Gå til innhold

Malou's

Malou

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

*avbestiller timen til øyenlegen* :ler:

Så er badet vasket (minus gulvet, det får bli neste gang.) Tror jeg skal komme meg en tur ut i det fine været, selv om jeg egentlig hadde bestemt meg for å være inne i lang tid fremover med god samvittighet etter 3 ukers uteferie. Men så vet jeg jo godt at jeg kommer til å savne sola utover senhøsten, så da gjelder det vel å benytte sjansen når den er der. Kjøre en tur ut på plantesenteret kanskje? :idesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*vinker tilbake til Mie*

Tilbake fra plantesenteret. Da jeg ikke gadd å betale 150 kr for en buksbum jeg skal ha i krukke på trappen, ble det ikke handlet for mer enn 135 kr. Kjøpte en lys rosa og en lys lilla asters, en pakke påskeliljeløker (som skal erstatte de vi gravde opp når vi fjernet en busk fra lavendelbeddet foran huset), en hjerteranketing til kjøkkenet (den gamle døde mens vi var på ferie) og en liten og en stor sukkulentplante.

Nå har vi spist sen lunch og jeg skal ute og plante litt. Skal også plante om noen eføj fra en stor potte over i en mindre og sette dem på trappa også.

Dessuten burde jeg nok luke litt i lavendelbeddet. Heldigvis er det ikke SÅ mye å luke..

:grønne-fingre-smiley:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser for meg at det er frodig og fint rundt deg, malou - leser stadig nye plantenavn her i boka di! ;)

Høres ut som du har en deilig lørdag - så bra!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeps, hadde en deilig lørdag. Gi meg gjerne flere av dem!

I dag har jeg plukket sånn ca en million epler og beskjært epletreet. Tror jeg skal prøve å lage eplemos eller lignende neste helg (vennligst ikke hold meg opp på dette.. ;) )

Nå er det jobb som kaller, desverre for jeg kunne godt ha kost meg under teppet med bladet mitt.

Prøver å sitte ute litt da, sånn at jeg har litt selskap av sambo mens jeg arbeider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny avatar jo! :-D

Vet du, vi er SÅ heldige i år for vi har ikke ETT ENESTE eple på treet vårt. For å være ærlig er det ikke lenger så mye på treet vårt...bare svarte, tørre, døde blader... :klø: Lurer på om det ikke har det helt godt jeg, gitt. :sjarmor:

Ja, ja - hvis du husker det, så fikk jo mannen et epletre av meg i morgengave da vi giftet oss, så om noen år er det vel kanskje jeg som må til med eplemost og annet rart! ;)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, ny avatar. Lette etter noe som hadde noe med Frankrike å gjøre, og endte da i det minste opp med litt vin..

Jeg skal opp kl. 6 i morgen :hår: :hår: :hår: , så jeg blir vel nødt til å legge meg snart. Får bare håpe at jeg får sove. Jeg har det med å slite litt med det på søndagskvelden. Skal kose meg litt med bladet mitt først.

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen skal jeg i det minste ikke opp før 06:45 og på onsdag regner jeg med å være tilbake i vanlig 07:15 modus. På torsdag behøver jeg ikke stå opp før kl. 09 :sjarmor: og vupti så er det fredag igjen!

Akkurat nå ser jeg sånn her ut ----> :Gjesp: og derfor er jeg på vei i seng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for det Kverula! :smilbla:

Jo det er et fabelaktig sensommervær vi har her i Danmark Piglet. Når jeg gikk ut døra på jobben i går ettermiddag ble jeg helt overrasket over at det var SÅ varmt. Og jeg, som ellers hadde gitt meg selv lov til å bare kose meg hjemme inne i hulen og ønske høsten velkommen etter tre ukers uteferie, ble til og med nødt til å tilbringe opptil flere timer utenfor i helgen.

Har hatt nesten to hele arbeidsdager uten KG nå. *abstinenser* Jeg er travelt opptatt med review (finner ikke noe godt norsk ord, miljøskadet) av vår nordiske avdelingen om dagen, men nå har jeg heldigvis resten av dagen "fri."

