Gå til innhold

Hvor lang tid har motpart på seg til å levere skademelding?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

For tre uker siden var bilen min involvert i et uhell. Samboeren min foretok en forbikjøring og skulle forbi motpartens bil + en traktor. Motparten sjekket antageligvis ikke blindsona si, men blinket samtidig som han la seg ut, da han også ville forbi traktoren. Han kjørte dermed på bilen min. På stedet nektet han å skrive skademelding og var ganske hissig (og i følge samboer muligens ikke helt oppegående). Han mente at det kunne de gjøre hver for seg hjemme. Han oppga heller ikke noe kontaktinformajson, men dro fra stedet. Heldigvis tok samboer skiltnummeret og ringte politiet slik at saken ble registrert der, før han kom hjem og vi sendte inn skademelding til mitt forsikringsselskap.

De konkluderte dagen etter med at motpart hadde skylden, og sendte saken over til hans selskap (siden jeg har delkasko - eldre bil). Nå har det gått tre uker, og i dag ringte jeg motpartens selskap for å etterspørre fremgang i saken. Der fikk jeg beskjed om at han enda ikke har levert skademelding, men at de hadde purret på han for et par dager siden. Og at de ikke fikk gjort noe mer før skademelding fra motpart forelå. 

Dermed lurer jeg på, hvor lang tid har motpart på seg til å få levert inn en skademelding og hva skjer om han ikke leverer? Og siden skademelding ikke ble skrevet på stedet, hvordan kan vi stole på at han leverer riktige opplysninger over tre uker senere? Er så utrolig ergelig å kjøre rundt med en bulket bil, spesielt når vi faktisk har liggende alt av deler til å få den hel og fin igjen (greit med samboer som er hobbymekaniker). Samtidig tør vi jo ikke gjøre noe som helt med den før noe har blitt avklart... 

Anonymkode: b09b0...ce0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du bør kontakte eget forsikringsselskap, orientere dem om saken og be dem følge opp på dine vegne.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...