Gå til innhold

Malou's

Malou

Anbefalte innlegg

O'vise Malou. Jeg har noen danske ord jeg lurer fælt på du..... 

Viktualierum

Bryggers

Ja, det var vel det for denne gang.

Et bryggers er et rom (ofte med egen inngang) som man typisk bruker til vaskerom. Vi har sånne ting som vaskemaskin, fryser, varmvannstank, sikringsskap, et klesskap osv i vårt.

Et viktualierum derimot, vet jeg egentlig ikke hva er, men etter litt søking på nettet har jeg kommet frem til at det må være et rom beregnet til oppevaring av matvarer (og andre kjøkkenting kanskje) som ikke trenger å være i kjøleskapet. Det kan ligge forlengelse av kjøkkenet eller på kjellernivå.

Hjemmearbeidsdag i dag og "fredag" i morgen. :sjarmor:

Ute blåser det som et lite *******, så det er godt å sitte inne under dyna (selv om det er slutten av mai...)

Endret av Malou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Fredag" og en forhåpentligvis deilig langhelg ligger foran meg. Det kan man jo ikke bli noe annet enn i godt humør av. :-D :smilbla::smilorange:

Har planer om å stikke innom på IKEA senere i dag. Skal ha en 110 cm hvit LACK hylle over senga til å ha vekkerklokker på, antageligvis en bamusrullgardin til soveromsvinduet og sikkert et par hvite kubbelys når jeg først er der. Mulig jeg skal kikke etter en krakk eller lignende som jeg kan ha på min side av sengen også. Det er ikke plass til det på sambos side pga garderobeskapet. Planen er å skifte ut de vanlige skapdørene med skyvedører etterhvert, for å løse problemet.

Har endelig fått tatt meg sammen til å skrive mail til venninnen min som er i Karibien i dag. Det var jammen meg på tide!

Endret av Malou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koslig at du stikker innom Kverula. :-D

Jeg har (som noen kanskje har merket) ikke har oppdatert dagboken siden "fredag" som jo egentlig var på onsdag. :sjenert: Jeg som helst ville ha oppdatert hver dag sånn at det ikke ble "rotete." Ytterligere forklaring gis ikke. Man må beskytte sine små særheter. ;)

I dag er det i allefall definitivt mandag og desverre er det ikke noen "fredag" denne uken. Det er vel ikke flere "fredager" før jul tror jeg. :grine: Men i det minste er det "mandag" på tirsdag neste uke. Jeg var i skikkelig dårlig form i morges. Våknet svett og svimmel (og kjempetrøtt.) Heldigvis har formen kommet seg utover dagen, men det skal ikke tviles på at jeg gleder meg til å komme hjem til sofaen...

Det har vært deilig med langhelg selv om både været og formen har vært litt sviktende. Kanskje det har en sammenheng, jeg har i allefall vært fryktelig trøtt i perioder. Men litt har jeg da gjort allikevel. På torsdag var vi på West Side Story. Det ville vel være en overdrivelse og si at vi var kjempebegeistret, for begge gikk nok ut fra forestillingen med en liten følelse av at det var et eller annet som manglet. Men heldigvis var hovedrolleinnehaverne kjempeflinke, og det reddet mye for oss begge. En ting har jeg i allefall funnet ut av, musicals er best på originalspråket/engelsk!

På lørdag var jeg i "utdrikningslag" til en venninne som skal gifte seg om en måned. Jeg skriver "utdrikningslag" da det ikke var arrangert noe annet enn at vi gikk ut og spise også gikk vi en tur rundt i byen etterpå. Jeg var hjemme klokken 01 og da hadde nesten halvdelen av de som var med dratt hjem allerede 1½ time tidligere... Men det utdrikningslaget var altså ikke mitt ansvar, i allefall ikke når arrangøren(e) drar hjem før midnatt. Selv om jeg ikke drakk spesielt mye var jeg supersløv i går også, og tilbragte store deler på sofaen med et blad i hånden. Henger nok mye sammen med sviktende energinivå tidligere i helgen det også, sammen med tidvis øsende regnvær.

Endret av Malou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kom antagelig noe av forklaringen på den manglende energien i helgen: FORKJØLESE (igjen, sånn føles det i allefall.) Jeg hadde planlagt hjemmearbeidsdag i dag (heldigvis), men resten av uken har jeg det alt for travelt til å være halvsyk. Vi skal nemlig i bryllup på lørdag og jeg har ikke noe å ha på meg (!!) Eller det vil si jeg har topp, kjede og veske, men mangler som minimum et skjørt og kanskje også noe å ha over toppen, hvis ikke jeg ender opp med å bruke en ny tynn strikkejakke jeg har. Mulig jeg også trenger sko, det kommer litt ann på skjørtet. Jeg hadde planer om å dra på Fields etter jobb i morgen, men akkurat nå synes jeg det spøker litt. Får virkelig håpe at en natts søvn hjelper på formen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper formen er bedre :klem:

Jeg skal på en liten handle tur, må nemlig ut å kjøpe sko til å ha på arbeid fra i morgen. Egentlig er det jo sandaler, og de fleste bruker hvite. Det er litt kjedelig, så jeg lurer litt på om jeg kan finne på noe med litt farge på... Uten at det vekker for mye oppsikt.

Det er forresten vanskelig å finne klær når man har tidspress på seg...

Miranda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper du får en fin pinse og et hyggelig brullup. Jeg er litt missunelig. I en periode gikk jeg nemlig i mange brylluper, men nå har liksom folk giftet fra seg, så det er ikke engang særlig mange potensielle brylluper. Ja, ja...

Håper du finner noe fint på Fields. Må innrømme at jeg ikke har så stor sans for sånne sentre - synes det er så mye stress og mas og alt for varmt...

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man må ned over halveis på side 2 for å finne igjen dagboken, da er det for lenge siden man har oppdatert. Hadde det ikke vært for at dere (Miranda & Piglet) hadde vært innom i mellomtiden, er jeg redd for at jeg måtte ha lett helt ned på side 3. Man kan vel si at jeg har hatt en aldri så liten "knekk" på dagboksoppdateringsfroten (puh, det ble et langt ord) også tror jeg ikke at jeg sier mer om den saken... :plystre:

La meg ta oppdatere via kortversjonen:

- Ble syk, men fikk satt sammen et antrekk til bryllupet allikevel. Kjøpte nytt skjørt (brunt) og nye sko (sorte.) Alle forsetter om et mer sommerlig antrekk avblåst, grunnet usedvanlig dårlig shoppingform (og et genrelt ambivalent forhold til "sommerfestklær.")

- Bryllup veldig vellykket, selv om det var dårlig vær på dagen. Kom hjem sent og var litt redusert søndag (minst like mye, hvis ikke mer preget av mye dansing som mye drikking.) Var fortsatt redusert mandag (kombinasjon av fest/fortsatt litt småsyk) og fikk egentlig ikke særlig mye ut av pinsehelgen.

Så nå mangler det bare noen helligdager neste helg, og at den forbannede forkjølelsen går over!!

I'm back med andre ord, skal i det minste prøve å gjøre en (litt større) innsats denne gangen.

Endret av Malou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmearbeidsdag i dag. Jeg er straks i gang med å avslutte for dagen og skal istedet sette meg ut på terassen og nyte solstrålene. Perfekt dag å være "tidlig hjemme" på. Det ser ut som om det skal bli litt mer stabilt sommervær utover. Håper det holder.

Onsdagen overstått allerede. Synd det ikke kommer flere av disse korte arbeidsukene nå, men heldigivis så er det kun 5½ uke igjen til ferie.

:pliktoppfyldig-dagboksoppdaterings-smiley:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har funnet en ny serie, en skikkelig "guilty-pleasure", The Hills som startet på MTV i USA i forrige uke. Det er en spinn-off av (fjortisserien) Laguna Beach som jeg aldri har fulgt med på, kun sett sporadisk noen minutter her og der på MTV. Jeg er nok alt for gammel til denne serien, og en del av det er rimelig banalt, men så er det litt gøy allikevel. Dessuten er det en perfekt mulighet til å oppdage ny musikk, og er det noe jeg elsker så er det å oppdage ny musikk, spesielt gjennom film og serier. Min siste "nyoppdagelse" er Beautiful Life med Lindsey Lohan. Sikkert ganske fjortis den også (hun er vel tenåring ennå), men det stopper meg ikke fra å like låta.

Andre oppdagelser jeg har gjort den (relativt) siste tiden som har blitt nye favoritter:

:digge: Kate Havnevik - Nowhere Warm, Grace & Unlike Me, alle oppdaget gjennom Grey's Anatomy. Hun er norsk, men jeg har aldri hørt om ennå før. Smakebiter kan forøvrig høres her.

:digge: Ivy - Egde Of The Ocean, også oppdaget via Grey's Anatomy.

:digge: Frou Frou - Breathe In, denne fant jeg på Amazon.com som de som hadde kjøpt musikk av Ivy også hadde kjøpt

:digge: KT Tunstall, hadde sett henne på VH1/MTV før, men fikk først virkelig øynene opp for henne gjennom Grey's Anatomy.

Jeg kunne sikkert ha fortsatt i det uendelige, men det får holde for denne gang. ;)

Vi har grillet og kost oss ute i sola. Det ble litt kaldt på slutten når sola forsvant bak noen tynne skyer. Håper ikke det gjør forkjølelsen værre igjen, for jeg har allerede hatt mer slim og irritasjon i halsen i dag.

To dagboksoppdateringer på en dag!! *stolt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sikkert sittet her i nesten 5 minutter uten å klare å komme på noe "fornuftig" å skrive. Det er kanskje ikke så rart, for hva har egentlig skjedd siden forrige gang jeg skrev her? Svært lite som man kan skrive om i allefall og det er jo faktisk både helt normalt og helt ok.

Sitter på jobb og hører på musikk på MP3-spilleren på det ene øret. Mesteparten av kollegaene har gått hjem allerede og det lurer jeg på om jeg skal gjøre også, selv om det vel strengt tatt er litt tidlig.

Jeg trives faktisk overaskende godt sammen med de nye kollegaene mine. Nesten så jeg ikke savner de gamle i det hele tatt, i hvertfall ikke i nærheten av så mye som jeg hadde trodd.

Ute skinner sola og det er meldt 20-25 grader i helgen. Gleder meg til å være ute på terassen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er visst bedre til å holde dagboken din oppdatert, enn hva jeg er, Malou.

Endelig har sommeren kommet! :-D

Det er ikke så mye jeg har fått nytt den til nå, for når jeg kommer hjem etter endt arbeidsdsag er jeg helt "ferdig". Henger igrunn veldig etter når det gjelder havearbeidet også, ser jeg. Kanskje jeg bør satse på krukker jeg også ;)

Håper du får en kjempe fin helg, Malou!

:klem:

Miranda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg til deg også Miranda! :-D

Krukker er supert, men etterhvert når man får en del, er det faktisk litt jobb å holde dem også. Heldigvis er det ikke så ofte man behøver å luke ugress da... ;)

Helgefreden har senket seg etter grilling ute i solen når jeg kom hjem fra jobb. Luksus når sambo allerede er i gang med å grille når jeg kommer hjem. Jeg har barbert legger og er klar for sol på terassen i morgen. :briller2:

På jobb har jeg hatt møte med hun som har tatt over jobben min i dag. Hun visste seg å være veldig hyggelig, nesten litt synd at jeg ikke skal jobbe sammen med henne. Hun er forøvrig fransk, men gift med en dansk mann. Det er vel kun derfor utenlandske kvinner bosetter seg i Danmark er det ikke? ;)

Jeg har en nesten rykende fersk episode av The Hills liggende som jeg skal se før jeg legger meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når det er 23 grader på skyggesiden klokken 9.15 så tror jeg man kan være rimelig sikker på at det blir (enda) en varm dag...

Starter uken med en hjemmearbeidsdag. Deilig med en myk start etter en deilig helg med superflott vær. Har vært masse ute, men synes ikke jeg har blitt særlig brun. Irriterer meg over pigmentet mitt!! Jeg kunne sikkert blitt brunere (og rødere...) hvis jeg droppet solkremen, eller gikk ned på faktor, men det er ikke aktuelt. Jeg blir jo som oftest litt brun etterhvert, men det tar litt tid. Ikke holder brunfargen særlig lenge heller, så derfor bestemmer jeg meg igjen og igjen for å droppe hele solinga. Men liker å sitte litt i sola allikevel da, og håpe på litt farge...

I dag holder jeg inntil videre både dør og gardiner lukket i stuevinduene ut mot hagen for å prøve å holde varmen litt ute. Litt trist når det er så flott ute da, men jeg skal da også åpne opp etterhvert, når sola kommer litt lenger rundt huset.

Har foressten hatt kaninen rekord mye løs i hagen i helgen. Ikke uten å passe på han da selvfølgelig. Men han har aldri lagt seg midt i hagen før. Normalt pleier han å være så eventyrlysten at han ikke har tid til sånt, men i går fikk han tydeligvis stillet nyskjerrigheten. Det kan også være at jeg slet han ut. :ler: Ellers har han vært i "gressebur" stor deler av dagen både på lørdag og søndag.

Nå skal jeg spise frokost.

Endret av Malou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke så mye pigment jeg heller, Malou. Ikke har jeg så mye tålmodighet heller, at jeg når å få en fin sommerbrun farge. Men - det er deilig å sitte ute i sommersolen. Kanskje jeg får sette meg ut en halv times tid? (Det er 36 grader på terassen, så kanskje jeg bør vente).

Håper du har nytt hjemme-arbeidsdagen din :)

Jeg har litt dårlig sammvittighet for dyrene mine (tre marsvin og kaninen), de har vært i burene sine i hele dag. De får komme litt ut på gress i aften.

Miranda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her på jobb er det i hvertfall ikke bestemt varmt. Sitter her på kontoret med iskalde føtter. Det har det med å bli kaldt her på ettermiddagen. Men faktisk synes jeg det er bedre at det er litt kaldt enn at det er for varmt, for jeg kan nesten ikke tenke meg noe værre enn er varmt kontor = hodepine, trøtt etc. Men jeg kommer nok til å få sjokk når jeg går ut døren og blir møtt av noe i nærheten av 30 varmegrader. Godt man har fått aircondition i bilen. :sjarmor:

Et sted jeg i hvertfall mangler pigment er på leggene, så i går kveld var det i gang med peeling, barbering, fuktighetskrem og selvbruner. Det betyr at i dag er den første dagen jeg har bare legger på jobben i år. Har gått med bare legger hjemme da. Der er ikke selvbruner påkrevd. Bruker selvbruner på leggene stort sett hele sommeren, bortsett fra i ferien. Da pleier jeg som oftest å droppe det etterhvert. På ferie får de jo som oftest litt mer naturlig farge også.

Forøvrig har sandalene mine begynt å gå opp i "sømmen" etter å ha vært brukt tre ganger. Jeg kjøpte dem i februar/mars, men har av naturlige årsaker ikke brukt dem så mye før i det siste. Håper jeg kan få byttet dem eller refundert pengene allikevel. De kostet tross alt 500 kr og er vel ment å vare en god del lenger. Blir nødt til å lete frem kvitteringen og ta dem med ned i butikken der jeg kjøpte dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har aldri tort å bruke selvbruner jeg, av frykt for eventuelle skjolder. Blir det jevnt brunt? Kanskje det er noe jeg burde overveie...

Det har vært ekstremt varmt her i dag. Alt er tørt, så det er godt det snart kommer noe regn.

Miranda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man er flink til å peele og smøre seg med fuktighetskrem før man tar på selvbruner har jeg ikke hatt noen store ulykker i allefall. Det hender da at jeg kan se noen ujevnheter, f.eks på føttene, men generelt synes jeg det blir fint. Nå blir man jo ikke akkurat knallbrun av den selvbruneren jeg bruker heller da (Matas's selvbrunerspray). Andre typer har jeg ikke så mye erfaring med. Jeg kjøpte foressten en selvbruner til ansiktet fra L'oreal her om dagen, men den har jeg ikke fått tid til å teste ennå. Tenkte den kunne være kjekk og ha til helgene om sommeren, når jeg ikke har sminke på. *dollete*

I går når vi skulle legge oss var det 25 grader på soverommet. Ikke så rart at jeg slet litt med å få sove da vel. Dette selv om jeg prøvde å få til gjennomtrekk de siste par timene før jeg la meg, noe som endte med at jeg så slutten av Brasil - Kroatia kampen i mørke. :ler: I kveld derimot regner jeg med at det blir litt lettere for nå har det skyet over utenfor. Jeg tror det skulle komme litt regn/torden i kveld også skulle det blir bra vær til helgen igjen. Det passer jo perfekt!

Endret av Malou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Hellu! :vinke:

Flere som er avhengig av litt gjennomtrekk for tida ser jeg! :ler: Greit med varme, fine dager, men jeg holder på å daue om natta nå - ligger med vinduet på vidt gap (til tross for alle insekter) og har kun et dynetrekk til å ha over meg.

Men jeg prøver å ikke klage så veldig, for heller dette enn dårlig, kaldt vær! ;)

Håper du har det bra for tida! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Kverula! :D Det er visst en stund siden jeg har vært innom igjen... :sjenert: Har hatt "langhelg" uten ekstra fridager (...) ;)

Mandag ble det i allefall igjen og formen har faktisk vært ganske bra til mandag og være (!!) Lørdagen derimot tilbragte jeg i hovedsak på sofaen med migrenesmerter. Da det endelig gikk over, var jeg halvdopet av smertestillende og bare fortsatte sofalivet resten av kvelden (...) Heldigvis ble jeg advart på forhånd med synsforstyrrelser, sånn at jeg klarte å "kvele" anfallet med smertestillende før det ble FOR ille. Gårsdagen ble heldigvis mye mer vellykket. Var ute i hagen nesten hele dagen. Satt i sola mens jeg hørte på MP3, malte første strøk på en benk som etterhvert skal bli hvit (med oljemaling som har 8 timers tørketid!!), beskjærte litt og ordnet litt blomster og sånt. Vi grillet på kvelden før vi tok motorsykkelen opp til "byen" og kjøpte is.

Nå skal jeg oppdatere min utviklingsplan for 2006. Jeg skal utviklingssamtale sjefen i morgen, så da blir jeg nødt til å være litt forbredt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...