Gå til innhold

Norske kvinner har dårlig selvtillit


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er kvinne og er enig. Jeg har blitt bedre etter å ha fylt 30, men brukte my av det tidlige livet på å ikke skille meg ut for mye, ikke være den som sier noe som fører til diskusjon eller uenighet, gjemme interessene mine osv

Man kan jo bare se på unge menn og unge kvinner. Unge menn har mye mer bredere interesser og tørr bli skikkelig nerd innenfor det de liker. De fleste kvinner tørr knapt like noe annet enn sminke, mote, bloggere, fordi det er det "alle andre" kvinner liker. Det er mye færre jenter som går skikkelig inn i sin gaminginteresse, klatreinteresse osv. De eksisterer selvsagt, men det er få kvinner som har den indre tryggheten, som tørr rolig si sin mening og ikke føle det som et angrep på selvtillit om noen er uenig eller kaller dem en tosk. 

De fleste kvinner aner ikke at de kan bli god på noe, de tørr ikke konkurrere fordi de tror at "de" ikke kan være den som når opp. De tørr ikke studere mannsdominerte fag fordi de tror de ikke er smarte nok, de tørr ikke 

Jeg er sjeleglad for at jeg havnet i et mulig som aksepterte og oppmuntret særtrekkene i meg slik at jeg turte være mer "meg selv" og forfølge de interessene som hadde ligget og ulmet. 

Anonymkode: 49b27...0e0

Bra at du har skjønt at det er viktig å tenke selvstendig. 

2 timer siden, Perfekt skrev:

Om ingen forteller deg at de har slitt og sliter så er det jo tydelig at de ikke åpner seg for deg. 

De åpner seg for meg og deler mye..

1 time siden, Cuntzilla skrev:

Vi er jo alle mer A4 enn vi liker å tro selv. Deg inkludert, den forakten du har for det konvensjonelle er jo en klisjé det også, vi har alle vært der. Eller halvparten av oss kanskje. Spesielt unikt er det iallfall ikke. Du blir heller ikke automatisk interessant av å ha reist eller ha ligget på sykehus, og den type arroganse du fremviser er svært ukledelig når du ikke virker å ha en særlig fascinerende personlighet eller evne til å komme med nye perspektiver på verden.

Selv om de aller fleste er A4 så kjenner jeg også flere kvinner som har tatt ukonvensjonelle valg eller jobber med det de brenner for. Som andre har vært inne på så er kanskje ikke din erfaring med en 20talls tinder-dates samt de du har møtt gjennom gode venner veldig representativt, det sier jo aller mest om din smak og din omgangskrets. Utvid horisonten litt, du kan ikke leve inni en boks og syte om at du aldri møter noen som lever utenfor boksen. I kunstermiljøer er det jo flust av dem for eksempel. 

Og så må du også ha noe å by på selv, du kan ikke være en kjedelig type og forlange at interessante mennesker skal synes du er spennende.

Jeg blir ganske interessant når jeg har brukt 1 år av livet mitt på sykehus. Da har jeg opplevd sykdom og nød. 

Blir også en spennende person fordi jeg har reist en del og bodd i utlandet i perioder. 

Dessuten leser jeg mye bøker og har mye kunnskap om ting.

Anonymkode: 5c3a5...871

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du virker litt bitter..

Anonymkode: 5c3a5...871

Å sparke folk som ligger nede, det er vel en av de verste egenskaper.

Anonymkode: 5f561...58a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker said:

 

Du virker litt bitter..

Anonymkode: 5c3a5...871

Skriver du som svar på dette innlegget:

19 hours ago, Nappetass1 said:

Meh. Frekk? Du er jo kongen av nedlatenhet og generalisering, om ikke dét er frekt så vet ikke jeg. Å ha et tilsvar til sjåvinismen din er å være enkel? Det er slettes ikke det du formulerer i hi, tvert i mot faktisk. Mine innlegg må da klassifiseres som egne meninger ifølge din standard? 

Ellers takk til fordommene dine, livet mitt har hittil vært fylt av personlige nederlag, sykdom og død, men også reising, gode relasjoner og vanvittig mye gøy! Jeg ville ikke forandret en ting faktisk.

Apropos; sitter her med uhelbredelig kreft. Tipper du ikke har vært der. Så da taper du, ift egne absurde preferanser?

 

Trådstarter det virker som om du har  en del mangler når det kommer til holdninger overfor andre og sosiale ferdigheter. 

