Gjest Gjesta Skrevet 18. januar 2007 #1601 Del Skrevet 18. januar 2007 Så flink du er som sykler ute på terrassen! Lurt! Straks helg, så jeg sier bare: SUPER HELG, Malou! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 18. januar 2007 Forfatter #1602 Del Skrevet 18. januar 2007 Takk for hilsninger Kveula og Miranda! :-D Godt å se deg her igjen Miranda. Ikke det at det ikke er koslig å se deg Kverula, men Miranda har vært borte lenge. Er fortsatt i tvil om den dagslyslampen til 300 kr, men det skader vel forhåpentligvis ikke å prøve. Innen jeg får bestemt meg er det sikkert utsolgt allikevel. Tror det var et begrenset parti. Jeg skal nok bestille meg en tid hos legen...en eller annen dag... Huff, det har jeg sagt mange ganger før... Vi skal på kick-off på jobben i ettermiddag. Kjører nå klokken ett. Så blir det et par timers taler/fordrag før vi skal spise også pleier det å være noe underholdning etterpå. Det slutter kl. 20:30, men jeg får se ann hvor lenge jeg gidder å bli der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 19. januar 2007 #1603 Del Skrevet 19. januar 2007 Kick-off er et utrykk jeg ikke har hørt før... Er det ment som en undervisning, eller noe? Eller foredrag om firmaets målsetting og planer, kanskje...? I allefall kan det ikke være helt bortkastet, så lenge man får matservering Håper du hadde en fin kveld, Miranda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 19. januar 2007 Forfatter #1604 Del Skrevet 19. januar 2007 Vel, amerikansk firma, amerikanske betegnelser. Glemmer det litt noen ganger, selv om jeg prøver å være bevisst på oversette det til norsk/dansk når jeg snakker med folk utenfor firmaet. Kick-off er jo egentlig bare et arrangement som sparker i gang det nye året, der vi snakker litt om året som gikk men mest om året som kommer. I tillegg pleier det å være litt underholdning og som sagt matservering. Var hjemme halv ni i går kveld. Bestemte meg for å hente jakken min i garderoben og kjøre før det ble trengsel. Var skikkelig trøtt når jeg kom hjem og det fortsetter visst i dag. Heldigvis er det fredag i dag og snart helg! :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 19. januar 2007 #1605 Del Skrevet 19. januar 2007 Fredag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 19. januar 2007 Forfatter #1606 Del Skrevet 19. januar 2007 Jeeeei for fredag! Svigerfar ble hentet av ambulanse i ettermiddag og jeg rakk nesten hjem for å møte sambo på en motorveisbro og kjøre tilbake på motorveien jeg kom fra og inn på sykehuset. Heldigvis ser det ikke ut til at det var kritisk, i hvertfall ikke umiddelbart, men han har stikkende smerter i brystet igjen og skal ligge på sykehuset til observasjon i hvertfall til i morgen. Vi har nettopp kommet hjem etter nok en lang dag. Stoppet på et pizzeria på vei hjem for å spise. Før dette igjen rakk jeg å stikke innom på et senter for å kjøpe diverse kosmetikkprodukter som jeg enten er eller snart blir tom for. Kjøpte også multivitaminer, amerikanske InStyle, to sukkulenter og en bukett lyserosa tulipaner. Av alle tulipaner er nok de lyserosa favoritten, tett etterfulgt av de hvite også kommer alle de andre etter dem igjen. Har planer om å avslutte kvelden med nyeste episode Grey's Anatomy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 20. januar 2007 Forfatter #1607 Del Skrevet 20. januar 2007 (endret) Jeg kjøpte foressten dagslyslampen i går, eller wellnesslampe som denne spesifikke utgaven visst heter. Så nå er jeg i gang med lysbehandlingen. Skal sitte foran den en halv time om dagen, ca 20 cm unna. Jeg har prøvd ut litt forskjellig og kommet frem til en løsning som innebærer å sitte i sofaen med lampen oppe på kanten av sofaen, lent inn mot veggen. Da kan jeg nemlig lese samtidig. Blir spennende å se om jeg merker noen forskjell da. Det er jo i hvertfall verdt et forsøk, og inntil videre har jeg i allefall et visst håp om at det kan hjelpe litt. Det regner og stormer utenfor igjen i kveld. Vi har bare hatt helt vilt mye stormvær de siste par ukene. Kom meg ut en times tid i ettermiddag da. Faktisk så skinte sola igjennom skyene et par ganger også. Det varte ikke lenge, men den var da der i det minste. Har nettopp sett den nyeste episoden av Men In Trees. Irriterer meg litt at de tar en Grey's, men det er vel kanskje det som skal til for å holde på seerne. Endret 20. januar 2007 av Malou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 21. januar 2007 Forfatter #1608 Del Skrevet 21. januar 2007 Det er utrolig hvor fort søndagskvelden kommer. Var det ikke nettopp fredag? Tok en halv time lysbehandling etter frokosten i dag. Senere fikk jeg faktisk med meg sambo ut på gåtur. Lenge siden sist. Etter at vi kom hjem fikk jeg et aldri så lite energi-kick og fikk både hentet ved, støvsugd og vasket gulvet på kjøkkenet og i entreén. Nå har jeg dusjet og har ikke mer energi igjen, puh... Snart skal vi spise thai-laksesuppe og resten av kvelden har jeg planer om å tilbringe i sofaen i selskap med New York-boken jeg fikk til jul. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 21. januar 2007 Forfatter #1609 Del Skrevet 21. januar 2007 Falt over et reiseprogram fra NYC på Travel Channel i mens vi spiste. *sukker* (Jadda, vi ser TV når vi spiser middag her i huset.) Blir spennende å se om det har kommet litt snø når jeg står opp i morgen. Ser ut som om det skal litt mer vinter tilstander her til uka, men man vet jo aldri. Jeg liker ikke snø, men nå er jeg så lei av regn at jeg tror at jeg nesten kunne levd med litt snø. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 22. januar 2007 Forfatter #1610 Del Skrevet 22. januar 2007 Så kom vinteren til Danmark! Tror jeg må finne en alternativ rute når jeg skal hjem i dag, sammen med tusenvis av andre mennesker... Det er har ikke kommet så mye snø, men nok til at det tydeligvis er speilglatt på veiene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 22. januar 2007 #1611 Del Skrevet 22. januar 2007 Pludtselig vinter, ja! Det merkes godt når tp falder fra +10 til under 0. Mine fingre ble stivfrossne bare etter men meget liten handletur. Men jeg er enig i at det nesten er uutholdelig med regn i månedsvis. Så fikk du kjøpt lampen til sist da Jeg må bli flittigere til å bruke min. Faktisk har jeg brukt den så sjelden at jeg ikke riktig vet om den virkelig hjelper. Vi spiser også ofte foran TV´n, selv om jeg ihærdig prøver å samle oss på kjøkkenet. Håper du kom sikkert hjem fra arbeid, Miranda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 22. januar 2007 Forfatter #1612 Del Skrevet 22. januar 2007 Jeg var først hjemme fra jobb ti minutter over åtte!! Da kørte vi i 10-15 km en god del av veien. Jeg ventet ellers med å kjøre til litt over seks da rushtrafikken normalt pleier å være overstått, men ikke i dag. Man skal vel bare være glad man kom seg hjem uten uhell. Det var ikke alle som var så heldige i dag. Mange av dem kjørte garantert med sommerdekk. Når det plutselig blir minusgrader føles det som om -15 og ikke -4. Jeg ble i allefall minnet om at støvlettene mine ikke egner seg så godt i snøvær... Har ikke ordentlige vintersko lenger. Jo, jeg tror jeg har noen på loftet, men det er ikke noen jeg har tenkt å vise meg offentlig i tror jeg, i allefall ikke på jobb. Du må gå i gang å bruke lampen igjen Miranda, så kan vi utveksle erfaringer og være opplagt sammen. Det ble en amputert kveld det her. Har på følelsen at jeg akkurat har kommet hjem (og det har jeg jo nesten også), og nå er det snart på tide å legge seg. Heldigvis jobber jeg hjemmefra i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 22. januar 2007 Forfatter #1613 Del Skrevet 22. januar 2007 ...and it breaks my ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha-heart... Jeg kan ikke annet enn å bli i godt humør av den sangen, og videoen. Så blir jeg bare nødt til å fortrenge at danske-jævlene slo ut Norge av håndball-VM... Det hjelper forøvrig ganske mye at vi vant EM for kvinner da, mens til det gikk til h****** med Danmark... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 24. januar 2007 Forfatter #1614 Del Skrevet 24. januar 2007 Kom hjem til "iskaldt" hus, kun 17,1 grader i stua. Nå har vi tent opp i ovnen og jeg har hentet dyna fra soverommet. Plutselig er livet ikke så verst allikevel, selv om det både er mørkt og kaldt og forøvrig kun er onsdag. Eh, allerede er onsdag mente jeg selvfølgelig. Vi har vært ute og spist med svigers etter jobb. Svigerfar ble utskrevet fra sykehuset i dag. Det viser seg (heldigvis) at alt fungerer som det skal etter bypassoperasjonen, men han har hatt en blodpropp igjen, som skyldes feilmedisinering (!!) Det er sånt mam tror skjer for andre, ikke for en selv eller noen man kjenner. Nå gikk det jo heldigvis bra, men det har allikevel medført at hjertefunksjonen er 10% redusert i forhold til det den var før. Hadde man bodd i USA kunne man sikkert saksøkt den legen for et par milioner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 25. januar 2007 Forfatter #1615 Del Skrevet 25. januar 2007 Hvis jeg hadde hatt fri i dag skulle jeg kledd på meg godt, tatt med meg MP3-spilleren og solbrillene i lomma også skulle jeg gått på tur i det knallfine vinterværet og kjent sola varme mot ansiktet selv om lufta er kald. Jeg skulle hatt Regina Spektor's On The Radio på øret og bare nytt øyeblikket. Istedet sitter jeg her inne på kontoret og drømmer meg bort... -------------------------------------------------------------------------------------- Det var -6 når jeg kjørte på jobb i morges, men i dag hadde jeg lært og stakk ut og startet opp bilen 10 minutter før jeg skulle kjøre. Ikke så veldig miljøvennlig jeg vet, men veldig behagelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 25. januar 2007 Forfatter #1616 Del Skrevet 25. januar 2007 (endret) Sakset fra 'er du vinterdeperimert'-artikkelen i KG-magasinet i dag: Tren om morgenen i dagslys for å regulere melatoninproduksjonen ytterligere. Om ikke annet bør du komme deg ut i minst 30 minutter mens det fortsatt er dagslys. Unngå å trene på kvelden siden det kan forsinke melatoninproduksjonen. Jeg lurer på hvor artikkelskribenten oppholder seg den mørkeste vintertiden siden hun foreslår å trene i dagslys om morningen? Hun begynner kanskje ikke på jobb før kl. 12? Hun har neppe en times kjørsel til og fra jobb i allefall. Det minimums alternativet om å komme seg ut i 30 minutter mens det fortsatt er dagslys er jo heller ikke så lett å gjennomføre for mange av oss. Hvis ikke vi dropper lunchen selvfølgelig... Trøtt og slapp som jeg er akkurat nå ble jeg faktisk litt provosert av dette. Endret 25. januar 2007 av Malou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 25. januar 2007 Forfatter #1617 Del Skrevet 25. januar 2007 (endret) Første gang på lenge at det ikke var stummende mørkt når jeg dro hjem fra jobb i dag. Den korte turen fra kontorbygningene og ned i parkeringskjelleren med iskald, crispy luft. Himmelen fortsatt lys selv om det begynte å bli mørkt. Det går den riktige vei, selv om det noen ganger føles enormt lenge til det blir vår. Ser sånn delvis på håndball-VM, Danmark - Spania. Liker å se håndball. Har gjort det siden jeg spilte selv. Har fått litt mer sansen for herrehåndball etterhvert også. Skal jobbe hjemme i morgen så jeg har litt helgefølelse allerede. Endret 25. januar 2007 av Malou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 26. januar 2007 Forfatter #1618 Del Skrevet 26. januar 2007 Våknet til snø-/slapsevær her i morges. Da passer det jo perfekt at man ikke behøver å gå ut døra, men bare kan ta med dyna ut i stua og varme seg under den inntil det blir ordentlig varme i ovnen. Nå passer det jo forsåvidt alltid godt og jobbe hjemme, men det er nå en annen sak... Har vært på det store verdensbiblioteket og satt i gang nedlastning av nattens episode av Grey's. Ukas høydepunkt nærmer seg, og da mener jeg selvfølgelig helgen. Vi skal bort i kveld, men jeg håper på å få tid til å se episoden før vi drar, hvis ikke blir det nok til at jeg må se den når vi kommer hjem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 26. januar 2007 #1619 Del Skrevet 26. januar 2007 Det er bestemt deilig å sitte inne når været er som i dag, Malou. Vi er ganske heldige Får du brukt lyslampen din? Min står fortsatt og venter på å bli brukt... Det er så deilig at man kan se dagen bli lenger. Jeg merker det litt både om morgenen og om kvelden, så det går jo den rette veien. Jeg blir også litt provosert av artikler som den du beskrev. Det er jo de aller færreste som overhodet har mulighet for mosjon mens det er dagslys. Så det viktiste bør vel være at man i det hele tatt får mosjon... (eh... jeg bør vel ikke være den som snakker om mosjon...) Håper dere får en fin aften, Malou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 26. januar 2007 Forfatter #1620 Del Skrevet 26. januar 2007 Jeg har brukt lyslampen hver kveld siden lørdag Miranda, men om jeg merker noen forskjell synes jeg ikke helt jeg kan uttale meg om ennå. Noen ganger tenker jeg at jeg kanskje kan merke litt, mens andre ganger synes jeg at jeg er like trøtt som før. Nå har jeg jo ikke brukt den så lenge heller da, og dessuten kan jeg nok heller ikke forvente noe mirakel. Men jeg synes faktisk at det er ganske ok å sitte foran den, så jeg i hvertfall ikke tenkt å gi meg på en stund ennå. Hvis jeg nå bare kunne få ordentlig i gang i den ovnen så jeg kunne få noe skikkelig varme her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg