Gå til innhold

Malou's

Malou

Anbefalte innlegg

På tide med en oppdatering etter en nesten KG-fri helg.

Lørdagen ble litt annerledes enn planlagt fordi svigerfar ble lagt inn på sykehus med brystsmerter. Han har hatt problemer med det før også, men denne gangen ser det ut til at det ender med at de setter en ballongsak for å forbedre blodtilstrømningen til hjertet. Hvis det var nødvendig skulle de gjøre det allerede i dag. Vi var innom å besøkte at på sykehuset på dagen på lørdag også ble vi med svigermor hjem og spiste middag som planlagt etterpå. Hun var litt sjokkert stakkars og selv om dette ikke er noe stort inngrep skjønner jeg godt reaksjonen hennes allikevel.

I går hadde vi besøk av vennepar med baby. Veldig hyggelig, selv om jeg ikke fikk gjort alt det husarbeidet jeg hadde planlagt. Blir nødt til å få gjort litt i løpet av uken før mamma kommer på besøk i helgen. Ikke at alt behøver å være prikkfritt av den grunn, men jeg liker best at ting er i orden når jeg får besøk. Vise huset fra sin beste side og sånt.

Ellers var vi en tur på byens nye shoppingsenter på fredagskvelden. Ikke så spennende akkurat, men nå har vi da i det minste fått H&M. Det var forøvrig en ganske ok interiørforretning der også. Kjøpte to vegghengte smijernslysestaker som vi har hengt opp en på hver side av speilet i gangen. Det ble kjempefint. Har tenkt på å kjøpe noe hyggebelysning der en stund, i tillegg til spottene i taket.

Det ser forøvrig ut til at det blir travelt på jobb i neste uke. Jeg får nyte stillheten før stormen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spor er kos! :-D

I dag er det kun 2 måneder til juleaften og jeg i gang med å lage ønskeliste, både til jul og bursdag. Inntil videre inneholder den følgende:

Enten denne eller denne. Det skulle komme en oppdatert 2006 utgave snart, hvis den ikke har kommet allerede. Tror jeg har mest lyst på den første. Også ønsker jeg meg denne også. Inntil videre bare bøker med andre ord, men det jo også greit å ønske seg. Skal finne på mer også for det der holder ikke både til jul og bursdag. Har tenkt litt på å ønske meg to nye diamanter til allianseringen min av sambo, evt betale noe av det selv hvis det koster for mye.

Det er iskaldt på kontoret i dag. Sitter her med begynnende rennende nese. Skal kjøre hjem og pakke meg inn i teppe og drikke varm te mens jeg ser på Americas Next Top Model.

Endret av Malou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Home, sweet home! :hjerte:

I dag om 3 uker er vi i Barcelona! :hoppe:

Gleder meg til å dra på tur igjen, også er jeg så materialistisk at jeg gleder meg til å shoppe litt også. Litt dill og dall til samlingen. ;) Har også lyst på brune støvletter, men jeg vet ikke hvordan utvalget er i størrelse 40 i Spania. Dessuten gleder jeg meg til å se La Sagrada Familia, gå på marked og på museum, se på livet i Rambla'en osv.

Dette hang egentlig ikke særlig godt sammen med starten på innlegget... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen ny Grey's episode denne uken. :tristbla: For å se det fra den positive siden slipper jeg nå å bekymre meg over når jeg skal få tid til å se den med mamma på besøk. :ler:

Til mitt forsvar skal det sies at jeg ikke ser på et eneste realityprogam som skal vi danse, la oss bo på en øde øy og baksnakke hverandre eller et eller annet program om en mann som velter seg i vakre rivaliserende kvinner. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vant rettsaken mot antenneforeningen!! :hoppe:

Endelig er vi ferdig med den saken som har pågått siden september 2005.

Skal vi feire med rødvin eller is eller begge deler i kveld mon tro? ;)

Først skal jeg stryke og henge opp den siste stuagardina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Antenneforeningen er våre gode venner som sørger for TV-signalene her vi bor. For å prøve å gjøre en lang historie kort så ble det vedtatt at anlegget skulle moderniseres for litt over et år siden. Selv om moderniseringen medførte at vi fikk flere kanaler, ville vi fortsatt beholde parabolen og valgte derfor å si opp medlemskapet i antenneforeningen da vi ikke så noen grunn til å betale for flere av kanalene to ganger i tillegg til at vi skulle betale for moderniseringen. Men ting viste seg desverre ikke å være så enkelt. Fordi antenneforeningen hadde tre måneders utmeldingsfrist kunne vi ikke nå å melde oss ut innen moderniseringen trådte i kraft, noe som medførte at alle nåværende medlemmer var tvunget til å betale for moderniseringen. Dette fant vi oss ikke i og kontaktet dermed en advokat. Saken gikk etterhvert til inkasso, vi ble stevnet av antenneforeningen og i går ble vi altså frikjent og behøver dermed ikke betale for den for***** moderniseringen. Vi skal fortsatt betale egenandel for adokathjelpen, så i siste ende blir det nok ikke særlig mye billligere, men her snakker vi etter min mening om prinsipper!

Sambo besøker pappa'n sin på sykehus i dag og jeg skal innom å hente han på veien hjem. Det som startet med en liten ballongutvidelse har nå utviklet seg til å bli en bypassoperasjon så "svigerfar" er fortsatt på sykehuset.

Endret av Malou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våknet klokken halv ett natt at det blåste noe helt sinnsykt. Ble nesten litt redd. Etter 10-15 minutter roet det seg plutselig ned igjen, men jeg ble liggende våken en stund allikevel. Riktignok var det meldt storm i natt, men det var altså ikke i hovedsak hos oss. Det blåser ganske mye ennå, men ikke i nærheten av hva det gjorde i natt. Det må nesten ha vært var noe veldig lokalt tror jeg.

Skal hente mamma på Kastrup i kveld. På veien skal jeg enten innom på IKEA, Fields eller begge steder. Har ikke helt bestemt meg ennå.

Gleder meg til helgen. Har planer om å sove lenge og nyte at dette er den lengste helgen i hele året. :sjarmor:

Endret av Malou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg som har venta på denne stormen hele dagen. Jada, det var meningen at den skulle komme til Trøndelag, men så kom den til deg istedet *snurt*

Håper du får en god helg!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte mamma til Kastrup i morges for så å dra videre på jobb. Det gikk faktisk ganske greit å stå opp klokka 6 i morges, sånn alt tatt i betraktning. Det hjelper kanskje litt at vi har stilt om til vintertid. Det blir ikke så deilig at det kommer til å være mer eller mindre mørkt når jeg kjører hjem fra jobb da. :Gjesp: Da er det bra jeg har MP3-spilleren. God musikk gjør da turen litt lettere i allefall.

Jeg har foressten lastet ned de første leksjonene av et franskkurs på nettet. Har litt planer om å prøve få hørt på dem i bilen utover vinteren. Det er nemlig store muligheter for at ferien går til Frankrike igjen neste sommer, hvis vi ikke skulle få penger til å dra til USA/San Francisco.

Har hatt en deilig helg. Har sovet lenge både lørdag og søndag i tillegg til at jeg ikke har vært oppe alt for sent. Små shoppet litt både på fredagskvelden og på lørdag. En bok med svart/hvitt fotografier tatt i Paris, en bok om Monet, te med ingefær og sitron, 2 nye grydespader og to pilefletthjerter jeg har planer om å bruke til julepynt. Ganske så beskjedent synes jeg selv. Ved siden av litt shopping har vi bare slappet av og kost oss hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*vinke tilbake til monja*

Jeg sitter i review tirsdag til torsdag denne uken, men har en liten pause akkurat nå som jeg selvfølgelig ble nødt til å bruke til noe effektivt. ;)

*suser videre*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøflene med leopardmønster ankom foressten fredag så nå har jeg definitivt de kuleste tøflene i gata (minst). :sjarmor:

Jeg skal opp klokken 6 i morgen så jeg skal snart legge meg, men først litt avslapning med InStyle på sofaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for det meja :-D

Det snødde faktisk litt her på torsdag. Ikke så veldig mye og det er heldigvis borte igjen nå. Jeg ble overrasket at det la seg litt i det hele tatt. Det er IKKE normalt her i november.

En hard uke på jobb er heldigvis overstått og det var deilig med en hjemmearbeidsdag i går. Var sammen med venner på kvelden i går og var ikke hjemme før klokka to i natt. Selv om det gikk relativt stille og rolig for seg har jeg vært ganske trøtt i dag allikevel. Vi kjørte en tur ut til kysten og gikk tur. Kjempekoslig selv om det blåste ganske heftig. Samlet litt stein, både noen store som jeg skal ha ute på terassen og noen mindre som jeg skal bruke å dekke til jorda i en blomsterpotte i stua.

Nå slapper jeg av under dyna i stua mens sambo ser på film. Vurderer om jeg skal se en episode Six Degrees eller legge med med blad på sofaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går bra med sambo monja. Han fikk av gipsen på fredag og har så smått begynt å bruke hånden igjen. Han hadde jo håpet på å begynne å jobbe igjen på mandag, men innså fort at det ikke ble noe av og skal være hjemme i neste uke også. Uka etter drar vi til Barcelona også håper vi på at han kan begynne på jobb igjen etter det igjen.

Dette har vært en supersløv søndag. Gråvær og regn så og si hele dagen, sånn at man har trengt kunstig lys for å kunne lese. Har vasket kaninbur og vasket litt klær, men ellers har det ikke vært mye å skryte av. Skylder på en kombinasjon av en hard uke på jobb og dårlig vær. Har kikket litt på sendingen fra NY maraton.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk ganske lenge siden jeg har hatt en skikkelig MANDAG, men i dag kom den desverre. Jeg er både trøtt og kvalm og i tillegg har jeg to møter i ettermiddag. :( Håper formen bedrer seg etter en nært forestående lunch.

4½ arbeidsdag til ferie. Det er da i det minste noe å se frem til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...