Gå til innhold

Dere med dårlig råd, sommerferie og skolebarn.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 16.6.2018 den 21.23, AnonymBruker skrev:

Turistforenigen har et eget ungdomsopplegg. Der er det 13 årsgrense så kanskje ikke aktuelt i år. Men greit å huske på til når sønnen din blir eldre. 

Kanskje kan sønnen din også prøve å få seg en ny hobby? Ikke alt som koster penger.  En ny hobby kan kanskje også hjelpe han med selvtilliten og det sosiale. 

Anonymkode: c9972...1dc

Er ikke turistforeningens ungdomsopplegg svindyrt da? Jeg var medlem i foreningen da jeg var ungdom og tenåring og en 3-dagerstur kom på rundt 2000, utstyr måtte man ha utenom 

Anonymkode: a575f...cf2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

https://www.bua.io/

Her kan du låne masse kjekt tur og sportsutstyr helt gratis. Vet ikke om dette er noe for TS, men tipser likevel! Kanskje noen andre som trenger det plukker opp tipset! 

Anonymkode: 3a766...c0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men, hvis du hadde hatt god råd, hva skulle dere ha gjort da? Dere kunne jo ikke ha bodd på hotell i sju uker uansett, eller bowlet og dratt i svømmehallen hver eneste dag. Velstående folk gjør heller ikke det. Skjønner det blir helt annerledes, for de med penger er kanskje på hotell en uke, og drar i svømmehallen en gang i uka, men altså, hva tror du de gjør de andre dagene? Jeg spør, for å få opp kreativiteten litt. Hvis han sliter med det sosiale, må dere jo absolutt finne ut hvem som er tilgjengelige når av venner og klassekamerater. Og hva som er av barnearrangementer ellers? Norges musikkorpsforbund har sommerskoler med og uten overnatting, gratis for de med lav inntekt, fotballskoler har, kunstskoler også, men den jeg vet om er dyr. Men kulturskolen har jo rabbat for lavtlønnede. Det er ikke overnatting. Men igjen, i Oslo. Har dere friluftsmuseum? Der pleier det å være aktiviteter. 

Anonymkode: 0bd12...34a

Hadde jeg hatt god råd, så hadde vi reist 2-3 uker til Spania, da vi har gode venner der. Så hadde vi gått på kino, bowling, minigolf, svømmehall oftere. For vi skal jo på kino osv i sommer, har bare råd til det sjelden.

Vi bor ikke i Oslo, men bor på Østlandet. Men det har kommet utrolig mange gode tips her nå, og jeg er kjempeglad for det. Og selv om alt ikke passer oss, så er det helt sikkert masse gode tips, for mange andre i vår situasjon. Og jeg har fått ideer til noe vi kan gjøre.

Anonymkode: 96648...d54

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde jeg hatt god råd, så hadde vi reist 2-3 uker til Spania, da vi har gode venner der. Så hadde vi gått på kino, bowling, minigolf, svømmehall oftere. For vi skal jo på kino osv i sommer, har bare råd til det sjelden.

Vi bor ikke i Oslo, men bor på Østlandet. Men det har kommet utrolig mange gode tips her nå, og jeg er kjempeglad for det. Og selv om alt ikke passer oss, så er det helt sikkert masse gode tips, for mange andre i vår situasjon. Og jeg har fått ideer til noe vi kan gjøre.

Anonymkode: 96648...d54

Sånn til en annen gang så er det mulig å kjøpe billigbilletter til Spania om sommeren, men de må handles i veldig god tid og man må tåle en mellomlandning. Hvis dere kan bo hos venner og bidra med mat og drikke (som du uansett måtte betalt for hjemme), så trenger det jo ikke koste noe voldsomt med penger.

Anonymkode: dce56...1e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom han liker Pókemon Go så mener jeg å ha lest at Harry Potter Go blir lansert i juni, det kan kanskje være noe for han? 

Kan det være en mulighet å passe kjæledyr en uke eller to så er det nok mange som trenger dyrepass noen dager i løpet av ferien evt. bare lufting av hund, sjekk oppslagstavler på butikker eller heng opp en annonse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en filmkveld hjemme, legg madrasser foran tv og overnatt i stua. Lag litt popcorn og bytt ut brusen med saft ( rimeligere alternativ)

Lag telttur inne med stoler og laken med adjektiv historier, vitser, litt stearinlys som "bål". 

Kjøp noen sjokolader, hjem hver deres sjokolade eller fler, slukk alle lys i hjemmet og prøv å finne de. 

Lat som om dere er på hyttetur hjemme, i en hytte uten strøm. Slå av alle lys og tenn stearinlys, lag noe enkelt til mat og spill masse spill. Sett på litt musikk og overnatt i stua eller annet sted enn soverommet. Gjerne gå en tur først så kommer dere frem til "hytta". 

Lag "bowlingbane" med flasker med vann og en ball. 

Kle dere ut med de klærne dere har og lag en musikkvideo med mobilen. 

Har dere terrasse eller uteplass kan dere campe der. 

Vi har gjort slike ting mye og det har vært morsomt for både barn og voksne. Vi er også veldig glad i teltturer, men har skjønt at det kanskje er litt vanskelig for dere nå. 

Jeg kjenner en alenemor med dårlig råd og hun fikk kuponger på ulike aktiviteter fra kommunen. Alt fra bowling til idrettsarrangement. Kanskje det går an å søke noe der? Ellers så kan du kanskje søke avlastningshjem? 

Anonymkode: ddb01...fa0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...