet hjemme i dag. Det var deilig å sove lenge. Har sovet kjempegodt i natt. Hvis bare hver natt kunne være sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 28. februar 2007 #1744 Del Skrevet 28. februar 2007 Jeg kjøpte faktisk noen ærteblomst frø fra Isabella Smith i fjor jeg. Dem plantet jeg rett ut, uten forspiring. Resultatet ble at det føst kom blomster på dem når sesongen var over (hvilket jo var veldig sent i høst). Men de er flerårig - er de ikke...? I allefall vil jeg kjøpe noen tomatfrø, for i fjor hadde jeg utallige tomatplanter, og gav bort flere også. Men - det skal bare ikke være samme sort som i fjor. Helst Gemini eller en annen vanlig sort. Håper du får en god natts søvn i natt også Malou, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 28. februar 2007 Forfatter #1745 Del Skrevet 28. februar 2007 Jeg mener den type erteblomster jeg har kjøpt kun er ettårig. Jeg blir vel nødt til å forspire da, for jeg gidder ikke at de først blomster til høsten. Har har foressten et lite minidrivhus i jern og glass som jeg kjøpte i fjor som jeg kunne forspire i. Hvis jeg kjøper sånne potter som går i oppløsning av seg selv så blir det enkelt å plante dem direkte ut i større potter etterhvert. Kjøpte en liten tomatplante på plantesenteret i fjor. Regner med å gjøre det samme i år. Enkelt og greit. ............................................ Uff, jeg er visst litt tuchy om dagen. Merker at jeg har kort lunte i forhold til sambo og blir både små irritert og litt lei meg for svært lite. Det er that time of the month... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dråpe Skrevet 28. februar 2007 #1746 Del Skrevet 28. februar 2007 Mannen min tar seg av sånt som har med blomster å gjøre her i huset - men jeg har bestilt erteblomster i år også! God kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest meja Skrevet 28. februar 2007 #1747 Del Skrevet 28. februar 2007 Innom å legger igjen en klem før jeg tar kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 1. mars 2007 #1748 Del Skrevet 1. mars 2007 Har har foressten et lite minidrivhus i jern og glass som jeg kjøpte i fjor som jeg kunne forspire i. Jeg husker du kjøpte dette, spesielt fordi jeg selv hele tiden har ønsket meg et jeg også Kjøpte en liten tomatplante på plantesenteret i fjor. Regner med å gjøre det samme i år. Enkelt og greit. På den måten slipper man for all hyggen det er å se de spire i vinduskarmen Neida - det er absolutt den enkleste måten, men jeg må si det var koselig å kunne dele med venner og venner. Det var dog ikke alle modtagere som delte min begeistring Er formen og humøret bedre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 1. mars 2007 Forfatter #1749 Del Skrevet 1. mars 2007 (endret) Dråpe & meja. :-D Formen er bedre Miranda. Det verste er heldigvis overstått, og da mener jeg både arbeidsuka og det andre. Nå er jeg trøtt og er øyeblikkelig på vei i seng. Kommer sterkere tilbake. Endret 1. mars 2007 av Malou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 2. mars 2007 Forfatter #1750 Del Skrevet 2. mars 2007 :-D FREDAG :-D Er i gang med å planlegge besøksturneén i Norge om to uker. Burde nok glede meg mer enn det jeg gjør... Gleder meg til å se venner og familie igjen selvfølgelig, men HATER at alt skal være så planlagt fra start til slutt. Definitivt en av de negative sidene ved å flytte langt vekk. Synes plutselig ikke jeg har noe særlig å skrive om, bortsett fra det fantastiske faktum at det er fredag da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 2. mars 2007 #1751 Del Skrevet 2. mars 2007 Skal til Norge snart jeg også - i Påsken. Det er typisk det der med at alt skal planlegges. Jeg for min del får kun tre hele dager, og denne gangen nekter jeg å planlegge for mye. Jeg vil være mest mulig hos min mor, også vil jeg besøke en gammel barndomsvenninne som har sporet meg opp Men - dessverre føler jeg meg allerede litt stresset over at beslutningen er tatt om at jeg skal dra. For uansett hvordan man vender og dreier besøktet, er det slitsomt. Selv om det er synd å si, for det er jo koselig også. Og familien gleder seg også. Håper jeg God helg Malou! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 2. mars 2007 Forfatter #1752 Del Skrevet 2. mars 2007 Takk for det Miranda. :-D Vet du hva? Det er så UTROLIG deilig at det er noen som virkelig forstår hva jeg mener når jeg skriver at det er stress å skulle til Norge. Det er andre som sier at de forstår det også, men så lenge de ikke har prøvd noe lignende selv er jeg altså ikke helt sikker på at de kan sette seg inn i det. Noen ganger frykter jeg vel heller litt at de tror at jeg ikke liker familien min eller noe sånt... Jeg lurer på hvor ofte jeg hadde sett familie og venner hvis jeg fortsatt bodde i Norge. Trøster meg litt med at jeg sikkert ikke hadde syntes at jeg hadde fått sett dem nok da heller, men allikevel mye mer enn det jeg gjør i dag. Jeg ligger på stuegulvet og skriver. På et tidspunkt var det en kanin her også, men han er for lengst vekk så jeg tror jeg flytter meg opp under teppet på sofaen. Skal bare lage meg en kopp te først, i New York koppen selvfølgelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 2. mars 2007 #1753 Del Skrevet 2. mars 2007 Er det du som driver og romsterer i Køben for tiden? :klø: God helg, Malou! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 2. mars 2007 Forfatter #1754 Del Skrevet 2. mars 2007 Ja det er meg! Det gikk visst litt over styr i går... Helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 3. mars 2007 #1755 Del Skrevet 3. mars 2007 Vet du hva? Det er så UTROLIG deilig at det er noen som virkelig forstår hva jeg mener når jeg skriver at det er stress å skulle til Norge. Det er andre som sier at de forstår det også, men så lenge de ikke har prøvd noe lignende selv er jeg altså ikke helt sikker på at de kan sette seg inn i det. Noen ganger frykter jeg vel heller litt at de tror at jeg ikke liker familien min eller noe sånt... Ja, man skal nesten ha prøvet det selv, for å forstå at noe som burde være så hyggelig, kan oppleves så stressende. Ikke at det ikke også er hyggelig, men det slitsomme er at det sitter mange rundt i sine hjem med forventninger. Og det er forventningspresset som tynger, er det ikke? Skal vi ikke denne gang forsøke å gjøre som vi har lyst til, Malou? Håper du får en fin lørdag, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 3. mars 2007 Forfatter #1756 Del Skrevet 3. mars 2007 (endret) Takk Miranda. Jeg endte opp med å se Breakfast At Tiffany's i går kveld. Jeg pleier å være skeptisk til gamle filmer, men var såpass nyskjerrig på denne at jeg bestemte meg for å se den. Den var søt nok (i tillegg til banal som bare det), men jeg tror nok at jeg holder meg meg til nyere filmer også i fremtiden. Men Audrey var jo stilig. Har ikke sett noen filmer med henne før. Dessuten foregikk den jo i New York. I dag har jeg vært ute i hagen og beskjært flere busker. Riktignok har solen glimret med sitt fravær hele dagen, men det var deilig med dagslys og frisk luft allikevel. Det blir så mye finere der ute etter at vi får formet buskene litt. Mange av dem hadde fått vokse seg alt for store. Nå er jeg kjempetrøtt og skal snart legge meg. Håper på solskinn i morgen. Endret 3. mars 2007 av Malou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 4. mars 2007 Forfatter #1757 Del Skrevet 4. mars 2007 Jeg fikk gårsdagens ønske om sol oppfylt. Ikke sånn knallsol hele dagen, men mer og mer klar blå himmel utover dagen. Fikk med sambo på gåtur og tok en ny runde med beskjærsaksen når vi kom hjem. Avsluttet med en kopp te på en krakk under epletreet. Idyll! I kveld har jeg fått det siste av Norgeskabalen til å gå opp, så nå ser jeg faktisk mest frem til turen, sånn bortsett i fra kjøreturen da. Skal prøve å finne en lydbok på biblioteket som faller i smak hos begge som vi kan høre på i bilen. Sambo ser film og kaninen snorker under sofaen. Jeg skal legge meg under dyna på sofaen med et blad og nyte de siste rester av helgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 5. mars 2007 #1758 Del Skrevet 5. mars 2007 Romantikk under epletreet Så koselig En av tingene som står på min ønskeliste, er en benk til å ha under valnøtt-treet. (Det skal helst være en benk som ikke krever for mye vedlikeholdelse, men samtidig må den gjerne være litt nostalgisk). Lydbok ja. Det var en glimrende ide! Jeg har før hørt Harry Potter på vei til/fra arbeidet, den gang jeg jobbet i København, og selv om jeg ikke er det heeelt store Potter fan, var det utrolig spennende. Vet ikke om det har blitt bedre, men sist jeg lette etter lydbøker, syntes jeg de fleste var på kassettbånd, og ikke CD. Vet du om utvalget har blitt større...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 5. mars 2007 Forfatter #1759 Del Skrevet 5. mars 2007 Jeg har egentlig aldri sett så mye etter lydbøker, så ikke vet jeg om utvalget har blitt bedre. Jeg kunne kanskje forestille meg det, MP3-spilleren er vel blitt mer eller mindre allemannseie nå. Men mitt inntrykk er at de fortsatt har en del kassetter på det lokale biblioteket. Jeg tror forøvrig det kan bli en utfordring å finne en lydbok som faller i smak både hos meg og sambo, men jeg har allerede reservert en til meg selv; Marian Keyes' Tre sider av samme sak. Litt chick-lit til kjøreturen til og fra jobb. http://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_dorian_charm.gif' alt=':sjarmor:'> Tror kanskje jeg blir nødt til å satse på å laste ned noe på nettet til Norgesturen. På f.eks audible.com kan man downloade de tre første lydbøkene gratis. Vi har denne havebenken som jeg kjøpte på Nettorvet for snart to år siden. Malte den hvit i fjor sommer. Den har stått ute i vinter så jeg er litt spent på hvordan den holder seg. Gidder ikke å skulle male den hvert år. Ukens mandag er overstått og jeg skal sove lenge i morgen. Vips så er det helg igjen. *håpe* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 6. mars 2007 Forfatter #1760 Del Skrevet 6. mars 2007 Det er utrolig hva en god natts søvn kan gjøre. Jeg føler meg totalt fit for fight i dag. Har planer om å trene i ettermiddag, enten på sykkelen ute på terassen eller powerwalke. Ser ann været før jeg bestemmer meg. Sola skinte for en halv time siden, men nå ser det ut som det skyer over igjen og jeg har hørt noe om regnvær. Gidder ikke powerwalke i regnvær. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg