Malou Skrevet 23. januar 2006 Forfatter #921 Del Skrevet 23. januar 2006 Hotel Rwanda var en sterk film. Det gjorde helt vondt i hjertet og tenke på han denne filmen er basert på en sann historie, og hvordan den vestlige verden lukket øynene for hva som foregikk. Det er skikkelig vinter og kaldt i dag. -9 grader i morges, noe som ikke akkurat er hverdagskost her i DK. Det hadde ikke vært meg i mot og blitt hjemme under dyna akkurat... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 23. januar 2006 #922 Del Skrevet 23. januar 2006 Har sett Hotel Rwanda på dvd, og er enig i at den er helt forferdelig. Men en viktig film ikke desto mindre. Iskaldt i dag, ja... I Holbæk var det - 16 grader i natt! Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 23. januar 2006 #923 Del Skrevet 23. januar 2006 Hei på deg! I dag har jeg ikke sjekka termometeret for det blåser så veldig at de effektive gradene likevel ville være mye høyere enn det som ville vise seg på tempen. Ønsker deg en flott mandag! :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 23. januar 2006 #924 Del Skrevet 23. januar 2006 Og du - TAKK for tipset om Limewire!!! Det er jo genialt - takk og lov for at tiden med winmx er over!!! Nå har jeg masser av nye, bra sanger i mediebiblioteket mitt takket være deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 23. januar 2006 Forfatter #925 Del Skrevet 23. januar 2006 (endret) Så bra Kverula! :-D Det er viktig for sjelefreden å ha noe god musikk man kan høre på, i allefall for meg. Hva slags musikk har du lastet ned da? Jeg husker det var en morgen i fjor vinter det var -18 hjemme hos meg Piglet. Vet ikke hvor kaldt det har vært hos oss i natt, men det var i allefall -10 i går kveld. Brr... Jeg er vel på en måte ferdig med å jobbe for i dag. Arbeidslysten har i allefall tatt slutt, men til en mandag å være var det var vel egentlig ikke så dårlig at den holdt helt til nå. Endret 23. januar 2006 av Malou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 23. januar 2006 #926 Del Skrevet 23. januar 2006 Pluss 10 grader her idag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 23. januar 2006 Forfatter #927 Del Skrevet 23. januar 2006 (endret) Heller snøvær og minusgrader i januar enn i april/mai monja... Jeg skulle se Americas Next Top Model på TV3, men tror du ikke det var et sånt program som så tilbake på det de allerede hadde sendt da!! Endret 23. januar 2006 av Malou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 24. januar 2006 Forfatter #928 Del Skrevet 24. januar 2006 Så er enda en arbeidsdag snart over og jeg gleder meg til å sette kursen hjem. Hjem til sambo, kaninen, teppet, levende lys og bladet mitt, og kanskje Gilmore Girls hvis TVDanmark har kommet tilbake etter at den plutselig falt ut her i helgen. Synes Gilmore har tapt seg litt, så det er ikke krise hvis jeg ikke får sett den. Riktignok er det søtt med Luke og Lorelei men resten er litt for tiden synes jeg. Alt for mange dumme figurer, selv om den også er koslig på sin måte. Det har vært stille på kontoret i dag, men i andre delen av dagen har jeg vært fordypet i analyser og rapporter så tiden har egentlig gått ganske fort. Ingen ting er jo bedre enn det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 24. januar 2006 #929 Del Skrevet 24. januar 2006 Jeg har alltid lurt på hvordan det er å jobbe på kontor - lurer på om det hadde passa meg? :klø: Men det toget har vel gått egentlig...som så mange andre tog! Trives jo godt der jeg er da, så det er ikke det, men det å ha et kontor høres litt stilig ut! Jeg har egentlig aldri likt Gilmore Girls jeg da - syns de to hovedpersonene er altfor slitsomme og masete. Men meg om det! Det er jo mye annet jeg ser på da - Hotel Cæsar for eksempel. Har du forresten fått sett på det - sender vel kanskje ikke det i pannekakelandet? Håper kvelden med sambo, kanin, stearinslys og magasin blir bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 24. januar 2006 Forfatter #930 Del Skrevet 24. januar 2006 (endret) Jeg har ikke noe eget kontor jeg heller da Kverula. Sitter i åpent kontorlandskap, men i dag er det mange som ikke er her. For å være helt ærlig (og det skinner nok ganske tydelig gjennom noen ganger også) så tror jeg ikke at jeg hadde valgt å sitte å glo inn i en PC hele dagen hvis jeg skulle valgt igjen. Det er jo selvfølgelig ikke forsent å skifte karriere, men så var det med togene da... Hotel Cæsar kan jeg (heldigvis) ikke se da jeg ikke har norsk TV2, men jeg fulgte aldri med på det når jeg bodde i Norge heller. Det fenget meg aldri noe særlig. Skal det være såpe skal det være amerikansk synes jeg. Nå skal jeg hjem! Endret 24. januar 2006 av Malou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 24. januar 2006 #931 Del Skrevet 24. januar 2006 (endret) Ok - jeg får slå meg til ro med at kontorjobb ikke er så spennende som jeg tror da! For tiden syns jeg nesten at Cæsar har fått litt amerikanske tendenser... Og amerikansk såpe er forsåvidt greit nok, men ikke på norsk... Ja, ja - man MÅ jo ikke se på da! Endret 24. januar 2006 av Kverula Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 24. januar 2006 #932 Del Skrevet 24. januar 2006 Heisann, Malou! Ville bare gi deg en kjempegod tirsdagsklem! Hvordan er det med kuldegradene i det flate landet? Her hos meg er det blitt mildvær igjen, og det er ikke meg i mot. Nå ser jeg bare inderlig fram mot sommer og varme og sol. Ha en fin kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lipstick Skrevet 24. januar 2006 #933 Del Skrevet 24. januar 2006 Så du ikke på Hotel Cæsar....? Da går du jaggu meg glipp av noe stort, altså Er de danske tv-kanalene bra, forresten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 24. januar 2006 #934 Del Skrevet 24. januar 2006 Og du - TAKK for tipset om Limewire!!! Det er jo genialt - takk og lov for at tiden med winmx er over!!! ← Jeg hadde det på samme måte, Kverula Jeg var totalt "avhendgig" av WinMx, men ser nå at Limewire er myyyye bedre. (Og jeg som var så skeptisk ) Har forresten ikke sansen for Hotel Cæsar jeg heller Miranda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 24. januar 2006 #935 Del Skrevet 24. januar 2006 Hehe, det er ikke bare jeg som har fått en åpenbaring altså, Miranda! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 25. januar 2006 Forfatter #936 Del Skrevet 25. januar 2006 (endret) Oi, her var det aktivitet. Så hyggelig Kverula, Væren, Lipstick og Miranda! :-D Her har det snødd igjen, så da passet det jo godt at jeg allikvel hadde planlagt en hjemmearbeidsdag i dag. Det ser ut som om det kommer til å fortsette å være kjørlig det neste dagene, men i det minste ser det ut som om det blir plussgrader på dagtid i helgen. Jeg hadde ikke hatt noe i mot vår og sommer jeg heller Væren (hvem hadde vel egentlig det?), men jeg innser at jeg nok blir nødt til å smøre meg med enda mer tålmodighet. *sukker* Jeg bekymrer meg egentlig ikke så veldig mye over snø og kuldegrader da, for jeg vet jo hvor fort det snur her i Danmark og at vinterværet ikke pleier å vare så fryktelig lenge. De danske TV-kanalene er vel omtrent som de norske Lipstick. De sender mye av det samme i allefall, ofte på de samme kanalene også, eksempelvis at Desperate Houseviwes som går på norsk TV2 også går på dansk TV2. Sånn bortsett i fra at dansk TV2 fortsatt ikke har begynt å sende sesong 2 da. Vurderer om jeg skal begynne å laste den ned istedet. (Hvis dere vil laste ned filmer og serier Miranda og Kverula, så kan jeg på det varmeste anbefale BitCommet. Det tar litt tid å sette seg inn i, men det finnes "bruksanvisninger" her på KG hvis man søker litt.) Endret 25. januar 2006 av Malou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 25. januar 2006 #937 Del Skrevet 25. januar 2006 Filmer og serier blir altfor avansert for meg, malou - men jeg skal legge meg BitCommet på minnet, hvem vet, kanskje jeg avanserer en dag! Ha en fin jobbehjemmedag! :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 26. januar 2006 Forfatter #938 Del Skrevet 26. januar 2006 (endret) I dag er det faktisk vår i lufta her også, selv om det vel fortsatt er litt for kaldt i lufta til at vi kan kalle det vår. Jeg sto utenfor hovedinngangen i 5-10 minutter her for litt siden, lukket øynene og nøt å kjenne sola varme i ansiktet. Har hatt 2005 evalueringssamtale med "el heffe" i dag. Hun er utrolig behagelig å snakke med, og en av hovedgrunnene til at jeg fortsatt har denne jobben tror jeg. Hun var veldig fornøyd med innsatsen min i 2005, selv om det selvfølgelig fortsatt er utviklingspotensiale innenfor noen områder. Nå venter jeg bare på bonusen, som ingen enda helt vet hva blir på. Noen formue blir det nok ikke, med det er jo alltid velkomment med noen ekstra tusenlapper. I fjor fikk jeg vel ca 8.000 ekstra utbetalt. Vi snakket litt om fremtidsplaner, og muligheten for at jeg kanskje på et tidspunkt kunne gjøre mye av det samme jeg gjør for min avdeling nå for resten av firmaet også. Foreløpig er dette kun snakk, og det er forøvrig heller ingen sånn åpen stilling for øyeblikket. Ellers har jeg kikket litt etter smijernslysekroner på nettet i dag, og faktisk funnet 1-2 som kunne være aktuelle. Dette er nok min favoritt: Ellers er det også denne: I alle tilfeller skulle de spraymales sorte. Jeg skal selvfølgelig vise dem til sambo når jeg kommer hjem og se hva han sier, men jeg tror nok ikke han blir så vanskelig å overtale. Endret 26. januar 2006 av Malou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 26. januar 2006 #939 Del Skrevet 26. januar 2006 Hei! Jeg har en identisk med den øverste der...som ligger slengt inne på kottet...har ikke no' sted å henge den opp etter at jeg flytta... Men den er fin da! Hvor skal du ha din? Så flott at du får bra respons på jobben - og en bonus er jo ikke å forakte da! Ha en fin kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 26. januar 2006 #940 Del Skrevet 26. januar 2006 Jeg har ikke begynt å laste ned filmer eller serier ennå, men jeg har også lagt meg den på minnet Håper du får en fin bonus Malou. Får dere bonus hvert år? Det var noen fine lyskroner. Om jeg skulle velge, ville jeg nok hatt den nederste. Men de er fine begge to. Miranda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg