Gå til innhold

Frokost


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sjekket det han skrev om periodisk faste. 

Han skriver for eks at fasting har vist negativt effekt på kroppen.... og linker til en studie som måler fasting i 62 timer !

Så skriver han at det har dårlig effekt på apetitt.... og linker til en studie som viser at apetitten blir hovedsaklig endret hos de som alltid spiste frokost og som i denne studien endret den vanen. Noe som betyr at menneskekroppen kan tilpasse seg en manglende frokost

Jeg stoler ike på dømmekraften til en person som ønsker at studiene skal backe up det han sier og som ikke er mer kritisk enn det. 

Anonymkode: a6d92...6a5

Helt greit du ikke stoler på det. Ettersom hva jeg har lest og hørt av han stemmer det godt med annen (utenlandsk) forskning jeg har lest. Det jeg mente med at det er viktigere for kvinner er at om vi går over lenger tid med fastevinduer KAN det hos NOEN av oss føre til kluss i syklusen. Det er ikke noe jeg vil risikere.

Endret av Inwe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei,for det rekker jeg ikke ;) 

Anonymkode: 4ec30...e7e

Jeg overså at du spiser frokost på jobb, beklager (også at det fikk tråden til å spore av.) Da fastholder jeg bare "spis frokost".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smoothie og salat er fin frokost og kjapt å lage. Du kan lage stor middag og bruke rester. 

Frokostblanding er også fort og greit. Liker selv Weetabix med melk, jordbær og banan. Mye fiber som holder meg mett lenge. Muligens litt vanskelig å ta med på jobb da. Yoghurt er også fint, sleng oppi litt ekstra bær eller frukt for å fylle opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen svar du har fått..

Har du kjøleskap og/eller mulighet til å sette igjen tørrvarer på jobb?

jeg liker godt yoghurt med bær/frukt og kornblanding. Som student hadde jeg en yoghurt matboks der jeg la frosne bær i bunnen (med søtstoff) som holdt yoghurten kald og tinte til jeg var klar for frokost noen timer etter jeg sto opp og ett lokk jeg fylte med kornblanding. Nå har jeg frukt, bær og yoghurt i kjøleskapet på jobb og kornblanding på pulten. Har også knekkebrød og kremost stående. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...