Jeg fikk foressten HM-pakken min i går. Buksene skal som vanlig byttes (jeg klarer aldri å bestille riktig størrelse), men ellers var jeg ganske fornøyd med resten. Spesielt denne genseren (nummer to fra venstre i cerise) var kjempefin, så jeg har bestilt den i sort og petrolblå også. Jeg har også lyst på den i brun, men jeg får vel prøve å begrense meg litt. Ikke bare får jeg kanskje den samme genseren i litt for mange farger (det er jo ok med litt variasjon i materiale og snitt også), men jeg har også en brun strikkegenser med litt vid hals som jeg kjøpte i fjor.

Nå har jeg bare lyst til å reise hjem. Gårsdagen og dagens program har tatt på, men jeg blir vel nødt til å være her litt til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er reviewet overstått og vi kan igjen tillate oss å puste. *puh* Vel, i allefall inntil vi i neste uke setter i gang for fullt med alt oppfølgingen.. Så resten av dagen har jeg planer om å ta det ganske piano, bare avbrutt av litt jobbing i ny og ne. ;)

Sånn bortsett fra det tror jeg egentlig ikke det er mye å fortelle. Vi har fortsatt sommervær og jeg har på meg skjørt og sandaler igjen i dag, etter å ha svettet meg hjem fra jobb mandag og tirsdag. Jeg er egentlig klar for å begynne å bruke mine elskede strikkegensere igjen, men jeg regner med at den tiden nok blir lang nok selv om vi beholder sommeren et par dager til. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i hvertfall bra at jeg ikke hadde planlagt å gjøre masse i ettermiddag, for arbeidslysten er totalt fraværende. Har bare lyst til å være hjemme på sofaen med TV/blad/internett. Og selv om det er sommer utenfor har jeg lyst til å være godt pakket inn i et teppe.

Så normalt ville jeg nok ha skrevet "arbeidslyst, where art thoug", men det gjør jeg ikke..

:tenke-kvalmende-positive-tanker-smiley:

Jeg tror det er på plass med litt nettradio! :digge:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et seriøst tilfelle av dagboksvikt. Måtte ned på side to å fiske..

Nå skal jeg bare lese litt i bladet mitt (hvis jeg nå får logget meg av KG), deretter skal jeg sove en hel masse, og så er det FREDAG! :hoppe:

(En av de mer interessante innlegg det her..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg bestilt 250 gram jasminte fra Engelsk The Depot. Så håper jeg bare den smaker like godt som den jeg fikk på thailandsk/vietnamesisk restaurant i Antibes. Mangler bare omgivelsene.. *sukker*

Dette fikk jeg jo bare enda mer lyst til å shoppe av. Håper på å kunne dra litt tidligere fra kontoret i dag (jeg jobbet tross alt et par timer på søndag + mandags kvelden), sånn at jeg kan stikke en snartur innom på et senter på veien hjem. Trenger blant annet ny shampo og balsam, pluss en buksbum eller to.. :sjarmor:

Også skal jeg bestille meg en sesong Sex and the City på play.com til 14,99 GBP. Klarer bare ikke å bestemme meg for om det skal være sesong 4 eller 5. Som enhver oppmerksom leser kan skjønne så er det noen store problemer jeg sliter med i dag.. :ler:

..og arbeidslyst har jeg egentlig skremmende lite av..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt det så travelt etter jeg kom hjem fra ferie så jeg nesten ikke har hatt tid til å mimre.

Dette er den gamle fjell-landsbyen Gourdes som ligger inne i Luberon-fjellene. Den ligger utrolig flott til på en topp og nedover kanten. Vi kjørte i evigheter på alle mulige små veier for å komme dit, men det var absolutt verdt turen. Samtidig så vi mange koslige steder på veien også. Sambo har for anledningen blitt kamuflert. ;)

post-2374-1126266948_thumb.jpg

Neste bilde er fra Aix-En-Provence som vi bodde i utkanten av de første 10 dagene. Akkurat passe rutikt for en Frankrike-freak som meg.

post-2374-1154950296_thumb.jpg

Også må jeg jo ha med et bilde fra Roussilon der husene er bygget av den gul/orange/røde leire som ses på bildet.

post-2374-1154950548_thumb.jpg

*sukker*

Endret av Malou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...