Gå til innhold

Malou's

Anbefalte innlegg

Skrevet

Takk monja. :-D

Det går fint med juleforbredelsene. Vi har ganske lave forventninger her i huset, vi baker hverken syv slag eller rundvasker huset, så her er alt mer eller mindre i rute. Mulig jeg skal tørke litt støv på lille juleaften, sambo tar seg av støvsugningen i morgen (han har juleferie allerede) også tror jeg julefreden skal få lov til å senke seg.

Julegaven fra mamma som jeg selv har bestilt fra play.com har kommet i dag. Var litt i tvil om den nådde å komme til tiden, men det gjorde den heldigvis.

Skrevet

Juleferie! :hoppe:

Jeg er allerede hjemme. Kjørte tidlig i dag for å slippe julekaoset på veiene. Ser frem til 10 dagers fri med masse kos og avslapning.

:nissekonekyss:

Skrevet

Juleferie her også! :hoppe:

Håper du får en fin og fredelig jul. :nissekonekyss:

Skrevet

Takk Mie. Håper du får en fin jul også!

Vi starter juleferien med å grille biff og pølser. Kanskje det blir en ny juletradisjon for oss? :ler:

Kjempekoslig å grille når det er mørkt og kjørlig utenfor og varme seg på grillen. Vel, ikke på grillen men dere skjønner vel hva jeg mener... :Hehe:

Ah, jeg føler meg ganske avslappet allerede. :-D

Edit: ....også rødvin, fra Chiantiområdet i Toscana innkjøpt på vingård i sommer. *mimre*

Skrevet

Rødvin ja! Det bestemte jeg akkurat at jeg skal drikke litt av i kveld også.

...men min er Argentinsk og innkjøpt på polet...

Skrevet

...ssshhh, det er vinen som teller, eller noe sånt eller et eller annet gammelt jungelord... ;)

Skrevet

;)

Grillmaten med rødvin og ris a'la mande er inntatt etterfulgt av Walk The Line på DVD.

Nå har jeg planer om å vaske av meg sminke, ta på meg nattkjolen, ta med dyna ut i stua og lese blad.

Skrevet

+’* . +* . * . * +’ * . * . *

* . Ønsker deg en riktig , . * + *’+ . +

.*’ * .’ god jul og ett godt nytt år, . * . ’

Jule klemmer fra meg til deg!*.’+

+. * . * + * . * . *’ . * . + * . *.+ .*+. ’ *

* + . * ’. + . * . * . *+* . * + . +* *

Skrevet

Takk for julehilsninger meja og monja og god jul til dere også! :nisse:

Så var det lille juleaften som inntil videre har vært en veldig avslappende dag. Siden vi allerede har pyntet til jul var det ikke så mye som skulle gjøres i dag. Har vasket litt klær og gjort noen småting, men ellers har jeg for det meste slappet av på sofaen. Skal prøve å se om jeg kan overtale sambo til å støvsuge snart før vi skal møtes med venner for å drikke gløgg og spise epleskiver kl. 19.

Skrevet

It's the most wonderful time of the yeeeaaarrrr... :nisse:

Vel, jeg vet ikke om julestemningen er helt på topp, men det pleier den forsåvidt ikke alltid å være på denne dagen heller. Jeg har ofte mer julestemning tidligere i desember enn på selve juleaften. Kanskje jeg blir nødt til å vente til lille- eller bittelille juleaften med å pynte juletre neste gang vi skal feire jul i Danmark for å se om det hjelper?.. Det hjelper nok litt når det blir mørkt og alle julelysene kommer til sin rett, og man ikke kan se det grønne gresset lenger...

Vi skal til svigers i kveld og skal overnatte. Gleder meg til dansk julemat; and og flæskesteg med tilbehør.

Skrevet

Jeg har foressten vært lovlydig i julens tegn og lastet ned to musikknummer lovlig på cdon.com/msn.dk i dag. :engel::Hehe:

Thinking About You med Norah Jones og Ordinary Miracle med Sarah McLachlan. Det er noen artister jeg gjerne vil støtte litt og dette er to av dem.

Skrevet (endret)

Jeg finner ikke den selv komponerte julemix-CD'en min. :grine: Takk og pris for internett sier jeg bare, sånn at det ble En Stjerne Skinner I Natt i år også. Nå mangler jeg bare O'Helga Natt tror jeg.

Har kjøpt Wintersong-CD'en til Sarah McLachlan og lastet ned Christmas Songs-CD'en til Diana Krall tidligere i desember, så behovet før julemix-CD'en meldte seg ikke før i går.

Endret av Malou
Skrevet

Jeg så først nå at jeg på et kvarter juleaften gikk fra å være skinnhellig lovlydig nedlaster til det stikk motsatte. :ler: Utrolig hvor lite som skal til for å forbedre samvittigheten litt.

Tenkte det var på tide å komme opp fra juledvalen og beære dagboken med en liten oppdatering. Jula er jo mer eller mindre overstått, i allefall for meg, selv om vi jo fortsatt er i romjula. Har faktisk begynt å glede meg litt til å fjerne julepynten.

Vi hadde en hyggelig julefeiring hos svigers. Spiste masse god mat med god rødvin til, ris a'la mande og portvin til dessert (ingen dessert uten portvin hos svigers), åpnet pakker og raflet om smågaver. Jeg fikk kun en gave jeg ikke visste hva var, en Dove fuktighetskrem, men det er jo forsåvidt min egen feil. Ellers fikk jeg (vi) to diamanter til allianseringen min av sambo (kombinert jule- og bursdagsgave), en bok om filmer som er spilt inn i New York, Da Vinci koden på DVD, 4 borgogneglass fra Eva Trio og penger.

Vi overnattet hos svigers til 1. juledag og spiste frokost der før vi dro hjem og tilbragte resten av dagen på sofaen. Det samme gjorde vi vel forsåvidt i går, kun avbrutt av en gåtur på kvelden for å se på alle de julepyntede husene i nabolaget. Vi så også Da Vinci Koden på DVD. Den var ok, men det irriterte meg faktisk litt at jeg hadde lest boken og dermed kjente plottet.

I dag har vi vært ute i verden for å handle matvarer og diverse annet. Har også brukt opp pengene vi fikk i julegave av pappa på 5 utelamper i rustfritt stål og spist middag på en kjempekoslig nyåpnet café oppe i byen.

I morgen er planen å ta en tur inn til København. Har bestilt billetter til Happy Feet. Tror ikke jeg har sett tegnefilm på kino siden Roger Rabbit. Dessuten skal vi innom butikken som selger møbler fra Indonesia for å forhåpentligvis få tegnet og bestilt et skap til stua. Satser på at det blir tid til litt annet småshopping også.

Skrevet

Åhhhhhhh, den som bare kunne svippe seg en tur innom Køben sånn i ny og ne.. *misunnelig*

Skrevet

Det er jo som kjent ikke like spennende når det kun ligger en kjøretur unna. ;)

Det var forøvrig iskaldt og regnvær i København i går, så vi endte med å dra på et senter istedet for å gå ute. Ikke like koslig og så mange spennende butikker, men shoppelysten var ikke den helt store allikevel. Kjøpte faktisk kun impregneringsspray til støvlettene mine, pluss en notatbok (som jeg slapp å betale for) i den butikken der vi bestilte skapet til stua. Tror nesten jeg blir nødt til å kompensere med litt nettshopping snart. ;) Skapet med tilhørende hylle forventes levert om ca 4 måneder. Gleder meg til vi får det, det kommer til å bli en stor forandring i stua.

Happy Feet var søt og underholdene. Ikke føltes den lang heller og det er jo som oftest et positivt tegn.

Ellers så fikk jeg Starbucks New York-koppen min i posten i går. :hoppe: Den kan romme en halv liter så nå snakker vi virkelig om en stor kopp te. :hjerte: Ebay!

Skrevet

Litt misunnelig på koppen din :sjenert:;)

Ønsker deg en flott nyttårshelg :klem:

Skrevet

Takk for det meja! :-D

Er kjempefornøyd med koppen, selv om jeg skal holde tempoet oppe for å få i meg all teén før den blir lunken. Det kan vel ikke kalles noe annet enn et luksusproblem.

Har bestemt meg for å rydde bort jula i morgen, så jeg startet med å rydde bort juleavataren her inne. Kommer til å savne lysene utenfor, på kjøkkenet og i stua. Regner med å sette den lille lyskjeden i pilegrene mine og bruke den som ekstra hyggebelysning i stua inntil det blir lysere igjen.

Siden juleværet forsetter med å vise seg fra den kjedelige siden har det ikke skjedd så mye spennende i dag heller. Har vært oppe og handle de siste tingene til nyttårsaften og lagd sjokoladepudding som vi skal ha til dessert i morgen. :sikle:

Nå koser vi oss med rødvin i de nye vinglassene vi fikk til jul og skal snart spise middag; stroganoff med hjemmelaget potetmos.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...