Gå til innhold

Malou's

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns du har gjort mye jeg da - mer enn meg for å si det sånn... :sjenert: *sitter i morgenkåpa og prøver å manne meg opp til dusj*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke av fri vilje for å si det sånn Kverula... ;)

Jeg trenger ferie! Hvis alt går etter planen (som ikke var den opprinnelige planen) så tar vi fri de tre dagene før påske og får da over en uke fri! :hoppe: Egentlig hadde jeg håpet på en storbyferie i Europa en langhelg i mars/april, men det ser ikke ut til at det blir noe av det i denne omgang. Sambo hadde i følge ham selv dårlig med penger/andre ting å bruke pengene på akkurat nå. Jeg kan forøvrig være enig med han i at det hadde vært deilig med en friuke hjemme også for vi har nesten ikke hatt noen fridager utenom helgene hjemme dette ferieåret, pga reiser til New York, Provence og Norge. Men jeg får jo ca 9000 i bonus i slutten av mars så jeg kunne jo betale for turen, men lommepenger blir han i såfall nødt til å stå for selv. Vi kan jo selvfølgelig ta en tur i mai/juni også, men da blir det jo litt tett på sommerferien i Toscana som vi forøvrig snart bør begynne å planlegge nærmere. Vi får se hva det blir til, men vi blir i allefall nødt til å bestemme oss for hva vi gjør snart.

Skrevet

Hva er det som skjer med Norge og skisport for tiden? :klø:

Skrevet (endret)

Bare sånn for å rydde unna eventuelle misforståelser så vil jeg gjøre det klart at min lille søte "baby" er en kanin og ikke en monsterhare! Man han er omtrent like tøff da... :ler:

Endret av Malou
Skrevet

Gråter for tapt spill og trøtt? :klø:

Du er ikke gravid da, Malou?

*iler ut*

Skrevet

Det er gøy å planlegge ferie! :) Og om dere ikke kommer til å reise bort denne gangen, så er det jo deilig med ei uke hjemme også da! :Nikke:

Og dere har jo en flott ferie i sommer å se fram til da! ;)

I følge mannen utgår alle planene våre for sommerferien - vi skal visst bare være på hytta. :ler: Lurer på om han er skeptisk til å reise på langtur med meg som høygravid jeg! :ler:

Jeg har også fri dagene før påske - det er kjempedeilig!

Håper jeg kommer på jobb før den tid da, ellers blir et jo ikke no' stas med ferie... :sjenert:

Skrevet
Gråter for tapt spill og trøtt? :klø:

Du er ikke gravid da, Malou?

*iler ut*

Vel, siden jeg for øyeblikket "koser meg" med det sikreste tegnet på at man ikke er gravid, så er jeg rimelig sikker på at det ikke er det som er årsaken monja. Men det var et godt forsøk! :ler:

Det er kanskje like greit å ikke dra på langtur som høygravid Kverula. Det kommer jo selvfølgelig ann på hvordan man har det da, men de fleste er vel ganske slitne den siste tiden?

Selvfølgelig kommer du deg på jobb før påske vet du! *smittet av Kverula's optimisme fra i morges*

*poffer ut av kontoret*

Skrevet

Hjemmearbeidsdag! :-D

Det er alt for lyst til å tenne telys, men i det minste har jeg dyne og fyrer i ovnen.

Skrevet

Høres kjekt ut med fyr i ovnen og dyne. :Nikke: Enig med deg at sjarmen med telys og stearinlys er litt borte nå for tida...jeg syns det er mest koselig før jul, av en eller annen grunn. Jeg er i hvertfall flinkere til å tenne lys på den tida. Nå glemmer jeg det stort sett, selv på kveldstid...

Håper du har en god hjemmearbeidsdag! :klem:

Skrevet

Takk for det Kverula!

Jeg elsker å brenne lys jeg, også etter jul. Pleier å tenne i vinduene og på bordet sånn stort sett hver dag. Men det var noen dager i november/desember/januar hvor jeg brant telys om dagen også, men det er det (heldigvis) ikke mørkt nok til lenger.

Jeg følger sånn delvis med på langrennsprint. Blir jo spennende å se om det endelig blir noe å feire i dag. Samtidig prøver jeg å forbrede meg til utdannelsen jeg skal holde i morgen. Prøver å ikke grue meg denne gangen, for det var jo fullstendig bortkastet forrige gang. ;)

Skrevet

Ikke noe å feire på langrennsarenaen i dag heller. Tror ikke det er noen fare for at jeg begynner å følge med på langrenn igjen for å si det sånn... Takke meg til TdF! ;)

Skrevet

Åh ja, du er sånn en TdF-tilhenger du! :ler: Det skjønner jeg bare ikke... :sjenert: Men jeg trodde jo at curling var pyton i begynnelsen jeg da, så hvem vet, kanskje jeg er TdF-tilhenger jeg også, uten at jeg vet det! ;)

Det er jo koselig med stearinlys på mørke kvelder, men som jeg skrev over, jeg glemmer det liksom jeg, når det går mot våren.

Skrevet (endret)

Jeg var faktisk utvitende om at jeg syntes TdF var gøy jeg også Kverula. De første årene jeg bodde her i DK kunne jeg ikke fatte at det var noen som gadd å se på sykkelsport og jeg syntes det var enormt langtekkelig. Jeg var heller ikke vant til at det var noe særlig sykkelsport på TV i Norge før jeg flyttet hit, men de har nok kommet noe etter nå. Jeg tror det var først for 3 år siden at jeg av en eller annen grunn som jeg ikke husker begynte å se litt på det og før jeg visste ordet av det var jeg bitt av det, akkurat som deg og curlingen. Sånn kan det gå! :ler: Tradisjonell "norsk" vintersport har jeg derimot nesten mistet all interessen for, nok mest fordi det ikke sendes noe særlig av det på TV her. Nå følger jeg kun med fordi det er OL.

Jeg har endelig fått ut fingeren og satt opp en plan for utdannelsen i morgen. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg drøyer det så lenge og ender opp med å jobbe "overtid" når jeg jobber hjemme. :roll: Får finpusse detaljene i morgen før kl. 15.

Endret av Malou
Skrevet

Det blir ikke mye tid KG eller annen nettsurfing i dag, for jeg holder på å forbrede meg til utdannelsen i ettermiddag.

Hører på Gavin Degraw CD'en samtidig og har det faktisk ganske fint til arbeidsdag å være. Jeg lastet ned hele CD'en pluss live CD'en på Pirate Bay for en stund siden, men den er såpass bra at jeg lurer på om jeg kunne tenke meg orginalen.

Skrevet

Håper det gikk bra med utdannelsen ( er det et dansk uttrykk for noe? ) i ettermiddag! :)

Måtte bare titte innom deg og fortelle at jeg har brent stearinslys i hele ettermiddag - ble vel litt inspirert her inne i går! Det er jo veldig koselig da, selvom det går mot vår. :)

Og så hører jeg på 90-talls-slagere på Vh1! Så nå storkoser jeg meg! ;)

Håper du har en fin kveld du også! :klem:

Skrevet

Jøss, gjør du ferdig en hel utdannelse på bare en ettermiddag du?

*grønn-av-misunnelse*

Skrevet

*miljøskadet*

Opplæring burde jeg vel kalle det, men det ordet finnes ikke på dansk og av en eller annen grunn har det dermed mer eller mindre forsvunnet ut av mitt vokabular også.

Men det gikk fint altså. Jeg gruet meg betraktelig mindre enn forrige gang. Dessuten skal jeg nok gjennom det samme innenfor et par uker igjen, så da kommer jeg virkelig i trening. Må bare fokusere på å holde på følelsen av at jeg faktisk mestrer det her, og at det ikke er noe å grue seg til hvis det blir en stund til neste gang.

Senere i dag skal jeg ha møte med min eventelt fremtidige sjef. Tidligere har jeg hatt møte med hun som er teamleader. Blir spennende å høre hva han har og si.

Skrevet

...også er det jo fredag! :-D Takk og pris for det for hvis ikke jeg får en lang natts søvn snart tror jeg at jeg kollapser. :Gjesp: Det beste av alt er jeg ikke har noen planer i helgen. Etter to helger med opplegg er ingen ting bedre enn det!

*venter på at klokka blir 16*

Skrevet

Jeg har litt av samme kollapse-følelse som du har Malou ;)

Ble ikke bedre av å snakke med datterens lærinne i dag, som fortalte om sin venninne som faktisk hadde kollapset (av forlite søvn og for mye kaffe!). Det hadde gitt flere dager på intensiv. (Venninnen var sykepleier på skadestuen).

Håper du får en stille og rolig helg. Og så skal du vel bake norske Fastelavensboller på søndag?

Jeg har hatt planer om å bake, og kanskje kjøpe noen danske. Og lage ekte varm sjokolade, av helmelk og kokesjokolade :)

:klem:

Miranda

Skrevet

Hvordan var det å møte den nye sjefen?

God helg :hoppe:

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...