Gå til innhold

Norske kvinner har dårlig selvtillit


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Etter å ha vært på Tinder de siste årene og møtt et 20 talls kvinner kan jeg konkludere med at norske kvinner har dårlig selvtillit. 

Hvorfor har dere det?

Dere har ingen egne meninger, lite livserfaring (dere vet ikke hvordan det er å virkelig slite med noe), dere kler dere likt, oppfører dere likt, har ingen interesser eller virkelig brenner for noe. Livet er ganske enkelt videregående, reise jorda rundt med ryggsekk, studere økonomi eller sykepleie og bo i en leilighet dere har fått kjøpe med hjelp fra foreldre. Eller bo i kollektiv frem til det. 

De fleste har også den samme gjengen med venner de har hatt siden ungdomsskolen, fester hver helg (alltid det samme) og trene på elixia. 

Har dere guts til å tenke annerledes? Hvor er selvtilliten til å ta noen sjanser og komme dere ut av komfortsonen? Dere hadde vært mye mer spennende og attraktive om dere hadde turt det. 

Hilsen frustrert. 

Anonymkode: 5c3a5...871

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så var du til og med så tøff at du måtte gjemme deg bak AB! 

Gralla.. 

Sommerferie eller? 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du er på Tinder, med alle andre som er på Tinder sier det seg selv hva slags gnom du er. Du er jævla blind. Omgås kun en type mennesker. Tydeligvis! Siden alle på Tinder er prikk like. Stay in hell, where you belong! Or should I say; burn baby, burn! 

Anonymkode: 29ee4...78e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Men når the kardashian og bloggere er forbilder så sier jo det litt. Det vil mangle jenter på sykepleien og skole/barnehage de neste årene. Trutmunnene vil ikke jobbe. De skal blogge om løshår og fillers i hele kroppen. 

Anonymkode: 58d2c...983

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Siden du er på Tinder, med alle andre som er på Tinder sier det seg selv hva slags gnom du er. Du er jævla blind. Omgås kun en type mennesker. Tydeligvis! Siden alle på Tinder er prikk like. Stay in hell, where you belong! Or should I say; burn baby, burn! 

Anonymkode: 29ee4...78e

Har jeg sagt at jeg bare er på tinder? Nei. 

Jeg går ut i verden og møter folk. Siden jeg har reist en del og bodd mye i andre land så har jeg noe å sammenligne med. 

Følte du deg truffet siden du ble så sint?

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Men når the kardashian og bloggere er forbilder så sier jo det litt. Det vil mangle jenter på sykepleien og skole/barnehage de neste årene. Trutmunnene vil ikke jobbe. De skal blogge om løshår og fillers i hele kroppen. 

Anonymkode: 58d2c...983

Akkurat! Bra sagt. Trutmunnene kan tjene penger på alt mulig rart nå om dagen. 

Men hva med de som faktisk jobber? De er lite oppfinnsomme i yrkesveien..

Anonymkode: 5c3a5...871

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

13 minutter siden, AnonymBruker said:

Etter å ha vært på Tinder de siste årene og møtt et 20 talls kvinner kan jeg konkludere med at norske kvinner har dårlig selvtillit. 

Dere har ingen egne meninger, lite livserfaring (dere vet ikke hvordan det er å virkelig slite med noe), Anonymkode: 5c3a5...871

Har du datet 20 talls kvinner de siste årene så har du neppe tilbragt nok tid med dem til å vite om det vet "hvordan det er å virkelig slite". 

Man kjenner ikke noen bare fordi man har vær på noen dates.  Selv ble jeg mishandlet av mine foreldre, mamma likte å  få pappa til å slå meg.  Det er selvsagt ikke noe jeg forteller etter noen få dates. Og man kan jo lure på hvor hardt du har hatt det når du ikke har forstår at folk kan bære mye på innsiden. 

Anonymkode: aacac...b31

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan det ha seg slik at «et 20-talls kvinner» ikke er representativt for alle norske kvinner? Og også dine erfaringer på akkurat Tinder kanskje heller ikke er grunnlag nok til å generalisere halve den norske befolkning? 

Kanskje som tidligere nevnt her ser du etter og finner samme type kvinne igjen og igjen, om enn ubevisst. Er vel heller du som må tørre å gå ut av komfortsonen. 

Orker ikke skryte opp norske kvinner i det uendelige ettersom du beviselig alt har bestemt deg (bare litt) - men jeg synes det er utrolig masse bra damer der ute! Sterke, varme, intelligente, frittenkende, skapende, frigjorte, engasjerte. Skulle med glede vært lesbisk, menn er nemlig sånn ca det du beskriver bare hatske og patetiske i tillegg.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Har du datet 20 talls kvinner de siste årene så har du neppe tilbragt nok tid med dem til å vite om det vet "hvordan det er å virkelig slite". 

Man kjenner ikke noen bare fordi man har vær på noen dates.  Selv ble jeg mishandlet av mine foreldre, mamma likte å  få pappa til å slå meg.  Det er selvsagt ikke noe jeg forteller etter noen få dates. Og man kan jo lure på hvor hardt du har hatt det når du ikke har forstår at folk kan bære mye på innsiden. 

Anonymkode: aacac...b31

Vel.. nå er det mer enn de 20 talls kvinnene som har gitt meg det inntrykket. Har møtt kvinner gjennom venner og de har også gitt meg det inntrykket at norske kvinner har lite selvtillit og er relativt enkle. 

Det er mange som har åpnet seg opp for meg når vi har hatt en samtale, derfor kan jeg tillate meg å mene det jeg gjør.

Jeg har forresten opplevd mye selv. Har blant annet vært syk og innlagt på sykehus, reist mye og bodd mange steder, og lært meg selv å kjenne veldig godt.

Anonymkode: 5c3a5...871

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Nappetass1 skrev:

Kan det ha seg slik at «et 20-talls kvinner» ikke er representativt for alle norske kvinner? Og også dine erfaringer på akkurat Tinder kanskje heller ikke er grunnlag nok til å generalisere halve den norske befolkning? 

Kanskje som tidligere nevnt her ser du etter og finner samme type kvinne igjen og igjen, om enn ubevisst. Er vel heller du som må tørre å gå ut av komfortsonen. 

Orker ikke skryte opp norske kvinner i det uendelige ettersom du beviselig alt har bestemt deg (bare litt) - men jeg synes det er utrolig masse bra damer der ute! Sterke, varme, intelligente, frittenkende, skapende, frigjorte, engasjerte. Skulle med glede vært lesbisk, menn er nemlig sånn ca det du beskriver bare hatske og patetiske i tillegg.

Som jeg skrev tidligere "Vel.. nå er det mer enn de 20 talls kvinnene som har gitt meg det inntrykket. Har møtt kvinner gjennom venner og de har også gitt meg det inntrykket at norske kvinner har lite selvtillit og er relativt enkle."

Jeg har enda til gode å finne de kvinnene du beskriver. De er sikkert ikke norske? 

Anonymkode: 5c3a5...871

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Som jeg skrev tidligere "Vel.. nå er det mer enn de 20 talls kvinnene som har gitt meg det inntrykket. Har møtt kvinner gjennom venner og de har også gitt meg det inntrykket at norske kvinner har lite selvtillit og er relativt enkle."

Jeg har enda til gode å finne de kvinnene du beskriver. De er sikkert ikke norske? 

Anonymkode: 5c3a5...871

For å si det sånn; i Øst Europa, Storbritannia, Australia, deler av Asia og deler av USA er det sånne kvinner. 

Anonymkode: 5c3a5...871

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nesten så jeg er enig med deg ts, er kvinne selv. Men jeg er ikke enig i alt. Men jeg føler mye av det samme når det gjelder norske menn. Jeg har også reist mye og bodd i utlandet, blitt kjent med folk fra andre verdensdeler og kulturer så jeg har også noe å sammenligne med.

Du kritiserer de som jobber og tar utdannelse, og sier vi er lite oppfinnsomme i yrkesveien. Hva er oppfinnsomt for deg? Sykepleierutd. er beundringsverdig. Er du ute etter en advokat? Eller rakettforsker kanskje?? Eller en supermodell? 

Jeg kan bekrefte noe av det du skriver, for jeg har dårlig selvtillit. Janteloven eksisterer tydeligvis sterkt her i landet, og vi er kjent for denne, og dessverre er jeg opplært med den. Selv om alle i min familie har villet mitt beste, så merket jeg hvor påvirket de var av jantelovmentaliteten. De ville ikke stikke seg ut. Enkelt og greit la være og gjøre enkelte ting utenfor normalen fordi andre kunne si ting eller "glo stygt". Er oppvokst i ei bygd. 
Sier ikke at det er perfekt i utlandet, men jammen tør folk å si mer positivt om seg selv. De er ofte mer imøtekommende og tar selvstendige valg. Det har ikke jeg vært så flink på. ALLTID skal noen si at "nei! det kommer ikke til og ende bra! Hold deg til det trygge!". Angrer jææævlig på at jeg "holdt meg til det trygge" nå. 

Er også enig i at mange norske er veldig like..men hva skal vi gjøre da når man eksluderes av alle andre om man er forskjellig på noen måte? 
 

Anonymkode: 5d2c4...48b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som jeg skrev tidligere "Vel.. nå er det mer enn de 20 talls kvinnene som har gitt meg det inntrykket. Har møtt kvinner gjennom venner og de har også gitt meg det inntrykket at norske kvinner har lite selvtillit og er relativt enkle."

Jeg har enda til gode å finne de kvinnene du beskriver. De er sikkert ikke norske? 

Anonymkode: 5c3a5...871

Det er nettopp det de er, til og med du forsto vel det ut i fra innlegget mitt. Definér enkel? Selv virker du ikke akkurat å være rakettforsker, beklager å måtte si det. De aller fleste har opplevd en del vondt, kanskje de bare takler det bedre enn deg, har bearbeidet det og ikke plaprer om det i vilden sky. 

Får nesten litt vondt av deg som er så ensporet og trangsynt. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper

Ser ikke helt hva selvtillit har med temaet du tar opp. For meg virker det mer som du ikke møter damer som er eventyrlystne og spontane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er nesten så jeg er enig med deg ts, er kvinne selv. Men jeg er ikke enig i alt. Men jeg føler mye av det samme når det gjelder norske menn. Jeg har også reist mye og bodd i utlandet, blitt kjent med folk fra andre verdensdeler og kulturer så jeg har også noe å sammenligne med.

Du kritiserer de som jobber og tar utdannelse, og sier vi er lite oppfinnsomme i yrkesveien. Hva er oppfinnsomt for deg? Sykepleierutd. er beundringsverdig. Er du ute etter en advokat? Eller rakettforsker kanskje?? Eller en supermodell? 

Jeg kan bekrefte noe av det du skriver, for jeg har dårlig selvtillit. Janteloven eksisterer tydeligvis sterkt her i landet, og vi er kjent for denne, og dessverre er jeg opplært med den. Selv om alle i min familie har villet mitt beste, så merket jeg hvor påvirket de var av jantelovmentaliteten. De ville ikke stikke seg ut. Enkelt og greit la være og gjøre enkelte ting utenfor normalen fordi andre kunne si ting eller "glo stygt". Er oppvokst i ei bygd. 
Sier ikke at det er perfekt i utlandet, men jammen tør folk å si mer positivt om seg selv. De er ofte mer imøtekommende og tar selvstendige valg. Det har ikke jeg vært så flink på. ALLTID skal noen si at "nei! det kommer ikke til og ende bra! Hold deg til det trygge!". Angrer jææævlig på at jeg "holdt meg til det trygge" nå. 

Er også enig i at mange norske er veldig like..men hva skal vi gjøre da når man eksluderes av alle andre om man er forskjellig på noen måte? 
 

Anonymkode: 5d2c4...48b

Du er litt sånn som jeg prøver å beskrive mitt inntrykk av norske kvinner.

Når jeg mener yrker så tenker jeg på noe oppfinnsomt. Noe man har startet selv. Lidenskapen/hobbyen som er blitt fulltidsjobb. Det er jo ingen norske kvinner som tørr å satse litt. Mange blir sykepleier fordi det er lett å få jobb. Uten at de nødvendigvis har så veldig lyst til det. 

Anonymkode: 5c3a5...871

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du er litt sånn som jeg prøver å beskrive mitt inntrykk av norske kvinner.

Når jeg mener yrker så tenker jeg på noe oppfinnsomt. Noe man har startet selv. Lidenskapen/hobbyen som er blitt fulltidsjobb. Det er jo ingen norske kvinner som tørr å satse litt. Mange blir sykepleier fordi det er lett å få jobb. Uten at de nødvendigvis har så veldig lyst til det. 

Anonymkode: 5c3a5...871

Jeg blir ikke sykepleier ihvertfall, fordi jeg har andre ting som interesserer meg mer og har dessverre ikke den omsorgsevnen som skal til, men beundrer veldig de som vil det! Sykepleiere er noen jeg respekterer, og bra at ikke alle tenker at jobben trenger og være gøy. Da hadde for mange strebet etter det samme...litt som de som skal bli bloggere og bli "kardashians", men som etter hvert må innse at de ikke er interessante nok eller har utseendet for det. 

Ja, da så kanskje andre også at det flere som er enig med deg. Jeg føler meg svært lite selvstendig. Jeg mistenker at det har og gjøre meg den velstanden vi har fått, og at vi ikke må ødelegge det med å flytte ut av trygge norge, eller å finne på og importere en "utlending" for da "ødelegger man det norske"! Folk her syter jo bare butikken har gått tom for favoritt ølet, eller for at man må plukke litt søppel....mens i fattigere land må folk gjøre dette hele dagen.

Igjen, det er litt janteloven inni bildet her. Man blir jo utestengt dersom man gjør noe som noen i vennegjengen ikke helt er enig i..

Anonymkode: 5d2c4...48b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Nappetass1 skrev:

Det er nettopp det de er, til og med du forsto vel det ut i fra innlegget mitt. Definér enkel? Selv virker du ikke akkurat å være rakettforsker, beklager å måtte si det. De aller fleste har opplevd en del vondt, kanskje de bare takler det bedre enn deg, har bearbeidet det og ikke plaprer om det i vilden sky. 

Får nesten litt vondt av deg som er så ensporet og trangsynt. 

Enkel: i tankegangen, i livet, velger det trygge som ikke gjør at de utvikler seg noe særlig. Det er også få som har troen på seg selv og at de faktisk kan gjøre noe med livet sitt. Vi er heldige som bor i Norge. Det er trygt her med tanke på risikoen for å ta en sjanse til å gjøre noe de brenner for. 

Utfra hvor frekt og nedlatende du har svart meg her så tror jeg ikke du helt skjønner hva jeg mener. Men det beviser bare at du er en av de mange enkle kvinnene som ikke har opplevd så mye.

13 minutter siden, Minesveiper skrev:

Ser ikke helt hva selvtillit har med temaet du tar opp. For meg virker det mer som du ikke møter damer som er eventyrlystne og spontane.

Selvtillit til å tørre å satse på noe man brenner for. Selvtillit til å være selvstendig og ha egne meninger. Selvtillit til å ikke være en av mange.

Anonymkode: 5c3a5...871

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enkel: i tankegangen, i livet, velger det trygge som ikke gjør at de utvikler seg noe særlig. Det er også få som har troen på seg selv og at de faktisk kan gjøre noe med livet sitt. Vi er heldige som bor i Norge. Det er trygt her med tanke på risikoen for å ta en sjanse til å gjøre noe de brenner for. 

Utfra hvor frekt og nedlatende du har svart meg her så tror jeg ikke du helt skjønner hva jeg mener. Men det beviser bare at du er en av de mange enkle kvinnene som ikke har opplevd så mye.

Selvtillit til å tørre å satse på noe man brenner for. Selvtillit til å være selvstendig og ha egne meninger. Selvtillit til å ikke være en av mange.

Anonymkode: 5c3a5...871

Det har jeg da. men jeg vil ikke si hva.. Det kan være ganske risikofylt å satse på noe helt selvstendig, for du vet aldri hvordan inntekten blir... men jeg liker spenningen. 

Anonymkode: 5d2c4...48b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du om det, men de fleste menn elsker sånne kvinner og ser dem som stabile og ukompliserte damer som er enkle å leve med fordi de er pålitelige, forutsigbare, har fast inntekt, får aldri menn til å føle seg underlegen, klarer passe en unge eller tre, osv,osv. 

Så feilen ligger kanskje ikke hos kvinner når alt kommer til alt. Etterspørselen styrer markedet og alt det der. 

Anonymkode: fa38c...486

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje fordi kvinner med sjølvtillit unngår fordomsfulle menn? Ts virka generelt veldig dømmende 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du skal rulle inn litt jeg. 

Jeg kjenner mange kvinner (kanskje til og med 20!) som har tatt ukonvensjonelle tøffe valg, fulgt drømmene sine, og ikke latt noen stoppe dem. Sånne med store tanker og driv til å gjennomføre. Men selv om jeg kjenner de betyr det ikke at jeg går ut ifra at alle norske kvinner vil gjøre det samme. Denne tenkemåten anbefales :p

Jeg er en sånn som jobber med hobbyen og jeg er sykt takknemlig for sykepleiere, og økonomer, og de i kassa på rimi, og egentlig alle som får samfunnet til å gå rundt. Hadde aldri datet noen som så ned på folk pga yrkesvalg som ikke er "spennende" nok så der har du det perspektivet...  

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...