Malou Skrevet 22. november 2006 Forfatter #1501 Del Skrevet 22. november 2006 Treet i Malou-heimen er fortsatt under planlegning, men jeg tror det blir kuler og hjerter i rødt og gull med enkelte innslag av naturlige elementer som f.eks noen pilefletthjerter, kanskje noen kanelstenger etc. Glitter regner jeg ikke med å ha. Nå er det serietid i heimen. Først en episode Lost, eventuelt fulgt av en episode Prison Break hvis vi gidder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 22. november 2006 #1502 Del Skrevet 22. november 2006 Mamma og kjører rødt og gull - lekkert Kos dere med serier Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sille Skrevet 22. november 2006 #1503 Del Skrevet 22. november 2006 Hei Malou! Det var en fin reisebeskrivelse du kom med, det høres virkelig ut som om dere nøt turen og koste dere. Og opp mot 20 grader i november, det høres jo helt fantastisk ut. Jeg har alltid hatt lyst å se Gaudis Sagrada Familia, synes bygningen ser helt eventyraktig og nesten fake ut, på bilder iallfall. Dessuten er vel Barcelona helt genialt på den måten at man faktisk kan kombinere storbyliv med strand. Sambo vil til Spania til sommeren, men da helst nord-Spania (inkl. nord-Portugal). Det gjenstår å se om han får viljen sin, spørs om jeg ikke legger inn et krav om Barcelonabesøk da (selv om avstandene er store) Forresten så hørtes juletreet ditt veldig fint ut. Jeg har sansen for det samme som deg. Det enkle er ofte det beste, er det ikke noe som heter det? Synes Georg Jensens gullstjerne i toppen av treet setter prikken over i'en, så den har jeg ønsket meg til jul i år. Ha en fin kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 24. november 2006 Forfatter #1504 Del Skrevet 24. november 2006 (endret) Takk for hilsninger monja og Sille! :-D Jeg skal ikke være helt nazi med julepynten da. Det kan nok være at det blir noen småting som ikke går i rødt/gull også, men jeg planlegger i allefall at hovedfargene skal være i rødt/gull. Er også glad for det enkle, men synes at treet skal litt personlighet også, men trykk på litt. Kombinasjonen av storbyliv og strand som i Barcelona virker perfekt. Det eneste problemet tror jeg kan være at det blir fryktelig varmt der om sommeren samtidig som det er overfylt med menneker. Jeg mener, det var rimelig mange der i november som vel ikke akkurat er høysesong... Har begynt så smått og shoppe litt juleting. Har blant annet kjøpt en litt stor "fil-de-fer" engel i zink, tall til å henge på adventslysene (også i zink), noen røde trehjerter og litt pynt til krukkene ved inngangsdørene. Begynner å glede meg til å pynte litt nå. Hvis det blir ok vær på søndag kan det være at jeg tar meg en tur på julemarked på Gisselfeld Kloster. Mest for å snuse litt på førjulstemningen tror jeg. Det er kjempefint der. Havnet der ved en tilfeldighet i fjor. Eventuelt ta med kamera. Mest først sove, uten å sette på alarmen på vekkerklokka. :-D Endret 24. november 2006 av Malou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 25. november 2006 Forfatter #1505 Del Skrevet 25. november 2006 (endret) Sambo vekket meg klokken 11 i dag etter ca 10½ times søvn... Heldigvis er det en typisk dansk november dag med regn og gråvær hele dagen så jeg har vel ikke akkurat gått glipp av noe. Over til noe annet. Det er krise i Malou-land! Jeg har klart å miste min elskede MP3-spiller i bakken/gulvet to ganger på to uke. Den første gangen fikk jeg den til å virke igjen, men i går var det game over. Har meldt det til forsikringen i dag. Uansett om de dekker det eller ikke skal den repareres. Det verste er at jeg antagelig må være uten den i flere uker!! Heldigvis har den gamle i backup, men den er jo kun på 512 MB. I forhold til 20 GB er det jo nesten ingen ting. Må velge sanger med omhu. Endret 25. november 2006 av Malou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 25. november 2006 Forfatter #1506 Del Skrevet 25. november 2006 (endret) Det er én måned til jul, klokka er 23:15 og det 12,5 varmegrader ute. Man kan vel ikke akkurat kalle det vinter... Sambo ser X-Men 2 på TV3 og jeg vurderer PC opp mot boligblad. Vi har spist biff med baktepoteter med pesto og salat med pinjekjerner og parmasan med toscansk rødvin til. Det ser ut til at det er meldt bedre vær i morgen, så det ligger ann til tur på julemarked. Skal på julefrokost de to førstkommende helger, så det gjelder å få julemarkedene før tømmermennene overtar. Har nettopp organisert oppslagstavlen på kjøkkenet der jeg har diverse postkort kjøpt på ferie de siste årene. Den trengte en liten update. Endret 25. november 2006 av Malou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 26. november 2006 Forfatter #1507 Del Skrevet 26. november 2006 Jeg har på følelsen at jeg kunne sovet hele dagen. Men nå var sambo sulten og er i gang med å varme rundstykker og koke tevann, så nå var det bare å komme seg opp. Dessuten kan jeg godt merke på ryggen min at jeg ligget for mye i helgen. :eldre-dame-smiley: Søndagen skal nytes og jeg skal tenke minst mulig på at det er mandag i morgen. Det kom jeg nemlig plutselig til å tenke på et kort øyeblikk. *na-na-na-na-na-na-na-na* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest meja Skrevet 26. november 2006 #1508 Del Skrevet 26. november 2006 Håper søndagen ble god Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 27. november 2006 Forfatter #1509 Del Skrevet 27. november 2006 (endret) Søndagen var deilig. Skulle bare ønske den hadde vart litt lenger... Hygget meg et par timer på julemarked. Kjøpte ikke særlig mye, men det hadde jeg ikke regnet med heller. Det var mest for stemningen sin skyld. Allikevel endte jeg opp med en ny "krans" til døren, et litt rått hjerte i pil, en pinjekongle til samlingen (...) og en kilo hvite granittstein til dekorasjon. I dag har det vært mandag... Tror ikke det har skjedd noe som er verdt å nevne. Dagens høydepunkt må foruten å komme hjem fra jobb være å lukte på de lilla hyacintene som blomstrer i vindueskarmen på kjøkkenet. Endret 27. november 2006 av Malou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 28. november 2006 Forfatter #1510 Del Skrevet 28. november 2006 (endret) Så er årets julekort bestilt. *pusser glorien* Så mangler bare frimerkene. Bestiller dem på nett også. Så deilig å kunne ordne sånne ting på nett. Endret 28. november 2006 av Malou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 28. november 2006 Forfatter #1511 Del Skrevet 28. november 2006 Satt nettopp ute i solveggen med en kopp te og det deilige skjerfet jeg kjøpte i Barcelona rundt halsen. Selv om ikke sola varmer så veldig mye på denne tiden av året var det i det minste deilig med lyset og den friske lufta. Rosmarin, timian og persille holder forøvrig fortsatt stand i krydderurtehylla. En stund siden jeg har luktet på rosmarinen nå, noe som var en av forsommerens yndlingsaktiviteter på terassen. Litt hverdagsidyll i slutten av november. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 28. november 2006 Forfatter #1512 Del Skrevet 28. november 2006 Tror jammen meg jeg skal skal se Bring It On på TV1000 Family nå klokken 21. Lenge siden jeg har sett en skikkelig "tøsefilm." *setter seg godt til rette* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 29. november 2006 Forfatter #1513 Del Skrevet 29. november 2006 Jeg vet ikke om det er fordi jeg har blitt eldre og dermed mer kritisk til chick-flicks og da spesielt chick-flicks som handler om tenåringer, men Bring It On var i allefall alt for banal og hjernedød for undertegnende. Men jeg ble sittende å se den ferdig allikvel, selv om jeg vurderte å droppe det flere ganger. Generelt vanskeligere å finne gode søte filmer synes jeg, eller er det kanskje bare meg som blir mer og mer kritisk? Er i gang med å ta backup av PC'en. Fikk en ekstern harddisk til å bruke til formålet for ca to måneder siden og nå var det på tide å fornye backup'en. Har på meg den grå strikkehettegenseren jeg kjøpte i Barcelona i dag. Gir noen gode assossiasjoner. :-D En skikkelig deilig kosegenser som også kan brukes på kontoret. Har heldigvis ikke så streng dress code på jobb, men pleier da som oftest å kle meg rimelig pent allikvel. Men heldigvis ikke noe krav med drakt og skjorte og sånt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 30. november 2006 Forfatter #1514 Del Skrevet 30. november 2006 (endret) Sitter og drømmer meg bort litt på nettet. Denne var kjempesøt, men kommer jeg noen gang til å få brukt den? Hvor mange fester er jeg på der det passer med clutch? Må prøve å motstå lysten til å kjøpe den bare for å ha den. Dessuten likte jeg dette litt også, men jeg vet jo også av erfaring at smykkene fra ASOS ofte ikke er like fine når man får dem. Siste dagen før juletida starter sånn på ordenlig i dag. Har planer om å stikke opp på loftet og hente esken med julepynt i dag. Eventuelt sette frem den elektriske adventsstaken i kveld sånn at det er koslig på kjøkkenet når jeg skal smøre matpakke i morgen 1. desember? Henge opp hjertekransen på døra? Eller vente til i morgen/lørdag formiddag? Endret 30. november 2006 av Malou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 1. desember 2006 Forfatter #1515 Del Skrevet 1. desember 2006 (endret) Så er julekaninen på plass. Tror det er tredje året nå. Det blir likssom ikke KG-jul uten. Det ble litt "juling" i går kveld. Jeg fant frem den syvarmede lysestaken til kjøkkenvinduet, hang ut hjertet i pileflett på døra, satte frem noen få engler rundt omkring i stua pluss en liten jente og og en gutt i stoff med lange ben på toppen av speilet i gangen. Har planer om å kjøpe potpurri i dag, også skal jeg legge på juleduk på spisebordet og pynte med litt kongler og sånt ute på trappa. Sambo har lovt å kjøpe juletre i dag, og jeg håper på at det står med tente lys i forhaven når jeg kommer hjem fra jobb i dag. Hvis ikke betyr det antagelig at vi må ut å kjøpe ny juletrebelysning (igjen). Ellers så starter jeg juletida med førstehjelpskurs fra kl. 12 - 15 i dag. Endret 1. desember 2006 av Malou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 3. desember 2006 #1516 Del Skrevet 3. desember 2006 Godt det ikke er bare jeg som driver og kjøper utendørs juletrebelysning hvert år Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 4. desember 2006 Forfatter #1517 Del Skrevet 4. desember 2006 Det har inntil videre har det holdt med 8 nye pærer i år monja. Det ble ikke noe mer "juling" i helga, men jeg har holdt på å finne frem noen flere småting i kveld. Blant annet noen kongler i forskjellige størrelser på trappa, krukka på trappa har fått hessiansekk med rødt bånd rundt, jeg har tvinnet rødt bånd på pilefletthjertet på døra. Dessuten har jeg funnet frem kanelstengene med rødt bånd rundt og halmbukken som har fått plass inne i stua. Fant også frem et skilt som det står "merry christmas" på som har fått plass på hylla over kjøkkenbenken. Konstanterer nok en gang at jeg ikke har særlig mye julepynt, men det blir jo juletre etterhvert i år da. Jeg har lyst på litt annen julepynt også, men det avhenger jo av om jeg finner noe fint. Bilen har vært på verksted i dag så jeg startet uka med å jobbe hjemme, derav energien til å julepynte på en mandag. Passet meg utmerket etter julefrokosten på lørdag. God planlegging av undertegnede. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 6. desember 2006 Forfatter #1518 Del Skrevet 6. desember 2006 Her skjer det ikke mye, derav det manglende aktivitetsnivået i dagboken. Har ikke akkurat så mye energi å skryte av om dagen, noe som nok i hovedsak skyldes at det er mørkt, vått og blåser sånn stort sett hele tiden. Lurer på hvordan det er meningen at jeg skal skrape sammen energi til julefrokost (som altså ikke foregår om morningen...) både fredag og lørdag? Først med jobben på fredag, deretter hos venner på lørdag. Regner med at begge blir forholdsvis stille og rolig, i allefall for meg. Skal kjøre på fredag, vurderer faktisk å stille som sjafør på lørdag også. Får se ann formen litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 7. desember 2006 Forfatter #1519 Del Skrevet 7. desember 2006 Hvor i all verden finner jeg fin julepynt? Møtte sambo etter jobb for å ordne litt juleinnkjøp. Først og fremst for å finne ut av hva vi selv skulle ønske oss av sambos foreldre, også fikk vi faktisk ordnet julegave til dem samtidig. Check. Jeg fikk kjøpt en liten gave til julefrokosten i morgen (nisselueørevarmere), også skulle jeg bare kikke litt etter noe julepynt. Lettere sagt enn gjort, det er jo så mye ehm... stygt! Jeg fant en stor halmbukk også fikk jeg kjøpt en enkel stjerne til juletreet. Men jeg fant ingen kuler jeg likte og ikke noen andre ting heller. Så jeg blir nødt til å prøve igjen i neste uke. Dagen har også innbragt meg en uventet bonus på 6000 kr! Forstår vel ikke nødvendigvis helt hva jeg har gjort for noe ekstra som gjør at jeg fortjener dem, men det er jo kjempepositivt at sjefen er fornøyd da og selvfølgelig kjærkommet med ekstra penger, også selv om 45% jo forsvinner i skatt (...) Må tenke litt på hva jeg skal bruke pengene til. Har lyst til å bruke dem til noe litt større, noe som jeg ikke hadde kjøpt eller gjort hvis jeg ikke hadde fått pengene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 7. desember 2006 #1520 Del Skrevet 7. desember 2006 Kaninen! Nå fikk jeg julestemning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg