Malou Skrevet 3. august 2006 Forfatter #1321 Del Skrevet 3. august 2006 Så er det vel på tide å legge seg, ferie eller ikke. Kunne sikkert ha sittet oppe halve natten... Har reaktivert supermedlemsskapet mitt for et halvår igjen. Vurderte en stund å droppe det, men vil gjerne beholde ekstrafunksjonene selv om jeg ikke bruker dem så alt for mye. God natt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 4. august 2006 #1322 Del Skrevet 4. august 2006 Høres ut som om dere har hatt en flott ferie, Malou! Får man masse smaksprøver når man besøker vingårder? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 4. august 2006 Forfatter #1323 Del Skrevet 4. august 2006 (endret) Det er nok desverre litt varierende Miranda. Vi var kun på to vingårer denne gangen, resten av vinen kjøpte vi i vinforretninger på de respektive stedene. På den ene vingården fikk vi smake så mye vi ville, mens på den andre ville de helst ikke at vi skulle smake i det hele tatt. I vinforretningene fikk vi smake alle tre stedene vi kjøpte, dog det eneste stedet mest fordi vi maste litt. Er jo ok å vite hva man kjøper da, og i vårt tilfelle kjøper vi stort sett alltid hvis vi får smake oss frem litt. I dag har vi vært inne hos svigers og hentet "den lille." Koslig å ha han hjemme igjen, det blir så tomt uten. Var også en liten tur innom en møbelforretning på veien hjem for å kikke etter et vitrineskap eller noe lignende til å ha i stua, men fant ikke noe som var helt sånn som vi kunne tenke oss. Kikket også etter om de hadde bambus rullgardiner til stuevinduene ut mot hagen, men det hadde de heller ikke. Har dog fått et tips fra svigers om hvor de muligens kan ha, som jeg skal sjekke ut det etterhvert. De hadde forøvrig salg i møbelforretningen så jeg plukket med noen småting: en serviettholder i gjenbrukstre, 6 dekkservietter i bambus og et minidrivhus i glass og metall. Godt for shoppinggenet. Endret 4. august 2006 av Malou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 4. august 2006 #1324 Del Skrevet 4. august 2006 Skal du bli minigartner? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 4. august 2006 Forfatter #1325 Del Skrevet 4. august 2006 (endret) I såfall blir det nok mini-mini-gartner. Kjøpte det nok mest fordi det var stilig (og var satt ned til 38 kr), også kan jeg jo alltids bruke det til å ha lys og litt annet stæsj i, eller basilikum på forsommeren. Hvis jeg tok helt av kunne jeg kanskje så et par frø... Endret 4. august 2006 av Malou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 4. august 2006 #1326 Del Skrevet 4. august 2006 Hadde vært spennende å se om du tar helt av nå da. Venter spent på basilikum til våren Jeg liker og sånt som er nedsatt i pris og som man kanskje kanskje - om man legger godviljen til - får bruk for en gang. Man vet jo aldri.... Kjøpte piknikteppe idag jeg. Satt ned til halv pris, men hallo, vi er jo aldri på piknik Måtte liksom ha det likevel Men det er jo forsåvidt ikke for sent å dra på piknik da :klø: Kjekt å ha iallefall. husker sikkert ikke hvor jeg har lagt det når jeg skal ha det neste sommer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 5. august 2006 Forfatter #1327 Del Skrevet 5. august 2006 (endret) Man kan i hvertfall ikke dra på piknik når man ikke har ordentlig piknikteppe da monja, så nå er du i allefall litt nærmere piknik enn det du var før du kjøpte teppet. Jeg skulle gjerne gjort det til en vane å skrive i dagboken etter midnatt, men da ferien går desverre mot slutten. Jeg har dog med ganske stort hell klart å fortrenge realiteten mesteparten av dagen i dag. Det spørs om det er like vellykket i morgen... Får prøve å tenke positivt. Det er nå en gang hverdagene det er flest av i livet. Jeg har foressten ikke skrevet om min terakottashopping på veien hjem fra Italia. Den første uken av ferien kjørte vi forbi flere terakottautsalg, men jeg tenkte alltid at det sikkert ville komme en senere mulighet til å handle, så det ble alltid til at vi bare kjørte videre. Men den siste uken kjørte vi jo ikke like mye rundt omkring og de siste dagene var det i tillegg helg og ingen åpne terakottautsalg. Men det viste seg heldigvis å være en mening med det hele, for da vi kjørte hjem sendte GPS'en oss en litt merkelig vei som tilfeldigvis gikk rett forbi et stort terakottautsalg. Gjett hvem som ble fornøyd da? Jeg kunne sikkert klart å ruinere meg selv, men på grunn av visse plassrestriksjoner måtte jeg begrense meg til to stk, en ganske stor hvitkalket formet som en kanne og en mindre terakottafarget en med en hank på hver side. Så nå er det egenimportert terakotte både inne- og utenfor det Malouske hjem. Det er alltid noe ekstra med ting jeg har kjøpt på ferie synes jeg, så jeg prøver å alltid å ha med meg både noe til hjemmet og til meg selv hjem. Det var jo ikke akkurat noen shoppingferie vi var på, men jeg fikk da også kjøpt noen andre småting, i tillegg til krukkene. Blant annet solbriller, et lys turkis kjede, lys turkise øredobber med sommerfugler, en liten grønn keramikkskål, to såper, parfyme (D&G Feminine), et terakottesolur i miniutgave som jeg er en anelse spent på om jeg får til å virke, et cerise/plommefarget sjal/tørkle, en pakke røkelsepinner og to kalendere med bilder fra Toscana. I tillegg kjøpte jeg en rød veske i Pisa som jeg skal bruke på jobben. Det er nesten så jeg gleder meg til å skulle på jobb. Dette har vært en deilig dag med fint sommervær og vi har vært ute store deler av dagen. Har ryddet opp i plantene etter ferien. Noen skulle kastet og andre trengte desperat til en kjærlig hånd. I kveld har vi grillet og delt en flaske hvitvin på terassen. Vi spiste såpass sent at det endte med at det nesten var mørkt når vi var ferdig, så da tente vi like så godt opp i bålfat og lanterner og ble sittende ute en god stund. Jeg skal nok prøve å sove snart. Prøver febrilsk å ikke snu døgnet totalt på hodet nå som vi snart skal begynne med you know what igjen... Endret 5. august 2006 av Malou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 6. august 2006 #1328 Del Skrevet 6. august 2006 Er ferien din slutt allerede? Synes jo ikke det er lenge siden du satt med nedtelling til ferien din jeg. Huff, den første uka på jobb er dritt, men det blir da bedre. Så du driver avtalt spill med GPS'en du? Heldig at du kom forbi drømmeutsalget sånn helt plutselig da Bilder? Håper du får en god søndag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 7. august 2006 Forfatter #1329 Del Skrevet 7. august 2006 (endret) Så gikk den ikke lenger. Første arbeidsdag etter tre uker deilig sommerferie er en realitet. Ferien har som alltid gått alt for fort, men jeg føler meg faktisk rimelig uthvilt og opplagt i dag (!!) Ikke det at jeg ikke kunne ha sovet lenger, eller at jeg følte meg spesielt munter når jeg ble vekket av en flue på soverommet i morges, men sånn alt tatt i betraktning har jeg det faktisk ganske bra i dag. :-D Venter tilbake slag senere i uken... Avtalt spill med GPS'en? Jeg? Om ikke det var avtalt spill kan det kanskje i det minste være snakk om tankeoverføring? Shoppingfangsten kan forøvrig beundres her: Kaninen i bakgrunnen er det førøvrig samboeren som har kjøpt, ikke meg... Vi hadde en god siste feriedag i går. Hadde en del småting som skulle ordnes, blant annet siste rest av klesvasken etter ferien. Vi har hengt opp fire rekker med tørkesnor i carporten, så nå jeg har plutselig fått masse ekstra tørkeplass (i hovedsak til store ting som sengetøy, håndklær etc) under tak så jeg ikke en gang behøver å tenke på