Gå til innhold

Malou's

Malou

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

:cola-light-smiley: ;)

Lat dag. Har sett diverse TV-programmer med dyne i stua og bare nytt livet. En kort periode kom sola frem mellom skyene så da tok jeg en tur ut i hagen og prøvde å fange høststemningen med kamera. Utrolig flotte farger, men ganske kaldt på ørene..

post-2374-1131198976_thumb.jpgpost-2374-1131199000_thumb.jpg

Jeg klarer ikke helt bestemme meg for om jeg skal kikke litt i InStyle, støvsuge stua eller hoppe i dusjen. Life is hard.. ;)

Endret av Malou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ikke sant fargene er flotte?

Jeg liker godt å ta bilder selv om jeg ikke på noen måte er noen proff. Et fotokurs kunne kanskje være en ide, men da skal man kanskje ha sånn skikkelig proft kamera? Det er i allefall lenge siden jeg bare tok med kameraet utenfor og knipset litt nå, hvis man ser bort fra ferien i Provece.

Det går ikke lang tid nå før alle blader og farger er vekk og det bare er bar, trist vinternatur tilbake. Jeg glemmer ofte hvor flott det kan være på høsten. Kanskje fordi den tiden med skikkelige flotte høstfarger går så fort. Som man kan se på bildene er hagen min nærmest dekket av gule blader i dag. Man kan faktisk mer eller mindre se at det blir mindre og mindre blader på hengebjørka hver dag.

Siden sist har jeg spist lunch og har begynt å småfryse litt. Teppe, tenne opp i ovn, støvsuge eller dusj? :klø:

Endret av Malou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du går fotokurs, så kommer kanskje lysten til å investere i kamera etterpå?

Og det er sikkert massevis du kan lære deg som øker fotogleden også med et helt ordinært kamera.

Men de høstbildene var i hvert fall skikkelig flotte, du har fanget inn den rette stemningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjempefine bilder, malou - virkelig høst-stemning! :Nikke: Hver årstid har sin sjarm, selvom jeg har vanskelig for å se det når sommern er på hell! ;)

håper du har hatt ei fin helg!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man blir i allefall sløv i høstmørket, ingen tvil om det. Denne helga går nok ikke over i historien som den mest aktive for å si det sånn..

Takk for hilsninger Piglet og Kverula. :-D

Angående det fotokurset, så er det enda en ting jeg tenker at jeg kunne ha litt lyst til, men jeg er ikke noe flink til å sette disse "lystene" ut i live, enten det dreier seg om foto, maling eller språkkurs. Blir nødt til å skjerpe meg!! Tror jeg kunne hatt godt av noen nye impulser, men så var det å ha energi til å gjøre sånne ting da, selv om man garantert får mye tilbake for det.

Jeg har jobbet hjemme i dag, så starten på uka har vært mykere enn den pleier. Da kommer vel mandagsformen i morgen istedet, for mandagsfølelsen har en tendens til å komme uansett hvilken dag som er første arbeidsdag.

Nå skal jeg komme meg i dusjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gangen jeg hørte den nye singelen til Madonna 'Hung Up' så tenkte jeg noe i retning av "what the ***?!?", men nå synes jeg faktisk den er ganske kul. Men det er sikkert en sånn låt jeg blir forholdsvis fort lei av. Dessuten står jeg fortsatt for at jeg tror den hadde vært bedre uten ABBA samplingen.

Puh, det var godt å få det ut.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en søt kanin du har!! Koselig å lese litt i "Notatblokken" din... ;)

Anette ;)

Endret av nostalgia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Nostalgia og velkommen inn i notatblokken! :-D

Har spist chilli con carne i poseutgave til middag. Er det noe galt med meg som synes det er ganske godt eller? :sjenert: Spicer den litt opp med røde bønner, ekstra chilli og selvfølgelig parmasanost på toppen.

Er innom og kikker etter litt ny musikk. Er i musikk-modus om dagen. Det er jeg vel forsåvidt alltid mer eller mindre, akkurat nå mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bodd i Danmark i litt over 6 år Nostalgia og trives godt selv om jeg savner nordmenn noen ganger. Da er det jo godt jeg har KG. ;)

Angående musikksmak så liker jeg vel egentlig ganske mye forskjellig, det går endel i f.eks Katie Melua, Norah Jones, Coldplay, Sarah McLachlan, Alicia Keys, Joss Stone etc. Dette er musikk jeg har på CD. Ofte er jeg vel mest tilbøyelig til å høre en sang der og en sang her og er overlykkelig over muligheten til å laste ned musikk fra nettet. 70-talls disco er en annen favoritt, mest til festlige anledninger. ;)

I går gjenoppdaget jeg Adore CD'en til Smashing Pumpkins. Den er fortsatt like magisk som den gang. For et par uker siden fikk jeg plutselig et intenst behov for å høre De Lillos.

Andre favoritter for tiden er The Cardigans 'I Need Some Fine Wine And You, You Need To Be Nicer, Faith Evans 'Mesmerized, Leela James 'Music', George Michael 'I Can't Make You Love Me', Kaynee West 'Golddigger', Madonna 'Hung Up', Tori Amos 'A Sort Of Fairytail', Vanessa Paradis 'St. Germain'.

Mye listemusikk, men må jo stå for det jeg liker!

Sanger som får meg i godt humør er f.eks Van Halens 'Jump', The Pointer Sisters 'Jump (For My Love)'.

..også videre..

Sikkert mye jeg har glemt. Tror jeg må kikke litt i MP3-filene som jeg brant ned på CD da vi kjøpte ny PC for et års tid siden.

Endret av Malou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må være herlig å bo i Danmark, jeg har alltid hatt en hemmelig drøm om det :ler:

Har vært der mange ganger på ferie, men det er mange år siden siste gang :overrasket:

Jeg har veldig forskjellig musikksmak også, liker mye som spilles på radioen... av mine "absolutte" favoritter kan jeg nevne:

Van Morrison (ingen over, ingen ved siden ;) ), Jeff Buckley, Kasey Chambers, Nancy Griffith, Anne Grethe Preus, Vamp, REM, Damien Rice, Norah Jones, Jewel, Nina Simone, Billie Holiday og mange mange flere ;)

Anette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen umiddelbare planer om å flytte tilbake til Norge i allefall, men man skal jo aldri si aldri. Det blir jo mange hverdager her i Danmark også, men jeg trives godt her, det gjør jeg. Dessuten kommer det ikke særlig mye snø her. :ler: *hater snø på andre dager enn juleaften*

Jeg burde kanskje kikke litt nærmere på Jeff Buckley. Har ikke hørt noe særlig annet enn den fantastiske 'Hallelujah.'

Kunne lett ha blitt sittende å sose bort kvelden her, men nå skal jeg ta meg sammen og vaske kaninbur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Dessuten kommer det ikke særlig mye snø her. :ler: *hater snø på andre dager enn juleaften*

Jeg burde kanskje kikke litt nærmere på Jeff Buckley. Har ikke hørt noe særlig annet enn den fantastiske 'Hallelujah.'

Jeg liker ikke snø heller ;)

Jeff Buckley's "Grace" er en knall-bra CD...

Ha en fin kveld!

Anette ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Malou er fortsatt på KG*

(men hun har i det minste vasket kaninbur i mellomtiden)

Jeg får ta meg en tur inn på amazon.com å sjekke ut Grace albummet en dag kanskje. Om ikke annet så kan jeg jo alltids laste ned litt mer.

Mie må ha veldig god musikksmak siden hun liker noe av det samme som meg. ;)

Nå skal jeg være litt sosial med sambo, noe som betyr at han ser på TV (sambo har TV-kveld på mandager), mens jeg koser meg med InStyle og har et halvt øye på TV-skjermen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ju-huuu nå har jeg skrevet 6 (dette blir det syvende) innlegg i dagboken min på en dag!! Det er jo nesten så det lukter "good old KG-days" av dette jo!! ;)

(Nå får jeg sikkert total skrivetørke i morgen bare fordi jeg har vært stor i kjeften i dag) :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...