Gjest Sille Skrevet 6. november 2006 #1481 Del Skrevet 6. november 2006 Huff ja, mandager er harde dager. Er helt i koma etter at jeg kom sent hjem i går kveld etter et besøk i landet du bor i Ha en fin mandag kveld da! Her blir det te og teppe i sofaen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 6. november 2006 Forfatter #1482 Del Skrevet 6. november 2006 (endret) Takk for det Sille. :-D Er fortsatt trøtt og litt småuggen, men det ikke like ille lenger når man har kommet hjem fra jobb og ikke har planer om å gjøre så veldig mye annet enn å tilbringe resten av kvelden på sofaen. Klokka ti skal vi se reiseprogram fra NYC på Travel Channel. Det kan ikke bli annet enn en god avslutning på ukas første dag. I tillegg er det hjemmearbeidsdag i morgen, noe som betyr at vekkerklokka ikke ringer før kvart på ni. Så er ikke livet så verst allikevel... Endret 6. november 2006 av Malou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amity Skrevet 6. november 2006 #1483 Del Skrevet 6. november 2006 Mandager kan være tyngre enn andre dager. Selv har jeg litt problemer med å skulle snu om til å stå opp tidlig igjen når jeg har ligget frempå hele helgen. Får ikke sove før sent om søndagskvelden og så er det gjort. Jaja, greit at kolleger og andre har det på samme måten, så er det ingen som merker at man kanskje er litt redusert. Høres herlig ut å sove litt frempå i morgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 7. november 2006 Forfatter #1484 Del Skrevet 7. november 2006 Jeg har hatt tidvis store problemer med å sovne på søndagskvelden jeg også Amity, av samme årsak som deg, men den siste tiden har det faktisk gått ganske bra. Derfor har jeg hatt det bedre på mandagene også, inntil i går. Mistenker at det kan ha litt å gjøre med at det er 'that time of the month.' Har i tillegg vært våken mange ganger i natt så jeg trengte virkelig å sove litt lenger i morges. Bestilte meg en tid hos frisøren tidligere i kveld. Genialt å kunne booke tid direkte over nettet. Håret er slitt i tuppene, bruser og krøller så det skal bli deilig å få det klippet før vi drar til Barcelona. Føler meg faktisk litt småuggen i kveld også. Tror jeg tilbringer resten av kvelden på sofaen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 7. november 2006 #1485 Del Skrevet 7. november 2006 Heldiggrisen! Kos deg masse i Barcelona, shop til you drop og alt det der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 9. november 2006 Forfatter #1486 Del Skrevet 9. november 2006 Har ikke så mye på hjertet om dagen, men jeg kan jo melde om at det nå er en arbeidsdag igjen før jeg tar en uke ferie. Sjekket worldweather.com nettopp og det er meldt sol og 18-21 grader i Barcelona de nærmeste 4 dagene. Får virkelig håpe at det holder seg sånn, selv om jeg ville være fornøyd med mindre også. Det er jo tross alt november. Er skikkelig preget av mørket om dagen. I dag hadde jeg lyst til å legge meg allerede klokka 8, men jeg holder ut ennå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 10. november 2006 Forfatter #1487 Del Skrevet 10. november 2006 Ikke lenge igjen før jeg tar en uke ferie nå. I morgen skal vi på årets første julefrokost. Vurderer litt å stikke innom et senter på veien hjem for å se om jeg kan finne en skjørt, men det frister også litt å bare dra hjem og slappe av istedet. Har blant annet en rykende fersk episode av Grey's Anatomy som venter hjemme. Får se ann trafikken litt. Er det masse kø kan jeg nesten like så godt stikke innom et eller annet sted til det verste har lagt seg. På søndag regner jeg med å tilbringe store deler av dagen sovende på sofaen. Så kommer mandagen da jeg skal til frisøren pluss at jeg skal pakke. På tirsdag går turen til Barcelona. Ikke så dårlige fremtidsutsikter det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 12. november 2006 Forfatter #1488 Del Skrevet 12. november 2006 (endret) Har faktisk ikke sovet på sofaen i dag, men i senga derimot... Sto først opp halv tre. Vi la oss ikke før halv seks i morges så vi har egentlig ikke sovet SÅ lenge. Ble vekket av et vennepar som kom for å hente bilen. Formen er ikke så verst i dag, forholdene tatt i betraktning. Litt småsvimmel er man vel. Bra fest i går. Deilig å ikke skulle på jobb i morgen. Slapper av på sofaen. Holder dessuten på å vaske klær som forhåpentligvis er tørre nok i morgen kveld til å kunne pakkes ned. I allefall noen av dem. Skal jo tross alt ikke være borte mer enn i 4 dager. Prøve å pakke så lett som mulig. (I wish...) Endret 12. november 2006 av Malou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sille Skrevet 13. november 2006 #1489 Del Skrevet 13. november 2006 God tur til Barcelona, Malou! Gleder meg til å lese rapport her når dere er vel hjemme igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 13. november 2006 Forfatter #1490 Del Skrevet 13. november 2006 Takk for det Sille. :-D Jeg er så og si ferdigpakket og skal snart legge meg. Litt vanskelig å pakke. Vet ikke helt hvor varme-/ikke varme klær man trenger. Det ser ut som om temperaturen kan komme til å ligge opp mot ca 17-21 grader på dagtid. Det er vel nesten sommertemperatur, men allikevel kanskje ikke helt... Har vært hos frisøren i dag, men er ikke helt sikker på om jeg er helt fornøyd med resultatet. Håper jeg venner meg til det om et par dager som jeg pleier å gjøre. *poff* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 14. november 2006 Forfatter #1491 Del Skrevet 14. november 2006 Typisk meg å bli sittende oppe "halve natten" før vi skal reise og lese om Barcelona på nettet. Det er forhåpentligvis verdt det selv om jeg nok er trøtt når vekkerklokken ringer i morgen, eller i dag... Får prøve å sove litt på flyet. Om ikke annet gleder meg i hvertfall mer til å reise nå enn jeg har gjort tidligere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 14. november 2006 #1492 Del Skrevet 14. november 2006 God tur Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amity Skrevet 15. november 2006 #1493 Del Skrevet 15. november 2006 God tur!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 20. november 2006 Forfatter #1494 Del Skrevet 20. november 2006 Hei og hopp! :-D Kom hjem sent lørdag kveld, men "orket" ikke oppdatere her i går. I dag på jobb har jeg faktisk ikke hatt tid (makan!!) Kort fortalt har vi hatt en kjempefin tur, kommer sterkere tilbake med litt mer etterhvert. Nå skal jeg hente "den lille" hos svigers. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 21. november 2006 Forfatter #1495 Del Skrevet 21. november 2006 (endret) Det ble visst ikke til noen flere oppdateringer i går. Som vanlig tåler jeg ikke pauser fra KG. Litt tungt å komme i gang igjen. Vil skrive litt mer om Barcelonaturen. Vi kom til leiligheten litt før klokka 8 om kvelden. Leiligheten lå i 4. etasje en skrå side gate til Ramblaen, ikke så langt fra St. Josep markedet for de som måtte ha vært der. Vi dumpet baggasjen i leiligheten og gikk ut for å spise. Ganske overveldene å komme til en ukjent storby i mørket, så det ble til at vi spiste langs en av restaurantene i Rambla'en med en etterfølgende rusletur for å kikke litt på folkelivet. På onsdagen hadde vi avtalt å kjøpe billetter til sightseeingbuss, noe ingen av oss haddde prøvd før. For 4 euro ekstra for en to dagers billett siden vi valgte det selskapet som hadde to kortere ruter istedet for det som hadde en lang. Første stopp for oss var Sagrada Familia, Europas, om ikke verdens mest besøkte byggeplass. Den var faktisk så stor og imponerende som jeg hadde forestilt meg. Ganske surrealistisk egentlig. Vi gikk rundt hele kirken for å se både den gamle og den nyere delen, var inne i kirken og oppe i tårnene. Videre gikk turen til Park Güell, Casa Milá og Casa Batlló, alle som Sagrada Familia designet av Gaudi. På torsdagen tok vi den andre bussturen selv om det egentlig ikke var så mange andre steder vi hadde planlagt å se. Vi gikk av et par ganger på turen, blant annet ved et marked og ved havnen for å gå på Barcelona akvarium. Etter det ble det også litt tid til shopping. På fredag startet vi med å gå rundt i Barri Gothic, i den gamle byen. Koslig å bare gå rundt i gatene og kikke, selv om jeg har sett andre gamle byer og bydeler som har vært mer imponerende. Vi gikk inn i Barcelona katedralen som var kjempeflott på innsiden (i motsetning til Sagrada Familia). Jeg likte klosterhaven spesielt godt, spesielt stemningen selv om jeg ikke er spesielt kristen av meg. Resten av dagen gikk med til å rusle rundt i butikker, kikke på livet, ut og spiste om kvelden osv. Den siste dagen, på lørdag hadde vi egentlig ikke noen særlig store planer. Vi sjekket ut av leiligheten klokken 11 og tok metroen til sentralstasjonen for å plassere baggasjen i oppebevaringsbokser. Resten av tiden brukte vi på shopping, spiste frokost foran katedralen osv. Alt i alt har vi hatt en kjempefin tur. Temperaturen lå nærmere 20 grader og spesielt de to av dagene vi hadde full sol hele dagen var det helt fantastisk. Ikke varmt nok til å ligge på straden kanskje, men kjempenydelig i solen. Kunne ikke unngå å tenke på hvor lenge det blir til neste gang... Ellers har vi spist tapas og paella, drukket vin og sangria (både laget på vin og på cava), sittet på uterestaurant og café, vært på irsk pub (...) og drukket drinker og bare nytt livet. Litt shopping ble det også til: *Brune semskede støvletter *Brune semskede ballerinas *Grå strikket hettegenser *Hårbøyle *2 par øredobber *Kjede med røde, grønne og brune stener *Sorte solbriller, fordi de jeg hadde med ble ødelagt *3 såper med jasmin, appelsin & kanel og mynteduft *Gaudi bok *Sort veske med brune detaljer *Rosa strikkevanter *Brunt/beige strikkeskjerf Ikke så mye egentlig, men det blir det heller aldri til når jeg på tur. Er egentlig ganske fornøyd med resultatet og det skader jo heller ikke å kunne føre tilbake et par tusen til sparekontoen. Endret 21. november 2006 av Malou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 21. november 2006 Forfatter #1496 Del Skrevet 21. november 2006 "Hvis du ikke er fornøyd med måten du feirer jul på, hvorfor ikke heller feire jul på den måten du vil?" ← I disse nært forestående juletider synes jeg dette var så godt skrevet. Fordi vi (også desverre inkludert undertegnede noen ganger, selv om jeg prøver å være bevisst på å la være) klager over stress, kjøpepress, for tidlig ditt og datt. Noe å tenke på, ikke løpe etter det "perfekte", men skape sin egen jul som er mest mulig sånn som man vil ha den, innenfor de rammene man har. I år blir foressten første år med eget juletre i stua. Har ikke hatt det før, men pyntet til jul på andre måter. Skal nok kjøpe litt ny pynt, selv om jeg har noe jeg kan bruke liggende i juleesken på loftet. Skal se hva jeg har først og vurdere hva som trengs. Skal ikke ha et overpyntet juletre uansett. Liker å se treet. -------------------------------------- Jobber hjemme i dag. Har hatt på lys hele dagen og hatt telys på bordet. Egentlig ganske koslig om jeg må få si det selv. Kanskje på tide å rydde bort dyna snart? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 21. november 2006 Forfatter #1497 Del Skrevet 21. november 2006 Har lagt inn fem "nye" sanger på MP3-spilleren, så nå er jeg atter en gang klar til å kjøre til og fra jobb i morgen. Må skaffe meg en bilstereo med USB-port etterhvert sånn at jeg slipper å bruke "ørebøffer." (hva heter det egentlig på norsk? øretelefoner? høretelefoner?...) Skal straks legge meg. Ikke det at jeg er særlig trøtt. Skulle ønske jeg kunne si det samme når vekkerklokka ringer kl. 7.15 i morgen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 22. november 2006 Forfatter #1498 Del Skrevet 22. november 2006 (endret) Sovnet sent i går (eller i dag blir det vel) og befant meg trygt og godt nede i et varmt og mørkt hull når vekkerklokken ringte i morges. Sto opp sent, men kom meg da i det minste sånn rimelig fort ut døra, i hvertfall til å være meg. Er redd for at det blir en lang dag. Lite folk på kontoret og de to første møtene mine har allerede blitt avlyst. I det minste har jeg musikk fra MP3-spilleren på øret. Endret 22. november 2006 av Malou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 22. november 2006 Forfatter #1499 Del Skrevet 22. november 2006 Svart på mail fra gammel kollega - check Om jeg ikke bare litt oftere kunne ta meg sammen og bare få det gjort. Det tok vel ikke mer enn ca 5 minutter. Ja ja, han fikk det i det minste et svar, om enn litt sent. Har på de nye Barcelona-støvlettene i dag, pluss de nye rosa vantene fra Accessorize uten fingre. Helløw det glade 80-tall... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 22. november 2006 #1500 Del Skrevet 22. november 2006 Det enkle er ofte det beste Her i heimen består treet utelukkende av mini lys, blå kuler og sølvstrimler. Sånne tynne tynne strimler. Jeg liker ikke det tradisjonelle norske glitteret man slenger på treet så det kommer ikke inn i dette huset. Et år skal jeg prøve meg med hvit pynt og, og hvite sløyfer. Til neste år kanskje. Hvordan blir treet i Malou heimen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg