Gå til innhold

Malou's

Malou

Anbefalte innlegg

Ebba von Sydow blogger fra New York Fashion Week. Konstanterer bare at jeg har feil jobb...

Våknet til hvit verden og snøvær i dag, men nå et par timer senere er det plutselig grønt igjen utenfor. Welcome to the twilight zone...

Jeg jobber hjemmefra i dag også, da bilen ikke ble ferdig på verksted i går. Ble nødt til å få fikset spyleveskepumpa til frontruta. For egen og andres sikkerhet...

Endret av Malou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Unnagjorde 14 km på ergometersykkelen i ettermiddag. Ble akkurat ferdig innen det ble mørkt. Det er faktisk lyst til klokka fem nå. Det var ganske kaldt, rundt 0 grader (ja da, jeg har nok blitt litt dansk), men jeg frøs faktisk ikke mer enn litt på hendene i starten også var jeg kald på rompa når jeg kom inn. Tok situps mens jeg så på Friends når jeg kom inn.

Har sett Desperate Housewives og har ingen andre planer for det lille som er igjen av kvelden enn å hente dyna og legge meg på sofaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha vært kaputt etter 4 km, så jeg skal nok ikke konkurrere mot deg ;)

(Adapteret til min sykkel har forsvunnet, så jeg går og tenker over om jeg skulle ha kjøpt ett nytt...)

Etter så masse trening må det ha vært praktfullt å kunne legge seg på sofaen med dynen. Det er faktisk blandt de beste ting i verden; dynen og sofaen :sjarmor:

PS i dag var det kaldt!

:klem:

Miranda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyne + sofa er en perfekt kombinasjon, og en gjenganger her i huset.

Angående trening så måtte jeg virkelig ta meg selv i nakken i går. Tirsdag gadd jeg nemlig ikke trene, og det hadde vært så alt for lett og bare utsatt i går også. Men det er jo så deilig når det er overstått. Man føler seg nesten som man har vunnet ett eller annet og det har man jo forsåvidt litt også, man har beseiret sin egen latskap. Det føles på en måte litt lettere å puste og det ikke er fordi det føles tungt ellers.

Pleier å avslutte sykkelseansen med minst en rolig sang samtidig som jeg strekker ut og får pulsen ned på et normalnivå igjen. Det er utrolig deilig etter en slitsom økt. I går brukte jeg Bitter:Sweet's Bittersweet Faith som var perfekt til formålet.

Puh, det ble mye treningsprat. I hvertfall i forhold til at jeg altså kun trener to ganger om uken, pluss litt situps i ny og ne.

Er tilbake på kontoret i dag. Desverre kan man vel nesten si, men litt ok å se noen kollegaer også. Kjøreturen til jobb i dag var som å kjøre i gjennom to forskjellige årstider. Hjemme hos meg var det ikke snø, kun rimfrost i gresset. Midt i mellom hjemme og jobb var det full vinter med kanskje 20 cm snø og tilhørende trafikkaos, mens det på jobb igjen er helt bart. Ikke lett å bli klok på dansk vinter.

Endret av Malou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig fredag! :danse:

Vi skal spise med venner i kveld, men før det har jeg planer om å stikke innom et senter. Skal ha noen nødvendige ting som shampo, balsam og amerikanske InStyle. Ja, jeg skrev nødvendige ting. ;)

Sa jeg endelig fredag?? :legrine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det fredag, Malou! :hoppe:

Jeg hørte tydelig at du sa det! :sjarmor:

Maten er under planlegging, rødvinen venter på å åpnes.

Gullrekka på NRK, og et pledd i sofaen. Kan ikke bli bedre.

Måtte evt. vært å bytte ut pleddet med dyne! :sjenert:

Ha en super helg, og kos dere med venner i kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsninger Mie, Væren, meja og Miss Foxy! Kjempekoslig å komme inn her når det har vært folk på besøk.

Jeg holder egentlig på å tørke støv, men det er jo ikke viktigere enn at jeg ikke kan ta meg en pause for å stikke innom her. ;) Har lastet ned litt ny musikk samtidig. To fra den siste Grey's episoden jeg så etter vi kom hjem på fredagskvelden og en sang jeg hørte på MTV i går:

Radio Citizen - The Hop (kul låt, digger rytmen)

Snow Patrol - Make This Go On Forever (så utrolig nydelig)

Eric Pryds vs Pink Floyd - Proper Education (normalt ikke helt min type musikk, men denne synes jeg er ganske kul)

:digge:

Sambo har holdt på ute i hagen og beskjært noen busker, men jeg orket ikke være med fordi det er svinekaldt ute. Null til minus en og samtidig iskald vind. Jeg har ikke så veldig dårlig samvittighet akkurat, for jeg var i gang med beskjærsaksen i går. Da var det nemlig solskinn og ikke fult så mye vind i dag. Holdt vel på en times tid, nok til å få beskjært to store busker. Sambo har beskjært tre i dag. Skal få tatt de resterende innenfor de neste par ukene sånn at vi får det gjort før de begynner å spire.

Jeg hadde egentlig planer om å trene i dag, men tror jeg dropper det selv om samvittigheten min plager meg. Jeg ville helst vært ute og gått, men det blåser det som sagt for mye til og jeg klarer bare ikke å motivere meg til den sykkelen i dag. Dessuten har jeg litt småvondt i halsen, så jeg prøver å overbevise meg selv om at kroppen nok har det best med å ta det litt med ro i dag. ;) Skal ta situps senere da i det minste.

Fikk den nye, røde filofaksen i posten i går. Har begynt å skrive litt i den, men har planer om å overføre notater og sånne praktiske opplysninger som er kjekt å ha i kveld. *digge*

Vi var også oppe i byen en tur i går, da jeg ville se etter en litt fin krok i litt gammeldags stil. Inspirert av et blad jeg kikket i på fredag har jeg tenkt å henge opp en av lanternene mine på veggen i entreen. Men jeg fant ingen, så jeg skal snuse litt rundt på nettet og se om jeg kan finne en der istedet. Istedet fikk jeg kjøpt meg et par brune semskede sko for pengene jeg fikk i bursdagsgave av mamma og lillebror, så turen var da ikke helt mislykket.

Tilbake til støvtørkingen.

Endret av Malou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er tøff samboeren din som har vært ute i haven i dette iskalde vær! Selv om ikke det fryser så mange grader på gradestokken, skjærer isvinden gjenenom marg og bein.

Jeg har stort sett brukt dagen på å holde "gang i ovnen" :sjarmor:

(Og så har jeg kikket godt og grundig gjennom plantebladet jeg har fått fra Zimtrade)

Miranda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Nikke: Passer perfekt inn på Ipoden min.

Den blir lagt inn på min as we speak. Har noe Snow Patrol på den i fra før også.

Å holde gang i ovnen er faktisk et fulltidsprosjekt en dag som i dag Miranda. Hvilket minner meg om at jeg lukket opp vinduet på badet etter jeg hadde dusjet! :overrasket: *løper for å lukke*

Er veldig fornøyd med håret mitt etter at jeg begynte å bruke leave-in balsam. Bruker bare en billig en på sprayflaske fra Matas, men etter at jeg begynte å bruke den virker ikke håret mitt så tørt lenger, til tross for vinter og vedfyring. Dessuten bruker jeg mindre tid når jeg vasker hår, noe som absolutt er et pluss.

Har nettopp sett den nyeste episoden av Men In Trees, feel-good serien min.

Endret av Malou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg følger jo sendingene her på norsk TV og de tar dessverre slutt om et par uker, og kommer vel neppe tilbake før utpå høsten. Men jeg tror jeg skal klare å vente selv om det holder hardt - tirsdag er TV dagen min og jeg blir vel drittsur på meg selv til høsten hvis jeg sniktitter nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har fått med meg at det er sesong avslutning i Norge snart ja, tror det er allerede på tirsdag hvis jeg ikke tar feil. Synes du er flink hvis du klarer å vente til høsten. Det blir ikke lett for å si det sånn... ;) Nå har jeg aldri sett fulgt med på Grey's på TV jeg da, så sånn sett har jeg ikke jukset, i allefall ikke så veldig... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei... :ler: Det avhenger kanskje litt av hvordan møtet med Frustrerte Fruer blir, det er jo den som skal ta over om tirsdagene. Jeg har fulgt serien når den har gått, men har ikke vært så overbegeistret, den har bare vært "grei nok".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følger også med på Desperate Housewives. Synes den er ok jeg også, men langt i fra Grey's. Den startet opp igjen her i Danmark denne uken. Den er utrolig nok en av de få seriene som jeg ser på TV og ikke laster ned. Det har vært tett på i perioder med lite spennende på TV, men inntil videre ser det ut til at jeg klarer å holde meg. Finner noen andre ting å laste ned istedet. Tror vi ligger etter norsk TV, her holder vi fortsatt på med sesong 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt private termometer, nesa, er iskald. :ler: Jeg har altså ikke vært utenfor på flere timer! *legger mer ved i ovnen*

Det er lørdag i dag ikke sant? :trygle-smiley:

Har foressten begynt å bruke babyolje på armene inne i mellom når jeg dusjer. Det gjør underverker for tørr, kløende vinterhud.

Endret av Malou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...