Gå til innhold

Malou's

Malou

Anbefalte innlegg

Gjest gjesta

Jeg sitter i sofaen og ser på juletreet... Om en time sitter jeg forhåpentligvis her igjen, men uten juletre å se på.

Har fargerike tullipaner i lilla glassvase på bordet, så juletreet er helt kræsj her nå, men lillegutt argumenterte så sjarmerende flott for å beholde ut denne dagen - skolen begynner jo ikke før i morgen. Men nå er han lagt seg. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men det er deilig å bli kvitt den, det er akkurat som om jeg puster lettere når all pynten er borte!

Sånn har jeg det også merkelig nok. Dette selv om jeg ikke har mye pynt en gang.

Jeg har vel ellers alltid en tendens til å begynne å planlegge eller i allefall å tenke på neste jul, ferie etc når den nettopp er avsluttet. Hva vil jeg gjøre bedre/annerledes neste gang, hvor skal vi reise på ferie neste sommer etc. Men å kjøpe pynt i utlandet har jeg ikke tenkt på før jeg leste om det i dagboken til Klips.

Endte det med at du ble du kvitt jula i går Mie?

Jeg har som så ofte før problemer med søvnmønsteret. Kjempetrøtt i går kveld, helt til jeg skulle legge meg. Pling, ikke trøtt og ikke lyst til å sove i det hele tatt. For at ikke det skulle være nok så har jeg ikke sovet ordentlig siden klokka 5.30 i morges heller. Dupper av, men våkner og ser på vekkerklokka veldig ofte. Jeg føler meg trøtt så jeg kan ikke forstå hvorfor dette skjer. Fryktelig irriterende i allefall. Satser på å jobbe hjemme i morgen og forhåpentligvis få sove litt lenger.

Det er helgrått utenfor i dag. Kan vi ikke bli ferdig med "mørketiden" snart?

Endret av Malou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har plutselig fått for meg at jeg burde vært på nyttårssalg. Ikke fordi jeg skal ha noe spesielt, men mest fordi jeg så og si aldri er på nyttårssalg i det hele tatt! (veldig god grunn i grunn...) Går jeg glipp av noe mon tro? Egentlig liker jeg ikke salg særlig godt (der ligger nok mye av forklaringen ;) ), innbiller meg at mesteparten er bare skrot som ingen andre vil ha allikevel, men det finnes sikkert noen kupp i mellom. Kanskje jeg skal ta fri 2. januar 2007. Det må vel kalles langtidsplanlegging. :ler:

(legg vennligst merke til at dette innlegget hittil ikke inneholder et enste ord om jul og julepynt) :Hehe:

Bare så det er sagt er jeg totalt fokusert på jobben min i dag. :ler: Har ikke så mye å fokusere på forsåvidt, stille og rolig. Sånn er det alltid i januar. Så da har jeg da i det minste en unnskylding for å la tanke fly. (som om jeg trenger det...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drakk en mindre god cafe latte fra kaffeautomaten her i stad, i et forsøk på å bli litt mer opplagt og jeg tror faktisk det hjalp litt. :koffein-smiley: Det kan jo godt være at det er det faktum at jeg snart skal hjem som har gjort susen også, hvem vet. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er mange som lar pynten henge til 13. dag jul, lenger? Ikke for å få deg til å tenke på jul igjen, Malou, men det er faktisk veldig koselig å ha juletre i sin egen stue.

I år har jeg i allefall savnet det, selv om vi ikke var hjemme juleaften. Første jul uten...!

Nå får jeg fortsette med dagens oppgaver. Føler meg plutselig ganske så energisk ;)

:klem:

Miranda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Malou og godt nytt år!

Synes også det tar litt tid og komme igang etter juleferien, alt går litt sakte, liksom. Ellers så leste jeg at d. 3. januar er den værste jobbedagen, så det kan det jo være noe i. Men nå er jo snart halve uken gått... :)

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for hilsninger Miranda (selv om den handlet om jul..hehe) og Piglet.

3.januar var i allefall ikke årets beste arbeidsdag for å si det sånn, men nok heller ikke den værste heller. Forøvrig hjalp det betraktelig å stikke en snartur innom et senter på vei hjem og kjøpe pung og veske på SALG. Jeg sparte nemlig 300 kr i går jeg. *stolt* :Hehe: Kjøpte en DKNY pung i grønt skinn nedsatt 100 kr og en kjempekul Guess "partyveske" i stoff, med bronsefargede detaljer, spenne og kjede nedsatt 200 kr. Samtidig fikk vi invitasjon til fest i februar i går kveld, så man kan vel faktisk si at jeg var forutseende. :ler:

Nå mangler jeg bare å bestemme meg for om jeg skal ta noen av bursdagspengene jeg fikk fra mamma og pappa når jeg var hjemme i julen, eller om jeg skal spare dem til noe annet og betale for veska og pungen selv. Det kommer egentlig litt ann på hva sambo/svigers bestemmer seg for, for jeg har sagt til sambo at jeg kunne tenke meg et gullarmbånd, men jeg regner med at det kan komme til å koste mer enn det de har tenkt til å gi, for skal jeg først ha ett skal det være et med litt tykkelse på. Jeg kunne i såfall legge i pengene fra mamma og pappa pluss evt legge i litt ekstra selv. Jeg har også vurdert å ønske meg en pulsklokke, og dermed få et ekstra spark for komme i gang med å gå mer turer igjen.

Å så mange bekymringer jeg har. :Hehe: Egentlig burde jeg vel bekymre meg for at jeg snart blir 30, men det blir for dystert å tenke på... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos vesker, så kjøpte jeg den søteste plommefargede stoffveske i sånn blankt mykt stoff (velour?) med påsydde paljetter på salg i Norge. På Lindex av alle steder,(eller var det på Kappahl??) Fikk til og med skryt av den av ei som jobbet på en besinstasjon da vi var på vei hjem til Danmark. Det skjer ikke så veldig ofte for å si det sånn! Veska kostet 90 kr. Dessuten kjøpte jeg et par store "lysekroneørbedobber" på H&M som jeg sikkert ikke kommer til å bruke fordi jeg sikkert ender med å synes at det ser for voldsomt ut med så store øredobber på meg. Men de var fine da, så nå mangler jeg bare å bli sort. (Jeg synes sånne store smykker er finest på sorte kvinner, de kan nesten bære alt synes jeg. Kanskje jeg kan bruke dem på den tidligere nevnte festen i februar? Dessuten kjøpte jeg meg to sånne "tyrkiske" teglass til å ha telys i lilla/plomme som jeg har satt i zinkfatet jeg har på stuebordet.

HE HE, materialisten meg fikk lyst til å skrive om de siste shoppefunnene, fordi jeg kom på at jeg hadde "glemt" å fortelle om veska. ;)

Sånn alt i alt endte jeg med å kjøpe 5 vesker i 2005. Er det mye? Det er nok ikke direkte lite i allefall... Den jeg kjøpte i går teller heldigvis først med i 2006-regnskapet. Siden den kostet 400 kr er det kanskje like greit. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av det beste med å jobbe hjemme er at man kan legge seg på sofaen med blad et splittsekund etter at man har "gått hjem" fra jobb. Pluss brenne telys i de nyinnkjøpte "teglassene." :kose-seg-smiley:

Må lade opp til badminton i kveld. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er mye å kjøpe 5 vesker på ett år? ;) For meg ville det ha vært det. Jeg kjøpte to jeg. Men bruker likevel mest min nok 3 år gamle ( :rodme: )

Kanskje er jeg ikke så opptatt av vesker fordi jeg bruker en ryggsekk på jobb (det gjør alle annsatte)...

Jaså, så du fant noe på salg? :sjarmor: Jeg har faktisk også kjøpt noe; et par lammeullsgensere fra H&M. De er deilig varme, og tidløse. Vel, - nå har jeg begynt å sy palietter og perler på den ene, så den ender kanskje med å bli ubrukelig :overrasket:

(Ble farlig inspirert av datteren, som ville sy palietter på sitt sortre skjerf)

Åhhh så deilig det er med fri mandag-tirsdag-onsdag-torsdag ;):sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal sies til mitt forsvar at jeg som oftest kjøper ganske billige vesker Miranda. Dessuten kjøpte jeg to av dem i NYC og da teller det ikke. :Hehe: Da er jeg faktisk nede på tre og den siste jeg kjøpte i Norge kostet under 100 kr så den teller i hvertfall ikke. Sim-sala-bim, så kjøpte jeg bare to vesker i 2005 jeg også. :ler:

Jeg bruker foressten en egen veske på jobb som det også er plass til bærbar PC i. En brun skinnveske som jeg kjøpte på en feriereise til Naxox for et par år siden.

:innmari-mye-veske-prat-smiley:

(I det minste skriver jeg ikke om jul eller julepynt)

Forøvrig overså jeg fullstendig den kommentaren om alle fridagene. ;)

Har nettopp hatt en kosestund med Zorro den fryktløse kanin på stuegulvet. Han er så myk og hengiven :hjerte: (og ikke spesielt fryktløs.)

Endret av Malou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er altså en reser på dagbokinnlegg om dagen. Tydelig at jeg har hatt fri-fra-KG-juleferie.

Nå skal jeg legge meg med gulvet med blad og teppe, og tar jeg ikke feil så tar det ikke lenge før kaninpusen min gjør meg med selskap igjen.

Endret av Malou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må nesten alltid inn å rette eller tilføye noe i innleggene mine etter at jeg har postet dem. Irriterer meg at jeg ikke kan foreta en hurtig rettelse uten at det står endret av Malou den 4. januar kl. xx.xx nederst i innlegget.

Akkurat som det er noe å irritere seg over...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjesta

Mange som har veskedilla, men jeg er ikke en av dem. Elsker riktignok å shoppe, men ikke vesker. Og heller ikke sko. Hater sko. :ler:

Akkurat nå misunner jeg deg den lille søte kaninen din. Vi har kaninunger på jobben nå, og jeg har sååå lyst til å ta dem med meg hjem. Kan man tenke seg søtere skapninger??? :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaniner er supersøte :) *henger seg på kaninsnakken*

Det har jeg ikke alltid syntes, først da vi adopterte en selv... Da den sorte, gamle, dødte, var det klart vi måtte ha en ny. Og den er sååå fantastisk søt, liten og deilig. Med tykk, varm, utepels :)

Kverula, du bør nok overveie å ta en kaninunge med hjem ;)

Malou, mitt skryt med fridagene varer ikke lenge. Fra i morgen har jeg ni arbeidsdager i trekk.

Det blir nesten som to sammenhengende arbeidsuker for deg, det ;)

Men mer jobbing blir det, for i mars reiser vi til Paris! :hjerter_rundt:

Hva kan man shoppe i Frankrike da, Malou? Uten å bli ruinert? :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Gjesta

Det er sånn at når du holde en liten kaninunge i armene så er det kjempevanskelig å sette den tilbake i buret sitt. :sjenert: Bare så synd at de vokser så himla fort. De er jo søte og fine som voksne også, men det er noe ekstra med dyreunger.

Med den katten vi har her i huset så tror jeg ikke at en liten kanin er en gunstig kompis, han ville antakelig se på den som en god porsjon middagsmat er jeg redd... :roll:

Ha en god dag, malou!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To sammenhengende arbeidsuker!!! *svette* :ler:

Med den katten vi har her i huset så tror jeg ikke at en liten kanin er en gunstig kompis, han ville antakelig se på den som en god porsjon middagsmat er jeg redd... :roll:

Det er kanskje ikke den beste kombinasjonen nei, selv om det er jo er noen som har masse forskjellige dyreraser som mot alle odds fungerer sammen. Man da burde nok kanskje først hatt kaninen så katten, ikke omvendt. Denne problemstillingen ble faktisk aktuell for oss senest på tirsdagskvelden da vi ble tilbudt å ta over en Coker Spaniel fra et vennepar som ikke har kapasitet til å ha den lenger. Det var med blødene hjerte vi sa nei, nettopp fordi jeg ikke tør å ta sjansen på at en hund og kaninen fungerer sammen. Ikke er det aktuelt å sette Zorro i utebur heller, for han er jo vant til å leve inne sammen med oss og få mer eller mindre like mye oppmerksomhet som en hund. Jeg orker faktisk ikke tenke særlig mye på det en gang, for både jeg og sambo har lyst på hund, og jeg elsker Coker Spanieler. Men det får vente til den dag vi ikke har kaninen lenger. Noe som jeg regner med tar noen år da han ikke er med enn 2½ år. Forøvrig veier han 2,3 kg, så han er ikke så veldig stor da selv om han er voksen. ;) Men jeg skjønner hva du mener når du skriver om dyreunger Kverula, de er nydelige.

Hva kan man shoppe i Frankrike da, Malou?

Jeg har vel egentlig ikke shoppet så innmari mye når vi har vært i Frankrike jeg, mest sånne småting til hjemmet, fine postkort, oljer og vin, smykkestæsj. Men i Paris er det vel kun saldoen på bankkontoen som stopper deg... Vi hadde jo planer om Paristur i fjor vår vi, men så ble det jo som kjent NYC istedet. Denne våren tror jeg ikke jeg "gidder" å reise til Frankrike igjen, etter at vi tilbragte tre uker der i sommer. Men jeg har så smått begynt å kikke på turer til Barcelona, Roma, Skottland etc.

Sambo falt forøvrig ikke for den jeg-kjøpte-kun-to-vesker-i-2005 historien. Jeg kan ikke skjønne hvorfor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sambo falt forøvrig ikke for den jeg-kjøpte-kun-to-vesker-i-2005 historien. Jeg kan ikke skjønne hvorfor...

Det var da ellers ergelig. Det var jo en god historie :ler:

Skjønner godt du har lyst til å se noe annet enn Frankrike i år, når du har vært der så mye. Uansett er det deilig å reise og se noe av det man ellers ikke ser.

Vel, jeg får se hvordan bankkontoen har det. Min egen og mannens :sjarmor:

Sannsynligvis kommer jeg også kun hjem med noen småting. Får prøve å finne en balanse mellom å være fornuftig, og ha noen minner med hjem fra ferien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får prøve å finne en balanse mellom å være fornuftig, og ha noen minner med hjem fra ferien.

Det er viktig å ikke la fornuften få fullstendig overtaket i allefall. Den tok faktisk litt overhånd de første dagene jeg var i NYC. Jeg behøvde likssom ikke kjøpe noe særlig syntes jeg selv. Helt til slutten av uka pluss etter at jeg kom hjem...

:roll: Jeg shoppet jo, men ville gjerne ha shoppet litt mer. Neste gang... :sjarmor:

Jeg hadde problemer med å sovne i går kveld også. I kveld blir jeg nødt til å ta noen "sovepiller." Det er ikke ordentlige sovepiller da, men jeg har noen jeg har kjøpt på apoteket (naturlegemiddel) pluss noen jeg kjøpte i drugstore i NYC som jeg håpet skulle hjelpe meg gjennom jet-lagen. Det fungerte ikke særlig godt for å si det sånn, men det er jo noe annet enn å trenge litt sovehjelp om kvelden. Men jeg er uansett litt redd for å bli avhengig av sånt, uansett hvor naturlig det måtte være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...