Malou Skrevet 27. januar 2006 Forfatter #941 Del Skrevet 27. januar 2006 Jeg skal ha den over spisebordet Kverula. Jeg har problemer med å bestemme meg angående valg av lysekrone. Sambo likte den siste best, men kunne gå med på begge så jeg får det siste ordet. Typisk... Nå er det jo positivt at jeg får det siste ordet da, hvis jeg bare hadde visst hvem jeg skulle velge. For øyeblikket heller jeg bittelitt mer til den siste jeg også, tror jeg i allefall... Vi får en form for bonus hvert år ja Miranda. Det er jo gode penger å ta med seg. Jeg pleier å bruke de som tilskudd til sommer- eller en storbyferie. Jeg stakk litt tidligere i fra jobben i går og kjørte en tur innom Strøget på veien hjem for å kjøpe et par øredobber på Indiska. Jeg kjøpte det samme par øredobber for under to uker siden, men klarte å miste den ene før vi kom hjem!! Dette har irritert meg såpass mye siden, så jeg ble bare nødt til å ha meg et par nye. Litt av en tur for et par øredobber til 40 kr, men de var kule da. Dessuten fikk jeg også rasket med meg et par øredobber på Aldo som jeg har på meg i dag, en brun strikketopp på H&M, det nyeste InStyle US og 20 kjempefine mørk ceriserosa tulipaner til 25 kr. Det er sinnsykt billig å kjøpe tulipaner ute på gata i København. Som de fleste andre fredager kommer ikke denne et sekund for tidlig. Gleder meg til å slappe av og kose meg i helga. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 27. januar 2006 #942 Del Skrevet 27. januar 2006 GOOOOD FREDAG, MALOU!!! Jeg syns også den siste lysekrona var veldig stilig. Og jeg kunne ønske jeg kunne hatt ei sånn over spisebordet jeg også, men det passer ikke så bra her føler jeg. Derfor ligger min på kottet... Jeg fikk helt da jeg leste om de 20 tulipanene til 25 kr!!! *elsker tulipaner* Det er sånne ting som gjør at jeg til tider tenker at "hva i heite gjør jeg på landet, jeg skulle bodd i en storby"... Men så trives jeg veldig her jeg er da, så da får jeg heller finne meg i å betale litt mer for tulipanene! HA EN STRÅLENDE DAG - og GOD HELG! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 27. januar 2006 Forfatter #943 Del Skrevet 27. januar 2006 Takk for hilsninger og klemmer Kverula! Vet du hva, jeg tror vi betalte minst 4 ganger så mye for samme antall tulipaner som vi kjøpte til en venninne når vi var i Norge i jula. Nå var det inne på et senter da, men allikevel... Nå er også blomster en del billigere i Danmark enn i Norge har jeg fått inntrykk av. Nå har jeg spist lunch og ser fram i mot at klokka blir 16-16.30 når jeg kan ta helg med god samvittighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 27. januar 2006 Forfatter #944 Del Skrevet 27. januar 2006 *innom å kikker på lysekroner* F***, hver gang jeg nesten har bestemt meg for den siste (og største og dyreste), så begynner jeg å fundere på om det allikevel hadde vært finere med den første, mer enkelt. *gir nesten opp* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 27. januar 2006 #945 Del Skrevet 27. januar 2006 Billige tullipaner (og blomster ellers) er en av de store fordelene ved å bo i København, synes jeg. Har stort sett alltdi friske blomster, og holder på å besvime når jeg ser hva en bukett koster i Norge... Ha en fin helg! Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 27. januar 2006 Forfatter #946 Del Skrevet 27. januar 2006 God helg til deg også Piglet! Ahh... Så er det ordentlig helg, ikke bare fredag på jobb og snart helg. Vi har spist wok med svinekjøtt og jeg vurderer å hente meg et par kuler "slankeis" til dessert. Dessuten er jeg nå den lykkelige eier av et kjempefint 14 karats gullarmbånd. Jeg har lagt sammen penger jeg fikk til bursdagen min fra mamma, pappa + kone, svigers og sambo. Tilsammen 2900 kr. Det er det dyreste smykke jeg noen gang har hatt! Dobbelt så dyrt som det nest dyreste. Men det koster når man gjerne vil ha noe med litt størrelse på når jeg først skal ha. Men jeg ble jo "tross alt" 30' og jeg kan jo ha det resten av livet. Jeg har litt problemer med å bestemme meg for hvordan resten av kvelden skal tilbringes. Jeg vet HVOR den skal tilbringes (på sofaen), men skal jeg se en film, eller skal jeg dille litt med PC'en og evt lese litt istedet. :klø: For et dilemma... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 27. januar 2006 #947 Del Skrevet 27. januar 2006 Ja, uff, for et dilemma du har hatt i kveld! Gratulerer med flott smykke - lurer på hvordan det er å eie noe sånt jeg! *gleder meg til å runde 30* Håper du har hatt en deilig fredagskveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 27. januar 2006 #948 Del Skrevet 27. januar 2006 Mitt problem er at mens jeg lurer på hva jeg skal gjøre - surfe PC/se film/lese bok - så sitter rompa fast foran PCen og tiden går. Og vips...så var det ikke nødvendig å ta et valg likevel. Forrige helg kjøpte jeg tullipaner på Plantasjoen - 10 stk for 33 kr! Det er billig, men på denne tiden av året kjøper jeg endel selv om de koster mer. *vårfornemmelser* Grattis med nytt armbånd, og god helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 28. januar 2006 Forfatter #949 Del Skrevet 28. januar 2006 (endret) Gratulerer med flott smykke - lurer på hvordan det er å eie noe sånt jeg! *gleder meg til å runde 30* ← Sånn bortsett i fra at jeg nå er "en av dem i 30-årene" istedet for "en av oss i 20-årene" så er det slett ikke så verst å være 30 Kverula. Selv om jeg nok fortsatt ser meg selv som i 20-årene. Der har jeg jo tross alt vært de siste 10 årene, så det er jo ikke så rart egentlig. Jeg har ellers mange uekte smykker; øredobber, kjeder og armbånd som jeg er kjempeglad i og jeg regner ikke med hverken å slutte å bruke dem eller slutte å kjøpe dem for den saks skyld. Skal jo ikke bli helt "kjerring" heller og bare bruke ekte smykker heller. Det er jo forsåvidt ikke nødvendigvis særlig "kjerring" å bruke bare ekte smykker da, ikke hvis man er Hollywood stjerne med tilhørende Hollywood-bankkonto... Jeg tror forøvrig at jeg har kjøpt mer uekte smykker det siste året enn jeg har gjort de 5 siste årene. Men til mitt forsvar skal det sies at jeg har blitt flinkere til å bruke dem også da, ikke bare kjøpe dem og legge dem i smykkeskrinet. Det henger selvfølgelig også sammen med at jeg har fått et bedre utvalg. Mitt problem er at mens jeg lurer på hva jeg skal gjøre - surfe PC/se film/lese bok - så sitter rompa fast foran PCen og tiden går. Og vips...så var det ikke nødvendig å ta et valg likevel. ← Jeg tror dette var omtrent det som skjedde meg meg i går kveld Mie. Endte meg å "rote bort" mesteparten av kvelden på internett, slutten av en film jeg hadde sett før og sånne ting. Det er ganske irriterende når man ikke får helt bestemt seg og poff så er kvelden over. Det kan forsåvidt godt ende at denne dagen ender opp litt på samme måten. Jeg er alene hjemme til i ettermiddag og sitter forsatt under dynen i stua, og vet ikke helt hva jeg skal gjøre, eller om jeg gidder å gjøre noe i det hele tatt foreløpig. *tiltaksløs* Endret 28. januar 2006 av Malou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 28. januar 2006 Forfatter #950 Del Skrevet 28. januar 2006 Jeg gikk litt i smykkemodus her og måtte kikke litt i smykkeskrinet mitt. Det var godt å få gjennoppfrisket hukommelsen litt, for det er jo ofte sånn at når jeg kjøper noe nytt så glemmer jeg noe annet, med noen unntak da. En smykke som jeg ikke har glemt, men som jeg ikke tenkte på da jeg skrev innlegget i går var gullkjede jeg fikk av mamma for et par år siden. Det er veldig tradisjonelt, en ganske tykk gulllenke som er kjempefint, men som ikke passer min stil noe særlig. Jeg har kun brukt det en gang. Men det betyr mye for meg allikevel, og det er jo ikke noe som sier at jeg ikke kan bruke det mer når jeg blir eldre. Grunnen til at jeg nevner det var at jeg skrev i går at det nye armbåndet nok var det dyreste smykke jeg eide, men jeg tror nok kanskje det kjedet fra mamma er værdt like mye, om ikke mer... Huff, nå høres det kanskje litt ut som om jeg prøver å skryte på meg masse fine og dyre ting her, men det er aboslutt ikke sånt ment. Jeg har generelt ikke særlig mange spesielt dyre ting. Har aldri gått så mye opp i pris/merke, og håper ikke jeg begynner med det heller. Kjøper det jeg liker, men absolutt ikke til enhver høy pris. Men som man blir eldre og har en mer stabil god økonomi, kan det kanskje ikke unngås at man forandrer seg litt. Uansett er jeg sikker på jeg aldri at jeg kommer til å kjøpe noe bare fordi det er dyrt/merkevare, hvis det ikke passer inn i min personlige smak. Jeg håper jeg kan fortsette å glede meg over et par øredobber kjøpt til 40 kr hos Indiska, en kjempefin topp fra H&M, en ting til hjemmet for en hundrelapp eller to som jeg gjør i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 28. januar 2006 #951 Del Skrevet 28. januar 2006 Jepp, nå tror jeg at du er skikkelig snobb! *kødder* Jeg digger juggel og har både "dyr" og billlig av sorten, men klart det er gøy med ekte vare også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 28. januar 2006 Forfatter #952 Del Skrevet 28. januar 2006 Jeg sier ikke at jeg ikke er materialistisk altså, for det er jeg nok (kjøpe, kjøpe), men det behøver ikke være så dyrt det jeg kjøper. Noe av det kjæreste jeg har (av materielle ting...) er en fransk vinkasse som kostet 350 kr som jeg har blomster i. Jeg foretrekker som oftetst å kjøpe to ting for tilsammen 500 kr, istedet for en... Også liker jeg ting som minner meg om noe, som f.eks postkort kjøpt på reiser.Billig og bra. Ikke sånne tradisjonelle postkort med bilder av selve stedet, men f.eks gammeldagse postkort, bilder av ting som er typisk på stedet, av koslige gater etc. Jeg har en hjemmelaget oppslagstavle på kjøkkenet der blant annet samler sånne minner. Det optimale måtte være i hovedsak å ha ting som vekker gode minner. Siden sist har sola tittet frem og det er utrolig flott der ute med alt det hvite i kontrast med den blå/hvite himmlen. Siden det er såpass kaldt (rundt 0 grader i dag) er busker og trer dekket av rim, det ligner nesten et eventyr. Dette kommer fra meg som egentlig ikke liker vinter i det hele tatt! Tror jeg skal stikke nesen en tur utenfor før sola går ned. Det blir ikke noen gåtur tror jeg, men kanskje skifting av kaninbur? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 28. januar 2006 #953 Del Skrevet 28. januar 2006 Fine lysekroner.....Jeg har en som er temmelig lik den nederste og ville nok valgt den om jeg skulle velge igjen. Akkurat som om min mening teller Håper du får en fin kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 28. januar 2006 Forfatter #954 Del Skrevet 28. januar 2006 For meg som enda ikke helt har bestemt meg for hvilken lysekrone jeg skal velge, er alle meninger hjertelig velkomne monja. Jeg tror nok det ender med at jeg går for den nederste også, selv om jeg ikke er 100% sikker enda. Har bestemt meg for å bestille i morgen, så da er det jo bare å ta en avgjørelse. Når jeg endelig fikk ut den berømte fingeren skjedde det faktisk litt her. Jeg fikk vasket kaninbur og bad og sambo kom hjem og støvsugde. I tillegg har jeg fått hengt opp den første maskinen med tøy og vasket og hengt opp en til. *flink* Nå har vi spist middag og skal straks i gang med å se episode 11 og 12 av Prison Break. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 28. januar 2006 #955 Del Skrevet 28. januar 2006 Føler du for å låne meg den fingeren eller? Skulle hatt en sånn finger innimellom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 28. januar 2006 Forfatter #956 Del Skrevet 28. januar 2006 Problemet er at det ofte ikke er så lenge av gangen den fingeren er til disposisjon monja, men hvis du er rask kan det være du kan låne den litt... Sambo ser på "The Village" på TV1000, men jeg ser ikke (eller jeg følger i allefall ikke med, men det er vanskelig å ikke kikke bittelitt da) for da får jeg ikke sove i natt og kommer bare til å være livredd neste gang jeg skal være alene sent. Jeg er som et barn på det område, men i det minste står jeg da inne for det og prøver å unngå å se filmer som skremmer meg. Noen ganger blir jeg litt småredd etter å ha sett Lost da, men det blir jeg altså nødt til å se på. Kanskje jeg heller skulle ta meg en deilig varm dusj snart. Det har jeg nemlig ikke fått gjort i dag... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 28. januar 2006 #957 Del Skrevet 28. januar 2006 The Village kan du se og sove godt etterpå. I følge mannen kan man sove godt mens man ser den, men jeg syntes den var god. Men ikke veldig skummel. Eller så er jeg bare innmari tøff. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 28. januar 2006 Forfatter #958 Del Skrevet 28. januar 2006 (endret) Jeg tror du er innmari tøff Mie for jeg synes den virker litt ekkel uten at jeg ser på den en gang jeg. Men så påstår jeg ikke at jeg er særlig tøff heller da. Endret 28. januar 2006 av Malou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 28. januar 2006 #959 Del Skrevet 28. januar 2006 Mie - tøffere enn toget! (jeg røyker ikke da, men den ser jo litt kul ut) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 28. januar 2006 #960 Del Skrevet 28. januar 2006 Herregud, diskuterer du grøss og gru med tøffe Mie.....Da er ikke dette boka for meg nå nei *skjelver i knærne* Synes Mie er skummel jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg