Piglet Skrevet 1. juli 2006 #1301 Del Skrevet 1. juli 2006 Håper du nyter det gode sommerværet og har en hyggelig kveld på fest. Så heldig du er som skal til Toscana i sommer. Siden både kjæresten og jeg er helt nye i jobb, så har vi ikke rett til ferie med lønn, så derfor blir det bare en ukes sommerferie til Norge i første omgang. Og så litt helgeturer og sånt. Regner med at vi tar litt ferie på høsten, så da er det jo litt og se frem til. Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 6. juli 2006 Forfatter #1302 Del Skrevet 6. juli 2006 Total svikt av dagboken denne uka. Regnet med at alle var på ferie uansett. Kombinasjonen av mye å gjøre på jobben og knallfint vær oppfordrer ikke akkurat til KG-aktivitet. Men nå er jeg "ferdig" og er straks på vei ut døra. Vurderer å stikke innom på et senter for å kikke etter sko, men det frister litt å dra hjem og være ute i hagen også. *vurdere* Det ble foressten ikke noe av den sjafør planen på lørdag, men jeg var i det minste ikke fyllesyk på søndag. Men litt trøtt var man vel alltids... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 6. juli 2006 #1303 Del Skrevet 6. juli 2006 Hei på deg! Har dere knallfint vær dere også? Ikke så fristende å være innendørs da nei. Selvom jeg fint klarer å svi av noen timer i løpet av dagen foran skjermen likevel... Snart helg igjen da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 7. juli 2006 Forfatter #1304 Del Skrevet 7. juli 2006 (endret) Du har nok også litt mer tid til å nyte det fine været enn jeg har Kverula. Når man kommer hjem fra jobb sånn i 6-tiden derimot... Men nå er det jo helg og jeg kan sove så lenge jeg vil i morgen! :-D I dag var det overskyet og litt regn på formiddagen, men i ettermiddag kom sola (og varmen!!) tilbake. Tror det er sånn ca 25 grader i stua her nå, men jeg skal nok klare å sove allikevel. Dyna er for lengst byttet ut med dynebetrekk. Jeg sover ikke godt uten noe (delvis) over meg. I går etter jobb dro vi og besøkte noen venner som har pool. Det var faktisk årets første bad for min del og uten tvil på tide. Det har foreløpig ikke blitt noen turer på stranden i år. Det er egentlig ganske dårlige med det fine været vi har hatt. Nå er det sovetid. Endret 7. juli 2006 av Malou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 10. juli 2006 Forfatter #1305 Del Skrevet 10. juli 2006 Så ble det mandag igjen. Heldigvis den siste av de dårlige mandagene, i hvertfall for en stund. Endelig en stille og rolig helg. Det villeste som har foregått hjemme hos oss i helgen må være alt husarbeidet vi har gjort. Noen ganger er det ubeskrivelig deilig med et totalt uspennende liv. I hvertfall etter de siste par ukene. Været har ikke vært av det beste, men jeg har da fått vært litt ute allikevel. Denne uka skal det skrives pakke- og "må kjøpe inn til ferie"-lister. For å si det sånn, jeg er allerede i gang! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sille Skrevet 10. juli 2006 #1306 Del Skrevet 10. juli 2006 Tenk at jeg ikke har falt over denne "danskeboka" før :fy skamme: Etter flere år i det danske er jeg flyttet hjem igjen - men jeg savner jo DK veeeldig innimellom da. God tur til Toscana. Siena er fantastisk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 11. juli 2006 Forfatter #1307 Del Skrevet 11. juli 2006 Takk for det Sille og takk for hilsen i dagboken! :-D Jeg har sett film i kveld, In Her Shoes. Ikke ofte jeg ser film på en helt vanlig hverdag, men det var ikke noe på TV og jeg var alene hjemme. Filmen var ok, men litt lang. Jeg holdt en pause ca ½ time før slutten for å dusje og ta hårkur. Så resten av filmen og skyldte så ut hårkuren. Så nå er håret klart for ferie. Nå skal jeg lese litt blad før jeg skal sove. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 11. juli 2006 #1308 Del Skrevet 11. juli 2006 Så herlig at det nærmer seg ferien - moro å pakke og forberede seg! Nå må jeg tilbake til Grey's Anatomy - ha en fin kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 12. juli 2006 Forfatter #1309 Del Skrevet 12. juli 2006 Ja det er moro Kverula, spesielt nå som det snart kun er to arbeidsdager igjen før ferien. Forøvrig burde jeg vel egentlig ikke skrive her at jeg snart skal på ferie, in case noen vet hvem jeg er/hvor jeg bor. Jeg har nemlig hørt at man advarer mot å annonsere på nettet når man ikke er hjemme i forhold til innbrudd og sånt. Men jeg får vel bare håpe på at det ikke er noen som vet hvem jeg er, og at forsikringene er like gode som de høres ut på papiret. Vi skal til en kollega og drikke "fyraftensbajer" etter jobb, som en mini sommeravslutning, så jeg regner ikke med at det er så fryktelig lenge før vi er "out of here." Det passer perfekt til min arbeidslyst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 12. juli 2006 #1310 Del Skrevet 12. juli 2006 Leste også om det der med å annonsere på nettet at man skal reise bort. Egentlig litt skummelt, men mange har vel alliert seg med naboer etc om å følge litt med om man er bortreist over tid. Her i huset er det forøvrig ikke så mye å robbe om noen skulle få lyst til det! Det av verdi er innelåst i brannsafe. (TIL OPPLYSNING TIL ALLE TJURADDER SOM MÅTTE LESE DETTE!) Kos dere med "fyraftensbajer"! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 13. juli 2006 Forfatter #1311 Del Skrevet 13. juli 2006 (endret) Vi har i hvertfall både naboer og et vennepar som følger med litt mens vi er på ferie. Ikke det at det er noen garanti, men jeg synes ikke verdiene våre tilsvarer at vi skal leie inn profesjonelt vakthold mens vi er på ferie for å si det sånn... Det ble til en aldri så liten tur på Fields etter jobb i går for å se etter noen gode sandaler til ferien. Utrolig nok endte jeg opp med å kjøpe 2 par!! Et par sandfargede, sportye som går mellom storetåen og tå nummer to (peketåen??, he he) og med to litt brede remmer som går til hver sin side over foten (fra The North Face til 499,-) og et par litt penere brune skinnsandaler med bred rem over foten (til 399,-.) Begge satt perfekt på foten, ikke så ofte det skjer. I tillegg skulle jeg ha diverse toilet- og sminkesaker til ferien, så jeg tror jeg klarte å brenne av 1500 kr på 1½ time i går. *applauderer seg selv* I dag jobber jeg hjemme og det kunne jo ikke passe bedre når det er en av de store etappene i TdF. 1½ arbeidsdag igjen til ferie. Endret 13. juli 2006 av Malou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 13. juli 2006 Forfatter #1312 Del Skrevet 13. juli 2006 Puh, det er hardt med ferieforbredelser. Vaskemaskinen har gått i høygir i hele kveld, men nå er endelig alt hengt ut til tørk. Kaninen skal være hos svigers i mens vi er vekk. Jeg tar han med når jeg kjører på jobb i morgen også skal han stå i bilen i parkeringskjelleren på jobben om dagen. Etter jobb møtes jeg og sambo hos svigers, avleverer kanin og spiser middag. Nå skal jeg avslutte kvelden med en episode Sex & The City. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 13. juli 2006 #1313 Del Skrevet 13. juli 2006 ØNSKER DEG EN STRÅLENDE FERIE, MALOU!!! En, eneste kort arbeidsdag igjen nå - det er jo ingenting! :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 14. juli 2006 Forfatter #1314 Del Skrevet 14. juli 2006 (endret) Takk for det Kverula. :-D Så er den her, den antageligvis beste dagen i hele året. Den siste arbeidsdagen før 3 uker sommerferie! Sjefen til sjefen har med seg sønnen sin på jobb i dag. Jeg har jo også med babyen min i dag, bortsett i fra at han sitter i bilen da. Stikker nok ut til han en tur i løpet av dagen for å sjekke om alt står bra til tenker jeg. Endret 14. juli 2006 av Malou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 14. juli 2006 Forfatter #1315 Del Skrevet 14. juli 2006 FERIE! Kom hjem fra svigers for litt siden. Jeg har vært inne på nettbank og overført penger til ferien. Nå tror jeg at jeg skal ta av sminke, sette på meg nattkjolen og slappe av på sofaen og bare nyte at jeg har tre uker (og to dager) deilig ferie foran meg. *sukker av velbehag* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 15. juli 2006 Forfatter #1316 Del Skrevet 15. juli 2006 Arrivederci! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 22. juli 2006 #1317 Del Skrevet 22. juli 2006 Tipper du har hatt ei strålende uke, Malou, og det er vel overflødig å spørre om du koser deg! :grine2: Ha en fortsatt fin ferie! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 2. august 2006 Forfatter #1318 Del Skrevet 2. august 2006 (endret) Tilbake! Kom hjem litt over klokken 21 i kveld og sitter nå med et glass toscansk rødvin fra Montepulciano (en by vi besøkte den første uken i ferien) i hånden og prøver å oppdatere meg på KG. Vi har hatt det kjempefint (om dog litt vel varmt, men hva kan man regne med i Italia i juli?) Har sett og opplevd mye og også fått en respektabel brunfarge, i hvertfall i forhold til innsatsen. Jeg kommer tilbake med mer etterhvert. Endret 3. august 2006 av Malou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 3. august 2006 #1319 Del Skrevet 3. august 2006 Velkommen hjem! Montepulicano er blandt mine favorittviner, - og du har vært der...! *super-misunnelig* Er hjemme igjen jeg også - fra Norge Miranda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 3. august 2006 Forfatter #1320 Del Skrevet 3. august 2006 Takk Miranda, koslig å "se" deg igjen! :-D Åh, jeg kan love deg at Montepulciano var superidyllisk, *sukker*, og kvaliteten på vinen er det ingen ting å si på heller nei... Vi var forøvrig også i en liten fjelllandsby som heter Montalcino, som etter sigende skal produsere noe av den beste vinen i Italia, Brunello. Dessuten var vi også på turnee i Chianti-området og i San Gimignano, som produserer noe av den beste hvitvinen (hvis ikke den beste) jeg noen gang har smakt. Tror vi regnet ut at vi hadde 14 flasker vin med hjem, så nå har vi noe å kose oss med en liten stund fremover. Nå høres det sikkert ut som hele ferien gikk opp i vin, men det gjorde den altså ikke (helt). Den første uka bodde vi i en leilighet i Siena, en superhyggelig by midt i sentrale Toscana. Derfra tok vi turer rundt til de forskjellige vinområdene og besøkte flere hyggelige småbyer og et par vingårer. Jeg tror det ble til at vi tilbragte to dager hjemme ved poolen. Resten av tiden var vi enten i Siena eller ute på tur. Den andre uken flyttet vi ut til kysten i telt. Desverre var ikke stedet vi hadde valgt ved kysten verdens mest spennende, men heldigvis var campingen og stranden i en rimelig standard, og vi hadde jo bilen med (med aircondition, takk og pris!!) så vi klarte oss fint. Store deler av den andre uka ble tilbragt på stranden, men det ble også tid til en tur til Pisa for å se et visst skjevt tårn, samt en tur opp i de nordlige delene av Toscana, i området rundt Lucca. Firenze droppet vi helt. Jeg har ikke hørt så alt for mye positivt om byen. Kirker og lignende hadde vi allerede opplevd i Siena, så Firenze får heller bli en annen gang. Vi har forøvrig hatt det ekstremt varmt. I noen perioder opp mot 40 varmegrader. Den første uka gikk det egentlig greit nok, men etter at vi kom ut til kysten var luftfuktigheten veldig høy, noe som gjorde tilværelsen ganske slitsom i perioder. Når man kjører tur i bilen med airconditionen på full guffe bare for å få luft er det ganske varmt. Skal se om jeg får lastet opp noen bilder etterhvert. Foreløpig har jeg ikke fått lagt dem over på PC'en en gang. Jeg sliter litt med å omstille meg på å være hjemme igjen, og foreta meg helt hverdagslige ting. I morgen skal vi inn til svigers og hente kaninen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg