Malou Skrevet 8. desember 2006 Forfatter #1521 Del Skrevet 8. desember 2006 Så er det fredag, men ikke endelig fredag som det ville ha vært hvis jeg ikke skulle på julefrokost både fredag og lørdag. Me no likey! :icon_neutral: Men det blir sikkert koslig da, også skal jeg slappe av noe helt sinnsykt på søndag! Siden jeg er i bil i dag har jeg litt småplaner om å prøve å nå innom noen koslige butikker som selger julepynt før julebordet. Dette er selvfølgelig avhengig av at jeg finner noen butikker i det hele tatt da. Jeg er ikke kjent i området i det hele tatt. Har julemusikk på MP3-spilleren, akkurat nå jule-CD'en til Diana Krall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 9. desember 2006 Forfatter #1522 Del Skrevet 9. desember 2006 Two down, one to go. Det er godt mulig at det er litt små kjedelig å ikke kunne drikke mer enn to øl på julefrokost, men det er jammen meg deilig å legge seg med tanken om at man har det helt fint når man våkner i morgen. Jeg skal sove lenge! :-D Det var foressten en veldig hyggelig julefrokost. Angrer ikke på at jeg dro. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 10. desember 2006 #1523 Del Skrevet 10. desember 2006 Hm...skjønte ikke det med julefrokost jeg da...hvem drikker øl til frokost? (Bortsett fra danskene kanskje, slo det meg etterpå... ) - men så skjønte jeg etter å ha lest om igjen og se på klokkeslettet at det vel må være det vi kaller julebord du har vært på. Håper det ble like hyggelig i går! Og du Malou...jeg har virkelig forsømt deg og dagboka di i det siste... Og da jeg leste innleggene dine i dagboka til monja og i min egen så kjente jeg at jeg savna den vittige humoren din! Du skriver alltid så mye morsomt! Ønsker deg ei fortsatt fin adventstid - huske å tenne det andre lyset i dag da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 11. desember 2006 Forfatter #1524 Del Skrevet 11. desember 2006 Takk for koslige ord Kverula. :-D Jeg brenner forøvrig alle adventslysene på en gang jeg da. Er ikke så veldig bundet av tradisjoner og uskrevne regler. Lager mine egne tradisjoner, eller dvs jeg adopterer de jeg liker og tilpasser dem litt sånn at de passer meg, eh oss... Jeg er ikke helt sikker på hvorfor man kaller det julefrokost jeg heller Kverula, men jeg tror kanskje det er fordi det opprinnelig var en julefrokost, dvs en julelunch på norsk. Her i Danmark finnes det vel heller ikke et tidspunkt på døgnet der det ikke passer og drikke øl. Koslig julefrokost på lørdag, men jeg kunne godt merke at jeg hadde sittet til bords i mange timer kvelden før også. Blir litt utålmodig og lei av å bare sitte. Jeg kjørte ikke, men det kunne jeg forsåvidt like så godt ha gjort for jeg drakk ikke noe særlig allikevel. Følte meg ikke helt på toppen, så jeg tok det pent. Ikke dårlig å komme seg gjennom to julebord uten tømmermenn! *litt stolt* Ikke det at jeg ikke er trøtt i dag av den grunn. Er klar for en avslappene helg neste helg. Har heldigvis ingen planer, annet enn å slappe av og julehygge. Det kan være jeg skal ut å handle litt en av dagene, men ellers står det meg fritt hva jeg vil bruke resten av tiden til. Har planer om å pynte juletre, sånn for å ha skikkelig julestemning i hjemmet den siste uken før jul. Her bryter jeg vel med enda en uskreven regel, men jeg gidder ikke vente til lille juleaften jeg, NEMLIG! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 11. desember 2006 Forfatter #1525 Del Skrevet 11. desember 2006 (endret) Det går foressten strålende med KG's julekalender. Synes jeg ble nødt til å nevne det, for jeg har ALDRI fått nok svar til å være med i premietrekningen. Det er det forsåvidt ikke sikkert jeg får i år eller, men jeg ligger i allefall godt ann med deltagelse i inntil videre 8 av 11 oppgaver. Endret 11. desember 2006 av Malou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 12. desember 2006 Forfatter #1526 Del Skrevet 12. desember 2006 (endret) Så er nesten alle julekortene til skrevet. Har bestilt frimerker på nettet i dag sånn at jeg kan få sendt dem før helgen. I hvertfall de som skal sendes til Norge, de danske kan kanskje vente et par dager ekstra. Mangler kun svigers og sambo's mormor. De skal han enten få skrive selv, eller i det minste være til stede når de skal skrives. Har hørt på julemusikk, men glemte helt at jeg faktisk har peppernøtter i skapet. *løper ut på kjøkkenet og hente et par stykker* Har jobbet hjemme i dag, så jeg benyttet sjansen til å ta lunchpausen ute i hagen i det fine været. Uten lunchen vel å merke, men jeg hadde da med meg en kopp te. Med det været som har vært i det siste, gjelder det å benytte sjansen når sola skinner et par timer. Vi har forøvrig grillet i dag. Fikk nesten litt sommerfølelse av grillede kyllingfileter med salat med fetaost som tilbehør. Kjempekoslig å stå i mørket ved varm grill. Minner meg på at jeg skal fyre opp i bålfatet en vinterdag vi er utenfor og trenger et sted og varme oss litt. Tror det blir Sex & the City "julekalender" på meg i kveld. Dansk TV3 sender 3-4 avsnitt hver kveld og jeg har det med å være alt for sent oppe for å få de med meg. Endret 12. desember 2006 av Malou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 12. desember 2006 Forfatter #1527 Del Skrevet 12. desember 2006 Jeg er klar for juleferie. Gleder meg skikkelig til å tilbringe julen her i Danmark. Dette høres kanskje fælt ut, men etter besøksturne i Norge sist jul gleder jeg meg til å tilbringe lange late dager hjemme. Være oppe sent og sove lenge, spise god lang frokost hver dag, se på TV, ligge på sofaen og lese blader, dra på kino, spise godteri, gå turer osv. Dessuten siden vi nesten aldri er hjemme når vi har fri, blir det litt ekstra når vi en sjelden gang er det. Ikke at jeg klager over å være ute og reise altså, misforstå meg ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 13. desember 2006 Forfatter #1528 Del Skrevet 13. desember 2006 Har fått julegave fra jobben i dag. Middelhavs-/italiensk eske med pasta, oliven, diverse krydderier, to små hvite skåler, en bok med sunne oppskrifter, to flasker rødvin og en flaske hvit vin. Det var også en sushieske, men jeg er fornøyd med at jeg fikk det jeg fikk. Ikke det at jeg har noe i mot sushi, men jeg har heller ikke noe behov for å lage det selv. Ellers har jeg fått juleferien endelig bekreftet i dag, så det er vel på tide å starte den ofisielle nedtellingen: 7 arbeidsdager igjen før ferie! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 13. desember 2006 Forfatter #1529 Del Skrevet 13. desember 2006 Tidligere i kveld sa jeg at jeg skulle legge meg tidlig, men av en eller annen grunn så frister det ikke så veldig lenger. Det hadde vært skikkelig deilig å være litt mer uthvilt i morgen da, men hvis det i det hele tatt skal telle som tidlig skal jeg legge meg NÅ! Men jeg har lyst til å lese litt i InStyle Home først. Bare en liten artikkel eller to... Jeg prøver å fortrenge at det er SATC på TV3. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 14. desember 2006 Forfatter #1530 Del Skrevet 14. desember 2006 Vel, tidlig ble det kanskje ikke, men jeg sov da i det minste før klokken 11, noe som ikke er så dårlig til å være meg. Nå mangler jeg bare opplagt delen... Jeg skal til omsyn med bilen i dag og etterpå har jeg planer om å stikke innom et senter for å (forhåpentligvis) kjøpe noe mer julepynt. Sambo har lovt å kjøpe juletrebelysningen og jeg skal ta meg av resten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 15. desember 2006 Forfatter #1531 Del Skrevet 15. desember 2006 Endelig årets eneste ordentlige førjulshelg som ikke er stappfull av avtaler! :-D Har sett The Devil Wears Prada, lastet ned litt ny musikk (fra filmen) og bare kost meg. Det beste av alt er at jeg har planer om å gjøre akkurat det samme i morgen kveld, bare med en annen film. Fikk tak i 6 nye røde kugler med gullglitter på i år, så nå har jeg 10 tilsammen. Det er ikke helt like, men i samme stil. Ville gjerne hatt noen flere, men det hadde det ikke så jeg får klare meg med de vi har. Vi skal jo ikke ha så stort juletre heller. Kjøpte også potpurri, eller dvs kanelstenger, stjerneanais, tørkede appelsinskiver og noe som jeg ikke er helt sikker på hva er (...) som jeg har blandet sammen i zinkfatet jeg har på stuebordet, også har jeg satt to telysbrennere i midten. Ble kjempefint, samtidig som jeg fikk litt utløp for kreativiteten. Jeg fant ikke noe annen julepynt da, så jeg begynner å innse at jeg får klare meg med det jeg har. Tar kanskje en tur innom plantesenteret i helgen eller i løpet av neste uke. Julegaven fra mamma er foressten sendt fra Play i dag. Bestilte den for to uker siden, men den har ikke vært på lager før i dag. Håper den kommer frem før juleaften. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 17. desember 2006 Forfatter #1532 Del Skrevet 17. desember 2006 *danse seiersdans* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 17. desember 2006 Forfatter #1533 Del Skrevet 17. desember 2006 (endret) Så har vi vaska gulvet og vi har pynta tre... ...i allefall pyntet tre, gulvvask er oppskrytt. Ikke har vi gjort i dag heller, men derimot gjorde jeg det i går kveld imens sambo var på årets siste julefrokost. Vi bar inn treet og satte på lys på dagen også ordet jeg resten på kvelden. Så nå er det skikkelig julestemning her, også hos kaninen som har satt seg om mål å spise opp treet før det skal ut igjen om to uker... Ellers så gikk hjemme alene kvelden med til håndball semi-finale, kyllingsuppe rester fra fryseren og Match Point på PC'en. I dag har jeg sovet lenge, sett håndballfinalen (jeeii), sett juleshow fra Rockefeller Center NYC, drukket gløgg og spist epleskiver, vasket bad og eller bare prøvd å pleie den forkjølelsen jeg har vært så heldig å pådra meg. Har vondt i halsen og er tett i nesa. Har det brune- og sandfargerede skjerfet jeg kjøpte i New Yorker-butikken i Barcelona rundt halsen og håper på å ikke bli mer syk. Endret 17. desember 2006 av Malou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 17. desember 2006 Forfatter #1534 Del Skrevet 17. desember 2006 Må lagre denne her, Sarah McLachlan med Fallen, en av mine absolutt favorittlåter av min favorittsangerinne. En av de få som er bedre live enn på CD: http://www.youtube.com/watch?v=EXQDszGZZGY...related&search= Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 18. desember 2006 Forfatter #1535 Del Skrevet 18. desember 2006 (endret) :dett-i-desa-smiley: Snakker litt med veninne på den Dominikanske Republikk på MSN. Har lyst til å legge meg snart, men det er jo litt kjedelig det også. Endret 18. desember 2006 av Malou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 19. desember 2006 Forfatter #1536 Del Skrevet 19. desember 2006 Så har jeg foretatt mitt første kjøp på Ebay. En Starbucks New York kopp, en liten bursdagsgave til meg selv. Ja da, jeg vet det er galskap, men jeg har angret sånn på at jeg ikke kjøpte en når vi var i New York. Tør ikke å skrive her hva den kostet da, med forsendelse og det hele... Har kjøpt en veske på QXL en gang foressten, så helt novise er jeg jo heller ikke. En veske jeg forøvrig aldri har brukt... Godt at man kan finne litt trøst i litt nettshopping når formen ellers ikke er så alt for god. Håper den blir bedre til helgen. Jeg fryktelig tett i nesen og venter på at sambo skal komme hjem med Otrivinen min. Ble liggende å se Derailed på TV1000 Action. Ikke ofte jeg ser film på filmkanalene, men nå har jo alle seriene julepause. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 19. desember 2006 Forfatter #1537 Del Skrevet 19. desember 2006 Prøver å kurere forkjølelsen med Baileys med mynte. Skulle nok helst prøvd med noe sterkere, men det smaker jo ikke like godt. Har også en kopp sitronte, i kattekopp (inntil videre ) som jeg har fått av mamma'n min. Har nettopp lagt inn Bitter:Sweet's The Mating Game på MP3-spilleren. http://www.myspace.com/thematinggame Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 20. desember 2006 Forfatter #1538 Del Skrevet 20. desember 2006 (endret) Hadde det ikke vært for at det er 3 dager til juleferie hadde jeg nok holdt meg hjemme i dag. Jadda, jeg vet det er dumt å gå på jobb når man er halvsyk, men nesten alle gjør det allikevel, samtidig som de ber andre gå hjem hvis de hoster en enkelt gang. Kanskje jeg kjører hjem litt tidligere. Endret 20. desember 2006 av Malou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 21. desember 2006 Forfatter #1539 Del Skrevet 21. desember 2006 Heldigvis i bedre form i dag, selv om jeg fortsatt er forkjølet. Dagen har i hovedsak vært preget av møter, 10-års jubileum og julehygge, med et par timers vanlig jobbing sånn mot slutten av dagen. Nå er jeg straks på vei hjem og det er kun en enkelt arbeidsdag igjen til juleferie. :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 21. desember 2006 #1540 Del Skrevet 21. desember 2006 Hvordan går det med juleforberedelsene? God bedring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg