Gå til innhold

Noen som har prøvd knekkebrød dietten? Erfaring?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,
Jeg har fått beskjed av ernæringsfysiolog om å gå på knekkebrødkuren. Noen som har prøvd den?
Hva er deres erfaring? Skal gå på den i en månedstid. 

Anonymkode: 7b908...c6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal du slankeopereres? Jeg har ikke prøvd den, siden jeg ikke har vært slankeoperert, men logikk tilsier at det vil bli beintøft.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva går den ut på? 

Anonymkode: 0c8ef...2b0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva går kuren ellers ut på?
Jeg spiser mye knekkebrød til vanlig (uten å gå på kur). Spiser husman knekkebrød. Magen virker fint, og jeg holder vekten :) 

Anonymkode: 1e264...e80

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Pringle skrev:

Skal du slankeopereres? Jeg har ikke prøvd den, siden jeg ikke har vært slankeoperert, men logikk tilsier at det vil bli beintøft.

Er i prosessen for å slankeopereres men det vil ikke skje før om 10mnd-et år. Ernæringsfysiologen ville at jeg skulle gå på den for å se hvor mye ned i vekt jeg går.

Anonymkode: 7b908...c6b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva går den ut på? 

Anonymkode: 0c8ef...2b0

 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva går kuren ellers ut på?
Jeg spiser mye knekkebrød til vanlig (uten å gå på kur). Spiser husman knekkebrød. Magen virker fint, og jeg holder vekten :) 

Anonymkode: 1e264...e80

Dere kan lese mer om den her:
https://www.siv.no/lavkaloridiett-for-fedmeoperasjon

Anonymkode: 7b908...c6b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er i prosessen for å slankeopereres men det vil ikke skje før om 10mnd-et år. Ernæringsfysiologen ville at jeg skulle gå på den for å se hvor mye ned i vekt jeg går.

Anonymkode: 7b908...c6b

Det hørtes rart ut (så rart at det uten noe mer kontekst virker litt lugubert). Knekkebrøddietten brukes rett før operasjonen, ikke flere måneder før. Du går ned i vekt i henhold til kaloriunderskuddet du har, og det vet ernæringsfysiologen. Han/hun vet også at det er kjipt og unødvendig å sulte seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Pringle skrev:

Det hørtes rart ut (så rart at det uten noe mer kontekst virker litt lugubert). Knekkebrøddietten brukes rett før operasjonen, ikke flere måneder før. Du går ned i vekt i henhold til kaloriunderskuddet du har, og det vet ernæringsfysiologen. Han/hun vet også at det er kjipt og unødvendig å sulte seg. 

Jeg hadde ikke gått så mye ned i vekt selv med kostholdsendring så derfor spurte hun om jeg ville prøve det her og jeg sa ja, fordi jeg liker jo knekkebrød så skal ikke være så mye problem med det. 

Anonymkode: 7b908...c6b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde ikke gått så mye ned i vekt selv med kostholdsendring så derfor spurte hun om jeg ville prøve det her og jeg sa ja, fordi jeg liker jo knekkebrød så skal ikke være så mye problem med det. 

Anonymkode: 7b908...c6b

"Selv med kostholdsendring" betyr ingenting - du trenger kaloriunderskudd over tid. 

Jeg liker knekkebrød jeg også, men jeg hadde aldri frivillig gått på en knekkebrøddiett, og knekkebrøddietten er en sultekur. Jaja. du spiser vel når du blir sulten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette viser vel først og fremst at utdanningen for å bli ernæringsfysiolog er en vits

Anonymkode: e5d24...5f5

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde ikke gått så mye ned i vekt selv med kostholdsendring så derfor spurte hun om jeg ville prøve det her og jeg sa ja, fordi jeg liker jo knekkebrød så skal ikke være så mye problem med det. 

Anonymkode: 7b908...c6b

Høres merkelig ut. Hvis overvektige hadde klart å gå ned i vekt, så hadde det ikke vært behov for slankeoperasjoner. Det er vel grunnet at du ikke klarer å gå ned i vekt at du er i prosessen nå? 

Anonymkode: 55647...2c0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor heter det knekkebrød dietten? Det høres jo ut som man kun skal spise knekkebrød... men det var jo vanlige ting til middag. 

Det står at dietten skal brukes 3 uker, så det er neppe noe du bør gjøre i så lang tid. Hør med legen.

Anonymkode: 17c1b...e52

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ikke så ille ut da... det er nok noe som må til for å gå ned i vekt ja

Anonymkode: 35d4c...fbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Går på den nå, la på meg en del i svangerskapey og i månedene etter fødsel. Gått ned 3 kg på 3 uker. Jeg syns den er super, knekkebrød er godt, du kan spise hva du vil slags pålegg osv. Spiser mye kylling til middag. 

Siden jeg kun skal gå ned 20 kg så er det ikke noe hast, -1 kg i uka er fint. Så fredag og lørdag spiser vi «vanlig» helgemat som taco, biff, pizza. Ingen godteri mer, men det lever jeg fint med:)

Men hadde jeg måtte følge kuren nøyaktig hadde jeg ikke hatt problemer med å spise kylling i helgen og, så alt i alt, en veldig fin kur:-)

Anonymkode: 523f9...274

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hørtes ikke så ille ut da... det er nok noe som må til for å gå ned i vekt ja

Anonymkode: 35d4c...fbf

For å gå ned i vekt, trenger du et kaloriunderskudd over tid. Det høres ille ut, men det er ikke så ille. Ingen dietter høres ille ut, men de er det, alle sammen. Skal jeg fortelle deg en hemmelighet? Dietter behøver ikke å virke, de skal bare appellere. Det er først når dietter og detoxer og quick-fix'er slutter å appellere til deg, at du er klar for varig vektmestring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dette anbefaler "eksperter"?!? De fleste overvektige er insulinresistente. Å basere kostholdet på karbohydrater er da ikke spesielt lurt. Spør denne såkalte eksperten om du er insulinresistent og få dem til å teste c-peptiden din. Vær også obs på at de for noen år siden økte øvre grense fra ca 700 til ca 2000 (varierer fra laboratorie til laboratorie) etter å ha gjort en studie på hjertesyke middelaldrende menn der de ikke kunne forklare hvorfor c-peptid var så høy, så de bare økte øvre normalgrense i stedet... 

Reagerer også på at alt skulle være så magert. Vi trenger godt, naturlig fett. En teskje margarin er IKKE godt fett! Margarin er ødelagt fett og man bør styre unna det. For eksempel meierismør, fett kjøtt, fet fisk, innmat, fete meieriprodukter, avocado, nøtter, oliven, kaldpressede oljer har godt fett. Naturlig fett som er stelt godt med er godt fett. Mettet fett er ikke usunt, og det har til og med ernæringsrådet innrømmet at de har fått med seg, men de anbefaler likevel at man holder seg borte fra det fordi det er kaloritett, men anbefaler å spise umettet fett som er like kaloritett... Gir ikke mening.

Anonymkode: cd54c...c40

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Spis færre kalorier enn du bruker. Så lett og så vanskelig. Alt utover kaloriunderskudd handler om hva kroppen trenger og hvor fort man vil gå ned i vekt. Man kan like så godt spise bare bacon som knekkebrød så lenge det er færre kalorier enn du trenger. 

Anonymkode: 9ac12...c8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser lavkarbo, teller ikke kalorier, og går fortsatt ned i vekt (går ned 1.5kg i uka). Kalorier inn og kalorier ut betyr absolutt ingenting for meg. 

Anonymkode: f917a...a5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg spiser lavkarbo, teller ikke kalorier, og går fortsatt ned i vekt (går ned 1.5kg i uka). Kalorier inn og kalorier ut betyr absolutt ingenting for meg. 

Anonymkode: f917a...a5b

Ok, men da er du et medisinsk mirakel da 🙄 Hadde du telt kalorier hadde du sett at du har et underskudd. Ellers hadde du ikke gått ned i vekt.

Anonymkode: 9ac12...c8f

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler sterkt at du logger absolutt alt du spiser og drikker i en app som feks lifesum. Dette bør du gjøre samtidig som du går på knekkebrøddietten. Da får du full oversikt over hvor mye du inntar iløpet av dagene. 

Her er en fin oppskrift på dietten og forslag til pålegg som gir et balansert inntak av makronæringsstoffer. http://fitfocuse.blogg.no/1474374238_knekkebrd_dietten_der.html

Dietten er absolutt ingen sultekur om du spiser riktig :) Jeg skal ned 30kg, har holdt på i to uker og har buksesig og gått ned 1kg. Merker at klærne generelt sitter løsere allerede. Jeg spiser faktisk mer enn jeg trodde jeg kunne ;)

Anonymkode: e78bd...83e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...