Gå til innhold

Malou's

Malou

Anbefalte innlegg

Hei Miranda og Piglet! :-D

Det hjelper betraktelig på det hele at våren og ikke minst lyset har kommet tilbake. Jeg skal vel ikke benekte at jeg fortsatt kan være både trøtt og slapp, men det er ingen tvil om at det er lettere å holde seg i gang når det er lyst når man står opp om morgenen og ikke minst når man kommer hjem fra jobben.

Selv var jeg hjemme allerede kl. 14 i dag pga at jeg hadde en amerikansk telekonferanse i ettermiddag, noe som medfører at vi ikke var ferdig før klokka halv seks. Da det ikke fristet å være så lenge på jobb på en mandag, kjørte jeg tidlig hjem og tok den fra sofaen istedet. :sjarmor: I morgen skal jeg jobbe hjemme og vips så har nesten halvdelen av arbeidsuken gått allerede.

På tide å legge seg snart tror jeg. :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den våren er litt ustabil, synes jeg. Men det hører vel med til å være vår, det også :klø:

Jeg synes også det er deilig med litt dagslys. Det er nok en god ting at det er lyst, når jeg skal ha opplæring allerede fra kl. 07

Halveis! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for klemmer og hilsninger Kverula, Miranda og monja. :-D

I dag har jeg flyttet til den nye plassen min på jobb. Det er jo i og for seg greit nok, jeg bytter jo offiselt jobb på mandag (og holder en fri dag i samme slengen), men det kjedelige er at det sånn stort sett ikke er noen andre her!! Velkommen hit likssom... Men det finnes jo en god forklaring på hvorfor det blir sånn. Kort forklart så kommer det noen utenfra og endevender en hel avdeling for å undersøke om de følger alle prosesser, regler og retningslinjer. Dette kommer til å ta opp mye av tiden til flere av kollegaene mine. Andre igjen har brukket benet (...), den ene studenten som var her i formiddag har dratt på skole etc. Føler meg litt alene med andre ord, selv om det jo sitter noen andre rundt omkring. Men sånn er det jo bare. Jeg blir bare nødt til å prøve å se positivt på det og ikke minst være glad for at jeg fått en del opplæring av hun som hadde jobben før meg.

...

En av sjefene var nettopp her borte og unnskylde for situasjonen. Det viser jo i allefall at de er klar over "problemet" og det hjelper jo litt, i allefall psykisk. Jeg fikk vite at jeg bare skulle stole på meg selv og ta de beslutningene jeg mente var nødvendig (...)

Jeg planlegger en ny hjemmearbeidsdag i morgen, siden det sånn stort sett ikke vil være noen andre her allikevel (den første beslutning jeg følte var nødvendig å ta.) ;) På fredag håper jeg på at jeg kan sitte sammen med en av studentene og se nærmere på den testingen de gjør innenfor det som er/skal bli mitt område.

Over halveis nå! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka har jeg kommet i gang med å trene igjen. Eller, det håper jeg i allefall... Etter at vi sluttet å spille badminton for ca en måned siden har det vært total stillstand på treningsfronten og det går jo ikke i lengden. Men nå satser jeg i allefall på å være i gang igjen og skal prøve å få trent to ganger per uke. Noe mer går ikke i lengden uansett. Min treningsuke begynner på søndag og denne uka har jeg trent søndag (10 km på ergometersykkel pluss situps) og i dag (5 km rask gange). Det at treningsuka begynner på søndag istedet for på mandag er ren taktikk, fordi det da er større sjanse for å "komme godt i gang" (dvs trening første dagen i uka) enn om den første dagen var mandag som jeg aldri trener allikevel. Jeg prøver å manipulere hjernen litt med andre ord... Skal prøve å føre treningsdagbok også, til inspirasjon og et spark bak når latskapen kommer og tar meg.

Endret av Malou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så er det øyeblikkelig helg igjen! Denne gangen med bonusfridag på mandag. Jeg har ikke fri på 1. mai (sambo har), men jeg bruker bare den siste feriedagen min for ferieåret 2005/2006 istedet. Egentlig skulle den vært brukt i dag, men det er heldigvis ganske fleksibelt sånn at jeg bare rapporterer at jeg avholdt den i dag, men først holder fri på mandag.

Jeg lurer på om jeg har allergiplager. Har vært tett i nesa i over to uker nå og er nødt til å fortsette å bruke nesespray 1-2 ganger om dagen, selv om jeg har overskredet de 10 dagene som man kan bruke den sammenhengende. Burde kanskje ta meg en tur på apoteket og prøve noe respeptfritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du hadde en fin fridag i går. Det undrer meg at 1. mai ikke er en offisiell fridag her.

På nyhetene sendte de noen bilder fra Felledparken, og den var proppfylt av folk... Hvordan kan så mange være ute, når det er en arbeidsdag for de fleste...? :klø:

Misunner deg forresten din fleksibilitet i arbeidet. Så fint å selv kunne bestemme så mye! :)

Du burde nok ikke fortsette med nesesprayen over de 10 dagene. Du kan ødelegge slimhinnene i nesen.

Jeg fant et test-selv-link her, hvor resultatene blir sendt til en lege for vurdering:

Astmalinjen

Pollensesongen er i allefall igang nå.

:klem:

Endret av Miranda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag på tirsdag (...) :Gjesp:

Såvidt jeg har forstått det så hadde man en gang i tiden en halv fridag på 1. mai og en halv fridag på grundlovsdag som senere ble omgjort til en hel fridag på grundlovsdag. Det er jo egentlig fint nok, men litt kjedelig når grundlovsdag faller i helgen som i fjor og i år. ;) Men det er vel i hovedsak håndverkerne som har fri 1. mai, pluss de som er timelønnet kanskje? Sambo hadde i allefall fri og da måtte jo selvfølgelig jeg ha fri også. ;)

Som jeg har skrevet før er hovedgrunnen til at jeg orker den lange reiseveien til jobben at jeg har det veldig fleksibelt på mange områder. Det er verdt mye fordi det gjør hverdagen mye lettere.

Dagboken har blitt forsømt her igjen i helgen, men det er jo ikke første gang akkurat. Vi hadde container til haveavfall i borettslaget i helgen, så da måtte vi jo benytte sjansen til å rydde opp så mye som mulig på lørdagen. På søndag var vi borte så og si hele dagen; på "badmintonavslutning" hos et vennepar. I går bare sløvet jeg på formiddagen før vi kjørte ut på plantesenteret på ettermiddagen for å kjøpe to ekstra tujaer til hagen som skal ersatte en gammel busk som vi hadde regnet med å beskjære kraftig men endte med å fjerne helt. Da de ikke hadde tujaer i den størrelsen vi ønsket oss endte vi med å kjøpe et japansk kirsebærtre til forhaven istedet. Det har vi tross alt snakket om lenge, så egentlig var det vel egentlig bare rett og rimelig at vi kjøpte det istedet. ;)

Ny hjelm fikk jeg også kjøpt meg, så nå er jeg klar til tur neste lørdag.

Jeg vet foressten godt at jeg ikke burde fortsette å bruke nesespray, men hva **** skal man gjøre når nesa tetter seg totalt igjen da? Burde nok komme meg til legen eller prøve noe reseptfritt på apotektet.

Snart helg? ;)

Endret av Malou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inntil du kommer deg til legen, så bør du prøve med saltvannsspray fra apoteket...

Ja, jeg har også hørt det der med de to halve dager som ble lagt sammen. Men så var det mange håndverkere i byen i går! ;)

Det du skrev om containeren, fikk meg til å tenke på planen jeg hadde for i dag :sjenert:

Jeg skal til gjenbruksstasjonen med tilhengeren, men jeg hadde planer om å fylle den helt opp. Nå kommer solen også, så nå kan jeg ikke bruke regnevær-undskyldningen lenger.

Kanskje jeg bare skal se Narnia med familien i aften... For på mystisk vis har KG tatt hele min formiddag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hodet-fullt-av-saltvann-smiley: :ler:

Jeg fant en "gammel" saltvannspray sambo kjøpte en gang jeg var forkjølet i skapet på badet. Den ble aldri noen suksess den gang, men pga nesesituasjonen akkurat nå tenkte jeg at jeg ville prøve igjen. Synes ikke den fungerer supergodt akkurat, men hvis jeg tar en skikkelig overdose holder den da i det minste den åpen. Men jeg må virkelig styre meg for å ikke bruke nesesprayen jeg har i veska. Hvor lenge bør jeg holde pause før jeg kan begynne igjen mon tro? ;)

Dette kan jeg forestille meg var rimelig interessant lesning, men jeg vet ikke hva annet jeg skulle skrive om egentlig. Kan jo skrive litt om været :Hehe: som ser helt perfekt ut fra her jeg sitter innenfor. Det så ut som om det skulle bli nesten sommervær mange steder i Danmark denne uka. Får håpe det holder seg til helgen sånn at vi stakkarer som må jobbe får litt glede av det også.

Ganske trøtt i dag også. Gleder meg til å komme hjem og slappe av og se Desperate Housewives.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lano

Ang. nesespray: Jeg er et skikkelig skrekkeksempel på det der... Brukte nesespray sammenhengende i 1,5 år, fordi jeg var pottetett når jeg våknet og når jeg skulle sove. Da jeg endelig sluttet, tok det bare en dag eller to før det ga seg - det var rett og slett nesesprayen som gjorde meg så tett!

.... det eneste problemet var at sprayen er så sterk at den rett og slett har slitt hull i slimhinnene inni nesa, sånn at jeg nå har et hull i neseveggen!

:overrasket:

Hvis jeg stikker lillefingerne opp i hvert sitt nesebor, kan jeg ta meg selv på fingertuppen.....

Var det skrekk og advarsel nok??????

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kjempe-redd-smiley:

*kaster nesesprayen langt vekk*

Men du klarer deg vel fint selv med litt tynnslitte nesebor gjør du ikke? *nervøs* ;) Nå hadde jeg kun brukt "nesespray" i 3 uker jeg da, så det er forhåpentlig en stund til jeg kan ta meg selv på noe som helst.

Men en historie til skrekk og advarsel, det var det i allefall.

*fortsetter å fylle hodet opp med saltvann*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lano

Joda, det plager meg ikke nevneverdig. Jeg snorker ikke, får nok luft (tror jeg da!) og det synes jo ikke på utsiden. Men mine to legevenninner synes det er utrolig fascinerende å kjenne på innsiden av nesen min!

:ler:

Det er jo ikke sånn det skal være inni nesa, men som sagt så plager det meg ikke. Men skikkelig skummelt at nesesprayen er så sterk at den kan gjøre sånt!! :overrasket:

Det skal jo også sies at det er stor forskjell på noen uker og 1,5 år... På slutten da jeg brukte den ble jeg nesten rusa, i hvert fall litt svimmel når jeg tok et "trekk"... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg tenker meg om er jeg litt tett i nesa jeg også, men etter Lanos erfaring med nesen og fingertuppen, tror jeg aldri jeg kommer til å bruke nesespray! :ler:

Egentlig tror jeg rett og slett at jeg har noen polypper som er ved å tette hele nesen *nesefiksert* :ler:

Faktisk er det veldig irriterende, og et arvelig problem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I disse nesetider... :ler:

I morges våknet jeg faktisk uten at nesen var helt tett! Så nå håper jeg det betyr at det bedrer seg. Jeg holdt på å overgi meg til nesesprayen i går kveld, men klarte med nød og neppe å holde meg unna.

Jeg leste foressten om sånne voksende polypper på VG Nett i går Miranda. Det har jeg i hvertfall ikke! (..)

Jeg har hjemmearbeidsdag i dag og har sovet til 9. *strekker seg* Ute er det allerede 15 grader i skyggen, så jeg planlegger å spise lunch i solveggen i dag. Det er utrolig flott ute med sol og det ligger et lysegrønt teppe over det hele pga av alle trær og busker som akkurat har begynt å springe ut. Akkurat den korte tiden når dette skjer er den vakreste tiden på hele året synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

... av nysgjerrighet måtte jeg inn å se hva de skrev på VG i går (om polypper). Siden mine er store og synlige, og de bør fjernes mens de er små og nesten usynlige, - bør jeg nok vurdere behovet for en sjekk hos øre-nese-hals legen.

Og alt dette p.g.a. din nesespray! :ler:

Enig i at dette er den aller beste årstid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kommer det kanskje noe "godt" ut av alt dette nesespraypratet allikevel da Miranda. ;)

Så er det fredag og med det været som er meldt i helgen kan den jo nesten ikke bli noe annet enn bra. I morgen skal vi på motorsykkeltur med en del vennepar og være ute hele dagen, så da er det jo supert med "sommervær."

I ettermiddag har jeg planer om å kjøre litt tidlig fra jobb. Planlegger et kjapp tur innom et senter på vei hjem for å kjøpe et blad og noen andre nødvendigheter, hvis ikke jeg bare forter meg hjem for å nyte det gode været istedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du nyter det gode været, som har kommet sent, men GODT!!

Nesespray er noe farlig noe, ja. Jeg har studert sammen med en som var avhengig, og hun ble helt hysterisk hvis den var borte. Litt morsomt for en utenforstående, men ganske skummelt også. Kanskje du kan prøve en sånn neseskylle-dings? Ellers så tror kjæresten at han har blitt alergisk mot pollen, han klør i øynene, nyser og er tett i nesen. Ikke så morsomt, så han får vel ta en tur til legen...

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide med en oppdatering igjen.

Har vært for opptatt med å nyte sommeren de siste dagene, så det har blitt minimalt med internett. På lørdag var vi borte hele dagen. Først på motorsykkeltur hele dagen (rundt halve Sjælland) med fellesspisning etterpå. Jeg må innrømme at det er den mest positive opplevelsen jeg har hatt bakpå en motorsykkel noen gang. Det faktum at jeg sitter mye bedre på denne en den gamle pluss at vi hadde fantastisk vær forklarer vel det meste. På søndagen nøt vi det fine været ute på den nye terassen. Føltes som årets første skikkelige sommerdag for min del, slappe av med bok og grilling på ettermiddagen, pluss at vi fikk gjort noen småting i hagen også. Deilig dag!

Jeg startet denne uken med å jobbe hjemme i går i og med at det er helligdag her på fredag. Det betyr kort arbeidsuke og bare tre dager inn på kontoret. Perfekt uke!

Jeg skulle ønske jeg kunne sitte ute på terassen i dag også. Det burde vært forbud mot å jobbe når det er sånt vær. Hvem vet hvor lenge det er til neste gang og hvor mange fine sommerdager vi får i år?

Satser i hvertfall på mer deilig sommer når vi reiser til Toscana om 2 måneder og 1 uke. På tide med nedtelling snart tror jeg.

Jeg har forøvrig bestemt meg for å ignorere hele nesen inntil videre Piglet. Foreløpig går det faktisk forholdsvis bra og jeg kan puste. ;)

Endret av Malou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...