Gå til innhold

Malou's

Malou

Anbefalte innlegg

Nest siste tidlige morgen før helg overstått! :danse:

Jeg vet ikke helt hva det var som skjedde når jeg kjørte til jobb i morges, men jeg følte meg plutelig i usedvanlig godt humør. Ikke fordi jeg normalt går rundt og er sur, men heller det at jeg normalt er for trøtt til å legge merke til humøret i det hele tatt. Sola skinte inn i bilen, de spilte Sex Bomb med Tom Jones på radioen og livet var faktisk ganske deilig. Det gikk litt over når jeg trådte inn på kontoret, men jeg får gjøre mitt beste å prøve å beholde litt av følelsen utover dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeeeei fredag! :danse:

Jeg så smykket i et InStyle jeg kjøpte for en stund siden, men har ikke fått somlet meg til å kikke etter det på nettet før i går. Men siden jeg ikke har glemt det betyr det kanskje at jeg blir nødt til å kjøpe det. :sjarmor: Synes desverre det litt for dyrt til å være et uekte smykke.

Jeg gleder meg noe så sinnsykt til å sove lenge i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe flott smykke ;)

Du er heldig som har fri. Jeg gleder meg over at det snart blir mandag, så jeg også kan få litt tiltrengt fri.

Det er deilig når man får sånn god følelse av overskudd og godt humør :)

god helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsning Miranda, eller dvs minus det der om å glede seg til mandag. ;)

Har hatt en fin lørdag. Det har vært det knallværet her i dag. 8-10 grader og strålende sol. Fikk skikkelig vårfornemmelser. Vi har vært og bowlet sammen med vennepar med baby. Etter to timers bowling med tilhørende vond tommel, dro vi videre på restaurant. Gikk fra bowlingen ca 20-30 minutter ned til der vi skulle spise og nøt dagens siste solstråler. Det passet meg perfekt fordi jeg syntes det var litt dumt at vi skulle være inne når det endelig var så fint vær ute. Spiste god mat før vi gikk tilbake til bowlingen igjen der bilen sto parkert.

Etter at vi kom hjem dro sambo en tur til en kamerat, mens jeg har slappet av på sofaen med internett og den nyeste episoden av Men In Trees fra USA.

Skal snart legge meg til å sove, men har planer om å lese litt først.

Endret av Malou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*holder seg for øynene* ;)

For for ble helgen av!? :grine:

Helgene går jo alltid for fort, men denne synes jeg har gått ekstra fort. Sikkert fordi vi var borte nesten i hele går.

I dag derimot startet dagen med frokost også litt avslapning på sofaen med PC og blad. Hadde det vært opp til meg hadde resten av dagen forløpet på samme måte, men jeg tok meg sammen og gikk turen min, powerwalk med noen innlagte løpesekvenser. Når jeg kom hjem tok jeg med meg alt glasset vi hadde stående og gikk opp til lokalbutikken og kastet dem i glasscontaineren. Frisk luft + mosjon skulle gjerne bety en happy og energisk Malou. Så energisk som Malou nå kan bli.

...men jeg er IKKE klar for mandag!

Endret av Malou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er til å mosjonere. Jeg får helt dårlig samvittighet ;) Jeg har tenkt litt på om jeg skal melde meg til formiddags-svømming, men det gir jo ikke særlig mye mosjon å kun komme hver 2. uke. Såååh... Min undskyldning er at jeg ikke har funnet en mosjon jeg liker ennå ;)

Jeg er sååå glad for at jeg endelig har fri, og at en viss pasient helt sikkert er utskrevet neste gang jeg møter. Hun har vært hysterisk i flere døgn nå, og min tålmodighet er ved å være tynnslitt ;)

Håper du allikevel får en fin mandag, Malou, selv om du ikke er klar for den

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om jeg er så flink til å mosjonere akkurat Miranda. Det kommer nok veldig ann på hvem man sammenligner med meg. Men jeg er veldig flink til å skrive om det her når jeg gjør det da. :ler: Dessuten har jeg vært mye flinkere i januar og nå i starten av februar enn det jeg var i november og desember og det er jo uansett positivt. Da var det nemlig mer eller mindre totalt stillstand. Målet er å klare å stabilisere meg på to ganger i uka også klare å holde det. I tillegg har jeg nå hentet inspirasjon i dagboken til Miss Foxy og satt i gang med styrking av magemuskler. Startet i går og planlegger å følge opp med to ganger til per uke. Dokumenterer alt i kalenderen min, til videre motivasjon.

Jeg var veldig trøtt i morges, men nå har jeg det faktisk ganske ok. Har en telekonferanse på USA tid i ettermiddag, så jeg blir nok sittende her til halv seks - seks i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ups, jeg skulle bare bestille ny innmat til filofaxen min.

Domino_Pocket_Red.jpg

Domino

Er litt lei av den gamle brune, så nå skeiet jeg ut med en ny rød en. Den er i kunstskinn, så den var jo ikke så dyr heller. Kan alltids gå tilbake til den gamle hvis jeg blir lei av rødt etterhvert.

:shopping-smiley:

Endret av Malou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei man kan vel kanskje ikke bli lei av rødt, men det kan være jeg blir lei av akkurat den filofaxen en gang. ;)

Ellers sier jeg meg fullstendig enig i :Gjesp:

I det minste er det da bedre at det er mandag kveld enn mandag morgen.

Endret av Malou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det vokser både vintergækker og erantis i hagen. Deilige små tegn på at våren er på vei. Erantisene har vel vært der en stund, også før vi hadde det dagene med snø for to uker siden, men vintergækkene har jeg ikke sett før i går.

Det er desverre meldt sludd- og snøbyger utover uka, men det skal ikke få ta fra meg forventningene om en snart forestående vår.

Har så smått begynt å tenke på planter og ting og tang til haven. Bare jeg får den nye filofaxen så kan jeg begynne på noen små planlegningslister.

vg.jpg

Endret av Malou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant en oppskrift på gnocchi (som til min overraskelse uttales njokki på italiano) i BoligLiv som bragte meg tilbake til det koslige torvet i Lucca i Toscana i sommeren 2006. Fikk lyst til å prøve å lage det til helgen, med pesto til, evt også noe skinke til. :sikle:

GNOCCHI

(4 personer)

200 g hvetemel

200 g ricottaost

50 g friskrevet paramasan

1 stort egg

groft salt

friskkvernet pepper

Bland hvetemel, ricotta, parmasan og egg sammen i en skål og krydr med salt og pepper. Elt deigen igjennom på et bord med meldryss til den henger sammen.

Del deigen i mindre stykker og trill dem til ca 2 cm tykke pølser. Skjær deigen ut i mindre stykker på ca 1,5 cm. Bring en stor gryte med lettsaltet vann i kok. Tilsett en liten porsjon gnocchi og kok dem i 2-3 minutter til de flyter opp til overflaten.

Ta gnocchien opp og lad dem dryppe av imens du koker den neste porsjon. Lad dem dryppe av imens du koker neste porsjon osv.

lucca-550.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen fortsatt er i tvil så bekrefter jeg herved at undertegnede har fått dilla på å legge inn bilder i dagboken. Må jo utnytte en av de få fordelene man har ved å være supermedlem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, jeg skal ikke garantere noe for det har jo hendt en enkel gang eller to før at ting ikke smaker like godt når man lager det hjemme som når man fikk det på ferie. Så kan man jo lure på om det er kokken eller omgivelsene det er er noe galt med, eventuelt om man mangler den hemmelige ingrediensen. Men de vi fikk i Lucca smakte i hvertfall godt, om enn litt annerledes på grunn av den litt deigete konsistensen. Det sto forøvirg i samme artikkel at de også kunne lages av poteter og hvetemel. Sistnevnte alternativ høres ikke så italiano ut egentlig så jeg ville nok gå for det første.

På tide å innta horisontalen tror jeg, selv om jeg er i skikkelig pludre humør akkurat nå. Jobber hjemme i morgen, men trenger nok skjønnhetssøvnen min allikevel.

Endret av Malou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Jeg har sovet godt. Våknet fire minutter før vekkerklokka skulle ringe av at sola skinte inn igjennom persiennene og foldegardina på soverommet. Etter at jeg sto opp forsvant desverre sola bak noen skyer. Det hadde ellers vært deilig med en tur i solen i løpet av dagen. Da hadde jeg sikkert fått løst opp den lyskestrekken jeg pådro med på turen min på søndag også.

Endret av Malou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...