Gå til innhold

Malou's

Malou

Anbefalte innlegg

I dag for et år siden fløy jeg og sambo i helikopter over Manhattan. Etter å ha tatt gratisfergen over til Staten Island forbi Statue of Liberty, beundret skylinen og sett utallige helikopter ta av fra østsiden av Lower Manhattan overtalte sambo meg til å gå bort å høre hva det kostet. Det endte med at sambo fikk helikoptertur over Manhattan i 30-års bursdagsgave. I dag er det altså et år siden og sambo fyller 31 år.

...og vi snakker fortsatt ukentlig om å dra tilbake. Ikke noe annet sted vi har vært har vært i nærheten av å gjøre så stort inntrykk på oss. Personlig får jeg fortsatt en blanding av sommerfugler og vondt i magen når jeg tenker tilbake på det.

Når jeg kom hjem fra jobb i går hadde sambo tent opp grilling og vi spiste middag i sola på terassen. Om bare været kunne fortsette å være så fint! Utrolig hva det gjør med energinivået mitt på kvelden. Nå dreier det seg ikke lenger bare om å legge seg på sofaen og prøve å samle energi til neste dag. Jeg kan fortsatt ha noen trøtte kvelder, det er ikke det, men jeg kan i hvertfall godt merke forskjellen.

I kveld skal vi ut å spise. I morgen er det "fredag" med etterfølgende langhelg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet du, jeg har egentlig aldri hatt noe spesielt sug etter å oppleve New York. Jeg har hørt om det fra mange og lest mye om byen, men aldri følt at "DIT må jeg dra". Men når jeg leser her inne hos deg, så får jeg sånn sug i magen mot å reise dit...

Du er en bra New York-ambassadør! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror hjernevasket er en bedre beskrivelse Lano. Jeg vet ikke hva som skjedde med meg i New York, men ett eller annet må det altså ha vært. Dette høres sikkert ut som en voldsom klisje, men jeg føler faktisk (faktisk!!) at New York endret noe i meg...

Nå skal det sies at det er MANGE steder i verden som venter på besøk av meg. Jeg har foreløpig reist i Europa, forutenom New York. Dessuten synes jeg at det er ganske tåpelig å reise tilbake til et sted man allerede har vært, når det er så mange spennende steder her i verden. Men er man forelsket, så er man forelsket, og siden jeg har vært forelsket i ett år nå, er det kanskje snart på tide å ta det neste skrittet? ;)

Endret av Malou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er det "fredag!" :hæppi-smiley: Tenk hvor fantastisk torsdagene hadde vært hvis det alltid var fri på fredag! ;)

Vi var ute og spiste på italiensk restaurant i går. Det var kjempegodt; carpaccio til forrett, andebryst til hovedrett og himmelsk tiramisu til dessert på en ellers vanlig onsdag. :sikle: For at ikke det skulle være nok så har en kollega med seg sjokoladekake på jobb i dag også. Jeg tror jeg må trene en ekstra gang denne uken...

Noen gave har jeg ikke kjøpt til sambo ennå, for han har ikke bestemt seg for hva han ønsker seg. Nå skal det sies at jeg ikke nødvendigvis pleier å ha ønskelisten klar til bursdagen min jeg heller (det er vel mer enn regel enn et unntak), så det er ingen som blir fornærmet av den grunn. ;) Dessuten fikk han en fin blomsterbukett med hvite blomster av meg. Til meg selv kjøpte jeg en hortensia med de nydligste sart rosa blomster. Regner med å kjøpe mer sommerblomster i løpet av helgen, da vårblomstene begynner å henge ganske mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldige deg som kan komme ut å kjøre motorsykkel, Malou! Kjører du selv, eller sitter du på?

Våre naboer (og venner), har motorsykkel. Jeg forstår ikke "konen" som nekter å sette seg på. Det er en protest tror jeg...

Fortsatt god "Fredag"! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*fisker dagbok opp fra langt nede på side 2*

Jeg sitter kun på Miranda. Tror nok ikke det blir til at jeg kommer til å kjøre selv noen gang. Tror jeg fikk dosen min etter adskillige antall kilometer på moped (ten sammenligning forøvrig.) ;)

Det har jo nesten blitt standard at jeg ikke oppdaterer her i helgene lenger, bortsett i fra hvis jeg er alene hjemme i mange timer. I hvertfall ikke når det er så mye annet å ta seg til, som å nyte våren, også sambo da. ;)

Så var den lange helgen over. Selv om man godt kan merke at man får en ekstra fridag, så er det ikke noe morsommere med mandag av den grunn. :Gjesp: Det surret i hodet når vi spiste lunch i dag, følte meg helt fjern og klarte nesten ikke følge med i samtalen rundt bordet. Hadde bare lyst til å legge meg ned. Henger nok sammen med at jeg fikk mensen bare et par timer etterpå også. Godt arbeidsdagen snart er over!

Det fine sommerværet forsvant desverre brått på lørdagen, men i det minste fikk vi da en dag med fint vær i "bededagsferien." Oppholdt meg ute i sola mesteparten av fredagen. Grillet tidlig på kvelden mens sola fortsatt skinte på terassen. Senere på kvelden fikk jeg med sambo på sykkeltur, ca 12 km. *godskriver treningskontoen*

På lørdag spiste vi frokost ute i sola. Vi dro videre på byggemarked og havesenter og da vi kom hjem var det hverken sol eller sitte ute temperatur lenger. Jeg visste jo at det skulle bli kaldere (og mer normal temperatur i forhold til årstiden), men man blir jo litt (negativt) overrasket allikevel...

I går brukte jeg store deler av dagen på å plante i krukker og ordne på terassen. Måtte også en snartur ut på plantesenteret for å kjøpe noen ekstra krukker. Den nye jernhyllen er nå fyllt med krydderurter; timian, mynte, persille, gressløk og rosmarin (som jeg hadde i fra før). Skal også vurdere å kjøpe basilikum senere på sommeren. Vi kjøpte også en cherrytomatplante som har fått den varmeste plassen på hele terassen. Skal nok ha litt flere sommerplanter etterhvert også, i tillegg til de jeg allerede har kjøpt. Inntil videre har jeg et oliventre, to kuglebuksbom (kjøpt i fjor høst), en lyserosa pelargonia, to lyserosa sommerfuglbusker, en stor hvit margeritt, to rosa/hvite småblomstrene som jeg ikke vet hva heter, 2 husløk og en lyserosa hortensia. Kikker etter en med mørke lilla/blå blomster til å ha på trappen, for sambo lurte på om alle blomstene var nødt til å være lyserosa. :ler: Problemet er at den planten ikke kommer til å få særlig mye sol og jeg synes de fleste sommerblomster skal ha mye sol.

Koset meg skikkelig med å plante og plassere krukker i går. Tydelig at jeg begynner å bli "gammel." Det er ikke så veldig mye mer enn 4 år siden jeg ikke interesserte meg for hage i det hele tatt, men sånt endrer jo seg når man plutselig får sin egen hage. Ugress blir nok aldri min ting da, holder meg til krukkene mine, pluss lavendelbeddene mine da. ;)

Når jeg kommer hjem ligger det en rykende fersk episode av Grey's Anatomy og venter på meg. Gleder meg til å se den i kveld. I natt amerikansk tid sendes de to siste episodene (season finale) i USA, så de skal lastes ned i morgen tidlig.

Endret av Malou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg begynner visst også å bli gammel, Malou, for jeg har det sånn som deg. Før vi fikk egen hage, har planter aldri interessert meg. Det der med ugress, ja... Jeg har oppgitt å komme det til livs, for det er umulig å bli ferdig. Jeg satser på at bundekket en dag har vokset seg bredt og stort, slik at luking ikke lenger blir nødvendig :ler:

Men foreløpig synes jeg det er koselig. Bare det ikke er for varmt. Eller for kaldt...

Nå skal jeg på foreldremøte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt enig med meg selv om å kalle det voksen istedet for gammel Miranda. ;) Selv om jeg ofte ikke føler meg så voksen, men hvis man ser på livet man lever så er man vel voksen i større eller mindre grad.

Har sett Grey's Anatomy episode i kveld og kan nesten ikke vente med å se de to episodene som sendes i USA i natt. Skal sette i gang nedlastning med en gang jeg står opp i morgen. De lille ekstra de siste episodene har manglet, var i den grad til stede i gårsdagens episode. Fikk lyst til å rope ut 'oh my God', men ble nødt til å styre meg så ikke sambo tror det har rablet fullstendig. :ler: Lurer på hva den store cliffhangeren for neste sesong blir.

Har vært kjempetrøtt i kveld, men tvunget meg selv til å holde meg våken da jeg kan sove "lenge" i morgen fordi jeg skal jobbe hjemme. Nå derimot er klokka over 23, og jeg tror det er på tide å la øyelokkene få den etterlengtede hvile.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voksen ja, det er nok et bedre uttrykk ;)

Egentlig burde jeg krabbe i seng jeg også. For selv om jeg har fri må jeg opp kl 07 med datteren. Og jeg er trøtt :Gjesp:

Du får nyte sove-lenge-muligheten i morgen Malou!

:klem:

Miranda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan tro at jeg nøt sovemuligeten Miranda. :-D

I dag har det vært en grå regnværsdag og under 10 grader!! Hvor ble sommeren av? Har fyrt i ovnen hele dagen og vært glad for å at jeg ikke behøvde å gå ut. Pga værskiftet har jeg bekymret meg litt over krydderurtene mine. Blir jeg nødt til å dekke de til om natten en periode tro? Det blir vel forhåpentlig ikke nattefrost, men kan de for eksempel tåle mindre enn 5 grader?

Litt rart å tenke på at det er 16. mai i dag og 17. mai i morgen egentlig. For meg har dette naturlig nok utviklet seg til å bli helt normale dager. I "gamle dager" var jeg jo alltid ute på 16.mai.

Jeg skal kose meg med sesongavslutningen av Grey's Anatomy i kveld.

Endret av Malou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 mai blir fort bare en "vanlig dag", spesielt fordi man ikke får fri fra arbeid. Mange ganger har jeg tenkt tanken på å delta i København, men jeg hadde alltid gode undskyldninger for å la vær...

Men i år er jeg i mer 17 mai stemning enn jeg noen sinne var i Norge. Kanskje jeg plutselig har blitt mer nasjonalistisk, etter så mange år i utlandet? ;)

I allefall skal jeg spise kake, det er helt sikkert! Når jeg har hatt så mye arbeid med dem, skal de spises med god samvittighet :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen må jo jobbe på 17. mai også... :tristbla:

Jeg hadde forsåvidt alt glemt hele greiene :sjenert: inntil jeg satte på norsk nettradio med rapporter direkte fra barnetoget i Oslo. Kunne godt spist pølse og is da! :ler:

Sesongavslutningen på Grey's Anatomy var bare helt knall. Gleder meg til sesong 3 som kommer til høsten. Men først skal vi ha en deilig, varm sommer, håper jeg i allefall...

Endret av Malou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pølser med lompe, is og kaker hører med til 17. mai. Og tog. :)

Neste år, Malou ;)

Jeg satser også på en deilig, lang sommer. Håper det kommer litt varme igjen, for jeg har lagt i ovnen igjen i dag, jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her i huset fyrer vi i ovnen as we speak.

Men siden det er fredag kveld er livet slettes ikke så ille allikevel. Vi har spist pizza (bortelagd) og jeg har trent (15 km ergometersykkel pluss mageøvelser) og sitter nå nydusjet i sofaen. Om ikke alt for lenge er det på tide å legge seg, men jeg tror jeg skal lese litt blad først. Sambo sitter i den andre enden av sofaen og kjemper for å holde seg våken til et eller annet på TV.

Helg! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visst er det helg ja. Jeg hadde sakt til datteren at hun skulle vekke meg når hun stod opp og var sulten, for så kunne vi varme rundstykker i ovnen. Det var ingen barmhjertighet fra hennes siden, hun var skrubbsulten kl 07.30. Har man lovet, så har man lovet.

Det er ikke meningen man skal så tidlig opp i helgene vel. Ikke før kl 10! ;)

Fortsatt godt helg til deg Malou!

Skal du se Eurovision 2006 i aften? Det skal jeg, tradisjon tro.

Miranda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann hoppsan!!!

Er det virkelig gått et helt år siden du var i NY? :overrasket:

Jeg husker jo så godt de flotte bildene fra helikopterturn deres.

Du, jeg trenger hjelp. Jeg trenger linker til nettsider der man kan kjøpe hus/eiendom i Danmark. Ja, for tenk...... ;)

Håper du får en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tiden går sinnsykt fort... Jeg har det akkurat som Monja, synes at det er to sekunder siden jeg så bildene dine fra NY. Ja, ja...

Hvordan går det med den nye jobben din? Synes ikke jeg har lest noe om det, ellers så har jeg bare oversett det når som jeg ikke er her så ofte.

Nyt den siste resten av søndagen din! Jeg skal jobbe hjemmefra i morgen, og det hadde vært deilig, hvis bare ikke jeg skulle til tannlegen kl.8. Men det betyr i det minste at jeg bare skal kjøre tre ganger denne uken, siden torsdag også er fri. Du tar kanskje også fri fredag, så du får en deilig lang helg?

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg antar at en av årsakene til at dere ikke synes det er lenge siden jeg var i NY er at jeg har skrevet så mye om det i ettertid. ;)

Så er jeg godt i gang med en av de bedre arbeidsukene i 2006, da jeg kun skal jobbe 3 dager. Torsdag er jo som kjent helligdag og på fredag har vi tvungen fridag. Deilig med kort uke! :-D

Det går foressten fint i den nye jobben Piglet. Eller, det har egentlig ikke skjedd SÅ mye de 3 ukene som har gått siden jeg flyttet, men jeg kommer da stille og rolig mer inn i det. Har vendt meg til nytt kontor og kollegaer ganske godt allerede synes jeg. I juni blir det nok mer travelt og jeg da kommer jeg automatisk også mer inn i jobben.

Jeg kikket litt på Grand Prix i helgen ja Miranda. Lo høyt flere ganger og når det først skulle være var det jo perfekt at Finland gikk av med seieren. Hyva Suomi (eller noe sånt...) Det blir til at jeg ser (om enn noen ganger med et halvt øye) på Grand Prix hvis jeg er hjemme. Den norske sangen var forøvrig omtrent så anonym som jeg hadde forventet.

Ellers har vi benyttet helgens drittvær til å male soverommet i en lys grønnfarge som jeg ennå ikke er helt sikker på om jeg er fornøyd med. Det er ikke noe galt med fargen i seg selv, men jeg mener å huske at planen var at den skulle være litt dypere/varmere olivengrønn. Det er 1½ år siden vi kjøpte malingen, kan den ha blitt bleket i bøtta tro? Får se ann litt om vi skal male igjen (eller om 1½ år...) eller om vi beholder den. Uansett ble det finere enn den knalle grønnfargen vi hadde fra før, for den var jeg utrolig lei av.

8 arbeidsuker (minus 3 fridager) til sommerferien. :nedtellings-smiley:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

O'vise Malou. Jeg har noen danske ord jeg lurer fælt på du..... :sjenert:

Viktualierum

Bryggers

Ja, det var vel det for denne gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, jeg trenger hjelp. Jeg trenger linker til nettsider der man kan kjøpe hus/eiendom i Danmark. Ja, for tenk...... ;)

Du kunne jo prøve følgende Monja:

Bolig i Danmark

Her kan du finne hva som helst, hvor som helst i Danmark.

Lykke til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...