Malou Skrevet 15. november 2005 Forfatter #701 Del Skrevet 15. november 2005 Oi, her hadde det vært folksomt! Takk for hilsninger alle sammen! :-D I dag er det kommune- og regionsvalg her i Danmark, og jeg har fortsatt ikke helt bestemt meg for hvem jeg skal stemme på. Jeg begynner kanskje å danne meg et bilde av hvilket parti jeg skal velge, men jeg er fortsatt litt usikker. Jeg er litt redd for å stemme på "feil" parti, men på den annen side så tror jeg nesten at det blir litt feil uansett hvem jeg velger. Det finnes jo ikke noe parti som står for akkurat det samme som en selv. Jeg tror nesten jeg blir nødt til å kjøre tidlig hjem og filosofere litt over det her.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 15. november 2005 Forfatter #702 Del Skrevet 15. november 2005 Stemme avgitt! *stolt* Det er faktisk første gangen på lenge at jeg stemmer, for ved siste kommunevalg her i Danmark følte jeg meg ikke "dansk" i det hele tatt og unngikk å stemme. Ikke gidder jeg å stemme i Norge lenger heller, siden jeg ikke bor der. Nest etter å lage julekort selv (som jeg beundrer, men ikke gidder å gjøre selv) så synes jeg det er fint å benytte sjansen til å støtte en god sak. I år har jeg kjøpt julekort hos Leger uten grenser. Fikk de i posten for noen dager siden, men har ikke åpnet konvolutten for å se på dem før i dag. Nå skal jeg bare huske på å bestille frimerker på nettet sånn at jeg har alt jeg trenger klart her hjemme. Er sliten i kveld, så jeg tror jeg trekker meg tilbake til sofaen med et blad og en kopp te. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 16. november 2005 #703 Del Skrevet 16. november 2005 (endret) En god idé å bestille julekort som støtter ett godt formål. Jeg har lurt litt på å kjøpe kort fra Unicef, men har ikke fått tatt meg sammen ennå. Forresten hadde de noen søte julekort fra Isabella Smith, men de støtter ikke akkurat noe formål... Meeeen... om jeg i det hele tatt får sendt julekort, er jeg flink... Det er nemlig ikke hvert år... Miranda Endret 16. november 2005 av Miranda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 18. november 2005 Forfatter #704 Del Skrevet 18. november 2005 tikk-takk, tikk-takk, tikk-takk, tikk-takk Time goes by...so slowly... Jeg vil ha helg nå!! :utålmodig-smiley: Nå er det vel ikke så veldig ofte jeg har voldsom arbeidslyst, men i dag er jeg nede og skraper bunnen tror jeg. Det hjelper ikke å tenke på at det er fredag en gang, jeg vil bare hjem nå!! Tror nok at det spiller ganske mye inn at sambo var hjemme fra jobb før kl. 10 i dag. Dette er absolutt ikke hverdagskost, men han begynner i ny jobb på mandag (innenfor samme bransje) og sluttet tidlig i den gamle jobben i dag. Jeg vil også hjem og fyre i ovnen! De har mange søte ting hos Isabella Smith synes jeg. Jeg har kikket på de julekortene jeg også Miranda. Jeg har faktisk tenkt på å ta en tur ned i butikken nede ved Haslev før jul, men det hadde jeg forsåvidt planer om i fjor også, uten at det ble noe av av den grunn. Bedre lykke i år kanskje? Jeg fikk luftet shoppinggenet litt i går. Kjøpte et nøkkelskap i gjenbrukstre og to kjempefine potter i gammel fransk stil. Tror de kommer til å passe godt i stuevinduet der jeg allerede har bruker en gammel fransk vinkasse som blomterpotte. Elsker å shoppe nye ting til hjemmet, spesielt når det i den siste tiden har blitt mest smykker og stæsj til meg selv. Ikke det at ikke det er gøy i seg selv... I dag var det foressten bittelitt snø på bakken hjemme hos meg. Nok til at det var litt glatt på småveiene til og med! Det er altså for tidlig spør du meg (men det er det nok ingen som gjør nei...) På den positive siden er det sol og knallblå himmel utenfor. Hadde det vært det perfekte turvær. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 21. november 2005 Forfatter #705 Del Skrevet 21. november 2005 Oi, for et liv det har vært i her i helgen da (...) Så er det mandag (igjen) og jeg er i skikkleig møkkaform. Føles litt som om jeg har vært på fest i hele helgen, men det har jeg altså ikke! Det verket i kroppen i går kveld også, så kanskje jeg begynner å bli syk? :bittelitt-hypokonder-smiley: Dette har virkelig vært en del av de helgene som bare har flydd avsted. Fredagskvelden kan jeg nesten ikke huske en gang, lørdag, vel jeg fikk ordnet litt både utenfor og inne i huset og sikkert slappet av litt, søndagen hadde vi besøk av svigers pluss at jeg gruet meg til at det skulle bli mandag igjen. Jeg merker veldig godt på meg selv at det er november nå, med energinivå på bunnivå. Jeg har bare lyst til å krype inn i hulen min igjen, og slippe for den sola som skinner meg rett i ansiktet... *sutrer* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 21. november 2005 #706 Del Skrevet 21. november 2005 Håper tirsdagen din blir bedre! Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 22. november 2005 Forfatter #707 Del Skrevet 22. november 2005 Takk for det Piglet. Etter i går var det kun én vei, og den var opp. Jeg vil vel ikke akkurat si at jeg er i toppform i dag heller, men jeg er da i det minste litt mindre "tett i hodet" enn i går og litt mindre trett selv om jeg fortsatt er trett. Jeg har litt på følelsen at jeg ikke våkner ordentlig opp før etter lunch, også blir jeg trett igjen når det blir mørkt om ettermiddagen. Dvs at hvis jeg er heldig er jeg våken i 3-4 timer... My God, nå blir det mye syt og klag her, men hvis jeg ikke kan få ut noe av det her, hvem skal jeg så plage? Alt kan jo ikke bare være rosa elefanter og krig og fred og sånn heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 22. november 2005 Forfatter #708 Del Skrevet 22. november 2005 Jeg gleder meg sånn til å se Rent. Vi så denne forestillingen på Nederlander Theatre i NYC i mai og nå så jeg nettopp derfra på E!News i anledning av at filmversjonen av Rent har premiere i morgen. Sukk, jeg ble helt nostalgisk av det der. Det skal ikke så mye til da... Jeg er i allefall kjempespent på filmversjonen, men det tar sikkert en stund før den kommer hit da. Kanskje jeg prøver å laste den ned på nettet etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 24. november 2005 #709 Del Skrevet 24. november 2005 Snart helg...? Håper du får en fin torsdag, til tross for surt, grått, trist og typisk dansk novembervær. Frister mest og gå i hi, synes jeg... Men det er heldgivis ikke SÅ lenge til jul. Var det noe med at du også skulle hjem til Norge? Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 24. november 2005 Forfatter #710 Del Skrevet 24. november 2005 Jo vi skal hjem til Norge i julen vi også Piglet. Vi kjører oppover etter jobb på lille juleaften. Helgrå dag i dag ja. Bak de mørke vinduene her på jobb har det mer eller mindre sett ut som om det har vært skumring utenfor i hele dag. Nå ser det ut som om det er natt... Er vel på tide å kjøre hjemover snart tenker jeg, sånn at man i allefall får et par timer med "kvalitetstid" før man skal legge seg. Til å være en såpass helgrå dag er jeg faktisk i forbausende fin form i dag. Dette selv om jeg ble liggene ganske sent våken i går kveld også. Kanskje det er tanken om snarlig helg som gjør det hele litt lettere? Begynner å få shoppelyst igjen. Vi skal på venne-julefrokost neste lørdag og jeg har ennå ikke bestemt meg for om jeg skal gå for noe jeg allerede har i klesskapet eller om jeg i det minste skal kikke etter en ny topp eller noe annet fresht tilbehør. Bør nok sjekke hva jeg har i skapet først, for hvis jeg ikke finner noe gjelder det å få ut fingeren snart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 24. november 2005 #711 Del Skrevet 24. november 2005 Hei på deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 24. november 2005 Forfatter #712 Del Skrevet 24. november 2005 Hei tilbake til deg Mie! :-D Det ble til at jeg "plukket opp" et kjede på Accessorize på veien hjem. Et tynt langt kjede i "gull" med små stener og annet stæsj som man enten kan ha en eller to ganger om halsen. Har vært på utkikk etter noe i den stilen til å bruke til enkle overdeler. Fikk ikke kikket så mye etter en kul topp da, men det får eventuelt bli en annen gang. Jeg er i full gang med å laste ned torrents nå, denne gangen fikk jeg det til å virke! Har lastet ned to episoder av den Related, er litt spent på om den er verdt å se på. Når sambo fant ut av dette satte han meg straks i gang med å laste ned første episode i sesong 2 av Lost. Hos dansk TV sitter nemlig fingeren enormt langt inne... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 25. november 2005 Forfatter #713 Del Skrevet 25. november 2005 Freddan! :-D Dessuten har jeg det nye lange kjedet på! Er kjempefornøyd med det. Digger stæsj, særlig når det ikke koster mer enn rundt 100-lappen. Jeg skal ikke jobbe lenger enn til klokken 14 i dag, da skal vi spille office-golf (..) Min svenske kollega og en av studentene er i gang med å lage bane her nå. Blir nok interessant tenker jeg. Jeg klager i allefall ikke over å ta litt tidlig helg, selv om jeg nok ikke kjører hjem noe tidligere enn vanlig. I kveld skal vi til noen venner og spise. De har kjøpt hus for en stund siden, men jeg har aldri vært der før så det blir spennende å se hvordan de bor. I morges var det snø i lufta!! Bare bittelitt, men allikevel. Dessuten blåser det kjempekaldt. BRRRR... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 25. november 2005 Forfatter #714 Del Skrevet 25. november 2005 Jammen Mie, du har jo julepyntet deg siden i går jo! Så ikke det før nå jeg. Kjempenusselig liten Rudolf. Det er vel snart på tide å finne frem julekaninen igjen da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 27. november 2005 Forfatter #715 Del Skrevet 27. november 2005 (endret) Riktignok er det kaldt ute om dagen, i hvertfall i følge danske forhold (-1,9 i skyggen, +0,6 på solsiden), men været denne helgen er jo bare helt fantastisk til å være dansk vinter. Strålende sol i går og det ser ut som om det bare fortsetter i dag. I går var vi ute og gikk tur (endelig, alt for lenge siden sist), pluss at vi hentet juletreet som vi skal sette opp med lys utenfor i ettermiddag. Resten av dagen gikk blant annet med på å se to episoder Lost (sambo har fått helt dilla og vi har hentet ned episode 3, 4 og er i gang med å hente ned episode 5.) Så jeg mistenker nok at det blir litt Lost i dag også. Årets første gløgg ble også fortært i går, sammen med peppernøtter, selv om adventstiden ikke offisielt begynner før i dag. I dag har jeg planer om å ta meg en tur til til butikken til Isabella Smith for å snuse litt på julestemningen samt kanskje shoppe bittelitt. I ettermiddag skal vi som sagt sette opp juletreet i forhaven, også skal vi spise epleskiver og tenne masse lys (og sikkert se en episode eller to med Lost). Nå skal jeg spise frokost. Endret 27. november 2005 av Malou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 27. november 2005 #716 Del Skrevet 27. november 2005 Adventstiden er en herlig tid - og jeg syns at den første helga er absolutt høydepunktet. Da har jeg nemlig venta og venta på at den skal starte, så det å få tenne stjerner og adventsstaker føles veldig godt! Vi har ei lita eviggrønn buske foran huset som vi pleier å ha lysslynge i. Den må jeg få på plass i dag. Savner bare snøen vi nå, så er stemingen fullkommen. Ha en herlig dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 28. november 2005 Forfatter #717 Del Skrevet 28. november 2005 Takk for det Kverula! Koslig å du stikker innom. :-D Så var det mandag igjen, men siden mesteparten av arbeidsdagen er overstått er det ingen sure miner fra denne kanten. Dagen har vært fin nok til en mandag og være, bortsett i fra at trafikken var helt håpeløs i morges, men det har den jo vært den siste tiden, spesielt på mandager. ...og litt trøtt er man vel alltid... Det var sinnsykt mange mennesker i Isabella butikken i går. Ble helt overrasket over hvor mange som hadde tatt turen! Men siden hun er semi-kjent burde jeg kanskje ha forutsett det. Butikken lå midt inne i en gammel gård og var veldig hyggelig, hvis man ser bort i fra