Gå til innhold

Malou's

Malou

Anbefalte innlegg

It's a keeper!! :hoppe: Hvis jeg bare hadde ventet til vi hadde prøvd å henge opp lysekronen og ikke bare holdt den over bordet som vi gjorde i går kveld hadde jeg nok spart meg for alle bekymring. Sambo hang den nemlig opp når han kom hjem fra jobb i dag og nå henger den med hvite tente lys og ser helt perfekt ut. Sånn bortsett i fra at den ikke er sort ennå og kanskje henger litt lavt, men det er sånne små detaljer som vi fikser etterhvert. ;) Jeg er i allefall kjempefornøyd. Jeg som var redd for at lysekronen skulle være for "hytteaktig", men det synes jeg faktisk ikke at den er i det hele tatt. Synes faktisk den er veldig enkel og fin og jeg tror den blir enda finere når den blir sort.

Endelig en happy ending på en lang innredningshistorie, for jeg har sett etter en sånn lysekrone lenge og nå har jeg den endelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra at du ble fornøyd med lysekronen. De er skikkelig fine og stemningsfulle - jeg har noe lignende jeg og. Men vi bruker den bare på vinteren vi da, for det er liksom ikke så sjarmerende med levende lys i den lyse sommernatta. I landet ditt er det vel relativt mørkt selv på sommeren? *jeg-og-vil-smiley*

Og du - et bilde hadde gjort seg. Av den ferdig opphengt med lys i :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, Malou! :vinke:

Gratulerer med ny lysekrone!!! Den høres kjempefin ut! Så kjekt det er når man finner det man har lett etter så lenge! :)

Jeg synes også Fix-sangen til Coldplay er nydelig, kan få oppheng i den, og frysninger på ryggen.

Og siden du er værmelder; her er dagens værmelding fra væren:

Vind, drittsurt, regn... :forvirret:

Sånn er det pr. i dag på vestlandet, i det litt høyere landet litt lengre nord...

Det gjelder å kose seg med levende lys og rødvin! :)

Related? Den serien har jeg ikke hørt om. Noe som ikke er sendt her til lands ennå, antagelig? Vi for vår del storkoser oss med Krøniken for tida, men det er jo så få episoder - ikke før har det begynt en ny sesong, så er det nesten slutt... :grine: Synes danske serier er så herlige. Jeg hadde jo dilla på Nicolaj og Julie, også, og tror ikke jeg gikk glipp av en eneste! For et par år siden var jeg på Kastrup på vei til Berlin, og var innom taxfree'en for å kjøpe meg en vannfast mascara. Fikk hjelp av en meget hyggelig og godt voksen dansk dame. Jeg forklarte henne med et smil at mascaraen måtte være vannfast, sånn at den tålte rørende episoder av Nicolaj og Julie. Det var da hun fortalte meg om Krøniken: hun sa at de kveldene denne serien ble sendt var det nesten folketomt i de danske gatene! ;)

Ønsker deg en kjempefin onsdagskveld! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linken din virker ikke monja. :Hehe:

Jeg skal se om jeg får tatt et bilde av "spisebordarrangmentet" etterhvert. Selvfølgelig vil den mest bli brukt om vinteren her også, men uansett er det nok litt mørkere om sommeren her enn det er hos deg ja monja.

Jeg er en av de danskene som er ute på gata når de sender Krøniken Væren. ;) Jeg vet ikke hvorfor, men av en eller annen grunn oppdaget jeg ikke den serien før det var "for sent." Men jeg så Nicolaj og Julie da, og likte den kjempegodt.

De har ikke begynt å sende Related her ennå nei. Det kan godt være at den aldri kommer hit heller for den har visst for få seere og står i fare for å bli kansellert. De har "kun" mellom 2-3 millioner seere, og det er jo ikke fult så mye over dammen som det ville vært her. Jeg håper den får lov til å fortsette, for den er en serie som passer perfekt til min smak.

I dag er det litt snø i lufta her igjen, men inntil videre ser det ut som om det er den typen snø som i hovedsak får den snøen som ligger igjen på bakken til å smelte fortere. Hvis jeg tror nok på det så stemmer det sikkert også. :ler:

Det var værmeldingen! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kose: Malou! Så bra at du ble fornøyd med lysekronen!

Så du ser ikke Krøniken. Kanskje ikke så stort tap... Jeg syntes den var veldig bra til å begynne med, men nå synes jeg det har blitt litt sånn at den ene klisjen følger den andre. Men de (DR1) begynner vist og sende Matador til høsten, så den tror jeg jeg vil se. Har aldri sett den før, og føler at det er en nøsvendighet for å kunne leve i det danske samfunnet... ;)

Ellers er jeg også klar for vår!

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har aldri sett Matador jeg heller Piglet, og for å være helt ærlig så er jeg ikke sikker på om er har så lyst til det heller. *udansk* ;)

Det ser ut som at jeg kan få lurt meg til en ekstra hjemmearbeidsdag i morgen og det er jo ikke og forakte. :sjarmor: Det eneste "problemet" var at jeg hadde tenkt å stikke innom på et senter etter jobb i morgen for å se etter noen nye tepper til sofaen og eventuelt et nytt skjørt til på lørdag (skal i 40-årslag), men så kunne jeg jo bare gjøre det i dag istedet. Det betyr i såfall at jeg også stikker litt tidligere fra jobb tror jeg. *dobbel-:sjarmor:*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeps monja, endelig FREDDAN igjen! :hoppe:

Malou presenterer LYSEKRONEN! TA-DAAAAAAAA!

gallery_2374_124_146794.jpg

Den skal males sort og stolene skal beises brune (ting tar fryktelig lang tid...), men eller er bildet som det skal være tror jeg.

Det ble ikke noe nytt skjørt i går for jeg fant ingen som både jeg og kroppen likte på en gang (...), men jeg fikk kjøpt nye plommefargede tepper til sofaen som matcher putetrekkene jeg kjøpte på Indiska, pluss at jeg også plukket med meg en matchende løper til spisebordet i lin på salg til 40 kr. I tillegg plukket jeg med meg en oljebrender fra Bodyshop, da den gamle jeg hadde er i fra forrige årtusen. ;)

Så får det bare være at jeg må bruke en av skjørtene jeg har i skapet på festen i morgen. ;)

Endret av Malou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefin :klappe:

Den var da veldig veldig lik den jeg har. Får slenge inn et bilde i kveldinga så vi har å sammenligne med ;)

Kjempekoselig iallefall.

Hva slags brunfarge beiser du med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har brukt en blanding av av to bokser på bordet, en kombinasjon av fargene palisander og mørk nøtt. Det er en vannbasert lakkbeis til tre fra merket Aqua Combi-Clean (...)

Jeg har akkurat beiset første strøk på en av stolene. Det er lenge siden jeg pusset den ned, men jeg har bare ikke fått tatt meg sammen til å begynne å beise. Tanken på at det er 6 stoler x antageligvis 3 strøk tar litt knekken på arbeidslysten. Satser på at sambo hjelper til litt da, i allefall med pussingen, ellers blir de neppe ferdig før 2008, evt den dagen jeg går ut og kjøper noen nye stoler i riktig farge. ;) Jeg har så lite tålmodighet at jeg allerede ble litt lei under det første strøket. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er sånn som meg du. Nesten lei før jeg får begynt.

Og jeg som tenkte jeg skulle beise alle trehvite møbler vi har i stua iallefall - til sommeren. Men jeg lurer på om det kanskje blir for mye mørkt jeg - framskap, hjørneskap, spisebord med 4 stoler, TV bord og salongbord. Hva tror du? Og enn om jeg blir lei det :dåne-smiley:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis man blir lei av det mørke en gang kan man jo bare male det hvitt og gå etter den romantiske stilen? Evt pusse det ned? (særlig jeg gidder å pusse ned, kjøper nok heller nye møbler...) :ler:

Det er jo selvfølgelig en risiko ved å beise alle møblene mørke for store mørke flater (som vårt spisebord) tar jo opp mye lys og det kan kanskje bli litt mye med masse mørke møbler. Men på den andre side så har dere jo lyse vegger nå da. Hvordan er lyseforholdene ellers hos dere monja? Foreløpig er det bare spisebordet som er mørkt her i stua, pluss sofaen da. Sofabordet er i lys marmor og TV-bord pluss seksjon er i bøkelaminat. Så det blir litt miks av tresorter, men jeg har funnet ut at jeg ikke kan ha bare like møbler i ett rom for da blir jeg så innmari fort lei. Ellers så synes jeg generelt at mørke tremøbler skaper mer hygge og hulefølelse enn lyse, men det kommer jo ann på hva man går etter da. Jeg synes hvite tremøbler kan være stilig også jeg. Vi har hvitt kjøkken.

Det har inntil videre vært TV-kveld det her. Først to timer American Idol på TV3 og deretter en time Grammy Fashion Police på E! *guilty pleasure*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er legger barbert og smurt inn i olive bodybutter fra Bodyshop. *glatt og lekker* Greit å slippe å skulle gjøre "alt" i morgen før vi skal på fest, så nå har jeg i hvertfall en ting mindre på listen. Ikke det at jeg har så mye jeg skal på dagen i morgen egentlig, men jeg liker å ta livet med ro og slappe av før vi skal på fest.

Jeg er godterisyk/småsulten og har bare lyst til å spise et eller annet hele tiden. Siklet til og med på rosévinen som ligger på kjøl i kjøleskapet, men vi skal jo på fest i morgen så jeg dropper det nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, mandag igjen! *sløv*

Vi kom først hjem fra fest "søndagmorgen" klokka 5, så jeg behøver vel ikke skrive at formen ikke var helt på topp i går. Sto opp klokka 15 for å flytte kroppen fra senga til sofaen og tilbragte mer eller mindre resten av dagen der.

I dag føles det som jeg har hodet fult av bomull og jeg har ikke noe særlig å skrive. Kommer sterkere tilbake.

:Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En skikkelig hangover, med andre ord! ;) Hjelper ikke akkurat på mandagsfølelsen det der! :kose:

Lysekrona gjorde seg veldig godt syns jeg! :tommelsmil:

Og så blir jeg sliiiiten bare jeg hører om beisinga...jeg har ei vogge til Kveruliten som jeg skal male jeg, men jeg kommer ikke i gang...den består stort sett av sprinkler nemlig... :sjenert:

Håper formen er litt bedre nå - snart er det tirsdag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg blitt syk... Er hjemme fra jobben i dag. Hadde planlagt å jobbe hjemmefra, men er i såpass dårlig form at jeg regner med å tilbringe mesteparten av dagen på sofaen istedet. Merket det allerede på morningen, så istedet for å sende mail om at jeg jobbet hjemme, ble det til en mail om at jeg var syk istedet, men tok en kort telekonferanse på morningen allikevel, pluss at jeg sjekker mail sånn inne i mellom.

Det er jo aldri noe morsomt å være syk, men på den positive siden så blir jeg forhåpentligvis frisk til helgen for da skal vi i barnedåp i Norge. Vi flyr opp fredagkveld etter jobb og kommer hjem igjen søndag kveld. Kort og hektisk, men sånn blir det bare denne gangen. Vi har ikke så mange feriedager igjen (ferieåret i Danmark varer til 1. mai), og da vi har planlagt å holde fri de tre dagene før påske, er det ikke så mye mer igjen og ta av i år. Dessuten var vi jo rundt og besøkte alle i julen, og det er jo ikke så lenge siden. Satser på at de vi ikke rekker å møte vet hvor vi bor også, så de kommer på besøk hvis behovet for å se oss blir for stort. ;)

Nå skal jeg slappe av på sofaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sender ikke særlig mye fra OL på de kanalene jeg har, men jeg kikket da litt på utfor for kvinner i dag. Jeg vurderte litt å betale for å se NRK Nett-TV, men det frister ikke så veldig å betale 149 kr når de ikke en gang kan garantere at kvaliteten er ok pga begrenset båndbredde til utlandet. Så da blir det vel til at jeg i hovedsak får klare meg med litt sammendrag og sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...