hvordan været er. En genial løsning som jeg ikke skjønner hvorfor vi ikke har tenkt på før. Vi var også en tur på havesenteret, men der var utvalget helt elendig, både av inne- eller uteplanter. Kjøpte kun to "kløverblomster" til å ha utenfor for å få litt mer farge derute, pluss en større potte til en av stueplantene mine. Egentlig ville jeg også kjøpt en del nye planter til stua og en til å ha utenfor døra, men jeg får heller prøve å stikke innom et annet havesenter senere i uka, et som forhåpentligvis har mye bedre utvalg. Nå skal jeg jobbe med videre i mailboksen min og etterhvert gå å spise lunch. Endret 7. august 2006 av Malou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 7. august 2006 Forfatter #1330 Del Skrevet 7. august 2006 (endret) Den nye røde jobbveska er fabulous, og i og med at jeg er brun, har fått lyse striper i håret (av sola), er nyshavet og har nylakkerte mørk rødbrune tånegler, er jeg faktisk ganske fabulous jeg også. I hvertfall tatt i betraktning at det er første arbeidsdag etter ferien! Dessuten har jeg også de lys turkise kjedet jeg kjøpte på marked i Siena på meg. Forøvrig synes jeg egentlig at jeg har vært på jobb lenge nok nå. Endret 7. august 2006 av Malou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 8. august 2006 Forfatter #1331 Del Skrevet 8. august 2006 Andre arbeidsdag etter ferien i dag, men den ble ganske ok i og med at jeg jobbet hjemme. Hah! Så er det jo bare å håpe at ikke andre arbeidsdag etter ferien kommer på den tredje dagen istedet... Det har vært en skikkelig varm dag i dag og det er innmari mange veps, så jeg har prøvd å holde vinduer og gardiner på solsiden mest mulig lukket i dag. Allikevel har jeg måtte jakte et par veps i løpet av dagen. *hater veps* Jeg har begynt å lage meg et langt kjede i sorte perler som man kan ha to ganger rundt halsen. Fikk plutselig for meg at jeg måtte ha et sånt, og siden jeg har et i brunt fra før, var jeg i gang med å planlegge neste besøk til samme butikk i København. Men i dag kom jeg plutselig på at jeg hadde to typer små sorte perler liggende i en kurv på soverommet, så nå er jeg i gang med å lage mitt eget. :-D Så fikk jeg i det minste brukt til perlene jeg kjøpte for flere år siden til noe også... Vurder litt å se første episode av serien Las Vegas på TV3+ klokka nå klokken 20. Er dårlig med TV-serier å se på for tiden, så det kunne jo være jeg skulle gi den en sjanse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 8. august 2006 #1332 Del Skrevet 8. august 2006 Fine krukker! Resten høres ganske fresht ut det også, rødt er en farge til å bli glad av. (og våken av, og det er jo noe man trenger når det er slutt på ferien!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 9. august 2006 Forfatter #1333 Del Skrevet 9. august 2006 Hei Mie! :-D Hvis den røde veska kan piffe opp arbeidsdagen min bittelitt utover høsten/vinteren så er den absolutt verdt de pengene jeg ga for den. Den kostet forøvrig ikke så mye heller da, ca 650 kr på marked i Pisa og den er jo tross alt i ekte skinn. Heldige meg har "scoret" en ekstra hjemmearbeidsdag i morgen. Det er jo nesten bare helg og ferie som kan være bedre enn det, også shopping da selvfølgelig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 10. august 2006 Forfatter #1334 Del Skrevet 10. august 2006 (endret) Tid for å mimre litt om Toscana... Utsikt fra Montepluciano: Vitaleta, også kjent som "postkortbildet" da jeg fant akkurat det samme bildet på postkort senere i ferien Også litt aftenstemning... Middelalderbroen Ponte Della Maddalena: Kurbyen Bagni Di Lucca: *sukker* Endret 10. august 2006 av Malou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 11. august 2006 Forfatter #1335 Del Skrevet 11. august 2006 Hvilken dag er det i dag, hvilken dag er det i dag, det er FREDAG, det er FREDAG! :-D Første arbeidsuke etter ferien snart overstått. Den har jo forsåvidt gått ganske fint, med to hjemmearbeidsdager og en rimelig myk start. I morges fikk jeg en forsmak på høsten, 16 grader og til tider voldsomt regnvær sånn at man ble nødt til å senke farten litt på motorveien. Godt at jeg ikke tok sandaler på i dag, men istedet avslappet fredagsantrekk; olaskjørt, rød topp og røde sneakers. På en måte gleder jeg meg litt til høsten. Til å kunne kose seg inne under teppet med blad/bok, en stor kopp varm sitronte, levende lys og legge planer for høsten. Men på en annen måte må sommeren godt fortsette et par uker ennå. Ikke at jeg skal klage, dette har vel vært den beste sommeren på en god del år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 11. august 2006 #1336 Del Skrevet 11. august 2006 FREDDAN!!! Regner litt her for tida også, og det er litt dumt...for jeg MÅ gå med sandaler for tida, for jeg har ikke annet fottøy som passser... Jeg er GLAD jeg har gått gravid nå i sommer, for hva skulle jeg hatt på meg i vinter? :klø: Jeg er heller ikke helt ferdig med sommern enda, men jeg vet at det blir deilig når høstkveldene kommer. Årstider er en fin ting! HA EN FIN DAG! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sille Skrevet 14. august 2006 #1337 Del Skrevet 14. august 2006 Så utrolig flotte bilder fra Toscana Det er virkelig et fantastisk flott område å besøke! *hmm, planlegge neste års sommerferie...* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 14. august 2006 Forfatter #1338 Del Skrevet 14. august 2006 Ja det var virkelig flott i Toscana Sille. Blir nok nødt til å dra tilbake en gang, ikke minst for å besøke de stedene jeg føler at jeg gikk glipp av første gangen. Man rekker jo sjelden å se alt på en tur. Her har det vært skikkelig høstvær i helgen med masse regn. Men det ser ut som om sommerværet kanskje kan komme tilbake mot slutten av denne uka. Det ville passe perfekt for jeg synes ikke jeg er helt ferdig med å bruke sommerklærne ennå. Vi var i 40-årslag på lørdag og da hadde jeg faktisk på meg støvletter og tynne strømpebukser!! Festen foregikk i et stort telt ute i hagen så jeg hadde sikkert overlevd med noe litt mer sommerlig også, men jeg gadd ikke ta sjansen på å sitte å fryse. Håper på i hvertfall en helg til med sommervær før det blir ordentlig høst. En sånn helg der man kan være masse ute i hagen hele dagen og grille på kvelden. Mandagen har vært litt hard etter helgens festeligheter så jeg tror det blir tidlig god natt her i huset i kveld. Vi har hentet begge dynene ut i stua allerede... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 15. august 2006 Forfatter #1339 Del Skrevet 15. august 2006 Blæh, velkommen tilbake til virkeligheten! Har sovet skikkelig dårlig i natt. Føles som jeg har vært våken en gang i timen gjennom hele natten. Så i dag er jeg stuptrøtt, småkvalm og i tillegg kom jeg sent på jobb fordi jeg brukte alt for lang tid på å komme meg ut av døren (zombie), men like mye pga av kaos på veiene pga av regnvær OG en ulykke!! Har på følelsen at dette kommer til å bli en lang dag. Får håpe formen bedrer seg etter lunch. *sutre* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 16. august 2006 Forfatter #1340 Del Skrevet 16. august 2006 Livet er heldigvis en smule bedre på onsdag enn på tirsdag. Så går det da i det minste i riktig retning. Sommervær har det vært i dag også, så endelig ble sengetøyet og håndklene som var hengt ut i carporten tørt. Flaks skal man kanskje kalle det, siden det er meldt regnvær igjen i morgen. Spiser gulerot for å dempe suget etter eller annet (...) og skal straks joine sambo på sofaen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg