Gå til innhold

Malou's

Malou

Anbefalte innlegg

Jeg er akkurat kommet hjem fra en særdeles våt opplevelse utendørs. :tenne-fyr-på-peisen:

Er forresten ferdig med alle julegavene, gjorde det kjapt og intenst. :ler: Forrige helg vasket jeg huset, jeg stemte for å feire jul da, siden det var rent liksom, men ingen var med på det forslaget. Og nå er det langt i fra strøkent lengre....

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flinke Mie. *klappe på hodet* Her i huset er vi IKKE ferdig med julegavene, men jeg vet hva jeg skal kjøpe (i hvertfall noen...) og dessuten skal vi ikke kjøpe så mange heller, heldigvis.

Torsdag og snart helg igjen, og deretter siste arbeidsuka før en ukes juleferie! I dag skal vi til svigers og spise og bytte julegaver. Jeg hadde lyst til å slappe av hjemme i morgen kveld da vi skal på julefrokost på lørdag, så derfor tok vi det i dag istedet. Jeg HATER arrangementer to dager på rad, og prøver så godt som mulig å unngå det. Det lykkes faktisk som oftest ganske bra, selv om det noen ganger har medført at vi har sagt nei takk til noen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det tror jeg faktisk ikke Piglet. :smilbla: Sånn bortsett i fra at klokka godt kunne bli fire da. Forventningens glede er oppskrytt... ;)

I kveld skal jeg legge meg akkurat når jeg har lyst og i morgen skal jeg sove leeenge! *jubler*

Endret av Malou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har krasjet i dag, for første gang i mitt liv, og det var til og med min feil!! :sjokkbla: Dette måtte jo nesten komme, så mye som jeg kjører. Heldigvis skjedde det ikke noe alvorlig, i hvertfall ikke så vidt jeg vet. Jeg kjørende fra jobben, svinger til venstre i et lyskryss for å kjøre ut på motorveien. Man deler akselrasjonsfelt med bussen. Jeg ser at bussen står stille, men når jeg flytter blikket tilbake forover ser jeg til min store forskrekkelse at bilen foran meg også står stille. Jeg når å bremse, men har ikke nok avstand til at jeg klarer å stoppe. Bremsene låser seg også sier det bang. Ikke noe høyt bang for jeg kjørte av naturlige årsaker ikke særlig fort, men jeg dytter borti bilen foran i allefall. Jeg setter på nødblinket og kjører inn til siden, det samme gjør bilen foran. Ut kommer en ganske forskrekket og småsur dame, men hun blir blidere ganske fort. Jeg kunne ikke se at det hadde skjedd noe hverken med vår eller hennes bil, men hun får navn, adresse, telefonnummer og navn på forsikringsselskap. Så nå får vi se om det dumper en forsikringssak inn av døra her etterhvert. Forhåpentligvis ikke, men jeg kan selvfølgelig ikke garantere at det ikke var en liten skade på den andre bilen, for det var halvmørkt der vi sto.

I ettertid lurer jeg på om jeg skulle tilkalt politi for å få de til å se på eventuelle (manglende) skader, men det gjorde jeg ikke, så nå er det jo bare å avvente.

Ja ja, over 11 år med førekort og en bitteliten krasj, det kan jeg nok leve med. Det viktigste er jo at det ikke var noen (synlige) personskader.

Jeg nyter fredagskvelden allikevel. Skal se film, The Sisterhood Of The Travelling Pants. Chick-flick...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:troest: Det er kjempeekkelt å kræsje, uansett. Jeg gjorde det for et år siden, og det sitter fortsatt i kroppen. Satser ALDRI på at folk overholder vikeplikten sin lenger...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Klips. Å kræsje er ekkelt. Har gjort det en gang da jeg kjørte selv og et par ganger har jeg vært passasjer. Håper du slipper forsikringssak nå da, og når uhellet først var ute er det jo flaks at det ikke ble verre.

Håper du får en god helg med julefrokost og det hele likevel da.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan forestille meg at det var en ubehagelig opplevelse. Har ikke krasjet, men bare sånne nesten-krasj gjør meg helt skjelven. Men etter 11 år er vel ikke et krasj så veldig mye...

Ha en fin kveld!

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for omtanke Klips, monja og Piglet! Jeg har egentlig ikke tenkt så mye mer på "ulykken." Det eneste som er litt irriterende er at jeg ikke vet om det blir noen sak ut av det eller ikke.

Så er det mandag igjen og jeg er kjempetrøtt og har ikke den lengste lunta i verden akkurat. Fikser ikke at folk maser på meg før lunch på mandager, spesielt den første timen etter at jeg er kommet på jobb.

Heldigvis er det kun 5 arbeidsdager igjen før juleferie! Det betyr over en uke uten vekkerklokke og masse kos og avslapning. *lengter*

Julefrokosten var foressten veldig hyggelig. Masse god mat og drikke, men ikke så mye drikke at man fikk det dårlig dagen etter heldigvis. Var ganske slapp i går allikevel da, men det er akseptabelt. Vi gikk kveldstur i nabolaget og beundret alle julelysene. Kjempekoslig, selv om det faktisk var -5 kuldegrader i går kveld og jeg neste fikk frostskade på rumpa. :ler:

Endret av Malou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malou :vinke:

godt det ikke skjedde noe ved ulykken.. du hører nok ikke mer i den saken :)

Tror forøvrig man kun tilkalder politi om det er personskader eller skader på offentlig eiendom, eller der hvor en av partene har overtrådd ferdselsloven (kjørt på rødt lys, f. eks).

Jeg har juleferie jeg!! Det føles ikke sånn, bare... Er super-trøtt etter å ha vært våken fra 3.30 i natt.

Miranda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du problemer med døgnrytmen siden du har vært så tidlig oppe Miranda?

Jeg vil bare hjem! Ikke noe hvis-atte, jeg-ska-bare eller annet viss vass. Jeg vil bare helt enkelt hjem! :ler:

Americas Next Top Model i kveld. En av de få TV-programmene jeg følger med på for tiden. Vi så foressten to episoder Prison Break i går. Virker som en ganske ok serie. Passer nærmest perfekt til sambo i allefall. Også er det jo hyggelig med noe vi kan se sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oj, har du vært i bilulykke, malou? Høres ikke bra ut! :riste: Håper det går bra da! :klem:

Ville bare titte innom og takke for besøket i dagboka mi jeg - koselig at du titter innom, selvom du ble litt forvirra og ikke visste helt hvor du var hen akkurat da! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg snart på vei til Norge, og ville bare ønske deg god ferie og god jul når du kommer så langt. Regner kanskje med at jeg kikker innom KG fra Norge også, men hvis det ikke blir til til det, så har jeg ihvertfall sagt: GOD JUL! :nisse:

:klem: Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken døgnrytme, Malou? :sjarmor:

Men egentlig opplever jeg det ikke som noe problem. Jeg sover bare når jeg er trøtt. Her om vinteren skal jeg bare huske på å få litt dagslys.

I går sov jeg dårlig, fordi jeg sov da jeg kom hjem etter den siste natt. Og så blir det noen ganger litt vanskelig å sove til natten igjen...

Jeg ville også forbi og ønske deg en god jul, Malou. Jeg drar jo i morgen, og for mitt vedkommende blir det ikke KG i dagene i Norge.

God tur til Norge du også, og

God Jul Malou! :nissevink:

Miranda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Malou! :vinke:

Har ikke vært her på en stund nå, så jeg tenkte det var på tide å komme innom og hilse på! hvordan går det med deg? Har du tenkt å feire jul i Danmark?

Håper du får en fin førjulsuke!

A. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, en dag vekk fra KG (i allefall i fra dagboka) også ligger det 6 hilsninger. Sånt er så hyggelig. Takk for (jule)hilsninger monja, Miranda, Piglet og nostalgia x 2.

Snart er enda en arbeidsdag over (forøvrig årets korteste dag), deretter er det bare 1½ arbeidsdag igjen til det er juleferie. Den ½ tar jeg på fredag. Det er forsåvidt en helt vanlig arbeidsdag, men jeg regner med at den blir ganske stille og at jeg tar den hjemmefra sånn at jeg kan ordne noen andre småting inne i mellom i løpet av dagen. Det er ikke å forakte å sove litt lenger heller, når man skal kjøre 70 mil på kvelden. Dessuten slipper vi å pakke bilen kvelden før, som vi ellers pleier å gjøre når vi kjører rett etter jobb.

Vi var ute og kjøpte de siste julegavene i går, bortsett i fra en som sambo allerede har ordnet i dag. Så nå skulle det hele være på plass. Etterpå spiste vi "julemeny" på kinesisk restaurant, noe som endte med å ta 2 timer og resulterte i at vi var ganske sent hjemme. Men vi hadde det veldig hyggelig da, selv om jeg har vært rimelig trøtt i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste ordentlige arbeidsdag før juleferien. :nisse:

Jeg blir nødt til å stikke innom et senter på veien hjem og kjøpe noen småting; en flaske whiskey til pappa, en liten ekstra gave til mamma (vet hva jeg skal kjøpe)) pluss intimsåpe og tampax. Etterpå skal jeg hjem og pakke også blir det forhåpentligvis tid til en avslappende time eller to på sofaen før sengetid.

I morgen satser jeg på å pakke det siste og gjøre noen andre småting samtidig som jeg vokter mailboksen.

Må foressten få ringt til to venninner i dag og lage avtale om besøk i julen.

Endret av Malou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...