 

Endret av godjenten
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Jeg blir ganske interessant når jeg har brukt 1 år av livet mitt på sykehus. Da har jeg opplevd sykdom og nød. 

Blir også en spennende person fordi jeg har reist en del og bodd i utlandet i perioder. 

Dessuten leser jeg mye bøker og har mye kunnskap om ting.

Anonymkode: 5c3a5...871

Ja, for sykepleiere har aldri tilbrakt tid på sykehus eller sett sykdom og nød. De må jo være verdens mest interessante mennesker. 

Alle har reist, alle har lest bøker og kan ting, mange har helseproblemer og flere har bodd i utlandet i perioder. Det er jo for eksempel en helt vanlig del av det A4-studieløpet folk går gjennom.

Igjen, det gjør ikke folk automatisk interessante. Du kan ikke sitte og fortelle folk at du er interessant på grunn av ditt og datt, det er bare noe man er. Eller ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min umiddelbare tanke er, jeg tror ikke du finner henne på det nettstedet ts,

Jeg har alltid fulgt mitt eget hjerte, følt meg annerledes, og har ingen interesse å være på sånne nettsteder, for jeg vil møte en på en mer spesiell måte.

Jeg skjønner heller ikke hvordan du klarte å date så mange som du i utgangspuktet ikke liker, da er du jo litt i samme gate som dem , tenker jeg... Hadde du også vært mer selektiv, hadde du ikke datet de, du hadde sett at de ikke var noe for deg i utgangspunktet. Jeg ser iallefall sånt kjapt, har aldri vært på sånne datingsteder, føler ikke det er min greie. 

Anonymkode: 66631...4d7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, ingenting er bra nok noen gang.

Uansett hva man gjør så er det ikke godt nok. Hvis man er selvstendig og har egne meninger så blir man beskrevet som vanskelig(menn takler selvstendige kvinner med egne meninger svært dårlig ofte). Hvis man mot all formodning skulle gjøre valg som mange andre gjør så har man plutselig dårlig selvtillit.

Synes jeg forresten ofte hører og leser om at mange ønsker seg slike kvinner som du beskriver. Skiller man seg ut på en eller annen måte så er jo det negativt. Da skal det plukkes fra hverandre og folk skal analysere hvor lite du passer inn og hvor liten sjanse du har for å møte aksept for den du er. Altså hvorfor skal noen alltid komme og diktere hvordan ting skal være? Sånne ting bidrar jo til dårlig selvtillit.

Dessuten så vil en stor andel av folk generelt gjøre like valg og ønske seg det samme. Det handler nok om hvordan samfunnet er bygd opp, hva man er opplært til osv. De fleste mennesker er A4 og passer inn i normalen.

Anonymkode: 5fc08...058

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje norske kvinner trives med å være A4, fordi det er det som gjør dem lykkelige. Jeg brukte tjue år av mitt liv på å gå mine egne veier. De neste tjue har jeg brukt på å lære meg å finne tilbake til å trives med A4-livet. På mine egne veier var det ingen å dele livet med, og jeg vil ikke være en ensom ulv. 

 

Anonymkode: 0a21a...c0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
På 14.6.2018 den 1.26, AnonymBruker skrev:

Etter å ha vært på Tinder de siste årene og møtt et 20 talls kvinner kan jeg konkludere med at norske kvinner har dårlig selvtillit. 

Hvorfor har dere det?

Dere har ingen egne meninger, lite livserfaring (dere vet ikke hvordan det er å virkelig slite med noe), dere kler dere likt, oppfører dere likt, har ingen interesser eller virkelig brenner for noe. Livet er ganske enkelt videregående, reise jorda rundt med ryggsekk, studere økonomi eller sykepleie og bo i en leilighet dere har fått kjøpe med hjelp fra foreldre. Eller bo i kollektiv frem til det. 

De fleste har også den samme gjengen med venner de har hatt siden ungdomsskolen, fester hver helg (alltid det samme) og trene på elixia. 

Har dere guts til å tenke annerledes? Hvor er selvtilliten til å ta noen sjanser og komme dere ut av komfortsonen? Dere hadde vært mye mer spennende og attraktive om dere hadde turt det. 

Hilsen frustrert. 

Anonymkode: 5c3a5...871

Er selv kvinne og ingen av min omgangskrets av det kvinnelige kjønn er som de du beskriver her. Kanskje du bør utvide din egen horisont litt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...