Gå til innhold

Malou's

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei på deg!

Leeenge siden jeg har vært på besøk hos deg nå - men her er jeg! ;)

Syns definitivt at tiden er inne for litt vår i stua jeg nå - og når jeg leste at du hadde tatt inn fastelavnsris så ble jeg så irritert for at jeg ikke har huska det i år. :sur: Og ikke blir det boller i dag heller, siden jeg er på slankern... :( Så da forbigår vi dagen i dag med stillhet her i heimen. ;)

Håper dere får en fin søndag! :klem:

Skrevet (endret)

Koslig å se deg her Dråpe. :-D

Vi har forsåvidt ikke spist fastelavensboller enda vi heller, men jeg har da i det minste bakt boller i dag. (en pakke Quickboller, ferdigboller + lunkent vann) ;) Når bollene var ferdig stekt var vi så sultne begge to så det ble 2½ bolle med pålegg på oss hver istedet. Men vi har fortsatt planer om å spise en ordentlig fastelavensbolle med krem og melis på snart. Middagen (som ble sen i dag) må bare få synke litt først.

Enda en helg mot slutten. Selv om jeg ikke har vært på kontoret siden tirsdag frister det ikke særlig mye å gå på jobb i morgen allikevel. Men helgen har da vært fin. Jeg har spilt høy musikk på kjøkkenet mens jeg bakte boller. Jeg har vært ute og powerwalket i periodevis sol. Både baking, etterfølgende opprydning og powerwalking går så mye lettere med god musikk. Så får det bare være at jeg muligvis har blitt sett dansende rundt på kjøkkenet i dag. Jeg skjønner virkelig ikke hvordan jeg skulle klart meg uten MP3-spilleren min.

Har lastet ned A Bitter Song med Butterfly Boucher fra den siste Grey's episoden i dag. :klump-i-halsen-smiley: Nedlastning av en eller flere nye sanger i løpet av helgen har nesten blitt like mye tradisjon som å se den nyeste episoden på fredagskvelden.

Endret av Malou
Skrevet

Fastelavensbolle spist. Yum, yum! Akkurat passe med en, selv om man godt kunne ha lyst på en til, men vet av erfaring at det ender med kvalme istedet for nytelse.

Etterfølgende 100 situps på stuegulvet. Fastelavenssøndag her i huset er noe for seg selv. :ler:

Skrevet

Som så ofte før er ikke jeg trøtt på søndagskvelden. Årsaken er selvfølgelig at jeg har sovet for lenge i morges. Men jeg blir nødt til å prøve allikevel, så jeg drypper to små dråper lavendelolje på puta og legger meg og leser litt i et blad. Forhåpentligvis blir jeg trøtt etterhvert...

Skrevet

Funker det med lavendelolje på puta?

Jeg blir lys våken med det samme jeg legger hodet på puta, jeg :sjenert: Kanskje noen har dryppet anti-lavendelolje der? Eller kanskje kaffe? :kaffe:

Et kapittel i boka mi pleier derimot å hjelpe sånn delvis... noen ganger. Men aller helst skulle jeg nok vært våken hele natta og sovet hele dagen tror jeg.

:sove:

Sov godt!

Skrevet

Vel, jeg kan vel ikke akkurat si at den lavendeloljen gjør underverker Lea, men litt hjelper den kanskje, eventuelt er det bare innbildning. Det skal jo virke beroligende, så jeg pleier å bruke den hvis jeg ikke føler meg særlig trøtt, men er nødt til å legge meg fordi jeg skal tidlig opp. Det skjer jo mer enn en gang om uken for å si det sånn...

Har sovet ganske godt i natt selv om det jo ble litt sent. Sovnet vel innenfor ca tre kvarter, men var våken igjen allerede kl. 01.30. Etter det har jeg sovet til jeg våknet av meg selv litt over syv. Uthvilt ville nok være en overdrivelse, men det kunne vært mye verre.

Optimisten meg har begynt på enda en liste over hva jeg eventuelt kunne tenke meg på kjøpe, hvilke butikker jeg vil innom, ting jeg vil se neste gang jeg skal til USA/NYC i hovedsak. Denne gangen er listen i filofaxen. Fra før har jeg lagret en god del tips og råd i en "to do" i mailboksen. En kvinne må jo få lov til å drømme. ;)

Ukens første arbeidsdag er snart overstått. Det var unormalt lite trafikk på veiene i morges, antagelig pga av vinterferieavvikling, så jeg håper det samme gjelder når jeg skal hjem. Ser frem til å slappe av på sofaen i kveld. Det er jo mandag.

Skrevet

Har ryddet opp etter middagen og satt på oppvaskemaskinen, bært ut søpla og vasket søppelbøtta. Nå har jeg satt meg under teppet i sofaen og lagd meg en kopp av favoritt-teen, sort te med sitron fra Pickwick.

:kaffe:

Så får det bare være at smileyen heter 'kaffe'. :litt-fornærmet-smiley:

Skrevet (endret)

Heisann :)

Gratulerer med ny, flott avatar!

:sukk: de har så mange fine ting på isabellasmith. Desverre har jeg allerede brukt farlig mange penger denne måneden, så jeg må prøve å kontrollere meg.

Jeg har ikke fått lest så langt tilbake - har du planer om å dra til NYC?

:klem:

Miranda

Endret av Miranda
Skrevet

Vel, jeg har (desverre) ingen konkrete planer om ny NYC-tur for øyblikket, men jeg skal tilbake dit, det er helt sikkert. Så er det jo bra å være forbredt. ;) Men det er jo ikke mer enn snart to år siden forrige gang, så det blir nok ikke noe helt ennå, hvis ikke undertegnede eller undertegnedes samboeren plutselig får en sinnsyk idé igjen (...) Samvittigheten min sier meg at jeg burde reise noen andre steder først. Det er jo så mange steder å oppleve, som San Fransisco for eksempel. Er litt i bymodus for tiden. Det eller fransk landsbyidyll. :drømme-smiley:

Vi trenger vel alle noen raid på Isabella Smith eller lignende nettbutikker en gang i blant. Jeg får lønn den 25. og det gjelder jo å få brukt opp alle pengene innen man får inn ny lønn på kontoen ikke sant? :Hehe:

Ønsker meg forøvrig en ny litt stor lanterne til å ha utenfor bryggersdøra også.

*poff*

:sjarmor:

Skrevet

Jobber hjemme i snøværet. Inntil videre er det ikke så mye av snøen som blir liggende tatt i betraktning av at det har snødd nesten i hele dag, men jeg er utrolig lettet over å slippe trafikkaoset som sikkert er i gang as we speak.

Da er det ganske mange hakk kosligere å sitte i sofaen under teppet, fyre i ovnen og spise fruktsalat. Har nettopp laget meg en bolle med kiwi, appelsin, eple og banan med litt appelsin- og sitronsaft over. Kjempegodt, burde lage det oftere.

Skrevet

Jeg har foressten funnet denne lanternen på nettet. Funderer på å bestille den. Den er nedsatt til halv pris, så man får mye lanterne for pengene.

Skrevet (endret)

55 minutters bodypump til DVD utført. :trene:

Nå har jeg vært i dusjen og skal snart til å dekke bord, vi skal ha rødspette med poteter, salat og litt persillesaus til middag.

:fryktelig-sunn-smiley:

Endret av Malou
Skrevet

Jobber hjemme i dag også. Snø- og blåseværet fortsatte i natt og i morges kunne ikke sambo en gang komme seg ut av villaveien her vi bor. Begge motorveisalternativene mine var sperret pga forulykkede biler og snøkaos og politiet frarådet all unødvendig utkjørsel. Snøvær i Danmark er noe for seg selv som dere kan forstå. ;) Det skal sies til danskenes forsvar at det er ekstremt sjelden faller såpass mye snø her som det har gjort i går og i natt. Det betyr både at folk ikke er særlig vant til snøføre og at det heller ikke er nok kapasitet til å få ryddet unna snøen hvis den først kommer. I tillegg har det blåst mye sånn at det noen steder ligger store hauger med snø, mens det andre steder nesten er ingen ting.

Jeg er forsåvidt ikke lei meg for en ekstra hjemmearbeidsdag jeg. Har utsatt dagens møter til i morgen og på mandag.

Sambo kan jo ikke jobbe hjemmefra, så han fikk en uventet fridag og er i full gang med å spille Playstation. Kaninen er tydeligvis også lykkelig for å slippe å tilbringe dagen i buret for han raser rundt her.

Skrevet

Oslo er egentlig noe for seg selv det også.. når det kommer snø. Hvert eneste år blir man liksom overrasket av noe hvitt på veiene. Da er det timer med kø i alle retninger. Men det er særlig utenlandske vogntog som blir stående og spinne på sommerdekk når det er mer enn 1% helling på veien. Det er liksom sååå stas å bruke 2 timer på å kjøre de 4 kilometerene hjem fra jobb på slike dager :frustrert:

Skrevet

Det er litt merkelig å høre (og se på nyhetene) om snøkaoset, for hos oss ligger det ikke hvitt på bakken engang. Mannen min skulle ha vært på kurs i København i dag, men det ble avlyst. (Han ble ganske forarget, og mente danskene takler snø alt for dårlig).

Forøvrig er det ikke merkelig at det skjer så mange ulykker. Det er jo ikke påbudt med vinterdekk engang.

Jeg "jobber" også hjemme, Malou ;)

Skrevet

Tenkte på deg i dag, da jeg så nyhetene og snøkaoset i Danmark! ;) Du har ikke snødd inne eller? :ler:

Nettshopping er gøy, og jeg fant meg et par ting jeg har lyst på på den isabellasmith-siden jeg også - veldig mye fint der altså!

God kveld! :klem:

Skrevet

Ser visst ut som snøværet fortsetter. I dag snør det hos oss også, - typisk - og jeg som nok mer eller mindre frivillig må ut av døren.

Håper du får en fin arbeidsdag,

og ikke minst en god weekend :)

Miranda

Skrevet (endret)

Helløw Lea, Dråpe og Miranda x 2! :-D

Inntil videre har jeg heldigvis ikke observert noe snøvær i dag. I hvertfall ikke hvis man ser bort i fra tidvis snefykning og totalt hvit verden på vei til jobb i dag... Men ryktene går om at det kan komme mer snø. Får håpe det bare er et rykte, i allefall inntil jeg kommer meg hjem fra jobb.

Angående hvordan danskene takler snø så synes jeg nesten det skal sies til deres forsvar at det ikke er særlig ofte de får øvd seg heller da. Jeg mener, et par dager med snøføre i året og halvdelen av dem blir man rådet av politiet til å holde seg innendørs? Men jeg er enig i at det burde vært forbud mot å kjøre med sommerdekk på vinteren. At vi nordmenn ler litt av dansker på snøføre kan vel sammenlignes med hvordan de som kommer fra Nord-Norge ler av såkalt snøkaos på Øst- og Sørlandet. Det kommer mye ann på hva man er vant til.

Fredag er det uansett også er det jo Grey's-night!

Endret av Malou
Skrevet

Fredag!!! :hoppe:

Men ikke noe Greys her da. Ikke før til høsten faktisk.

Ha en fin helg!

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...