Malou Skrevet 20. juni 2006 Forfatter #1281 Del Skrevet 20. juni 2006 (endret) Jeg har fått lønnsforhøyelse - på 1000 kr i måneden! :-D Det blir jo ikke så forferdelig mye mer utbetalt da, når man skal betale toppskatt og det hele, men jeg hadde vel egentlig ikke regnet med noen lønnsforhøyelse i år så det er jo positivt uansett. Har akkurat feiret begivenheten (not) med å bestille meg frisørtime neste fredag. Vil klippe meg før vi skal på ferie for å unngå den verste "stålull-loooken" etter lange dager på stranden pluss at håret også begynner å bli slitt i tuppene igjen. Jeg burde vel egentlig klippet meg før vi skal i bryllup på lørdag, men frisøren hadde ikke noen ledige tider som passet meg denne uken. Det er heller ikke så krise at jeg gidder å finne en annen frisør. Satser på oppsatt hår. Nå vil jeg hente meg en stor kopp varm sitron-te. Kanskje det hjelper litt på frossene tær. Endret 20. juni 2006 av Malou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 21. juni 2006 #1282 Del Skrevet 21. juni 2006 Gratulerer med lønnsforhøyelse! "Lidt har også ret", som man sier her i DK. Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 22. juni 2006 Forfatter #1283 Del Skrevet 22. juni 2006 (endret) Takk for det Piglet! Det ble da til 500 kr mer utbetalt i måneden, det er da ikke så verst det. Har jobbet hjemme i dag og i kveld fikk jeg endelig tatt meg sammen til å rydde i all sminken jeg har fått av venninnen min som tidligere jobbet i bransjen. Kastet egentlig ikke særlig mye, det har jeg ikke samvittighet til, men fikk det i det minste organisert litt: en sminkepung til øyensminke, en til glosser og leppestifter og en litt større papirpose til diverse andre ting. Fikk også ryddet opp i og vasket i den kurven jeg oppebevarer sminke jeg bruker konternuerlig. Det trengtes en opprydning der også for å si det sånn... Nå føler jeg at jeg har oversikt over hva jeg har og det øker også sjansen for at jeg får brukt litt mer av det. Selv om jeg fortsatt har mye. Mye mer enn det jeg noen gang kommer til å få brukt tror jeg. Nå er SATC i gang på TV3 så I'm out of here! Endret 22. juni 2006 av Malou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 23. juni 2006 Forfatter #1284 Del Skrevet 23. juni 2006 (endret) Jeg sovnet alt for sent i går. Heldigvis er det fredag i dag, det gjør det en god del lettere. Har ingen store planer for i kveld, men skal i bryllup i morgen. Så i kveld skal jeg slappe av og kose meg hjemme. Det blir nok også til litt forbredelse til i morgen, som barbering, selvbruning, hårvask osv. Endret 23. juni 2006 av Malou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 23. juni 2006 #1285 Del Skrevet 23. juni 2006 (endret) Hei på deg! Da du skrev om den oppryddinga i sminkesakene så var det som du beskrev mitt store problem - nemlig all sminken jeg har som jeg IKKE bruker og IKKE har råd til å kaste... En papirpose med øyenskygger, en toalettmappe med lebestifter/lipgloss og en kurv med negllakker...og flere kurver med alskens "dritt"... Det jeg bruker ligger jo i sminkepungen min...og strengt tatt bruker jeg vel ikke alt som er oppi den heller... Ikke kommer jeg til å få rydda opp i rotet mitt heller, for etter at jeg rydda ut det stativet fra badet som alt har stått i, og stua det inn i et kott, så kommer jeg jo så godt som aldri til å se det igjen...så da blir det nok stående der... Greit å ha fjerna det fra badet om ikke annet da, der det bare stod og samlet støv. Nå ble det mye "babbel" i dagboka di, Malou! Håper du har en fin kveld - og får tid til å kose deg med egenpleie! Endret 23. juni 2006 av Kverula Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 26. juni 2006 Forfatter #1286 Del Skrevet 26. juni 2006 Det er bare å bable i vei det Kverula. Det ble jo ikke mye babbel på meg denne helgen (heller)... Tenkte jeg ville skrive et par linjer før jeg satte kursen hjem i håp om at køen på motorvei(ene) roer seg litt. Foreløpig er det lyser det fortsatt veldig rødt inne på trafikkoversikten. Huff, jeg har behov for helg igjen jeg. Var rimelig preget av lørdagens bryllup i går og tilbragte stort sett dagen på sofaen. I tillegg har jeg sovet skikkelig dårlig i natt pga av varme og tordenvær. Alt tatt i betraktning har jeg faktisk klart meg ganske godt på jobben i dag, selv om det vel også ville vært en overdrivelse å si at jeg har vært på toppen. Hjemmearbeidsdag i morgen! :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 26. juni 2006 #1287 Del Skrevet 26. juni 2006 Har du sommervær for tida? Må være deilig etter en mandag som ikke har vært helt toppers å vite at man ikke skal reise avgårde til jobb i morgen. Er det sånn at du kan bestemme selv hvilke dager du er hjemme - sånn at du faktisk kan ta en hjemme-dag hvis du ikke er motivert for å reise på jobb? :klø: Håper du får en fin kveld og at du slapp den verste trafikken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 26. juni 2006 #1288 Del Skrevet 26. juni 2006 Tror forresten det er tordenvær på gang her også, for jeg får alltid vondt i hodet på en "rar" måte før torden. Og det fikk jeg nå. Håper det gir seg til natta, for det verste jeg vet er klamme, varme nattetimer... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 27. juni 2006 Forfatter #1289 Del Skrevet 27. juni 2006 Vi hadde kjempefint sommervær i helgen Kverula, men i går og i dag har vi hatt regn og torden. Men såvidt jeg kan se er sommerværet på vei tilbake, så da gjør det ikke så mye at vi får "renset opp" litt. Så slipper det å være så fryktelig varmt om natten også. Jeg er nemlig enig med deg, det finnes nesten ikke noe værre enn klamme, varme nattetimer med hodepine og søvnproblemer. Jeg kan foressten selv styre når jeg vil jobbe hjemme ja, men det skal selvfølgelig tilpasses til eventuelle møter og sånt. For eksempel hvis teamleaderen min har vært borte fra kontoret mandag - torsdag, så prøver jeg å unngå å jobbe hjemme på fredag. Hvis jeg virkelig trenger å sove lenge en dag, kan jeg planlegge det sånn at jeg jobber hjemme den dagen. Sånn som i dag for eksempel. Jeg føler meg deilig uthvilt, selv om jeg har vært våken en del ganger her til morningen. Jeg skal ha kvartalsmøte med "den store sjefen" i de avdelingene jeg supporterer i morgen, så denne dagen går med til å forbrede meg. Jeg må innrømme at jeg er litt spent, men hvis jeg er ordentlig forbredt, skal det nok gå fint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 27. juni 2006 #1290 Del Skrevet 27. juni 2006 Høres ut som en veldig grei ordning med jobben syns jeg! Møtet i morgen går nok veldig bra tenker jeg - du er ikke akkurat den typen som tar lett på ting og stiller uforberedt du, har jeg inntrykk av! Ha en god dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 27. juni 2006 Forfatter #1291 Del Skrevet 27. juni 2006 (endret) Takk for det Kverula. :-D Det er en super ordning med jobben. Men så har jeg 7 mils kjøring hver vei de dagene jeg er på kontoret også da... Jeg hater å ikke være godt nok forbredt. Spesielt hvis det er noe jeg gruer meg bittelitt til. Dette er også første gang jeg skal ha dette møtet (jeg startet jo i ny jobb i mai), så jeg føler ikke at jeg har 100% styr på alle detaljene. Nå skal jeg lage meg lunch før jeg skal på telekonferanse 13:30. Endret 27. juni 2006 av Malou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 27. juni 2006 #1292 Del Skrevet 27. juni 2006 ÅH, ja, du har starta i den nye jobben din du nå. Det hadde jeg glemt...var jo ikke på nettet pga datatrøbbel i mai (og april og mars også, for den sakens skyld... ) så jeg tror ikke jeg har fått med meg tidspunktet for byttet. Uansett - LYKKE TIL! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 27. juni 2006 Forfatter #1293 Del Skrevet 27. juni 2006 Raul ute av VM! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 28. juni 2006 Forfatter #1294 Del Skrevet 28. juni 2006 (endret) Har hatt en rimelig travel dag på jobb i dag, men nå er det overstått og jeg tilllater meg en tur innom KG. Møtet gikk fint. Fikk ros for at det var presist og effektivt. Det var overstått på litt over halvdelen av tiden jeg hadde satt av. Jeg hadde back-up informasjonen på plass og rotet meg ikke ut i noe jeg ikke hadde peiling på. Fikk til og med lagt inn ett eller to veloverveide spørsmål. I kveld er det til en forandring ikke noe fotballkamp som lokker, så jeg har lyst til å kose meg med et blad. Burde sikkert egentlig ha trent, men det kan jeg jo også gjøre i morgen. Ellers har jeg lyst til å shoppe litt, men gidder ikke bruke kvelden på et senter. Kikke litt på nettet kanskje? 12 arbeidsdager igjen til Toscana! Endret 28. juni 2006 av Malou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 28. juni 2006 #1295 Del Skrevet 28. juni 2006 ÅH - Toscana! Du skal snart ut og reise du ja! En smuuuule misunnerlig - men ingen tvil om at det er noe du fortjener! Hvor lenge skal dere være bortreist? Så flott at møtet gikk så bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 28. juni 2006 #1296 Del Skrevet 28. juni 2006 Morsomt når det går så fint på jobb, da. Du har helt sikkert fortjent lønnsforhøyelsen Nedtellingen til ferien er visst i full gang, ser jeg. Det blir sikkert kjempedeilig!! Jeg har også lyst til å reise, og vi har snakket om å ta bilen med ned i Europa. Så er det bare den litt dårlige samvittigheten over familien i Norge da... Føler liksom vi er forpliktet til å la besteforeldrene se barnebarnet i sommer. Sånn er det når man flytter vekk fra familien... God nett-shopping-tur! Miranda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 29. juni 2006 Forfatter #1297 Del Skrevet 29. juni 2006 (endret) Det ble aldri noen nettshopping på meg i går Miranda. Kanskje jeg skulle prøve meg i dag istedet? Har faktisk kjøpt lite på nettet i det siste. Bestilte en chick-flick bok på Play til ferien i forrige uke, men bortsett i fra det kan jeg nesten ikke huske forrige gang. Jo, jeg kjøpte noen små zinkpotter tidlig i våres, men det er jo så lenge siden at det ikke teller lenger. Vi skal være borte i ca 2½-3 uker Kverula. Vi kjører lørdag ettermiddag og regner med å være fremme i Siena i Toscana på dagen mandag. Så skal vi være der i 8 netter før vi drar videre til en campingplass ute ved kysten for å være der i 8 netter. Kjører hjemover tirsdagen og regner med å være hjemme torsdag eller fredag. Jeg pleier aldri å være i Norge om sommeren jeg Miranda, men så har vi jo ikke noen barnebarn ennå heller. Hadde en dårlig start på dagen i dag. Sto opp sent (som vanlig), men var enda trøttere enn vanlig. Når jeg kom på jobb gjespet jeg så tårene (og nesen!!) rant. Men jeg kom meg heldigvis etterhvert, og nå har jeg det egentlig ganske fint. Fortsatt overskyet her i DK. Nå har de sagt siden tirsdag at det skulle klare opp og bli sol om ettermiddagen, men jeg synes ikke det helt har skjedd. Det spiller forsåvidt ikke så stor rolle heller, så lenge det ikke er helg. Satser forøvrig på at vi får masse godvær når vi skal på ferie. Endret 29. juni 2006 av Malou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 29. juni 2006 #1298 Del Skrevet 29. juni 2006 ...men nå som jeg har weekend, (fri 4 netter), så har solen endelig funnet det på tide å komme frem Det er faktisk lenge siden jeg har shoppet noe på nettet, selv. Det henger nok sammen med at jeg har handlet mer IRL. Nå som været ikke er så værst, har det blitt flere butikksturer. (Nå som jeg går ned i lønn, bør jeg heller lære meg å være mer forsiktig. Plutselig er det bare så mange ting jeg ikke kan "leve uten"). Det er lenge siden jeg har brukt så mange penger på klær, f. eks.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 30. juni 2006 Forfatter #1299 Del Skrevet 30. juni 2006 Ja det passet jo perfekt at sola endelig kom frem igjen Miranda, nå som helgen nærmer seg med stormskritt. I dag var det sol og blå himmel fra morningen og jeg slapp å fundrere på om jeg kunne ha skjørt og sandaler på. Jeg har både hatt på meg skjørt og sandaler tidligere i uken også, men ikke samtidig. Jeg gleder meg sånn til helg. Er trøtt i dag også, men det kommer seg vel etterhvert. Etter jobb i dag skal jeg til frisøren. Har planer om å klippe av litt mer enn vanlig, men har ikke bestemt meg helt ennå. Kunne godt tenke meg å ha håret litt kortere nå om sommeren, mye lettere å ha med å gjøre når man vasker hår, spesielt når man er på feire og ikke minst når man er på stranden. Så jeg satser på å klippe av ca 10 cm. I morgen skal vi på fest (igjen), og på nåværende tidspunkt har jeg ikke lyst i det hele tatt. Ville helt klart ha foretrukket en stille og rolig hjemmehelg og være masse ute i hagen. Har planer om å kjøre, sånn at jeg i det minste kan nyte søndagen, og ikke sove den bort på sofaen som jeg gjorde forrige helg. Sannsynligheten for at vi kommer hjem tidligere er også mye større når en av oss kjører. Nå skal jeg prøve å lete frem arbeidslysten. Noe sier meg at det ikke blir lett i dag... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 30. juni 2006 #1300 Del Skrevet 30. juni 2006 Hei på deg! Lurt å være sjåfør til festen, som du sier, mye bedre på søndagen - og så kommer man antakelig litt tidligere i seng på lørdagen! Høres ut som perfekte ferieplaner dere har lagt. Kjenner at jeg lengter veldig etter å reise bort en tur jeg også. Men, men - vi får se neste sommer. Har planlagt ei langhelg i Sverige i juli neste år! Reiser på hytta i helga da - her er også finværet kommet nå - så det blir jo en liten miniferie det da! Håper fredagen går fort - og at du kan nyte noe av finværet i helga du også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg