Gå til innhold

Norske kvinner har dårlig selvtillit


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enkel: i tankegangen, i livet, velger det trygge som ikke gjør at de utvikler seg noe særlig. Det er også få som har troen på seg selv og at de faktisk kan gjøre noe med livet sitt. Vi er heldige som bor i Norge. Det er trygt her med tanke på risikoen for å ta en sjanse til å gjøre noe de brenner for. 

Utfra hvor frekt og nedlatende du har svart meg her så tror jeg ikke du helt skjønner hva jeg mener. Men det beviser bare at du er en av de mange enkle kvinnene som ikke har opplevd så mye.

Selvtillit til å tørre å satse på noe man brenner for. Selvtillit til å være selvstendig og ha egne meninger. Selvtillit til å ikke være en av mange.

Anonymkode: 5c3a5...871

Meh. Frekk? Du er jo kongen av nedlatenhet og generalisering, om ikke dét er frekt så vet ikke jeg. Å ha et tilsvar til sjåvinismen din er å være enkel? Det er slettes ikke det du formulerer i hi, tvert i mot faktisk. Mine innlegg må da klassifiseres som egne meninger ifølge din standard? 

Ellers takk til fordommene dine, livet mitt har hittil vært fylt av personlige nederlag, sykdom og død, men også reising, gode relasjoner og vanvittig mye gøy! Jeg ville ikke forandret en ting faktisk.

Apropos; sitter her med uhelbredelig kreft. Tipper du ikke har vært der. Så da taper du, ift egne absurde preferanser?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rull inn pikken a, ts. Lever av det jeg brenner for, men kjenner du er en av de siste jeg vil være sammen med. Beklager, men du ville jo jeg skulle tenke sjæl, og jeg synes du høres fryktelig kjip ut. Regner med at flere av våre nattlige samtaler ville handlet om hvor enestående vi var og hvor mye mer spennende vi var enn andre mennesker. Sånne samtaler har jeg vært med på før, de er drepende kjedelige.

Anonymkode: 14578...40e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kvinne og er enig. Jeg har blitt bedre etter å ha fylt 30, men brukte my av det tidlige livet på å ikke skille meg ut for mye, ikke være den som sier noe som fører til diskusjon eller uenighet, gjemme interessene mine osv

Man kan jo bare se på unge menn og unge kvinner. Unge menn har mye mer bredere interesser og tørr bli skikkelig nerd innenfor det de liker. De fleste kvinner tørr knapt like noe annet enn sminke, mote, bloggere, fordi det er det "alle andre" kvinner liker. Det er mye færre jenter som går skikkelig inn i sin gaminginteresse, klatreinteresse osv. De eksisterer selvsagt, men det er få kvinner som har den indre tryggheten, som tørr rolig si sin mening og ikke føle det som et angrep på selvtillit om noen er uenig eller kaller dem en tosk. 

De fleste kvinner aner ikke at de kan bli god på noe, de tørr ikke konkurrere fordi de tror at "de" ikke kan være den som når opp. De tørr ikke studere mannsdominerte fag fordi de tror de ikke er smarte nok, de tørr ikke 

Jeg er sjeleglad for at jeg havnet i et mulig som aksepterte og oppmuntret særtrekkene i meg slik at jeg turte være mer "meg selv" og forfølge de interessene som hadde ligget og ulmet. 

Anonymkode: 49b27...0e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om alle du har valgt å møte er slik du beskriver, så virker det mer som at dette er denne type kvinner du er tiltrukket av, eller har sjans på. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker said:

Er kvinne og er enig. Jeg har blitt bedre etter å ha fylt 30, men brukte my av det tidlige livet på å ikke skille meg ut for mye, ikke være den som sier noe som fører til diskusjon eller uenighet, gjemme interessene mine osv

Man kan jo bare se på unge menn og unge kvinner. Unge menn har mye mer bredere interesser og tørr bli skikkelig nerd innenfor det de liker. De fleste kvinner tørr knapt like noe annet enn sminke, mote, bloggere, fordi det er det "alle andre" kvinner liker. Det er mye færre jenter som går skikkelig inn i sin gaminginteresse, klatreinteresse osv. De eksisterer selvsagt, men det er få kvinner som har den indre tryggheten, som tørr rolig si sin mening og ikke føle det som et angrep på selvtillit om noen er uenig eller kaller dem en tosk. 

De fleste kvinner aner ikke at de kan bli god på noe, de tørr ikke konkurrere fordi de tror at "de" ikke kan være den som når opp. De tørr ikke studere mannsdominerte fag fordi de tror de ikke er smarte nok, de tørr ikke 

Jeg er sjeleglad for at jeg havnet i et mulig som aksepterte og oppmuntret særtrekkene i meg slik at jeg turte være mer "meg selv" og forfølge de interessene som hadde ligget og ulmet. 

Anonymkode: 49b27...0e0

Det er da kvinner som får de beste karakterene på skolen og kommer inn på studiene med høyest inntakskrav. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Etter å ha vært på Tinder de siste årene og møtt et 20 talls kvinner kan jeg konkludere med at norske kvinner har dårlig selvtillit. 

Hvorfor har dere det?

Dere har ingen egne meninger, lite livserfaring (dere vet ikke hvordan det er å virkelig slite med noe), dere kler dere likt, oppfører dere likt, har ingen interesser eller virkelig brenner for noe. Livet er ganske enkelt videregående, reise jorda rundt med ryggsekk, studere økonomi eller sykepleie og bo i en leilighet dere har fått kjøpe med hjelp fra foreldre. Eller bo i kollektiv frem til det. 

De fleste har også den samme gjengen med venner de har hatt siden ungdomsskolen, fester hver helg (alltid det samme) og trene på elixia. 

Har dere guts til å tenke annerledes? Hvor er selvtilliten til å ta noen sjanser og komme dere ut av komfortsonen? Dere hadde vært mye mer spennende og attraktive om dere hadde turt det. 

Hilsen frustrert. 

Anonymkode: 5c3a5...871

Joda, jeg har møtt mange kvinner uten "egne meninger" ( - eller kanskje frykt for å uttrykke disse), men så har da møtt både menn og utenlandske kvinner som har vært likedan. Det andre du beskriver er jo det typiske A4 livet, og er like stereotypisk for alle andre folk fra andre nasjoner (om enn i andre former). 

Synes ikke norske kvinner skiller seg nevneverdig fra norske menn eller mennesker fra andre land i dette henseende. 

Endret av HalldirV2
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette var da voldsomt fordomsfullt da. Fantastisk at din erfaring med et 20-talls kvinner skal være representativt for flere millioner norske kvinner. Kanskje det heller sier noe om hvem du velger å gå på date med? Og at du dømmer folk etter et par dates, i stedet for å bli skikkelig kjent med dem? 

Jeg er helt garantert ikke en av de du har gått på date med - og er heller overhodet ikke slik du mener «norske kvinner» er. Å beskylde «alle norske kvinner» for å ikke ha meninger og «ekte» livserfaring blir bare for dumt. Det sier mer om deg som kan dra en så dum generalisering...

Jeg har flere interesser som jeg brenner for, jeg reiste aldri jorda rundt etter videregående, studerte ikke hverken sykepleie eller økonomi, har ikke fått hjelp til å kjøpe leilighet, bor i hus som jeg har betalt for selv. Fester ikke, trener ikke på treningsstudio, har aldri bodd i kollektiv og bare en venninne har jeg kjent siden skoledagene.

Det er ikke noe galt i å gjøre noen av de tingene, men det representere altså ikke norske kvinner. De er ulike og har ulike interesser, liv og verdier - og de tar ulike valg. Akkurat sånn som menn gjør. 

Ps. Jeg lever ikke livet mitt for at du skal synes jeg er «attraktiv og spennende». Jeg lever livet litt som det passer meg og som jeg er fornøyd med. 

Anonymkode: 706f4...122

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Etter å ha vært på Tinder de siste årene og møtt et 20 talls kvinner kan jeg konkludere med at norske kvinner har dårlig selvtillit. 

Hvorfor har dere det?

Dere har ingen egne meninger, lite livserfaring (dere vet ikke hvordan det er å virkelig slite med noe), dere kler dere likt, oppfører dere likt, har ingen interesser eller virkelig brenner for noe. Livet er ganske enkelt videregående, reise jorda rundt med ryggsekk, studere økonomi eller sykepleie og bo i en leilighet dere har fått kjøpe med hjelp fra foreldre. Eller bo i kollektiv frem til det. 

De fleste har også den samme gjengen med venner de har hatt siden ungdomsskolen, fester hver helg (alltid det samme) og trene på elixia. 

Har dere guts til å tenke annerledes? Hvor er selvtilliten til å ta noen sjanser og komme dere ut av komfortsonen? Dere hadde vært mye mer spennende og attraktive om dere hadde turt det. 

Hilsen frustrert. 

Anonymkode: 5c3a5...871

Ikke for å virke ovenpå eller noe, men jeg er på mange måter en a-typisk kvinne litt motsatt av det du beskriver her. Ensom ulv av eget valg, høyt utdannet, reiser mye (også alene), mastergrad i et uvanlig fag og bruker mye av fritiden min i skogen og lese filosofi. Jeg har livserfaring som gjør at jeg vet hvordan det er å slite med noe. Jeg tenker og er litt "over" andre, det vil si at jeg følger ikke alltid de sosiale reglene for hvordan jeg skal oppføre meg eller hva jeg skal mene. Jeg er aldri slem med andre, men jeg er ikke redd for å være alene og det har konsekvenser for hva jeg tolererer av oppførsel fra andre. Ellers har en noen venner og et godt forhold til familie. 

Og hvordan går det med datingen? Jeg har faktisk aldri hatt kjæreste og er snart 40 år. Den eneste konklusjonen jeg klarer å trekke fra dette er at menn, også de mest intelligente, foretrekker barbie-dukker og kvinner som er som alle andre. Kvinner som ikke stiller spørsmål og som ikke utfordrer. 

Så der har du kanskje svaret ditt? Om kvinner ønsker seg mann og barn lønner det selv å følge flokken og være som alle andre. 

Anonymkode: 61e99...d1c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke for å virke ovenpå eller noe, men jeg er på mange måter en a-typisk kvinne litt motsatt av det du beskriver her. Ensom ulv av eget valg, høyt utdannet, reiser mye (også alene), mastergrad i et uvanlig fag og bruker mye av fritiden min i skogen og lese filosofi. Jeg har livserfaring som gjør at jeg vet hvordan det er å slite med noe. Jeg tenker og er litt "over" andre, det vil si at jeg følger ikke alltid de sosiale reglene for hvordan jeg skal oppføre meg eller hva jeg skal mene. Jeg er aldri slem med andre, men jeg er ikke redd for å være alene og det har konsekvenser for hva jeg tolererer av oppførsel fra andre. Ellers har en noen venner og et godt forhold til familie. 

Og hvordan går det med datingen? Jeg har faktisk aldri hatt kjæreste og er snart 40 år. Den eneste konklusjonen jeg klarer å trekke fra dette er at menn, også de mest intelligente, foretrekker barbie-dukker og kvinner som er som alle andre. Kvinner som ikke stiller spørsmål og som ikke utfordrer. 

Så der har du kanskje svaret ditt? Om kvinner ønsker seg mann og barn lønner det selv å følge flokken og være som alle andre. 

Anonymkode: 61e99...d1c

Kan legge til at jeg på tross av dårlige erfaringer med menn, faktisk har et veldig godt forhold til meg selv. Om det er det du mener med selvtillit, da. 

Anonymkode: 61e99...d1c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er kvinne og er enig. Jeg har blitt bedre etter å ha fylt 30, men brukte my av det tidlige livet på å ikke skille meg ut for mye, ikke være den som sier noe som fører til diskusjon eller uenighet, gjemme interessene mine osv

Man kan jo bare se på unge menn og unge kvinner. Unge menn har mye mer bredere interesser og tørr bli skikkelig nerd innenfor det de liker. De fleste kvinner tørr knapt like noe annet enn sminke, mote, bloggere, fordi det er det "alle andre" kvinner liker. Det er mye færre jenter som går skikkelig inn i sin gaminginteresse, klatreinteresse osv. De eksisterer selvsagt, men det er få kvinner som har den indre tryggheten, som tørr rolig si sin mening og ikke føle det som et angrep på selvtillit om noen er uenig eller kaller dem en tosk. 

De fleste kvinner aner ikke at de kan bli god på noe, de tørr ikke konkurrere fordi de tror at "de" ikke kan være den som når opp. De tørr ikke studere mannsdominerte fag fordi de tror de ikke er smarte nok, de tørr ikke 

Jeg er sjeleglad for at jeg havnet i et mulig som aksepterte og oppmuntret særtrekkene i meg slik at jeg turte være mer "meg selv" og forfølge de interessene som hadde ligget og ulmet. 

Anonymkode: 49b27...0e0

Det er akkurat slik jeg har det 😕 "neon gjør karriere av dette, men jeg er ikke den heldige" er det som går igjen hele tiden. Er så lei av folk som lar seg stagnere selv. Deres valg altså, men de blir så kjedelige. 

Anonymkode: 5d2c4...48b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, AnonymBruker said:

Det er mange som har åpnet seg opp for meg når vi har hatt en samtale, derfor kan jeg tillate meg å mene det jeg gjør.

Anonymkode: 5c3a5...871

Om ingen forteller deg at de har slitt og sliter så er det jo tydelig at de ikke åpner seg for deg. 

Endret av Perfekt
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er jo alle mer A4 enn vi liker å tro selv. Deg inkludert, den forakten du har for det konvensjonelle er jo en klisjé det også, vi har alle vært der. Eller halvparten av oss kanskje. Spesielt unikt er det iallfall ikke. Du blir heller ikke automatisk interessant av å ha reist eller ha ligget på sykehus, og den type arroganse du fremviser er svært ukledelig når du ikke virker å ha en særlig fascinerende personlighet eller evne til å komme med nye perspektiver på verden.

Selv om de aller fleste er A4 så kjenner jeg også flere kvinner som har tatt ukonvensjonelle valg eller jobber med det de brenner for. Som andre har vært inne på så er kanskje ikke din erfaring med en 20talls tinder-dates samt de du har møtt gjennom gode venner veldig representativt, det sier jo aller mest om din smak og din omgangskrets. Utvid horisonten litt, du kan ikke leve inni en boks og syte om at du aldri møter noen som lever utenfor boksen. I kunstermiljøer er det jo flust av dem for eksempel. 

Og så må du også ha noe å by på selv, du kan ikke være en kjedelig type og forlange at interessante mennesker skal synes du er spennende.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke helt hva selvtillit har med saken å gjøre? Høres ut som om damene du har møtt har vært konforme/tradisjonelle, men det betyr jo ikke nødvendigvis at de har dårlig selvtillit. 

Hvis du synes du alltid møter én type damer, så kan det jo være at det er du som må utvide horisonten litt? Det er jo du som velger å gå på date med disse kvinnene?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og hvordan går det med datingen? Jeg har faktisk aldri hatt kjæreste og er snart 40 år. Den eneste konklusjonen jeg klarer å trekke fra dette er at menn, også de mest intelligente, foretrekker barbie-dukker og kvinner som er som alle andre. Kvinner som ikke stiller spørsmål og som ikke utfordrer. 

 

Anonymkode: 61e99...d1c

Nåja. Jeg kjenner masse smarte, spennende, flotte, oppegående - og utradisjonelle - kvinner som er i forhold. Verden er heldigvis ikke sånn skrudd sammen at bare «barbiene» får seg kjæreste. Jada, de fleste er vel litt A4 på noen ting, men det gjør dem da ikke kjedelige! 

 

Anonymkode: 706f4...122

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 timer siden, FluffyJuggernaut skrev:

Om alle du har valgt å møte er slik du beskriver, så virker det mer som at dette er denne type kvinner du er tiltrukket av, eller har sjans på. 

 

:Knegg:  TS er kanskje for komplisert til å klare å forstå dette selv.

Anonymkode: 5f561...58a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du om det, men de fleste menn elsker sånne kvinner og ser dem som stabile og ukompliserte damer som er enkle å leve med fordi de er pålitelige, forutsigbare, har fast inntekt, får aldri menn til å føle seg underlegen, klarer passe en unge eller tre, osv,osv. 

Så feilen ligger kanskje ikke hos kvinner når alt kommer til alt. Etterspørselen styrer markedet og alt det der. 

Anonymkode: fa38c...486

Sånne kvinner er jo kjedelige. Det er sånne kvinner menn er utro mot fordi det ikke får konsekvenser. Sånne kvinner er livredde for å være alene og derfor tilgir de mennene gang på gang. Dessuten vil de ikke være alene med barna.

19 timer siden, Helena! skrev:

Kanskje fordi kvinner med sjølvtillit unngår fordomsfulle menn? Ts virka generelt veldig dømmende 

Jeg er ikke dømmende. 

19 timer siden, Heksagon skrev:

Synes du skal rulle inn litt jeg. 

Jeg kjenner mange kvinner (kanskje til og med 20!) som har tatt ukonvensjonelle tøffe valg, fulgt drømmene sine, og ikke latt noen stoppe dem. Sånne med store tanker og driv til å gjennomføre. Men selv om jeg kjenner de betyr det ikke at jeg går ut ifra at alle norske kvinner vil gjøre det samme. Denne tenkemåten anbefales 😛

Jeg er en sånn som jobber med hobbyen og jeg er sykt takknemlig for sykepleiere, og økonomer, og de i kassa på rimi, og egentlig alle som får samfunnet til å gå rundt. Hadde aldri datet noen som så ned på folk pga yrkesvalg som ikke er "spennende" nok så der har du det perspektivet...  

Det er slike kvinner det burde vært flere av. 

18 timer siden, Nappetass1 skrev:

Meh. Frekk? Du er jo kongen av nedlatenhet og generalisering, om ikke dét er frekt så vet ikke jeg. Å ha et tilsvar til sjåvinismen din er å være enkel? Det er slettes ikke det du formulerer i hi, tvert i mot faktisk. Mine innlegg må da klassifiseres som egne meninger ifølge din standard? 

Ellers takk til fordommene dine, livet mitt har hittil vært fylt av personlige nederlag, sykdom og død, men også reising, gode relasjoner og vanvittig mye gøy! Jeg ville ikke forandret en ting faktisk.

Apropos; sitter her med uhelbredelig kreft. Tipper du ikke har vært der. Så da taper du, ift egne absurde preferanser?

Du virker litt bitter..

Anonymkode: 5c3a5...871

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

 

Du virker litt bitter..

Anonymkode: 5c3a5...871

Du som ikke har fått deg dame og derfor skriver på kvinneguiden hvor uattraktive norske damer er...........

Anonymkode: aacac...b31

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man vanker på Tinder og tror man kommer til å bli tatt seriøst, da er det en skrue løs.

Det er jo ikke akkuratt en fersk nyhet at Tinder og nettdating er for rotløse useriøse personligheter. Hvorfor TS ikke har forstått noe av dette sier vel endel.

Anonymkode: f986a...e96

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...