alle menneskene... Jeg kjøpte en lanterne til å ha telys i og et gammeldags emaljeskilt med julemotiv.. Jeg har jo egentlig sluttet å kjøpe lanterner for jeg har så mange, men denne var veldig annerledes enn de jeg har i fra før og jeg kunne ikke motstå den. På veien hjem kjørte jeg forbi et julemarked på Gisselfeld Slot som det sto så mange biler parkert utenfor at jeg simpelthen ble nødt til å stikke innom for å kikke litt. Utvalget av varer var vel ikke så veldig i min smak, alt jeg kjøpte var tre lange kongler, men omgivelsene var veldig flotte også var det veldig stemningsfult, selv om det også her var alt for mye folk. Når jeg kom hjem hadde sambo både satt på lys på juletreet utenfor og satt frem den elektriske adventsstaken i kjøkkenvinduet. Senere satte jeg frem adventsstaken til levende lys og fylte en skål med julepotpourri. For at det ikke skal krasje med resten av julepynten bruker jeg røde lys i adventsstaken da jeg pleier å pynte opp sånn litt og litt utover i desember med annen julepynt. Jeg hadde også planer om å sette frem røde lys både i en lysestaken til kubbelys og i "kirkelysestaken" til vanlige lys, men plutselig synes jeg det ble for mye rødt til at det fortsatt er november, så jeg tror jeg må utsette det noen dager ennå. Dessuten fikk vi selvfølgelig sett en episode Lost. Tar jeg ikke feil blir det en episode i kveld også. Resten av kvelden skal jeg bare kose meg under teppe på sofaen med juleblad. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 29. november 2005 Forfatter #718 Del Skrevet 29. november 2005 Hjelp, jeg har blitt totalt bitt av torrentbasillen!!.. Riktignok har jeg lastet ned en del fra nettet før, spesielt i perioder, men i de siste par årene har det vært mest musikk da jeg ble lei av å laste ned filmer i dårlig kvalitet, filmer som viste seg å være noe helt annet enn det man trodde det var etc. Men med torrents har det åpnet seg en helt ny verden. Jeg har jo allerede nevnt Lost ved flere anledninger. Nå har jeg nettopp sett første episode av Related, og jeg tror kanskje den kan bli en ny favoritt. Så nå er jeg i gang med å laste ned episode 3 og har allerede episode 2 liggende på disken. Dessuten har jeg lasted ned 'The Upside Of Anger' i dag og er i gang med å laste ned 'The Sisterhood Of The Travelling Pants.' Satser på at antipiratgruppen har det travelt med å fange de riktig store haiene... :hår: Egentlig skulle jeg bare se den siste episoden av Desperate Houseviwes (helt lovlig opptak fra TV ) også skulle jeg kose meg med julebladet. Heldigvis er det fortsatt litt igjen av kvelden ennå, bare jeg kommer meg vekk fra denne svært så vanedannende PC'en... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 30. november 2005 #719 Del Skrevet 30. november 2005 Vet ikke om du har fått det med deg, men TVDanmark har av en eller anden grunn rykket O.C. en og en halv time frem, til 20.35. Og siden det er den siste epsioden og med masse dramatik, ville det være litt dumt at du skrudde på tven kl 22, og så var det ingen O.C. Ha en fin onsdag! Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 30. november 2005 Forfatter #720 Del Skrevet 30. november 2005 Jeg har fått det med meg Piglet, men takk for at du gjorde meg oppmerksom på det allikevel. Det hadde som du sier vært vært det litt dumt å gå glipp av sesongens siste episode. Jeg kunne jo selvfølgelig hentet den på Bittorrent da. Jeg har forøvrig kommet til å snuse litt for mye inne på hjemmesiden til serien, så jeg litt om hva som skjer i den siste episoden. Men det er jo forsåvidt ikke noe nytt, og jeg skal se den allikevel. I dag var det skikkelig hardt å komme seg ut av sengen (igjen). Jeg stilte vekkerklokken til å ringe 10 minutter senere (før den ringte, ikke snooze!!) flere ganger med det resultat at jeg var sent ute på jobb. Jeg vet jo godt at jeg ikke blir noe mer uthvilt av sånt. Det eneste som hjelper er å legge seg tidligere om kvelden, men det har jeg jo ikke lyst til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg