Gå til innhold

Hva synes du er mest utfordrende med kroppen din mhp klær?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har timeglassfigur med ulike klesstørrelser over hoftene, brystene og i midjen. Det gjør at jeg synes det er vanskelig å finne bukser som sitter pent, når buksa passer over hoftene, er den gjerne altfor stor i midjen. Samme oventil; passer overdelen over brystene, er det gjerne for stort i midjen og når midjen drukner i et for stort plagg, ser jeg ut som ei tønne. :( Av og til kjøper jeg bluser og skjorter som er innsvinget i midjen og velger størrelse til midjen, men må jo da ha singlet under og la skjorta være ukneppet over brystene.

 

Jeg har også veldig brede legger, så bukser som er veldig smale i leggen, passer meg ikke, da blir buksa altfor altfor stor ellers. Pga leggene kan jeg ikke bruke korte skjørt, det ser latterlig dumt ut.

 

Har også brede føtter, så gjør det utfordrende å kjøpe sko. 

Anonymkode: 6657e...bd8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også brede hofter og smal midje. Jeg lærte et triks av bestemor. Et lite snitt på innsiden av linningen og trekke strikk gjennom for å holde buksa på plass i midjen.

Det finnes også bukser med ferdig isydd strikk med knappehull i, og knapper så du kan justere linningen til midjen. Men jeg vet ikke hvor de evt har det nå.

Anonymkode: 8aea5...31d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har så lang overkropp. Alt av kjoler får livet alt for høyt opp og blir kortere enn de er laget for. Det går bra med utsvingte kjoler, men litt mer formsydde kjoler har en lei tendens til å få hoftene litt for langt opp. :( 

Anonymkode: 221f4...802

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brede Donald Duck føtter, og slitet med å finne gode sko som ikke ser dumme ut.

Anonymkode: 84560...18f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tamsi

Jeg bruker en bh-størrelse som egentlig finnes i vanlige klesbutikker, men den finnes ikke likevel. Det holder ikke å finne en som ser fin ut, jeg må lete etter størrelsen i første omgang og så se om jeg liker den. Kunne selvsagt gått i undertøysbutikker men det har jeg ikke penger til som student. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ridebukselår og kraftige legger. 

Anonymkode: 79252...e5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er veldig kort, så alt er for langt uansett.

Anonymkode: 0aa38...b8e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har også brede hofter og smal midje. Jeg lærte et triks av bestemor. Et lite snitt på innsiden av linningen og trekke strikk gjennom for å holde buksa på plass i midjen.

Det finnes også bukser med ferdig isydd strikk med knappehull i, og knapper så du kan justere linningen til midjen. Men jeg vet ikke hvor de evt har det nå.

Anonymkode: 8aea5...31d

Dette finnes vel dessverre stort sett i de butikkene som retter seg inn mot segmentet 60+, og ser ofte ut deretter ... :( 

Anonymkode: 221f4...802

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For store bryster, løse topper blir jeg seende bælfeit ut i da de står ut fra kroppen. Tettsittende topper da blir det valker ved bhen uansett hva slags størrelse. Bluser blir for trange over brystene hvis de skal passe ellers. Det eneste som er ok på meg er vanlige gensere med søm nederst og som ikke er for tettsittende 😔

Anonymkode: 921b3...89d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme problem som deg TS med for smal midje i forhold til hofter og bryst.

Å kjøpe skjorter i vanlig butikk er bare å drite i, da får jeg ikke igjen knappen over brystene. Har kjøpt et par skjorter på mål på tailors mark.

Bukser er null stress, kjøper bare åletrange med litt stretch i som de har overalt nå (Carlings sitt brand Karve og BikBok sine sitter bra). Gå gjerne ned en størrelse og kjøp high waist sånn at den kneppes igjen der du er smalest. 

Det er forøvrig også et problem, jeg kan se litt stor ut eller få muffin top om buksa kutter meg mid waist, så det er kun high waist på meg. 

I tillegg er jeg lang, så playsuits/jumpsuits er umulig å finne noen som passer lang overkropp og kan ha samme problem med kjoler og overdeler.

Anonymkode: 3f35d...286

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kardashiandamene og Kylie Jenner har skikkelig timeglassfigur. Kanskje du finner noe inspirasjon ved å se på dem? :)

Ellers så har Khloé startet en buksekolleksjon for damer som oss (jeg har selv litt junk in the trunk).

Mitt probem er små bryste som ikke tillater meg å gå kledd som jeg vil. Singletter, for eksempel, er for lange i stroppene.
Mange bluser gir altfor mye utrigning på små jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At jeg er så tynn at det er lite som sitter pent. Og at jeg har korte bein så det er vanskelig å finne bukser som er passe i lengden. 

Anonymkode: b2e6d...0c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet mitt er først og fremst at klærne er designet av noen sjuke jævler og har tragiske snitt, og som får meg til å føle meg som et misfoster, når det egentlig er DE som skulle hatt buksevann. 

Anonymkode: b95ba...24d

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pupper og rumpa. Buksene blir alltid for vide rundt midjen selv om de passer ellers. Har begynt å sy de inn hos skredder 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å finne klær som sitter fint over brystet er det største problemet. Passer det over brystet, blir det ofte for vidt ellers, og får meg til å virke større enn jeg er.  Bluser og skjorter med knapper kan jeg bare glemme. Klær i store størrelser har ofte ekstra plass til mage, bakende og hofter, men i mindre grad til bryster.

Det kan også være vanskelig å finne BHer, men jeg har etter hvert funnet ut hvilke merker som passer meg så det går stort sett greit. Ulempen er at BHer som passer er dyre. Vanlig pris for en god BH i norske undertøysbutikker er gjerne 600-700 kr.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har pæreformet kropp. Smale skuldre, helt gjennomsnittlig størrelse på brystene, smal om livet, og såååå kommer hoftene, rumpa og øverste del av lårene. Så med bukser og topper går det jo som regel fint; bukser, shorts og skjørt en størrelse større en overdeler. 

Men med kjoler kan det bli litt styrete.. Mange i min vanlige størrelse kan sitte helt perfekt over skuldrene, brystene og livet, men altfor pølseskinn over rumpa. Av og til når jeg trer en kjole over hodet har jeg ikke sjans en gang til å få den ned over hoftene 🙄 Og går jeg opp en størrelse er den altfor løs oppe og sitter fint over hoftene. 

Det går som oftest bra da 👌🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er slank med rumpe og midje, så har samme problemer som deg, ts, bortsett fra at jeg har små pupper, så det motsatte problemet oventil ved fine kjoler el l.

Hvis klærne ikke sitter inntil på ryggen ser jeg ut som en tønne og som om jeg veier 15 kg mer enn jeg gjør, siden jeg heller ikke har så tynne legger og har muskler i skuldrene. Så det er ikke sånn at slanke folk kan kle seg i hva som helst, som noen av mine større venninner har sagt. For å si det mildt. 

Jeans f eks er vanskelig å finne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig høy for å være kvinne og derfor blir noen ganger korte kjoler som en topp på meg eller litt for kort. Å finne sko i fysiske butikker kan være vanskelig. Jeg bruker 42 så de har noe, men ikke spesielt fine sko. Stort sett er det et stativ med kjerringsko, joggesko og bunadssko.

Bukser finner jeg nesten aldri i fysiske butikker heller.

Så jeg må handle mye på nett, men utrolig glad for at man nå kan handle på nett. Da jeg var yngre måtte jeg ta til takke med det jeg fant. Bukser som gjerne var akkurat litt for korte og måtte kjøpe sko i herreavdelingen. Nå finner jeg masse kule sko og har begynt å få endel sko. I motsetning til før hvor jeg hadde noen få par.

Anonymkode: f46b8...8e1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lovehandles som tyter ut. Vil ha 0 fett på sidene. Ikke sammenlign dere med the Kardashian. De er fake og operert.

Anonymkode: 91c77...5d4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har har hofter i størrelse 36 men rumpe og bein i størrelse 34. Det gjør at alle bukser jeg kjøper er enten litt for trange over hoftene eller altfor løse over rumpa. Jeg er slank men med litt fett nederst på magen, så omtrent alle tettsittende klær gjør at jeg ser gravid ut. Utrolig irriterende siden resten av kroppen ser smashing ut i tettsittende. Det lille magefettet ødelegger alt. Til slutt er det skuldrene eller brystkassa mi som er så brei. Jeg bruker 75A i bh, så egentlig er størrelse 34/XS det som passer best til min kropp. Men klær i den størrelsen er for smale over skuldrene/brystet, så jeg må alltid kjøpe minst en størrelse større for å kunne bevege armene. 

Anonymkode: d543d...652

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...