Malou Skrevet 30. september 2006 Forfatter #1421 Del Skrevet 30. september 2006 Noe av det beste med å være på ferie er jo nettopp å suge inn stemningen og atmosfæren Mie. Man skal bare huske å ta seg tid til å gjøre det. Sugde inn masse stemmning og atmosfære når jeg var i NY, nok til at jeg fortsatt nesten kan fremdrive den igjen hvis jeg lukker øynene. Masse stemning og atmosfære i de to siste feriene våre også, i henholdsvis Provence og Toscana. Lurer foressten på hvor vi skal dra til neste år. Har lyst til å dra til San Fransisco, eventuelt med påfølgende kjøretur langs den Californske Stillehavskysten ned til LA, evt også til Grand Canyon, men hvis vi skal gjøre noe sånt trengs det nok en god del mer penger enn til en "vanlig" ferie. Ellers har jeg tenkt litt på Frankrike igjen, eller Amalfikysten. *sukker* Lørdag formiddag og jeg er alene hjemme. Sambo spiller hardball sammen med kamerater, mens jeg spiser frokost. Varme rundstrykke, juice og sitronte. Etterpå har jeg planer om å se andre episode av Six Degrees. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amity Skrevet 30. september 2006 #1422 Del Skrevet 30. september 2006 Det høres ut som en fin lørdags formiddag, juice og sitronte og ferske rundstykker. Får dårlig samvittighet for at jeg utsatte kroppen min for alkohol i går. Får følge ditt eksempel i morgen i stedet. Så spennende med ferieplaner. Det er så gøy å høre om folk som virkelig reiser, ikke bare setter seg på et overfylt fly til nærmeste strand og ligger pal på en svett solseng i to uker. Selv om det sikkert kan være deilig det også, altså. Men det er noe med opplevelsene man får på en skikkelig ferie, synes jeg. Har du vært på Amalfikysten? Jeg leste en bok en gang som hadde deler av handlingen lagt til Amalfikysten, og jeg drømte meg helt bort. Har lyst til å reise dit en gang. Ha en fortsatt fin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 30. september 2006 Forfatter #1423 Del Skrevet 30. september 2006 (endret) Jeg har aldri vært ved Amalfikysten Amity, men av det jeg har sett på TV/lest om det, er det en av de stedene som står høyt oppe på reiselysten min. Jeg må innrømme at charterturer og tilhørende svetting i solseng en uke eller to ikke frister meg særlig mye lenger, og det er ikke fordi jeg ikke liker å være på stranden. Elsker å være på stranden, men etterhvert som jeg har blitt eldre vil jeg helst oppleve en hel masse også. Ta masse bilder og suge inn atmosfæren. Jeg har forøvrig ikke vært på så mange charterturer i mitt liv heller, men de jeg har vært på har forsåvidt vært fine nok de. Det går jo ann å finne på noe på charter også, men jeg liker best at vi reiser for oss selv. Har mange reisemål som frister i Frankrike. Både Bourgogne, Loiredalen og den nordlige delen med Normandie og Bretagne. Har også kjempelyst til å dra til Provence igjen. Var masse vi ikke fikk med oss forrige gang vi var der. Dessuten vil jeg gjerne ha mer påfyll av Provence-stemning. Synes ikke Six Degrees helt klarte å opprettholde koken fra den første episoden, men regner med at jeg minimum kommer til å laste ned et par episoder til for å se ann litt. Så første episode av Ugly Betty i går og den gjorde som Six Degrees et godt førsteinntrykk. Blir spennende å se om den klarer å opprettholde det. Nå skal jeg ta meg en tur ut. Selv om det er ganske skyet i dag er det fortsatt 20 grader utenfor. Endret 30. september 2006 av Malou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 30. september 2006 Forfatter #1424 Del Skrevet 30. september 2006 (endret) Jeg er trøtt i kveld. Det ligner ikke meg å legge meg tidligere på lørdag enn på fredag, men jeg tror ikke jeg holder meg våken til klokken ett i natt. Hvis jeg ikke på et elller annet vis kommer meg over kneika da, noe som skjer ganske ofte forsåvidt. Vet ikke hva det er som har slått meg ut. Gå-/joggeturen i ettermiddag sammen med sambo? I morgen skal vi på lunchbesøk hos noen venner som fikk barn for 4 uker siden. Endret 30. september 2006 av Malou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 30. september 2006 #1425 Del Skrevet 30. september 2006 Bretagne er utrolig fint. Det er så idyllisk at man får tårer i øynene. Masse små murhus og masse hav. Og bare det at slike ting gjorde inntrykk på en fjåsete jentunge i slutten av tenårene sier vel sitt. Jeg har vært mye på charter, jeg. Selv om det kanskje ikke er så spennende, så er det utrolig behagelig å bli tatt vare på. Alt til sin tid. Gidder man ikke å danse fugledansen eller ligge langflat ved bassenget eller på standen, så er det jo bare å stikke av fra hele elendigheten. Og jeg må nok innrømme at jeg har stukket av flere ganger. Og etter å ha trasket rundt med kart i en hel dag, så er det helt supert å legge seg ved bassenget og danse fugledansen igjen. Vi planlegger vårt neste cruise, vi. Perfekt ferieform for tomsinger som oss. Nytt sted/ny by nesten hver dag og full oppvartning på kveldstid. Jeg liker nemlig å ha valget mellom full rulle eller en bok i senga. Pose og sekk lissom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 2. oktober 2006 Forfatter #1426 Del Skrevet 2. oktober 2006 Pose og sekk er bra Lea. Tilbragte store deler av dagen hos vennepar med 4 ukers gammel baby. Ble selvfølgelig mer eller mindre tvunget til å holde baby. Det gikk da forsåvidt fint nok. Hodet dinglet kun bittelitt en gang, og da var det faktisk faren sin skyld. Søt liten babygutt. Ellers så var det jo så knallfint vær i går at vi kunne sitte ute og spise lunch, i noen perioder ble man faktisk nesten litt småsvett! Ikke dårlig den 1. oktober. Var hjemme i sekstiden og slappet av på sofaen resten av kvelden. Snakket med mamma på telefonen. Hun kommer antageligvis nedover på besøk i slutten av oktober. Senere ringte pappa og ville komme siste helgen før jul. Jeg mener SISTE helgen før jul!! Vi som skal på julebord begge helgene før. Når skal vi få kjøpt julegaver og julehygget da? Så forhåpentligvis blir det først etter jul. (Nå høres jeg sikkert lit slem ut, men det får bare være...) Siste sjefsmøte utsatt til på onsdag, så da hadde jeg plutselig litt mer tid til å slappe av litt på nettet enn det jeg hadde regnet med i dag. Ikke en dårlig ting på en mandag. *smelte* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 2. oktober 2006 Forfatter #1427 Del Skrevet 2. oktober 2006 Er det noe det kan i dette landet så er det å regne! "Måtte" tenne lysene på bilen når jeg kjørte hjem fra jobb. Litt koslig egentlig, skulle bare hatt noen stearinlys liggende i bilen. Selv om jeg nå kan se litt blått mellom skyene blir det jo snart mørkt allikevel, så her står det på levende lys og teppe i kveld uansett. I morgen er det hjemmearbeidsdag! :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 2. oktober 2006 Forfatter #1428 Del Skrevet 2. oktober 2006 Dette albummet ligger ann til å bli årets julealbum hos undertegnede. Trenger ikke egen shoppedagbok jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter #1429 Del Skrevet 3. oktober 2006 (endret) Er det ikke rart hvordan man noen dager har masse mer eller mindre uinteressant man vil skrive i dagboken, mens andre dager har man ingen ting? Mangel på inspirasjon på en hjemmearbeidsdag kanskje? Nok mest mangel på inspirasjon, uavhengig av hvor arbeidsplassen ligger. Ikke fordi jeg er i dårlig humør eller noe sånt. Denne har jeg tyvstjålet fra Amity's dagbok. A worldwide survey was conducted by the UN. The only question asked was: "Would you please give your honest opinion about solutions to the food shortage in the rest of the world?" The survey was a huge failure... In Africa they didn't know what "food" meant. In Eastern Europe they didn't know what "honest" meant. In Western Europe they didn't know what "shortage" meant. In China they didn't know what "opinion" meant. In the Middle East they didn't know what "solution" meant. In South America they didn't know what "please" meant. And in the USA they didn't know what "the rest of the world" meant. Endret 3. oktober 2006 av Malou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amity Skrevet 3. oktober 2006 #1430 Del Skrevet 3. oktober 2006 Er det ikke rart hvordan man noen dager har masse mer eller mindre uinteressant man vil skrive i dagboken, mens andre dager har man ingen ting? ← Skrivesperre, tenker jeg. Eller kanskje jeg skulle kalle det "bloggesperre"? :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 4. oktober 2006 Forfatter #1431 Del Skrevet 4. oktober 2006 Jeg synes bloggesperre er svært så bekrivende Amity. Så neste gang det skjer behøver jeg ikke skrive mer enn 'jeg har bloggesperre i dag', eller kanskje bare: *Bloggesperre* I dag er jeg skikkelig kledd for høst med sort armløs topp, lilla strikkegenser med v-hals og trekvart lange armer (det er jo høst, ikke vinter), sort cordfløyel skjørt til litt over knærne, mørke halvtykke strømpebukser og sorte støvletter. Har faktisk gledet meg litt til å bruke favorittuniformen igjen; skjørt og støvletter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 4. oktober 2006 #1432 Del Skrevet 4. oktober 2006 Flere med skrivesperre idag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 5. oktober 2006 Forfatter #1433 Del Skrevet 5. oktober 2006 (endret) Ingen *bloggesperre* her i dag, har det bare veldig travelt på jobb. Såpass travelt at den hjemmearbeidsdagen jeg hadde gått og drømt om i morgen desverre har blitt avlyst. I neste uke skal jeg jammen meg jobbe hjemme to dager, det fortjener jeg!! Det er det sikkert noen som vil hevde at jeg ikke gjør, men jeg er veldig selektiv på den måten. Glemte til og med å sette i gang nedlastning av Lost før jeg dro på jobb i morges, så da blir det vel ikke til at vi ser den før i helgen tenker jeg. Blir nesten nødt til å lage med en nedlastningsoversikt tror jeg, sånn for å ikke miste overblikket. Tirsdag: Prison Break Torsdag: Lost Fredag (morgen): Grey's Anatomy, Ugly Betty og Six Degrees (er litt usikker på om jeg kommer til å fortsette å følge med på sistnevnte) Lørdag: Men In Trees (har foreløpig kun sett første episode, prøver nok et par til) Endret 5. oktober 2006 av Malou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amity Skrevet 5. oktober 2006 #1434 Del Skrevet 5. oktober 2006 Skal si du har oversikten over seriene. Jeg har ikke kastet meg på nedlastingsbølgen ennå, så jeg er nok ikke helt oppdatert. Det må være herlig å kunne se seriene når det passer, og slippe å mekle med andre som vil se noe annet samtidig som favorittserien går. Støvletter og skjørt er så fint, skjønner godt at du liker å gå i det. Har kjøpt meg flere nye skjørt selv, og har planer om å kle meg litt stilig i høst. Om det nå bare kunne bli kaldt nok. For en problemstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 5. oktober 2006 Forfatter #1435 Del Skrevet 5. oktober 2006 Nettopp det at man kan se seriene når man vil er et stort pluss Amity. I tillegg til at jeg har det med å lese på nettet hva som skjer videre i de seriene jeg følger med på, noe som så absolutt tar vekk en del av "moroa" når de først kommer på TV her. Var det noen som sa manglende tålmodighet? Jeg bestemte meg for at det VAR kaldt nok til støvletter i går jeg. I morges var det faktisk ikke mer enn 11 grader her heller. Plutselig er høsten her. Litt av en kontrast på ca 1 uke, fra sommertopp- og skjørt-vær til at sambo hadde tent opp i ovnen når jeg kom hjem fra jobb i går. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter #1436 Del Skrevet 6. oktober 2006 Litt obligatorisk helgehopping er vel på sin plass. :hoppe: De to siste ukene har vært mye mer busy enn vanlig. Ganske gøy, men ganske slitsomt også. Neste uke blir det mer tilbake til normalen. I kveld er det Grey's Night! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter #1437 Del Skrevet 8. oktober 2006 Den helgen ble absolutt ikke som hadde planlagt. Sambo veltet på motorsykkel på fredag og har brukket den høyre armen/håndleddet og forstuet den venstre. Han skle i noen jordrester på våt vei fredag ettermiddag og mistet kontrollen over motorsykkelen. Heldigvis kjørte han ikke særlig fort, han hadde nettopp senket farten fordi veien var våt og det lå noe i veien, men hadde tydeligvis for høy fart allikevel. Dette medfører at sambo sånn stort sett ikke kan gjøre noe som helst selv, i hvertfall ikke mer en det mest nødvendige, så nå er det jeg som må gjøre alt. Ganske slitsomt, selv om jeg selvfølgelig er aller mest glad for at det ikke endte mer alvorlig enn det gjorde, alt tatt i betraktning. Dessuten er det jo heldigvis kun oss to. Skal ringe og snakke med sjefen min i morgen. Jeg satser på å jobbe hjemme i hvertfall mandag og tirsdag, sånn at jeg kan ta meg litt av sambo. Forhåpentligvis blir forstuelsen bedre utover uka, sånn at han blir litt mer i stand til å klare seg selv. Har nettopp sett femte episode av 'Men In Trees.' Den serien hadde jeg egentlig ikke tenkt å laste ned, men ser det faktisk ut som at den er blitt en av mine nye favoritter. Ikke favoritt på sammen måte som Grey's, men en skikkelig "feel good" serie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 9. oktober 2006 #1438 Del Skrevet 9. oktober 2006 Så uheldig sambisen din har vært da. Blir vel lang sykmedling på han nå? Og masse merarbeid på deg? Men som du sier, det er jo bra at det ikke gikk verre *derfor får min mann ikke ha motorsykkel* Sender deg en PM jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 9. oktober 2006 Forfatter #1439 Del Skrevet 9. oktober 2006 (endret) PM besvart. Puh, så ble det gressklipping på meg i år også da. Ikke særlig festelig med langt og halvvått gress, eller bare generelt ikke særlig festelig. Men jeg får se det fra den positive siden og telle det med på mosjonskontoen som sårt trenger påfyll. Sambo blir i første omgang sykmeldt 4 uker monja. Da skal han ha av gipsen og først da vet vi jo hvordan håndleddet ser ut. Forhåpentligvis kan han begynne å jobbe igjen ganske fort etter det. Mest for hans egen skyld egentlig, for han har allerede begynt å kjede seg. Snakket med teamleaderen min i morges da sjefen var på kurs. I følge henne var det ikke noe problem at jeg ble hjemme noen dager. Får eventuelt vurdere om jeg skal ringe sjefen i morgen, selv om teamleaderen min sa hun skulle snakke med han. Har jo sendt en mail til han i dag da, så jeg vet egentlig ikke om det er nødvendig å ringe. Får tenke litt på det. Endret 9. oktober 2006 av Malou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 9. oktober 2006 #1440 Del Skrevet 9. oktober 2006 PM lest Og vi bruker samme programmet til "oppdraget" vårt. Har du sett episode 00? Er det bare sammendrag fra forrige sesong? Har til nå episode 00 - 03. Så ikveld blir det kos Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg