Gå til innhold

Malou's

Malou

Anbefalte innlegg

Ja det er kjempekos meja, men det er litt deilig at sola tittet frem i løpet av dagen allikevel da. Er meldt ganske sommerlig vær i helgen faktisk, så det ser ut som om det blir en stund før jeg behøver å fyre opp i ovnen allikevel. Akkurat det er ingen ting å gråte over, for den tiden kommer fort nok.

Deadline på jobb i morgen, så jeg sitter og legger inn noen resultater. Selvfølgelig ikke uten komplikasjoner, så jeg trenger assistanse fra US...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har vært i dusjen etter gå-/joggetur. Man føler seg så forbannet sunn etter en sånn tur! :-D Hører du rompe?

Skal snart plassere overnevnte i sofaen og glede meg over at det snart er helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bodd i Danmark i...teller...7 år faktisk og trives godt med det. Savner fortsatt venner og familie noen ganger, også så blir man litt lei av å være "innvandrer" noen ganger, fordi man alltid først blir definert som norsk, ikke som seg selv... Men sånn alt i alt så trives jeg veldig godt. Hadde nok blitt rart å skulle flytte tilbake til Norge igjen.

Nå er det helg og jeg er på vei ut døra. Når jeg kommer hjem skal vi ut og spise.

Endret av Malou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Mie. :-D

Nesten KG-fri helg, i hvertfall dagbok fri. Sløv søndag, trøtt og i halvdårlig form og med kjempedårlig samvittighet fordi det var så fint vær ute og jeg ikke kom meg ut før det nesten var slutt igjen. Fikk da i det minste plantet til to sorte zinkpotter med eføy som skal pynte ved inngangsdørene utover høsten og vinteren. Sambo var nesten like sløv, så istedet for de planlagte frikadeller med soltørrede tomater, ble det istedet take-away til middag.

I dag er det mandag og formen er omtrent som i går... :Gjesp: Fikk ikke sove i går kveld. Kanskje delvis fordi jeg ble liggende å se på en 9/11 dokumentar på CNN som satte i gang noen minner og tanker. Uansett hva mange måtte mene og synse, så er dagen i dag en spesiell dag for meg. I tillegg har jeg ikke sovet godt etter at sambo sto opp i morges heller. Jeg trenger vel ikke skrive at jeg gleder meg til å komme hjem i kveld...

Det er et klassisk tilfelle av mandag morra' blues, selv om det vel ikke akkurat er morgen lenger... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne såkalte indian summer forvirrer meg. Mentalt er jeg innstilt på høst, med hva det medfører av innekos og høstklær. Samtidig viste værstasjonen over 23 grader tidligere i dag, og når jeg gikk ut på verandaen fikk jeg litt sommerfølelse igjen. Samtidig er det nesten rim (eller dugg er det vel) på gresset om morningen og kanskje ikke mer enn 13-14 grader. Skal jeg ha strømpebukser på eller ikke? Kan jeg bli inne hele søndagen med god samvittighet? Tøfler eller flippflopper?

Jeg skal i hvertfall uansett drikke te og brenne levende lys når jeg skal se Gilmore Girls om 5 minutter. På tide å sette på tevann kanskje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld har jeg til og med blitt nødt til å ha på selvbruner på leggene, for jeg nekter en dag mer på jobb med tynne strømpebukser når det er godt over 20 varmegrader. Trodde ellers jeg hadde smurt selvbruner på leggene for siste gang i år. Vurderte å lakke tåneglene også, men kom frem til at det fikk holde med New York ballerinaene. Man skal ikke overdrive heller. ;)

I kveld har jeg planer om å legge meg tidlig, dvs snart. Skal prøve å komme meg i seng senest halv elleve. Trenger en god natts søvn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror faktisk nesten jeg klarte det Mie. Om ikke det var akkurat halv elleve, så var den ikke så alt for mye mer heller. Sovnet også forholdsvis fort. Trøtt i morges allikevel, men det er vel ikke til å unngå.

I morgen har jeg fri! :hoppe:

Ikke det at det betyr at man kan sove lenge av den grunn for vi har møte med advokaten vår klokka 10, men litt lenger enn normalt kan vi da sove. Etterpå skal vi ut å kikke etter noe bokskap eller lignende til stua, pluss eventuelt litt annen småshopping og kos. Må prøve å kikke litt etter egnede interiørbutikker på nettet i kveld.

Men først skal jeg komme meg hjem fra jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid morsomt å titte inn til de som leser hos meg, se hvem det er liksom. ;) Og her var det jo kjempekoselig, så nå er du lagt til på mine innlegg!

Jeg har jo bodd ute i flere år selv (om enn ikke like lenge som deg), og synes nok at det var litt rart å komme tilbake, trenger på en måte litt tid på å bli kjent med steder og folk på nytt, og finne ut hva/hvem som har forandret seg. Og det er ganske store endringer, selv om det kanskje ikke ser sånn ut på overflaten.

Du som bor i Danmark har kanskje mer anledning til å holde en mer jevn kontakt med familie og venner? Er folk flinke å komme på besøk?

Jeg må også bare få si at de bildene fra Toscana var helt utrolig flotte, og jeg får så lyst til å ta en slik ferie selv! Kan jeg spørre hvilken type kamera de er tatt med? Det var veldig fine kontraster i dem. :)Er de redigert i photoshop i det hele tatt?

Ønsker deg en fin helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det jammen lenge siden jeg har vært :sjenert:

Og det skrev jeg helt sikkert sist jeg var innom også :ler:

Her i Oslo er det faktisk litt høst i dag. Har vært veldig varmt og fint i noen dager nå, men jeg kan ikke noe for at jeg faktisk liker å pakke meg inn i et pledd på sofaen og våkne av at jeg fryser.

I dag er det overskyet og småkaldt faktisk. På tide å pakke vekk sommergarderoben tror jeg.

Ha en fin-fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsninger Amity og Lea. Koslig med både nye og gamle ansikter. :-D

Enda en helg er snart over. Er faktisk kjempetrøtt, men blir nødt til å holde meg våken minimum en time til sånn at jeg får hengt opp klærne i vaskemaskinen. Hadde sikkert vært våken minst en time til uansett, men akkurat nå tror jeg faktisk nesten jeg kunne funnet på å lagt meg til å sove på sofaen. Vet ikke helt hva som har slått meg ut sånn. Har litt mangel på energi om dagen, og det ble vel ikke akkurat så mye bedre etter gåturen (med innlagte løpepartier som må nevnes...) i ettermiddag.

Takk for skryt av bildene Amity. De er ikke redigert i photoshop, men derimot tatt med et helt "vanlig" digitalkamera, Sony DCS-P92 (5 mega pixels) som jeg kjøpte for rundt tre år siden til 4000 kr. Koster sikkert mye mindre i dag. Måtte kikke på bildene en gang til selv, og drømme meg tilbake til det fantastisk vakre området.

Du som bor i Danmark har kanskje mer anledning til å holde en mer jevn kontakt med familie og venner? Er folk flinke å komme på besøk?

Flinke og flinke... Noen er flinkere enn andre, men det skal sies at jeg ikke er så veldig flink til å dra til Norge jeg heller da. :sjenert: Jeg har mistet/kuttet kontakten med noen etterhvert, men sånn er det vel med de fleste som bor lenge i utlandet over lengre perioder. Hvis ikke skal man være ekstremt flink til å holde kontakten selv i allefall, noe jeg vel ikke akkurat kan skryte... :sjenert: Kan godt forestille meg at folk (og en selv) er mer forandret enn det man umiddelbart forestiller seg når man kommer hjem etter et langt utenlandsopphold. Ikke bare bare og skulle finne igjen "plassen sin."

Her i Oslo er det faktisk litt høst i dag. Har vært veldig varmt og fint i noen dager nå, men jeg kan ikke noe for at jeg faktisk liker å pakke meg inn i et pledd på sofaen og våkne av at jeg fryser.

Denne helgen har også vært mer sommer- enn høstaktig her i Danmark. På værmeldingen så det faktisk ut til at det skulle fortsette å være over 20 grader i neste uke også. Hvor i all verden blir det av høsten?? Hele helger med innekos og god samvittighet?? Ikke at jeg vil klage over sommertemperaturer midt i september heller, men noen ganger er det mer enn tett på... Det er deilig, men også en smule irriterende på en gang. Å pakke seg inn i et pledd er superkos.

Fridagen på fredag ble tilbragt i København. Etter å ha vært hos advokaten dro vi inn til sentrum for å se etter et nytt skapmøbel til stua. Ingen av de vi var innom hadde det vi ville ha, men vi fant Bagus Interiør hvor du kan designe ditt eget møbel som etterfølgende blir produsert i Indonesia, tilsynelatende uten at det blir vesentlig dyrere enn de møblene de allerede har stående i butikken. Sambo er jo utdannet snekker, så han skal i gang med å tegne noe snart. Hadde jo vært perfekt å fått et møbel som er akkurat sånn som vi vil ha det.

Det ble også tid til å kikke litt i noen andre butikker og jeg kom hjem med en lilla høyhalset strikkegenser, en mørk beige/lys brun høyhalset strikkegenser, en lilla topp med trekvart lange armer og v-hals, en sort topp med trekvartlange armer, en stor hvit knagg som jeg skal ha smykker hengene på og en gammeldags saks. Det blir jo også en del gåing på en sånn tur og vi fikk nytt det knallfine været.

I går tror jeg ikke vi gjorde noe særlig spennende. Jeg ryddet i kaoset på soverommet og fikk samtidig ryddet i de to hyllene i klesskapet med strikkegensere og cardigans og endte med å kaste ut en ganske stor bunke. Dessuten hjalp sambo meg å henge opp de nye lange hvite gardinene på soverommet. Det ble skikkelig fint, har kun hatt foldegardin og persienner der før.

Nå skal jeg legge meg på sofaen å slappe av med InStyle til vaskemaskinen er ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*klemmer tilbake på monja*

Skulle bare overføre litt ny musikk til MP3-spilleren, men nå skal jeg logge av å legge meg på sofaen. På tide nå, hvis det skal bli noe av i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var kanskje ikke denne mandagen så verst til mandag å være, men nå harjeg brukt opp dagens arbeidslyst så nå vil jeg hjem! Har sovet skikkelig dårlig i natt, så sånn sett er jeg fornøyd med mandagsformen hittil, men jeg begynner å merke det nå Var det noen som sa 6-timers arbeidsdag til samme lønn? *håpe*

Jeg har vel egentlig ikke så veldig mye nytt på hjertet i dag. Sitter her for meg selv (resten av teamet har enten gått hjem eller jobber hjemme). Tror jeg setter MP3-spilleren på random.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Kan godt forestille meg at folk (og en selv) er mer forandret enn det man umiddelbart forestiller seg når man kommer hjem etter et langt utenlandsopphold. Ikke bare bare og skulle finne igjen "plassen sin."

Dette tror jeg er veldig sant, jeg merker det selv iallefall. Det er nok også sånn at den som kommer tilbake fra et utenlandsopphold har forandret seg mer enn man er klar over, bare at en ikke merker det så godt selv fordi man jo har levd gjennom forandringene, for å si det sånn.

Plassen sin, som du sier, opplever jeg at allerede har fått tilbake, og det er kanskje det som er "problemet". Noen venner forventer nok at jeg skal plukke opp tråden og fortsette å være akkurat slik jeg var før jeg reiste, noe som selvfølgelig ikke er tilfelle. Jeg har selvfølgelig forandret meg etter flere år ute, og jeg opplever at folk har problemer med å forholde seg til dette.

Det går seg nok til, og det er jo heldigvis mindretallet av vennene mine jeg tenker på når jeg skriver dette.

Ikke meningen å bli filosofisk her i din bok, det er jo tross alt ikke din problemstilling for øyeblikket. Men det du skrev fikk meg til å tenke. Så takk for det! :klem:

Ellers må jeg jo gratulere med nye soveromsgardiner! De hørtes lekre ut! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å filosofere løs Amity. Jeg har faktisk tenkt litt på hvordan det ville være å skulle flytte tilbake til Norge igjen i det siste. Ikke fordi jeg har noen planer om å flytte tilbake, men mer fordi det har gått opp for meg at det er så lenge siden jeg har bodd der at jeg ikke føler at det er hjemme lenger. Tror nok ikke nødvendigvis at "plassen min" er der lenger. Til det har det nok gått for lang tid. Men jeg håper da at jeg kunne finne igjen en naturlig plass hos de nærmeste venninne mine, som jeg også holder kontakten med fortsatt.

Jeg jobber hjemme i dag, så jeg har sovet "lenge" og sitter fortsatt under dyna i sofaen. Det er overskyet i dag, men fortsatt 18 grader. Senere i uka er det meldt over 20 grader og knallvær igjen. Det ser ikke ut som om høsten kommer ordentlig denne uka heller.

Endret av Malou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp gjennom først 40 minutter/13 km på trimsykkel imens jeg har sett på Americas Next Top Model/Gilmore Girls (zapping). Avsluttet med litt situps på stuegulvet. *klapper seg selv på skulderen*

Nå skal jeg dusje og så skal jeg tilbringe resten av kvelden på sofaen.

Endret av Malou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...